abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_79258530
Zwangerschap en geboorte deel 636

07 april 2010: _NIKKI_ (meisje)
23 april 2010: Shandaly
26 april 2010: Becky27 (meisje)
12 mei 2010: harley (papa)
18 mei 2010: draculettetje
20 mei 2010: Libell
22 mei 2010: Baldria
23 mei 2010: Morretje
31 mei 2010: CrazyPrincess
09 juni 2010: proud_mami (jongetje)
11 juni 2010: Becky1983
11 juni 2010: Frummelmuis
16 juni 2010: Guess
27 juni 2010: Knuffelbeestje
*** 05 juli 2010: Mereltje en Forno ***
06 juli 2010: Sonnetje85 (jongetje)
06 juli 2010: djenneke
07 juli 2010: Grunsfan
08 juli 2010: Lieszdraaijer
15 juli 2010: Webcrowler (papa)
15 juli 2010: nytar
*** 21 juli 2010: flugeltje en Martijn_AR *** (jongetje)
25 juli 2010: Lenaatje en Tazz
27 juli 2010: Pessie
01 augustus 2010: ChilllayD
10 augustus 2010: Orea
23 augustus 2010: Cantare
23 augustus 2010: Ticootje
27 augustus 2010: maffemuts
28 augustus 2010: Saffier
12 september 2010: Arinyo
14 september 2010: Floria
*** 18 september 2010: Fannetje en Tackleberry ***
20 september 2010: Rixtje
20 september 2010: Tessie
09 oktober 2010: devilishbaby
13 oktober 2010: kaatjejannie
19 oktober 2010: Barbabientje01 en Pipo_de_clown
25 oktober 2010: Veerle1982
15 november 2010: Sieppiee

***vermeldingen zijn (as) officiele fokbaby's(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door Fok.)

Volgens mij had Lies niet door dat ze hem sloot

[ Bericht 0% gewijzigd door BE op 19-03-2010 22:15:09 ]
pi_79258643
waar hadden we het over? dettol ... en toen?

Oh ja rood vlees.... ik eet dus best vaak rood vlees maar ben dus niet immuum voor de bacterie die er mogelijk in zit, dat is die toxmo iets (toch?, ook van de kattenbak en tuinieren).

Dus geen rood vlees voor mij....
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_79258785
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 15:55 schreef Lieszdraaijer het volgende:

Zalm uit verpakking mag opzich af en toe wel als je dat maar voor je zwangerschap ook at dan kun je die bacterie die er in zit wel hebben.. Zelfde voor roder vlees enz. Als je het niet vertrouwd niet doen!
Ik ben er niet zo heel erg mee bezig... Toen mijn moeder zwanger was van mij werden dit soort dingen niet eens verteld tegen een zwangere vrouw en ik ben toch best gezond
Volgens mij klopt dit niet helemaal.. zelf kun je ongetwijfeld tegen de bacterie, maar voor de kleine gup in je buik kan dit dus wel schadelijk zijn. Listeria, die je dus kunt krijgen als je vacuüm verpakte zalm eet die de bacterie bevat, kan zorgen voor een miskraam.

Het is inderdaad zo als je het een keertje eet, het niet direct kwaad kan. Maar beter kun je het vermijden.

Bijvoorbeeld over toxoplasma
quote:
Als vrouwen de besmetting hebben gehad vóór hun zwangerschap, dan loopt hun kind minder risico.

Kind loopt alsnog risico, dus ik zou het niet doen.... en natuurlijk, het is niet zo dat je per definitie iets krijgt als je rood vlees, of gerookte zalm uit vacuüm verpakking eet. Maar er zal net wel wat met je kindje gebeuren...

En dat laatste is natuurlijk niet te vergelijken met nu. Vroeger vonden ze dat je prima zonder autogordels kon rijden
pi_79258794
Ik eet nu ook geen rood vlees, en ook geen zalm. Ik vind het zo onzinnig om te zeggen dat ze dat vroeger ook deden dus dat het nu ook wel kan. Vroeger dronken ze ook gewoon alcohol en rookten ze ook tijdens de zwangerschap. En vroeger gingen er dan ook veel meer baby's dood, en moeders trouwens ook, tijdens de bevalling.
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_79258861
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 16:22 schreef Orea het volgende:

Het is inderdaad zo als je het een keertje eet, het niet direct kwaad kan. Maar beter kun je het vermijden.

Is dat echt zo? Ik dacht dat je van 1 keer net zo goed last kon krijgen?
pi_79258900
dat kan ja. Maar dat hoeft niet. Lastige is dat je niet van te voren weet of je het dus krijgt dus beter maar vermijden. En ach, wat is nou 9 maanden...
pi_79258996
Ik sla rood vlees nu idd even over. net als de andere dingen waar je over hoort dat het kwaad kan. Kleine moeite (nu nog dan)

Orea, zou je mij in het lijstje kunnen verzetten naar 13-10?
*poef* nu is het weg
pi_79259046
Gedaan
pi_79259091
Ik let ook wel op wat ik eet en ben ook blij dat we meer weten dan vroeger. Het is inmiddels lang en breed bewezen dat sommige voedingsmiddelen een zeker risico met zich meebrengen. De echoscopiste vertelde bij de 12-weken echo nog dat weer uit onderzoek was gebleken hoe belangrijk het is dat je, bijvoorbeeld, voldoende foliumzuur binnenkrijgt. Dat er bij mevrouw X of Y niks gebeurde, zegt me niet zoveel. Het gaat om de kans dat er iets met míjn kleintje gebeurt, en die wil ik graag zo klein mogelijk houden.

Hoe meer je weet, hoe meer verantwoordelijkheid je ook hebt tegenover je kind en jezelf, zo voel ik dat tenminste.
pi_79259222
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 16:27 schreef Orea het volgende:
Gedaan
Dank je!
*poef* nu is het weg
pi_79259269
Ik ben trouwens net bij twee KDV's wezen kijken. Twee héél verschillende, dus lastig te vergelijken, maar wat mij betreft zijn we eruit.

Phew, kunnen we weer wat van het to do-lijstje afstrepen.
pi_79259705
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 16:23 schreef tessie het volgende:

[..]

Is dat echt zo? Ik dacht dat je van 1 keer net zo goed last kon krijgen?
statistieken de kans is klein... maar is er wel.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_79259875
Orea, kun je mij naar 19-10 zetten?

En wat betreft eten, voorkomen is beter dan genezen Ik eet dus geen rood/rauw vlees of vis en ook geen (schimmel) kazen.. Inderdaad wat is nou 9maanden.. En mijn geur is wel erg veranderd. Ruik dingen veel eerder en sterker (is leuk als je op neurologie werkt, denk aan incontinentie, doden en wonden ) maar mijn smaak is juist helemaal niet veranderd..
29/10/'10 - 25/03/'13
pi_79260114
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 16:41 schreef Ticootje het volgende:

[..]

statistieken de kans is klein... maar is er wel.
Wat zoiets betreft heb ik niet zoveel met statistieken. Ik denk meer, als ik het 1 keer eet heb ik loop ik óók risico, dus of ik het nu 1 keer eet of elke week een keer, dat vind ik dan eigenlijk net zo 'erg'. Dus vandaar dat ik het ook zelfs niet 1 keer wel doe.
pi_79260479
Ook gedaan Barba!

En ieuw, idd met die geurtjes op neurologie...

Ik was gek op koffie en nu nog steeds. En dat is wel lastig, want ik mag nu natuurlijk lang niet zoveel als ik altijd dronk. Dus ik doe 's morgens 2 kopjes en dat is het dan
pi_79261567
Oh jak, die geurtjes daar Barba! Ik vind dingen wel veel sneller stinken nu, en proef dingen ook sterker. Ik denk steeds dat mn Lief is uitgeschoten met de kruiden als hij gekookt heeft, maar het schijnt toch echt aan mij te liggen
  woensdag 17 maart 2010 @ 17:35:03 #17
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_79261786
Ik drink nog 1 kopje koffie 's ochtends, voor de rest heb ik alle cafeïne afgezworen. (na de miskramen al) Rauw vlees sla ik over, maar ik neem wel af en toe een haring Ook kazen eet ik nog steeds, alleen de rauwmelkse kunnen de bacterie bevatten, dus zolang het gepasteuriseerd is zie ik geen probleem.

Maakt het met listeria trouwens nog uit als je borstvoeding geeft? M.a.w. kun je tijdens het geven van borstvoeding wel gewoon weer een broodje filet americain achterover werken?
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
  woensdag 17 maart 2010 @ 18:52:23 #18
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_79264439
Het is juist goed voor het kindje om een haring te eten las ik laatst, dus nu probeer ik heel trouw 1 a 2 keer per week een haring op brood te doen, en het lukt aardig. De eerste weken van mn zwangerschap kon ik vanwege de geur echt geen vis in mn buurt hebben, maar dat us nu echt over, ik vind een haring-kje met uitjes nu echt heerlijk.

En verder inderdaad vlees/vis/kip uit een verpakking daar kan listeria inzitten, maar het schijnt dat dat zelfs in voorverpakte salade kan zitten. Met vlees let ik er wel op, dat eet ik niet zo uit een verpakking, ik verhit het eerst, maar een dagverse salade maak ik me niet druk om. (Ik let wel op de verpakkingsdatum).

En wat betreft de verhalen "vroeger kon het ook" die vind ik niet echt relevant omdat het voedselproductieproces in 30 jaar tijd enorm verandert is, en ook de manier waarop voedsel bereid wordt is volledig anders dan 30 jaar geleden. Ook eten we ander voedsel dan 30 jaar geleden.
pi_79265229
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 17:35 schreef flugeltje het volgende:
Ik drink nog 1 kopje koffie 's ochtends, voor de rest heb ik alle cafeïne afgezworen. (na de miskramen al) Rauw vlees sla ik over, maar ik neem wel af en toe een haring Ook kazen eet ik nog steeds, alleen de rauwmelkse kunnen de bacterie bevatten, dus zolang het gepasteuriseerd is zie ik geen probleem.

Maakt het met listeria trouwens nog uit als je borstvoeding geeft? M.a.w. kun je tijdens het geven van borstvoeding wel gewoon weer een broodje filet americain achterover werken?
en rosbief en biefstuk en paté Alleen het gevaar van rauw vlees is toxoplasmose Listeria kan zitten in de rauwe melk e.d.
  woensdag 17 maart 2010 @ 19:21:47 #20
45621 Suzanna
Mama van...
pi_79265682
Filet américain mis ik nog niet... ik word bijna overal toch misselijk van, dus dat is 'makkelijk' ...

Haring ... brrr... nee, nog ff niet aan denken. Komt wel weer...
pi_79266056
weer even zonder bij te lezen een kleine update van deze kant:

vandaag toch een dagopname achter de rug ivm het spugen en me gewoon algeheel niet goed voelen
gelukkig bloedwaarde en urine goed en ook de ctg was goed, af en toe een wat te hoge hartslag van de baby en teveel harde buiken maar niet ernstig
morgen mag ik me weer om 8 uur melden voor in ieder geval nog een dagopname voor verdere onderzoeken, afhankelijk of daar wel of niet wat uitkomt worden de plannen verder gemaakt.
Ze gaan in ieder geval mij helemaal binnenste buiten draaien, al ben ik zelf overtuigd dat ik spuug van de pijn, al is het wel vreemd natuurlijk dat ik sinds zondag mn vocht ook niet goed binnen kan houden
pi_79266109
Wat eten betreft ben ik toch ook wel erg voorzichtig nu. Even geen biefstukje of ander rood vlees. Salades eet ik alleen als we ze zelf maken, dan weet ik zeker dat de sla goed is schoongemaakt. Van de Mc Donalds mag je trouwens wel gewoon alle salades eten. Daar staan ze voor bekend!
Maar gelukkig kook ik nooit zelf, manlief is ooit nog kok geweest. Hoewel het voor hem best moeilijk is nu, heb niet overal evenveel zin in. Zo wil ik echt geen broccoli meer! BAH, vorige week is me dat echt slecht bevallen. Ik zou nu iedere dag wel pasta willen eten met een pikante saus, mmmm lekker.

Vandaag de eerste echo gehad. En ons kleintje is nu 1,56cm groot haha. Morgen precies 8 weken. Het hartje was gelukkig al heel goed te zien en knipperde heel snel, dus dat zit wel goed. Nu 13 april weer een echo (met kansbepaling) en dan 27 april volgende afspraak. Nu ik het hartje heb gezien ben ik ook ECHT zwanger haha, toch voor mijn gevoel. Volgens mij gaat die smile vandaag echt niet meer van mijn gezicht af! HEERLIJK ik wordt mama!
pi_79266122
Flugel wat ik heb begrepen mag je alles weer met borstvoeding. Alcohol natuurlijk heel beperkt, maar filet, biefstuk en dat soort dingen

En haringen oh echt! Ik was al gek op haringen maar nu helemaal laatst naar Egmond geweest een weekendje, en bijna verser dan daar krijg je ze niet GODDELIJK!!
pi_79266560
Ja, met borstvoeding mag alles weer
pi_79266737
Dracu, had jouw berichtje gemist. Jemig meis, zo blijf je wel bezig
Wel goed dat ze je helemaal binnenstebuiten keren.. De pijn die je hebt, is dat van de dystrofie?

Hou je taai!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')