Waarom is de Zuidpleinflat in hemelsnaam een rijksmonument?quote:Euromast is rijksmonument
Uitgegeven: 24 maart 2010 10:20
Laatst gewijzigd: 24 maart 2010 10:19
ROTTERDAM - De Euromast in Rotterdam is woensdag aangewezen als rijksmonument. Volgens de Rijksdienst voor Cultureel Erfgoed is de topattractie een essentieel toonbeeld van de wederopbouwperiode na de oorlog.
© ANPDoor Duitse bombardementen lag een deel van de Rotterdamse binnenstad in puin.
De Euromast, die donderdag zijn vijftigjarig bestaan viert, heeft door de hoogte, vorm en ligging een grote cultuurhistorische en stedenbouwkundige waarde.
Het is volgens de organisatie een ''oriëntatiepunt in het silhouet van Rotterdam''. Daarnaast staat de mast volgens de dienst ''symbool voor een moderne attractietoren gericht op vermaak van een groot publiek''.
De mast werd ontworpen door architect H.A. Maaskant, die een stevige stempel op de wederopbouw van de stad drukte.
Hij ontwierp ook het Groothandelsgebouw bij het centraal station in Rotterdam en de Zuidpleinflat, die sinds kort ook rijksmonument zijn.
quote:Op woensdag 24 maart 2010 10:35 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Nee, dit is een heaumeaupheaune.
Die ik besteld heb niet
quote:Op woensdag 24 maart 2010 11:09 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Een HTC Legend. Met Goochel Android er op.
ergo: een heaumeaupheaune!quote:Van de HTC-site
The sleek unibody design with a brilliant AMOLED display and a brushed metallic finish, feels great in your hand and stirs admiration from those around. Along with powerful social networking, group communication, and unmatched level of personalization, the HTC Legend is set to impress you.
Nee, ik heb een mannenfoon. Die gaan nooit kapot.quote:Op woensdag 24 maart 2010 11:54 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Heb je er ook al één besteld?
jezussssssssssssquote:Op woensdag 24 maart 2010 12:00 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Ja, want hij heeft een roze T-shirt.
dat zegt niks...ik heb ook roze t-shirts, en roze overhemden. En ik ben toch zeker geen metreaumanquote:Op woensdag 24 maart 2010 12:00 schreef Isegrim het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 24 maart 2010 12:00 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Ook niet diep in je hart?quote:Op woensdag 24 maart 2010 12:19 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
dat zegt niks...ik heb ook roze t-shirts, en roze overhemden. En ik ben toch zeker geen metreauman
Ik had je er aan opgeknoopt als je die voor mij koopt.quote:Op woensdag 24 maart 2010 13:18 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Heb ik voor hem gekocht. Lief van mij hè?
Doe eens lief tegen mijn rijksmonumentjequote:Op woensdag 24 maart 2010 13:22 schreef TJDoornbos het volgende:
[..]
Ik had je er aan opgeknoopt als je die voor mij koopt.
want? ik schets alleen het gevaar van roze kleding voor Toek kopen.quote:Op woensdag 24 maart 2010 13:31 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Doe eens lief tegen mijn rijksmonumentje
Ik was het ook niet van plan, ondankbare hond!quote:Op woensdag 24 maart 2010 13:22 schreef TJDoornbos het volgende:
[..]
Ik had je er aan opgeknoopt als je die voor mij koopt.
ik een hond? Heb nog nooit een hond met een PSP in een tram gezienquote:Op woensdag 24 maart 2010 14:07 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Ik was het ook niet van plan, ondankbare hond!
Moet je eens een tram op zuid pakken, dan zie je er genoeg!quote:Op woensdag 24 maart 2010 14:09 schreef TJDoornbos het volgende:
[..]
ik een hond? Heb nog nooit een hond met een PSP in een tram gezien
je wordt vervelend met je zuid bashen. Tot tijdje terug woonde je er zelf koekwaus!quote:Op woensdag 24 maart 2010 14:34 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Moet je eens een tram op zuid pakken, dan zie je er genoeg!
quote:Op woensdag 24 maart 2010 17:20 schreef TJDoornbos het volgende:
[..]
je wordt vervelend met je zuid bashen. Tot tijdje terug woonde je er zelf koekwaus!
Keurig! Ik wou dat ik er mee weg kwam...quote:Op woensdag 24 maart 2010 19:07 schreef junkiexp het volgende:
Wij hebben net ¤ 10.400 aan de belastingdienst afgedragen
Ja maar dat is alleen een bonus hé, dan komt mijn bonus er nog bij, 13de maand en 24 x loon.quote:Op woensdag 24 maart 2010 19:52 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
Keurig! Ik wou dat ik er mee weg kwam...
Ah, dan is je opmerking bullshit dus. Krijg je met je belastingaangifte voor een groot deel weer terug, met 3% rente.quote:
We hebben het nu toch afgedragenquote:Op woensdag 24 maart 2010 20:10 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Ah, dan is je opmerking bullshit dus. Krijg je met je belastingaangifte voor een groot deel weer terug, met 3% rente.
Ligt er aan wat je verdient. Belasting weet niet hoeveel extra's jij ontvangt, die worden dus max belast, alles wat dat te veel is geweest, krijg je terug. Ligt je salaris tussen de 18.000 en de 55.000, dan krijg je grofweg een kwart van wat je betaald hebt terug. Zelfde met opgenomen vakantiedagen.quote:Op woensdag 24 maart 2010 20:12 schreef junkiexp het volgende:
[..]
We hebben het nu toch afgedragen?
En defineer groot deel ?
Het gaat over mijn vriendin en die betaald standaard al 52 % loonbelasting.quote:Op woensdag 24 maart 2010 21:39 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Ligt er aan wat je verdient. Belasting weet niet hoeveel extra's jij ontvangt, die worden dus max belast, alles wat dat te veel is geweest, krijg je terug. Ligt je salaris tussen de 18.000 en de 55.000, dan krijg je grofweg een kwart van wat je betaald hebt terug. Zelfde met opgenomen vakantiedagen.
Als je meer dan 55.000 per jaar verdient dan heb je in dit geval pech jaquote:Op woensdag 24 maart 2010 21:46 schreef junkiexp het volgende:
[..]
Het gaat over mijn vriendin en die betaald standaard al 52 % loonbelasting.
Ja, maar vandaag blijft het nog een beetje mooi in deze buurt.quote:Op donderdag 25 maart 2010 09:19 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Vanaf morgen is het weer een graad of 7 koeler en (kans op) regen en van het weekend garantie op regen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |