Greys,
"vroeger" werkte ik ook fulltime, maar werkte ik in de buurt en als ik thuiskwam had ik alle tijd voor dr. Ook in de weekenden ging ze vaak mee naar het bos enzo.
Toen is de kleine geboren en ben ik dus een hele tijd thuisgeweest, dat ging dus nog steeds allemaal prima, hondje vond mijn dochter toen ook nog wel oke, ze ging altijd in de buurt liggen en aan snuffelen enzo.
Toen ben ik weer gaan werken, dochter 1 dag naar mijn moeder, 3 dagen naar kdv en ik ben de andere dag thuis. Ging ook nog prima in principe. Totdat ik op een dag thuis kwam en de hond helemaal hijgend/ blaffend in een hoekje zat en steeds wegkroop onder de tafel, en als ze eenmaal buiten in de tuin was, of je met dr ging wandelen was alles weer goed en kostte het heel wat moeite om dr weer naar binnen te krijgen.
Verschillende keren naar de dierenarts geweest en die had geen idee wat er was, lichamelijk alles in orde en het enige dat ik volgens hem kon doen is dr met veel geduld en liefde weer proberen op dr gemak te stellen in huis.
We zijn kort daarna verhuis en in het nieuwe huis heeft het ook een tijd geduurd voordat ze weer in de woonkamer durfde (ze trok zich altijd terug in de garage (die zit aan de bijkeuken vast, dus ze kan heen waar ze heen wilt) of buiten.
Ik heb daarna weer een aantal maanden thuis gezeten en het ging steeds beter. Nu wilt ze ook graag weer naar binnen als we thuis zijn, en alleen als de kleine beneden is kruipt ze nog weg onder de stoelen van de eettafel.
Als we in de tuin bezig zijn vind ze het niet erg als de kleine in de buurt is.
En ja in de zomer zal ze het fijner hebben want dan staan zowiezo alle deuren open, vakantie, langere dagen enz..
Ik wil dr ook gewoon echt het liefst gewoon bij ons houden want ze is gewoon het liefste hondje ter wereld en ze is altijd mijn maatje geweest.
Maar ik wil dr gewoon niet tekort doen en had het gevoel dat het egoistisch was om haar bij ons te houden.
Zo heel verhaal

Maar ik heb dus niemand in de buurt die overdag met de hond kan wandelen, Ja mijn moeder mischien op maandag, maar hond + kind die liever wilt lopen als in de kinderwagen is voor mijn moeder ook niet te doen (heel snel last van dr spieren enzo)
ow en bedankt voor jullie reacties allemaal. Ik vind dit erg moeilijk en wil graag de juiste beslissing nemen dus ik ben blij met alle meedenkendheid!