abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 16 maart 2010 @ 16:27:50 #126
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_79215468
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 16:10 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Het ging wat mij betreft ook alleen om het uitchecken.
Tuurlijk.
quote:
Als jij cijfers hebt wat er nog meer misgaat, deel het met ons
Kijk eens wat rond bij Frans.
pi_79216072
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 15:39 schreef VancouverFan het volgende:

Weer eens? 0,5 procent van de reizen gaat nog maar fout.
Een gemiddelde reis (bij mij in ieder geval) bestaat uit meerdere transacties, dus klopt het dat het bij 0.5% van de reizen is of is het 0.5% van de transacties.

Waneer het namelijk 0.5% van de trnasacties is en je gemiddeld per reis 6* een transactie maakt houdt het nog in dat het bij 3% van de reizen fout gaat.

Wat is statistiek toch leuk.
pi_79216565
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 16:27 schreef Zelva het volgende:

[..]

Tuurlijk.
[..]

Kijk eens wat rond bij Frans.
Die frans die niet goed op de hoogte is van hoe alles werkt en daar ook geen onderzoek naar doet?
Leaf
pi_79216680
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 16:27 schreef Zelva het volgende:

[..]

Ja, in dat onderzoek is ook niet alles en iedereen positief. Maar het Feyenoord-stadion zit vol met Feyenoord-fans die echt niet gemakkelijk wat negatiefs over de Kuip gaan zeggen. Als je daar 550 mensen willekeurig wegpikt is het overgrote gedeelte van de mensen met 10 bezoeken Feyenoord-fan.
Met het verschil dat men voor zijn plezier naar het stadion gaat. Reizen in het ov is eerder iets waar mensen niet omheen kunnen.
quote:
Ook niet als ze zijn afgehaakt vanwege de gebruiksonvriendelijkheid?
Zie mijn opmerking die ik daarna maakte.
quote:
[..]

Maar kost het ze geen geld...
En de betalende reiziger kost het uiteindelijk ook geen geld.
quote:

[..]

Ja overweldigende meerderheid van RET op RET.
En dus?

quote:
Álles.
Want?
Leaf
pi_79216739
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 16:39 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Een gemiddelde reis (bij mij in ieder geval) bestaat uit meerdere transacties, dus klopt het dat het bij 0.5% van de reizen is of is het 0.5% van de transacties.

Waneer het namelijk 0.5% van de trnasacties is en je gemiddeld per reis 6* een transactie maakt houdt het nog in dat het bij 3% van de reizen fout gaat.

Wat is statistiek toch leuk.
Geweldig om te zien hoe je steeds maar weer vanalles verzint om het zo negatief mogelijk uit te leggen
Leaf
pi_79216964
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 16:51 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Die frans die niet goed op de hoogte is van hoe alles werkt en daar ook geen onderzoek naar doet?
Die futiliteit die je aanhaalt van frans omdat hij abusievelijk is vergeten te melden dat er ipv 1 wel 3 kantoren zijn om je geld terug te krijgen.

Dat is een persoon die tenminste een redelijk nauwkeurige beschrivng geeft van zijn avonturen met de ov-chip kaart, het zou de vervoerders sieren als ze deze man een fulltime contract geven om dit onderzoek het hele jaar door te laten gaan ipv dat die man zijn eigen geld aan het opsporen van fouten spendeerd.

Zo te zien leest HTM hier ook mee want ze hebben nu wel een downloadable fomrulier op hun site staan om geld terug te claimen, wat ook nog eens naar een antwoordnummer gestuurd kan worden.

http://www.htm.net/Documenten/claimformulier_OV-chipkaart.pdf

Alleen moeten ze wel dit formulier door een persoon laten uitsturen die weet hoe een pdf werkt en dit als een vector file maakt ipv een bitmap file. Dus HTM nog een klein beetje wijzigen in dit forumlier en jullie zijn geod bezig. Ware het niet adt het nogal veel werk is om je geld terug te krijgen, ipv het heelmaal per mail/web af te kunnen handelen. Maar ook daarvan verwacht ik wel dat jullie iets moois gaan maken.
pi_79217030
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 16:55 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Geweldig om te zien hoe je steeds maar weer vanalles verzint om het zo negatief mogelijk uit te leggen
Jammer dat je niet wilt begrijpen dat er dus nogal met cijfers door de OV bedrijven op deze manier gesjoemeld kan worden om maar een positiever plaatje te schetsen dan het eigenlijk in werkelijkheid is.
pi_79217929
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 17:03 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Jammer dat je niet wilt begrijpen dat er dus nogal met cijfers door de OV bedrijven op deze manier gesjoemeld kan worden om maar een positiever plaatje te schetsen dan het eigenlijk in werkelijkheid is.
Ja echt waar? Goh. Dat had ik nou niet verwacht hoor dat mensen met cijfers kunnen sjoemelen
Leaf
pi_79218076
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 17:01 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Die futiliteit die je aanhaalt van frans omdat hij abusievelijk is vergeten te melden dat er ipv 1 wel 3 kantoren zijn om je geld terug te krijgen.
Dat is geen futiliteit. Zoiets is makkelijk na te vinden op de site van de HTM. Als je dat niet doet en gewoon onjuistheden meldt vind ik dat toch wel een kwalijker zaak.
quote:
Dat is een persoon die tenminste een redelijk nauwkeurige beschrivng geeft van zijn avonturen met de ov-chip kaart, het zou de vervoerders sieren als ze deze man een fulltime contract geven om dit onderzoek het hele jaar door te laten gaan ipv dat die man zijn eigen geld aan het opsporen van fouten spendeerd.
Hij zoekt inderdaad bewust de avonturen op. En loopt dan ook grote kans om problemen tegen te komen.
quote:
Zo te zien leest HTM hier ook mee want ze hebben nu wel een downloadable fomrulier op hun site staan om geld terug te claimen, wat ook nog eens naar een antwoordnummer gestuurd kan worden.

[url=http://www.htm.net/Documenten/claimformulier_OV-chipkaart.pdf
]http://www.htm.net/Documenten/claimformulier_OV-chipkaart.pdf[/q][/url]
Nou mooi voorbeeld dat ze best wel bereid zijn om dingen te verbeteren!
Al vind ik langs een balie gaan en meteen je tegoed terugkrijgen veel handiger dan een formulier opsturen.

quote:
Alleen moeten ze wel dit formulier door een persoon laten uitsturen die weet hoe een pdf werkt en dit als een vector file maakt ipv een bitmap file. Dus HTM nog een klein beetje wijzigen in dit forumlier en jullie zijn geod bezig. Ware het niet adt het nogal veel werk is om je geld terug te krijgen, ipv het heelmaal per mail/web af te kunnen handelen. Maar ook daarvan verwacht ik wel dat jullie iets moois gaan maken.
Of misschien niet. Ik zie nu al voor me hoe whizzkids een bot ontwikkelen die dat online formulier invult en elke dag automatisch geld terug gaat vragen.
Leaf
pi_79218469
Er zou toch 4 uur al een nieuwsbericht van dde OV bedrijven uitkomen hoe het gegaan is met de studenten OV

Any news ?
  dinsdag 16 maart 2010 @ 17:51:46 #136
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_79218626
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 15:51 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Welke onderzoeken heb ik niet geaccepteerd dan?
En als er problemen zijn, denk je dat men dan tevreden is? Zullen die problemen geen invloed hebben op hoe tevreden iemand is?
quote:
Tenminste, er zijn wel reizigers- en gebruikersverenigingen die bijhouden welke en hoeveel problemen er zijn, maar die accepteer jij niet.
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
  dinsdag 16 maart 2010 @ 17:53:08 #137
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_79218669
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 15:53 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Op die chip staat geen telefoon nummer van de reiziger, ook geen naam, ook geen adres.
En op die chip staan maar 10 reizen, het onderzoek richt zich op minstens 10 reizen.

Zou toch wel basis kennis moeten zijn voor zo'n fervent tegenstander.
Met een beetje gezond verstand zou je weten dat de database van translink al die reisbewegingen over 7 jaar bijhoud. Met de persoonsgegevens van de vervoersbedrijven is dat allemaal heel gemakkelijk na te gaan. Ook wie al 10x met de RET is geweest.
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
pi_79218721
quote:
Overgang studenten op OV-chipkaart niet vlekkeloos

Mail naar:

Naam afzender
Email afzender

Opmerkingen
Annuleren Verstuur

--------------------------------------------------------------------------------

(Novum) - De overstap van studenten naar de OV-chipkaart blijkt niet overal op rolletjes te verlopen. Bij controles lijkt in sommige gevallen het juiste reisproduct niet zichtbaar te zijn, in andere gevallen hebben studenten de kaart nog niet opgehaald of opgeladen.

Ook was op diverse plekken behoefte aan informatie. Probleemgevallen worden zo snel mogelijk opgelost. Dat meldt het Communicatiepunt OV-Chipkaart van de openbaarvervoerbedrijven.

Studenten kunnen sinds dinsdag alleen nog reizen met het digitale vervoersbewijs. Reizigersorganisatie Rover verwachtte grote problemen en heeft naar eigen zeggen veel klachten binnengekregen. De ov-bedrijven spreken echter van een rustig verlopen overgang en verwachten dat mensen snel wennen. Wel worden de werkinstructies van het controlerend personeel aangescherpt.

Tot nu toe hebben ruim 590 duizend studenten een 'studentenreisproduct' opgehaald of gewijzigd. De groep die dat nog niet heeft gedaan, krijgt persoonlijke aandacht en extra service, evenals de mensen die op problemen stuiten.
http://binnenland.nieuws.(...)aart_niet_vlekkeloos
Leaf
pi_79219103
Weet iemand hoe je bij de NS je reisgegevens in kan zien ?

Ik heb zowel mijn voordeelurenkaart als persoonlijke OV chipkaart toegevoegd, maar de ene is totaal verdwenen en van de ander kan ik mijn reisgegevens niet inzien.

Dat lijkt mij te kunnen onder inzien reisgegevens, maar blijkbaar wertkt dat niet.

Ik zie dan alleen wat voor kaart het is en tot hoelang mijn abonnement loopt
pi_79219198
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 17:35 schreef VancouverFan het volgende:

Dat is geen futiliteit. Zoiets is makkelijk na te vinden op de site van de HTM. Als je dat niet doet en gewoon onjuistheden meldt vind ik dat toch wel een kwalijker zaak.
Maar al onze opmerkingen over de problemen met de ov chip kaart zijn te ver gezocht, hoe is het (zoals men in brabant zegt)
quote:
Hij zoekt inderdaad bewust de avonturen op. En loopt dan ook grote kans om problemen tegen te komen.
Wanneer het systeem feillloos zou werken niet. Hij probeert het uit en geeft netjes aan waar het fout gaat. Bij een probleemloze ov chip kaart zou hij een bijna verwaarloosbare kans hebben om deze problemen tegen te komen.
quote:
Al vind ik langs een balie gaan en meteen je tegoed terugkrijgen veel handiger dan een formulier opsturen.
Balies zijn alleen tijdens kantooruren open neem ik aan. Wanneer je een dagje scheveningen doet en savonds terug reist zou je dus een extra dagje denhaag moeten gaan doen om je geld terug te krijgen in jou vreemde wereldbeeld.
quote:
Of misschien niet. Ik zie nu al voor me hoe whizzkids een bot ontwikkelen die dat online formulier invult en elke dag automatisch geld terug gaat vragen.
Dan moet men maar een systeem bedenken waarbij dit niet kan. Een OV-chipkaart moet gemaakt zijn voor reizigers om daar makkelijk mee te kunnen reizen niet om hun extra geld uit de zakken te kloppen omdat er sommige dingen gewoonweg nog niet functioneren zoals ze wel zouden moeten doen.
pi_79219204
krijg je dit als antwoord bij NS

V Hoe kan ik mijn reisgegevens inzien?
A U stelt mij een vraag over reisgegevens, maar ik begrijp niet precies wat u bedoelt. Stel uw vraag eens op een andere manier, hopelijk kan ik u dan beter van dienst zijn.
pi_79219610
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 18:09 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Maar al onze opmerkingen over de problemen met de ov chip kaart zijn te ver gezocht, hoe is het (zoals men in brabant zegt)
[..]

Wanneer het systeem feillloos zou werken niet. Hij probeert het uit en geeft netjes aan waar het fout gaat. Bij een probleemloze ov chip kaart zou hij een bijna verwaarloosbare kans hebben om deze problemen tegen te komen.
Een dergelijk groot en nieuw feilloos systeem bestaat niet.
De andere plaatsen waar een vergelijkbaar systeem is, is alleen maar in een stad, niet in een compleet land. En dan ook nog eens niet bijv verschillende vervoerders, maar bij maar 1 vervoerder.
quote:
Balies zijn alleen tijdens kantooruren open neem ik aan. Wanneer je een dagje scheveningen doet en savonds terug reist zou je dus een extra dagje denhaag moeten gaan doen om je geld terug te krijgen in jou vreemde wereldbeeld.
Jij weet niks van mijn wereldbeeld. Je trekt weer eens foute conclusies.
Grappig om te zien dat je het ene moment loopt te zeuren dat iets teveel moeite is en het andere moment weer loopt te zeuren over iets wat weinig moeite kost.
Het is ook nooit goed bij jou. Maar dat was al bekend.
quote:
Dan moet men maar een systeem bedenken waarbij dit niet kan. Een OV-chipkaart moet gemaakt zijn voor reizigers om daar makkelijk mee te kunnen reizen niet om hun extra geld uit de zakken te kloppen omdat er sommige dingen gewoonweg nog niet functioneren zoals ze wel zouden moeten doen.
Nou bedenk eens wat dan als het zo makkelijk is.
En vooralsnog wordt het geld uit de zakken van de OV bedrijven geklopt. Die zijn veel geld kwijt aan het onderzoeken van de claims en het geld teruggeven.
Leaf
pi_79219723
ik heb mijn OV-studentenkaart twee keer aangevraagd, maar nog steeds geen kaart ontvangen

als ik naar dat nummer bel krijg ik eerst twee minuten lang een menu met aan het einde 'het is momenteel erg druk, probeer het morgen nog een keer'

vandaag mijn eerste boete in de trein gekregen

kun je de kaartjes die je nu moet betalen, declareren bij IB-groep? en kan ik de boete declareren bij de IB-groep?
  dinsdag 16 maart 2010 @ 18:28:55 #144
39333 Zelva
pi_79219847
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 18:25 schreef JoPiDo het volgende:

vandaag mijn eerste boete in de trein gekregen

kun je de kaartjes die je nu moet betalen, declareren bij IB-groep? en kan ik de boete declareren bij de IB-groep?
Nee en nee, je hebt recht op 68 euro per halve maand als je je chipkaart te laat hebt gekregen, meer niet.
  dinsdag 16 maart 2010 @ 18:34:52 #145
39333 Zelva
pi_79220066
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 16:54 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Met het verschil dat men voor zijn plezier naar het stadion gaat. Reizen in het ov is eerder iets waar mensen niet omheen kunnen.
Ja, juist. Als je er dus niet omheen kunt, en het is een rotding, dan ga je alternatieven zoeken. Als je maar niet met de chip hoeft. Dat betekent niet dat deze mensen niet meegeteld zouden mogen worden bij een klanttevredenheidsonderzoek. Ook deze mensen zijn gewoon klant, alleen nu dan even niet.
quote:
Zie mijn opmerking die ik daarna maakte
Pure speculatie, daar ga ik echt niet op in. Mijn punt blijft staan.
quote:
En de betalende reiziger kost het uiteindelijk ook geen geld.
[..]
Bron dat alle claims uitgekeerd worden, er nooit iets onterecht afgewezen wordt en dit tot in lengte van dagen blijft bestaan? Anders doet het er niet zoveel toe.
quote:
Want?
Joh, dat kan iedere idioot bedenken. KIein voorbeeldje. Als je alleen 's middags mensen thuis hebt benaderd per telefoon, is de kans dat je bejaarden treft aanzienlijk groter dan dat je een forens aan de lijn krijgt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Zelva op 16-03-2010 18:40:01 ]
  dinsdag 16 maart 2010 @ 18:39:39 #146
39333 Zelva
pi_79220220
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 17:35 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

En jij weet precies wat er 24 januari 2010 op de site van HTM stond?
quote:
[..]
Nou, wát een avonturen. Het zijn gewone alledaagse situaties, die gewoon niet fout zouden moeten kunnen gaan.
quote:
Ik hoor wat woorden in mijn hoofd rondspoken. Langere rijen... personeel ... hoge salariskosten...
quote:
Ah, daar is meneer de doemdenker, want de verschrikkelijke reiziger zou wel eens kunnen proberen misbruik te maken van iets en daarom moet iedereen maar lijden?

Die claimformulieren worden heus niet automatisch verwerkt, dus niemand gaat dit doen, want je bereikt er niets mee.
  dinsdag 16 maart 2010 @ 18:41:29 #147
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_79220296
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 15:58 schreef Zelva het volgende:

[..]

Meijers weer hoor. . Goh wat een verrassing, het is een niet betrouwbaar onderzoek. Als je in het Feyenoord-stadion gaat vragen aan mensen die al minstens 10 keer het Feyenoord-stadion hebben bezocht of ze het Feyenoord-stadion goed vinden, krijg je ook een weinig verrassende uitkomst. HET FEYENOORD-STADION IS ERG GOED!

Wat een compleet idiote vergelijking Mensen die 10 keer het Feyenoord-stadion bezoeken zijn waarschijnlijk Feyenoord-fans, met sympathie voor Feyenoord en het stadion van Feyenoord. Mensen die 10 keer de OV-Chipkaart hebben gebruikt zijn gewoon mensen die hun oordeel kunnen baseren op meer dan een enkele ervaring.

Echt zeiken om het zeiken dit
  dinsdag 16 maart 2010 @ 18:46:11 #148
39333 Zelva
pi_79220483
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 18:41 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Wat een compleet idiote vergelijking Mensen die 10 keer het Feyenoord-stadion bezoeken zijn waarschijnlijk Feyenoord-fans, met sympathie voor Feyenoord en het stadion van Feyenoord. Mensen die 10 keer de OV-Chipkaart hebben gebruikt zijn gewoon mensen die hun oordeel kunnen baseren op meer dan een enkele ervaring.

Echt zeiken om het zeiken dit
Want het is onlogisch om te denken dat mensen die vaak met de ov-chipkaart reizen en dat ook nog na 11 februari deden, over het algemeen positiever zullen staan tegenover de ov-chipkaart, dan mensen die dat ding goed geprobeerd hebben, misschien wel honderden keren, het niets vonden en daarom maar het ov links laten liggen sinds 11 februari?
pi_79220503
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 18:34 schreef Zelva het volgende:

[..]

Ja, juist. Als je er dus niet omheen kunt, en het is een rotding, dan ga je alternatieven zoeken. Als je maar niet met de chip hoeft. Dat betekent niet dat deze mensen niet meegeteld zouden mogen worden bij een klanttevredenheidsonderzoek. Ook deze mensen zijn gewoon klant, alleen nu dan even niet.
Wat een bullshit weer. Mensen die het product niet gebruiken vragen of het goed werkt

Feit blijft dat veel mensen het WEL een goed product vinden. Dus als er klanten zijn die er toch niet blij mee zijn, kun je je toch wel afvragen of het niet aan de klant ligt.
quote:
Pure speculatie, daar ga ik echt niet op in. Mijn punt blijft staan.
Mijne ook
quote:
Bron dat alle claims uitgekeerd worden, er nooit iets onterecht afgewezen wordt en dit tot in lengte van dagen blijft bestaan? Anders doet het er niet zoveel toe.
Bron dat ik zeg dat alle claims worden uitgekeerd.

quote:
Joh, dat kan iedere idioot bedenken. KIein voorbeeldje. Als je alleen 's middags mensen thuis hebt benaderd per telefoon, is de kans dat je bejaarden treft aanzienlijk groter dan dat je een forens aan de lijn krijgt.
Pure speculatie dat ze alleen maar 's middags hebben gebeld. Alleen maar gebaseerd op de dwang dat je het onderzoek perse wil afzeiken.
's avonds doen de telefoons het ook hoor. Echt waar.
Leaf
pi_79220660
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 18:39 schreef Zelva het volgende:

[..]

En jij weet precies wat er 24 januari 2010 op de site van HTM stond?
Nee. Maar ik weet wel dat die service punten al langer op Den Haag HS en CS zitten en dat die ruim open zijn.
quote:
Nou, wát een avonturen. Het zijn gewone alledaagse situaties, die gewoon niet fout zouden moeten kunnen gaan.
Jawel, want het systeem is nog niet volledig ingevoerd in Den Haag. Ook van jou heb ik nog steeds geen goede testmethode gezien hoe ze dit systeem op deze schaal vlekkeloos hadden kunnen invoeren.
quote:
Ik hoor wat woorden in mijn hoofd rondspoken. Langere rijen... personeel ... hoge salariskosten...
Volgens mij spookt er heel wat meer rond in jouw hoofd

quote:
Ah, daar is meneer de doemdenker, want de verschrikkelijke reiziger zou wel eens kunnen proberen misbruik te maken van iets en daarom moet iedereen maar lijden?

Die claimformulieren worden heus niet automatisch verwerkt, dus niemand gaat dit doen, want je bereikt er niets mee.
Al 24 delen lang aan het zeuren op de OV bedrijven en dan ben ik ineens de doemdenker als ik een voorbeeld geef van mensen die misschien wel eens misbruik gaan maken van de restitutie regeling... Het moet niet gekker worden. Al vrees ik dat dat wel gaat gebeuren....
Leaf
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')