quote:
Op woensdag 17 maart 2010 06:52 schreef Gia het volgende:[..]
Lekker andersom doen. Hondje buiten laten blaffen, exact 9 minuten en dan weer naar binnen doen. En dit elk uur.
Zoveel heeft hij tot nu toe waarschijnlijk nog nooit geblaft.
Vind dus dat die man gelijk heeft: Mensen moeten wat meer kunnen verdragen. Je kunt niet verwachten dat de hele buurt stil is, omdat jij nachtdienst hebt gehad. Dan doe je maar oordoppen in. Er rekening mee houden, als de mensen dat netjes vragen, is natuurlijk logisch. Als je weet dat de buurman nachtdienst heeft gehad, dan zet je niet om 1 uur 's middags je muziekinstallatie vol open. Maar geluiden als een blaffende hond, koerende duiven of spelende kinderen dien je te accepteren.
Tja, het is natuurlijk lastig voor ons als TV-kijkers om erover te oordelen. Dat dit soort geluiden normaal zijn in een woonwijk ben ik met je eens, dus een hond die af en toe blaft moet kunnen, maar een hond die constant staat te blaffen is buitengewoon irritant. Toen de rechter erbij was viel het op zich wel mee met het geblaf, maar je weet niet of de klacht van de omwonenden gegrond was, of onterecht.
Bij mij in de straat hebben jarenlang mensen gewoond die een hond hadden en die blafte echt onafgebroken als z'n baasjes naar het werk waren. Zodra ze terugkwamen werd 'ie stil. Dus in dat soort gevallen hebben hondenbezitters soms echt geen idee van de overlast die ze veroorzaken, en worden klachten soms niet geloofd.
Overigens vond ik de eiser een onsympathiek overkomend mannetje, met z'n rode kop en iets te strakke broek. Iedereen die klachten van buren afdoet met "het is omdat ze jaloers zijn op mijn grote tuin" (had hij de aflevering van vorige week soms gezien?) gooit geen hoge ogen bij mij. En dan nog zo'n opmerking dat die klagers kennelijk veel meer vrije tijd hadden dan hem (maw: hij werkte hard, zij zaten op hun kont). Bah, wat een zelfingenomen mannetje, echt een narcist, zoals de buren zeiden. Dan boeit het me eigenlijk al niet eens meer of de overlast nu wel of niet aanwezig is.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...