Ik ben blij te lezen dat we niet de enige zijn die het lastig vinden een ritme te vinden. En lees zeker nuttige dingen en dingen die ik herken in wat we nu al doen.
We proberen inderdaad ook wel een regelmaat te houden in Slapen/Luier/Voeden/Spelen/Slapen alleen wil hij niet zo slapen en kost voeden (inclusief afkolven voor Jbpm, fles geven met Jbpm, spul voor krampjes, aan de borst drinken en half uur rechtop houden) op dit moment gewoon erg veel tijd, waardoor er voor slapen en spelen nog maar weinig tijd overblijft.
Overigens vindt Daan vooral poepen in een schone luier erg fijn (de DIVA

) dus vaak is het na de voeding weer verschonen.... ik twijfel dan ook nog een beetje tussen luier voor de voeding (= na de voeding hopenlijk direct slapen 's nachts) of luier na de voeding (= minder luiers verschonen maar wel weer een wakker kind na de voeding).
Octo, dat van dat badje voor de voeding heb ik ook meegekregen en ook wat Meimeltje zegt ivm het lekker moe worden van het drinken waardoor hij makkelijker inslaapt. Uiteraard nu met de reflux houden we 'm sowieso een half uur rechtop na de voeding. En wij badderen ook max. 2 keer in de week, maar op andere dagen uiteraard wel gewoon wassen en/of mee onder de douche.
Helaas kunnen we nog niet zo goed de 'ik heb slaap' signalen herkennen, dus dat is nog even zoeken.
Hoe laat gaat een kleintje 'normaal' 's avonds in zijn eigen bedje om te slapen? Tot nu toe hielden we 'm steeds beneden in de box tot we zelf naar bed gingen maar we willen eigenlijk na de avond voeding van rond een uur of 9 Daan in zijn bed leggen zodat hij kan slapen. Doen meer dit? Of houden jullie zo'n kleintje ook beneden tot je zelf naar bed gaat?