Tuurlijk.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 16:10 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Het ging wat mij betreft ook alleen om het uitchecken.
Kijk eens wat rond bij Frans.quote:Als jij cijfers hebt wat er nog meer misgaat, deel het met ons
Een gemiddelde reis (bij mij in ieder geval) bestaat uit meerdere transacties, dus klopt het dat het bij 0.5% van de reizen is of is het 0.5% van de transacties.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 15:39 schreef VancouverFan het volgende:
Weer eens? 0,5 procent van de reizen gaat nog maar fout.
Die frans die niet goed op de hoogte is van hoe alles werkt en daar ook geen onderzoek naar doet?quote:Op dinsdag 16 maart 2010 16:27 schreef Zelva het volgende:
[..]
Tuurlijk.
[..]
Kijk eens wat rond bij Frans.
Met het verschil dat men voor zijn plezier naar het stadion gaat. Reizen in het ov is eerder iets waar mensen niet omheen kunnen.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 16:27 schreef Zelva het volgende:
[..]
Ja, in dat onderzoek is ook niet alles en iedereen positief. Maar het Feyenoord-stadion zit vol met Feyenoord-fans die echt niet gemakkelijk wat negatiefs over de Kuip gaan zeggen. Als je daar 550 mensen willekeurig wegpikt is het overgrote gedeelte van de mensen met 10 bezoeken Feyenoord-fan.
Zie mijn opmerking die ik daarna maakte.quote:Ook niet als ze zijn afgehaakt vanwege de gebruiksonvriendelijkheid?
En de betalende reiziger kost het uiteindelijk ook geen geld.quote:[..]
Maar kost het ze geen geld...
En dus?quote:
[..]
Ja overweldigende meerderheid van RET op RET.
Want?quote:Álles.
Geweldig om te zien hoe je steeds maar weer vanalles verzint om het zo negatief mogelijk uit te leggenquote:Op dinsdag 16 maart 2010 16:39 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Een gemiddelde reis (bij mij in ieder geval) bestaat uit meerdere transacties, dus klopt het dat het bij 0.5% van de reizen is of is het 0.5% van de transacties.
Waneer het namelijk 0.5% van de trnasacties is en je gemiddeld per reis 6* een transactie maakt houdt het nog in dat het bij 3% van de reizen fout gaat.
Wat is statistiek toch leuk.
Die futiliteit die je aanhaalt van frans omdat hij abusievelijk is vergeten te melden dat er ipv 1 wel 3 kantoren zijn om je geld terug te krijgen.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 16:51 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Die frans die niet goed op de hoogte is van hoe alles werkt en daar ook geen onderzoek naar doet?
Jammer dat je niet wilt begrijpen dat er dus nogal met cijfers door de OV bedrijven op deze manier gesjoemeld kan worden om maar een positiever plaatje te schetsen dan het eigenlijk in werkelijkheid is.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 16:55 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Geweldig om te zien hoe je steeds maar weer vanalles verzint om het zo negatief mogelijk uit te leggen
Ja echt waar? Goh. Dat had ik nou niet verwacht hoor dat mensen met cijfers kunnen sjoemelenquote:Op dinsdag 16 maart 2010 17:03 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Jammer dat je niet wilt begrijpen dat er dus nogal met cijfers door de OV bedrijven op deze manier gesjoemeld kan worden om maar een positiever plaatje te schetsen dan het eigenlijk in werkelijkheid is.
Dat is geen futiliteit. Zoiets is makkelijk na te vinden op de site van de HTM. Als je dat niet doet en gewoon onjuistheden meldt vind ik dat toch wel een kwalijker zaak.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 17:01 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Die futiliteit die je aanhaalt van frans omdat hij abusievelijk is vergeten te melden dat er ipv 1 wel 3 kantoren zijn om je geld terug te krijgen.![]()
Hij zoekt inderdaad bewust de avonturen op. En loopt dan ook grote kans om problemen tegen te komen.quote:Dat is een persoon die tenminste een redelijk nauwkeurige beschrivng geeft van zijn avonturen met de ov-chip kaart, het zou de vervoerders sieren als ze deze man een fulltime contract geven om dit onderzoek het hele jaar door te laten gaan ipv dat die man zijn eigen geld aan het opsporen van fouten spendeerd.
]http://www.htm.net/Documenten/claimformulier_OV-chipkaart.pdf[/q][/url]quote:Zo te zien leest HTM hier ook mee want ze hebben nu wel een downloadable fomrulier op hun site staan om geld terug te claimen, wat ook nog eens naar een antwoordnummer gestuurd kan worden.![]()
[url=http://www.htm.net/Documenten/claimformulier_OV-chipkaart.pdf
Of misschien niet. Ik zie nu al voor me hoe whizzkids een bot ontwikkelen die dat online formulier invult en elke dag automatisch geld terug gaat vragen.quote:Alleen moeten ze wel dit formulier door een persoon laten uitsturen die weet hoe een pdf werkt en dit als een vector file maakt ipv een bitmap file. Dus HTM nog een klein beetje wijzigen in dit forumlier en jullie zijn geod bezig. Ware het niet adt het nogal veel werk is om je geld terug te krijgen, ipv het heelmaal per mail/web af te kunnen handelen. Maar ook daarvan verwacht ik wel dat jullie iets moois gaan maken.
quote:Op dinsdag 16 maart 2010 15:51 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Welke onderzoeken heb ik niet geaccepteerd dan?
En als er problemen zijn, denk je dat men dan tevreden is? Zullen die problemen geen invloed hebben op hoe tevreden iemand is?
quote:Tenminste, er zijn wel reizigers- en gebruikersverenigingen die bijhouden welke en hoeveel problemen er zijn, maar die accepteer jij niet.
Met een beetje gezond verstand zou je weten dat de database van translink al die reisbewegingen over 7 jaar bijhoud. Met de persoonsgegevens van de vervoersbedrijven is dat allemaal heel gemakkelijk na te gaan. Ook wie al 10x met de RET is geweest.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 15:53 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Op die chip staat geen telefoon nummer van de reiziger, ook geen naam, ook geen adres.
En op die chip staan maar 10 reizen, het onderzoek richt zich op minstens 10 reizen.
Zou toch wel basis kennis moeten zijn voor zo'n fervent tegenstander.
http://binnenland.nieuws.(...)aart_niet_vlekkeloosquote:Overgang studenten op OV-chipkaart niet vlekkeloos
Mail naar:
Naam afzender
Email afzender
Opmerkingen
Annuleren Verstuur
--------------------------------------------------------------------------------
(Novum) - De overstap van studenten naar de OV-chipkaart blijkt niet overal op rolletjes te verlopen. Bij controles lijkt in sommige gevallen het juiste reisproduct niet zichtbaar te zijn, in andere gevallen hebben studenten de kaart nog niet opgehaald of opgeladen.
Ook was op diverse plekken behoefte aan informatie. Probleemgevallen worden zo snel mogelijk opgelost. Dat meldt het Communicatiepunt OV-Chipkaart van de openbaarvervoerbedrijven.
Studenten kunnen sinds dinsdag alleen nog reizen met het digitale vervoersbewijs. Reizigersorganisatie Rover verwachtte grote problemen en heeft naar eigen zeggen veel klachten binnengekregen. De ov-bedrijven spreken echter van een rustig verlopen overgang en verwachten dat mensen snel wennen. Wel worden de werkinstructies van het controlerend personeel aangescherpt.
Tot nu toe hebben ruim 590 duizend studenten een 'studentenreisproduct' opgehaald of gewijzigd. De groep die dat nog niet heeft gedaan, krijgt persoonlijke aandacht en extra service, evenals de mensen die op problemen stuiten.
Maar al onze opmerkingen over de problemen met de ov chip kaart zijn te ver gezocht, hoe is het (zoals men in brabant zegt)quote:Op dinsdag 16 maart 2010 17:35 schreef VancouverFan het volgende:
Dat is geen futiliteit. Zoiets is makkelijk na te vinden op de site van de HTM. Als je dat niet doet en gewoon onjuistheden meldt vind ik dat toch wel een kwalijker zaak.
Wanneer het systeem feillloos zou werken niet. Hij probeert het uit en geeft netjes aan waar het fout gaat. Bij een probleemloze ov chip kaart zou hij een bijna verwaarloosbare kans hebben om deze problemen tegen te komen.quote:Hij zoekt inderdaad bewust de avonturen op. En loopt dan ook grote kans om problemen tegen te komen.
Balies zijn alleen tijdens kantooruren open neem ik aan. Wanneer je een dagje scheveningen doet en savonds terug reist zou je dus een extra dagje denhaag moeten gaan doen om je geld terug te krijgen in jou vreemde wereldbeeld.quote:Nou mooi voorbeeld dat ze best wel bereid zijn om dingen te verbeteren!
Al vind ik langs een balie gaan en meteen je tegoed terugkrijgen veel handiger dan een formulier opsturen.
Dan moet men maar een systeem bedenken waarbij dit niet kan. Een OV-chipkaart moet gemaakt zijn voor reizigers om daar makkelijk mee te kunnen reizen niet om hun extra geld uit de zakken te kloppen omdat er sommige dingen gewoonweg nog niet functioneren zoals ze wel zouden moeten doen.quote:Of misschien niet. Ik zie nu al voor me hoe whizzkids een bot ontwikkelen die dat online formulier invult en elke dag automatisch geld terug gaat vragen.
Een dergelijk groot en nieuw feilloos systeem bestaat niet.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 18:09 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Maar al onze opmerkingen over de problemen met de ov chip kaart zijn te ver gezocht, hoe is het (zoals men in brabant zegt)![]()
[..]
Wanneer het systeem feillloos zou werken niet. Hij probeert het uit en geeft netjes aan waar het fout gaat. Bij een probleemloze ov chip kaart zou hij een bijna verwaarloosbare kans hebben om deze problemen tegen te komen.
Jij weet niks van mijn wereldbeeld. Je trekt weer eens foute conclusies.quote:Balies zijn alleen tijdens kantooruren open neem ik aan. Wanneer je een dagje scheveningen doet en savonds terug reist zou je dus een extra dagje denhaag moeten gaan doen om je geld terug te krijgen in jou vreemde wereldbeeld.
Nou bedenk eens wat dan als het zo makkelijk is.quote:Dan moet men maar een systeem bedenken waarbij dit niet kan. Een OV-chipkaart moet gemaakt zijn voor reizigers om daar makkelijk mee te kunnen reizen niet om hun extra geld uit de zakken te kloppen omdat er sommige dingen gewoonweg nog niet functioneren zoals ze wel zouden moeten doen.
Nee en nee, je hebt recht op 68 euro per halve maand als je je chipkaart te laat hebt gekregen, meer niet.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 18:25 schreef JoPiDo het volgende:
vandaag mijn eerste boete in de trein gekregen
kun je de kaartjes die je nu moet betalen, declareren bij IB-groep? en kan ik de boete declareren bij de IB-groep?
Ja, juist. Als je er dus niet omheen kunt, en het is een rotding, dan ga je alternatieven zoeken. Als je maar niet met de chip hoeft. Dat betekent niet dat deze mensen niet meegeteld zouden mogen worden bij een klanttevredenheidsonderzoek. Ook deze mensen zijn gewoon klant, alleen nu dan even niet.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 16:54 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Met het verschil dat men voor zijn plezier naar het stadion gaat. Reizen in het ov is eerder iets waar mensen niet omheen kunnen.
Pure speculatie, daar ga ik echt niet op in. Mijn punt blijft staan.quote:Zie mijn opmerking die ik daarna maakte
Bron dat alle claims uitgekeerd worden, er nooit iets onterecht afgewezen wordt en dit tot in lengte van dagen blijft bestaan? Anders doet het er niet zoveel toe.quote:En de betalende reiziger kost het uiteindelijk ook geen geld.
[..]
Joh, dat kan iedere idioot bedenken. KIein voorbeeldje. Als je alleen 's middags mensen thuis hebt benaderd per telefoon, is de kans dat je bejaarden treft aanzienlijk groter dan dat je een forens aan de lijn krijgt.quote:Want?
En jij weet precies wat er 24 januari 2010 op de site van HTM stond?quote:Op dinsdag 16 maart 2010 17:35 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Dat is geen futiliteit. Zoiets is makkelijk na te vinden op de site van de HTM. Als je dat niet doet en gewoon onjuistheden meldt vind ik dat toch wel een kwalijker zaak.
Nou, wát een avonturen. Het zijn gewone alledaagse situaties, die gewoon niet fout zouden moeten kunnen gaan.quote:Hij zoekt inderdaad bewust de avonturen op. En loopt dan ook grote kans om problemen tegen te komen.
[..]
Ik hoor wat woorden in mijn hoofd rondspoken. Langere rijen... personeel ... hoge salariskosten...quote:Nou mooi voorbeeld dat ze best wel bereid zijn om dingen te verbeteren!
Ah, daar is meneer de doemdenker, want de verschrikkelijke reiziger zou wel eens kunnen proberen misbruik te maken van iets en daarom moet iedereen maar lijden?quote:Of misschien niet. Ik zie nu al voor me hoe whizzkids een bot ontwikkelen die dat online formulier invult en elke dag automatisch geld terug gaat vragen.
Wat een compleet idiote vergelijkingquote:Op dinsdag 16 maart 2010 15:58 schreef Zelva het volgende:
[..]
Meijers weer hoor.. Goh wat een verrassing, het is een niet betrouwbaar onderzoek. Als je in het Feyenoord-stadion gaat vragen aan mensen die al minstens 10 keer het Feyenoord-stadion hebben bezocht of ze het Feyenoord-stadion goed vinden, krijg je ook een weinig verrassende uitkomst. HET FEYENOORD-STADION IS ERG GOED!
Want het is onlogisch om te denken dat mensen die vaak met de ov-chipkaart reizen en dat ook nog na 11 februari deden, over het algemeen positiever zullen staan tegenover de ov-chipkaart, dan mensen die dat ding goed geprobeerd hebben, misschien wel honderden keren, het niets vonden en daarom maar het ov links laten liggen sinds 11 februari?quote:Op dinsdag 16 maart 2010 18:41 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Wat een compleet idiote vergelijkingMensen die 10 keer het Feyenoord-stadion bezoeken zijn waarschijnlijk Feyenoord-fans, met sympathie voor Feyenoord en het stadion van Feyenoord. Mensen die 10 keer de OV-Chipkaart hebben gebruikt zijn gewoon mensen die hun oordeel kunnen baseren op meer dan een enkele ervaring.
Echt zeiken om het zeiken dit
Wat een bullshit weer. Mensen die het product niet gebruiken vragen of het goed werktquote:Op dinsdag 16 maart 2010 18:34 schreef Zelva het volgende:
[..]
Ja, juist. Als je er dus niet omheen kunt, en het is een rotding, dan ga je alternatieven zoeken. Als je maar niet met de chip hoeft. Dat betekent niet dat deze mensen niet meegeteld zouden mogen worden bij een klanttevredenheidsonderzoek. Ook deze mensen zijn gewoon klant, alleen nu dan even niet.
Mijne ookquote:Pure speculatie, daar ga ik echt niet op in. Mijn punt blijft staan.
Bron dat ik zeg dat alle claims worden uitgekeerd.quote:Bron dat alle claims uitgekeerd worden, er nooit iets onterecht afgewezen wordt en dit tot in lengte van dagen blijft bestaan? Anders doet het er niet zoveel toe.
Pure speculatie dat ze alleen maar 's middags hebben gebeld. Alleen maar gebaseerd op de dwang dat je het onderzoek perse wil afzeiken.quote:Joh, dat kan iedere idioot bedenken. KIein voorbeeldje. Als je alleen 's middags mensen thuis hebt benaderd per telefoon, is de kans dat je bejaarden treft aanzienlijk groter dan dat je een forens aan de lijn krijgt.
Nee. Maar ik weet wel dat die service punten al langer op Den Haag HS en CS zitten en dat die ruim open zijn.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 18:39 schreef Zelva het volgende:
[..]
En jij weet precies wat er 24 januari 2010 op de site van HTM stond?
Jawel, want het systeem is nog niet volledig ingevoerd in Den Haag. Ook van jou heb ik nog steeds geen goede testmethode gezien hoe ze dit systeem op deze schaal vlekkeloos hadden kunnen invoeren.quote:Nou, wát een avonturen. Het zijn gewone alledaagse situaties, die gewoon niet fout zouden moeten kunnen gaan.
Volgens mij spookt er heel wat meer rond in jouw hoofdquote:Ik hoor wat woorden in mijn hoofd rondspoken. Langere rijen... personeel ... hoge salariskosten...
Al 24 delen lang aan het zeuren op de OV bedrijven en dan ben ik ineens de doemdenker als ik een voorbeeld geef van mensen die misschien wel eens misbruik gaan maken van de restitutie regeling... Het moet niet gekker worden. Al vrees ik dat dat wel gaat gebeuren....quote:Ah, daar is meneer de doemdenker, want de verschrikkelijke reiziger zou wel eens kunnen proberen misbruik te maken van iets en daarom moet iedereen maar lijden?
Die claimformulieren worden heus niet automatisch verwerkt, dus niemand gaat dit doen, want je bereikt er niets mee.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |