abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_79207113
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 13:13 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Niemand zal kunnen aantonen dat er iets fout is aan dat persbericht, waar het om gaat en wat je niet wilt snappen is de verfieerbaarheid van het onderzoek. Wij van WC-eend adviseren WC-eend. Ja dat is lekker objectief.
Hou dan een tegenonderzoek. Ga mensen uit Rotterdam bellen.

quote:
Die 11 punten zijn wel degelijk punten van grote zorg bij reizigers organisaties, en als men die punten had laten werken was er misschien wel wat meer draagkracht bij mensen.

Kom op zeg 1 van die punten is De reiziger kan vertrouwen op de goede werking van het systeem. En dat is toch een punt van zorg, die in en uitcheckastjes mogen niet zoals ze nu doen nog zoveel kuren vertonen. Zo moeilijk is dat toch niet te bedenken.
Nu is het in Rotterdam nog maar in een half % van de gevallen dat het in en uitchecken niet goed. Lijkt mij een goede score. Als je verwacht dat een dergelijk complex systeem probleem en fout loos ingevoerd kan worden, snap je echt niet hoe het werkt.

Het is geen auto die je uitgebreid in de fabriek kunt testen voordat die op straat gaat. En zelfs dan werkt het nog niet altijd probleemloos zoals Toyota wel laat zien.
Leaf
  dinsdag 16 maart 2010 @ 13:18:00 #52
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_79207121
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 13:13 schreef VancouverFan het volgende:
Er zijn geen tekenen dat het volledig de mist in gaat. Kijk maar naar de evaluatie in Rotterdam. Daar zijn de reizgers toch wel erg tevreden.
Lezen. Ik zeg als.
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 13:13 schreef VancouverFan het volgende:
En ja, soms moet de overheid nu eenmaal dingen doordrukken om iets voor elkaar te krijgen. Met 16 miljoen mensen en ontzettend veel belangenorganisaties zijn er altijd wel instanties die gaan lopen zeuren dat het slecht is. Daar ontkom je niet aan.
Correct.
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 13:13 schreef VancouverFan het volgende:
Zoals al gezegd, Rover heeft al diverse malen rampscenario's voorspeld, die zijn nog niet uitgekomen toen het er echt om ging.
Lijkt mij een duidelijk voorbeeld dat dergelijke instanties niet altijd gelijk hebben.
Het blijft mensenwerk natuurlijk.

Maar het blijft ook een politieke beslissing.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_79207222
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 13:17 schreef waht het volgende:
Ik heb eigenlijk nooit problemen gehad met de ov-chipkaart. Kaart had ik ruim op tijd. Bestelling lag op tijd klaar. Kon ik ook zonder problemen ophalen. Kaart opladen ging prima, alsook gebruiken.

Niks te klagen. (OK, ik ben een aantal pasfoto's lichter, maar daar kan ik mee leven.)
Zelfde hier. Alleen het gebruik van de kaart valt me tegen. Alleen in de trein is het ongeveer hetzelfde gebleven. Maar reizen met de bus en tram is een stuk vervelender geworden.
pi_79207340
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 13:17 schreef VancouverFan het volgende:

Hou dan een tegenonderzoek. Ga mensen uit Rotterdam bellen.
En dan een persbericht namen Basp1 naar de verschillende bureaus sturen die gooien dat toch meteen in de shredder.
quote:
Nu is het in Rotterdam nog maar in een half % van de gevallen dat het in en uitchecken niet goed. Lijkt mij een goede score. Als je verwacht dat een dergelijk complex systeem probleem en fout loos ingevoerd kan worden, snap je echt niet hoe het werkt.
Ik zou het toch eerder willen omdraaien waarom een systeem introduceren waarbij nog 0.5% van de gevallen een probleem kan ontstaan, dat is totaal onacceptabel voor een systeem waarvan je gebruik moet maken. En door een logfile bij te hoduen van apparaten die in bussen hangen kun je wel al weten hoe vaak het mis gaat, en hoeft de klant er niet de dupe van te worden. Verder vergeet je nog te vermelden dat ze al 5 jaar bezig zijn met testen en deze kuren toch echt niet meer mogen plaatsvinden na zolang getest te hebben.
quote:
Het is geen auto die je uitgebreid in de fabriek kunt testen voordat die op straat gaat. En zelfs dan werkt het nog niet altijd probleemloos zoals Toyota wel laat zien.
Was het maar een auto en had toyota maar dit systeem ontwikkeld dan had men best of the class gepakt ipv het op zijn nederlands te doen hoe moeilijk kunnen we het maken.
pi_79207342
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 13:17 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Hou dan een tegenonderzoek. Ga mensen uit Rotterdam bellen.
Geen zorgen. Er zullen binnenkort heus wat onderzoeken bekend worden gemaakt.
quote:
Nu is het in Rotterdam nog maar in een half % van de gevallen dat het in en uitchecken niet goed. Lijkt mij een goede score. Als je verwacht dat een dergelijk complex systeem probleem en fout loos ingevoerd kan worden, snap je echt niet hoe het werkt.

Het is geen auto die je uitgebreid in de fabriek kunt testen voordat die op straat gaat. En zelfs dan werkt het nog niet altijd probleemloos zoals Toyota wel laat zien.
In de metro. Waar poortjes staan. Waar je er dus niet aan ontkomt om in- en uit te checken. Een half procent, na een periode van bijna 5 jaar is dan nog veel te veel. Dat zijn duizenden reizigers per dag.
pi_79207513
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 13:18 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Lezen. Ik zeg als.
[..]

Correct.
[..]

Het blijft mensenwerk natuurlijk.

Maar het blijft ook een politieke beslissing.
Tuurlijk. Bij zoiets groots dat landelijk ingevoerd wordt moet ook de politiek betrokken worden.
Leaf
pi_79207616
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 13:24 schreef Basp1 het volgende:

[..]

En dan een persbericht namen Basp1 naar de verschillende bureaus sturen die gooien dat toch meteen in de shredder.
Dan niet.
Maar ga dan ook een ander onderzoek niet afkraken als je die kritiek niet kunt onderbouwen.
quote:
Ik zou het toch eerder willen omdraaien waarom een systeem introduceren waarbij nog 0.5% van de gevallen een probleem kan ontstaan, dat is totaal onacceptabel voor een systeem waarvan je gebruik moet maken. En door een logfile bij te hoduen van apparaten die in bussen hangen kun je wel al weten hoe vaak het mis gaat, en hoeft de klant er niet de dupe van te worden. Verder vergeet je nog te vermelden dat ze al 5 jaar bezig zijn met testen en deze kuren toch echt niet meer mogen plaatsvinden na zolang getest te hebben.
Dat foutmarge zal nog minder worden. Doordat de apparatuur beter wordt en de mensen er meer aan wennen.
En als jij een voorbeeld kunt geven van een systeem dat 100% goed werkt, graag.
quote:
Was het maar een auto en had toyota maar dit systeem ontwikkeld dan had men best of the class gepakt ipv het op zijn nederlands te doen hoe moeilijk kunnen we het maken.
Tja, men had ook laf niks kunnen doen of groots aanpakken.
Leaf
pi_79207691
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 13:24 schreef nikk het volgende:

[..]

Geen zorgen. Er zullen binnenkort heus wat onderzoeken bekend worden gemaakt.

[..]

In de metro. Waar poortjes staan. Waar je er dus niet aan ontkomt om in- en uit te checken. Een half procent, na een periode van bijna 5 jaar is dan nog veel te veel. Dat zijn duizenden reizigers per dag.
Waar staat dat het alleen over de metro gaat die half procent?
Leaf
pi_79207897
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 13:31 schreef VancouverFan het volgende:

Dan niet.
Maar ga dan ook een ander onderzoek niet afkraken als je die kritiek niet kunt onderbouwen.
Onze kritiek is meer dan zat onderbouwd, namelijk geen onderbouwing van het onderzoeik, hoeveel meer moeten we nog onderbouwen. In de serieuze onderzoeks wereld publiceer je namelijk niet alleen je resultaten maar ook hoe je tot deze resultaten gekomen bent. Bij telefonische enquetes en subjectieve vraagstellingen kun je elke onderzoek zo manipuleren dat eruit komt wat er uit moet komen.
quote:
Dat foutmarge zal nog minder worden. Doordat de apparatuur beter wordt en de mensen er meer aan wennen.
En als jij een voorbeeld kunt geven van een systeem dat 100% goed werkt, graag.
London,Parijs, Tokio, waarbij in ieder geval bij fouten niet meteen de schuld bij de klant wordt gelegd en deze met de kosten wordt opgezadeld.
quote:
Tja, men had ook laf niks kunnen doen of groots aanpakken.
Niets doen had in ieder geval minimaal 1 miljard euro gescheeld, die 1 miljard is waarchijnlijk al een stuk meer geworden door de extra effort die men er al in heeft moeten steken.
pi_79207906
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 13:33 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Waar staat dat het alleen over de metro gaat die half procent?
In gebieden waar de metro actief is of poortjes staan zullen die percentages altijd lager uitvallen. Zelfs dan is een half procent natuurlijk te veel. Maar ik ben meer benieuwd naar cijfers in andere gebieden. Hopelijk wordt er binnenkort wat meer bekend over de chipkaart.
pi_79207955
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 13:39 schreef nikk het volgende:

[..]

In gebieden waar de metro actief is of poortjes staan zullen die percentages altijd lager uitvallen. Zelfs dan is een half procent natuurlijk te veel. Maar ik ben meer benieuwd naar cijfers in andere gebieden. Hopelijk wordt er binnenkort wat meer bekend over de chipkaart.
Die half % fouten bij uitchecken, is voor al het openbaar vervoer in Rotterdam. Dus ook bus en tram. En dan niet alleen technische fouten maar ook mensen ie vergeten uit te checken.
Leaf
pi_79208021
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 13:39 schreef Basp1 het volgende:

[..]
London,Parijs, Tokio, waarbij in ieder geval bij fouten niet meteen de schuld bij de klant wordt gelegd en deze met de kosten wordt opgezadeld.
Dat is nog het meest vervelende aan het systeem. Tel daarbij op het Nederlandse bureaucratische denken om het nog vervelender te maken.
pi_79208093
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 13:39 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Onze kritiek is meer dan zat onderbouwd, namelijk geen onderbouwing van het onderzoeik, hoeveel meer moeten we nog onderbouwen. In de serieuze onderzoeks wereld publiceer je namelijk niet alleen je resultaten maar ook hoe je tot deze resultaten gekomen bent. Bij telefonische enquetes en subjectieve vraagstellingen kun je elke onderzoek zo manipuleren dat eruit komt wat er uit moet komen.
Wel grappig dat het nu ineens een probleem is. Eerdere onderzoeken toen de cijfers lager waren hoorde ik niemand klagen

quote:
London,Parijs, Tokio, waarbij in ieder geval bij fouten niet meteen de schuld bij de klant wordt gelegd en deze met de kosten wordt opgezadeld.
Waaruit blijkt dat in Nederland meteen de schuld bij de klant wordt gelegd?
En de kosten kan men redelijke makkelijk terugkrijgen.

Londen Parijs en Tokyo. Daar was al jaren een systeem waarbij met magneetkaarten en dus ook poortjes werd gewerkt. En in Londen hebben ze onlangs ook een paar grote storingen gehad waardoor niemand kon reizen. Dus dat daar altijd goed gaat, geloof ik geen zak van.
quote:
Niets doen had in ieder geval minimaal 1 miljard euro gescheeld, die 1 miljard is waarchijnlijk al een stuk meer geworden door de extra effort die men er al in heeft moeten steken.
En dan hadden we tot in de lengte der dagen nog met een hopeloos ouderwets systeem moeten reizen....
Leaf
pi_79208138
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 13:42 schreef nikk het volgende:

[..]

Dat is nog het meest vervelende aan het systeem. Tel daarbij op het Nederlandse bureaucratische denken om het nog vervelender te maken.
Tja, als mensen niet zo creatief zouden zijn om misbruik te maken van dergelijke situaties, zouden de OV bedrijven veel makkelijker het geld terug kunnen geven. Nu moet alles onderzocht worden of de reis ook wel echt gemaakt is en het fout kan zijn gegaan.
Leaf
pi_79208149
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 13:40 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Die half % fouten bij uitchecken, is voor al het openbaar vervoer in Rotterdam. Dus ook bus en tram. En dan niet alleen technische fouten maar ook mensen ie vergeten uit te checken.
Prima. Maar dan is een half procent domweg veel te veel. Vijf jaar na de invoering. Voor de bus en tram zullen die percentages een stuk hoger liggen dan een half procent natuurlijk. Maar nogmaals, binnenkort zullen er waarschijnlijk meer cijfers bekend worden gemaakt. We zullen zien wat de uitkomsten zijn in gebieden waarbij er geen poortjes staan.
pi_79208181
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 13:45 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Tja, als mensen niet zo creatief zouden zijn om misbruik te maken van dergelijke situaties, zouden de OV bedrijven veel makkelijker het geld terug kunnen geven. Nu moet alles onderzocht worden of de reis ook wel echt gemaakt is en het fout kan zijn gegaan.
En zo denken Nederlanders dus. En zo creeer je dus een gebruikersonvriendelijk product. Bedankt voor de bevestiging.
pi_79208222
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 13:46 schreef nikk het volgende:

[..]

En zo denken Nederlanders dus. En zo creeer je dus een gebruikersonvriendelijk product. Bedankt voor de bevestiging.
Kip en het ei verhaal.
Wat was er eerst? De sjoemelende reiziger of de OV chipkaart.
Leaf
pi_79208241
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 13:45 schreef nikk het volgende:

[..]

Prima. Maar dan is een half procent domweg veel te veel. Vijf jaar na de invoering. Voor de bus en tram zullen die percentages een stuk hoger liggen dan een half procent natuurlijk. Maar nogmaals, binnenkort zullen er waarschijnlijk meer cijfers bekend worden gemaakt. We zullen zien wat de uitkomsten zijn in gebieden waarbij er geen poortjes staan.
Er zijn in Rotterdam al veel gebieden waar geen poortjes staan.
Leaf
pi_79208311
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 13:44 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Londen Parijs en Tokyo. Daar was al jaren een systeem waarbij met magneetkaarten en dus ook poortjes werd gewerkt. En in Londen hebben ze onlangs ook een paar grote storingen gehad waardoor niemand kon reizen. Dus dat daar altijd goed gaat, geloof ik geen zak van.
Het grote verschil is dat wanneer het fout gaat de reiziger niet met de kosten wordt opgezadeld. Oh, excuus, je kan die moeite doen (verschillende formulieren invullen, helpdesken bellen, of fysiek langsgaan) om die 50 cent of iets dergelijks terug te vragen. Erg realistisch is dat niet. Het is eigenlijk een vorm van oplichting.
pi_79208360
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 13:48 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Er zijn in Rotterdam al veel gebieden waar geen poortjes staan.
Klopt. Daar zal het grootste deel van die halve procent dan ook vandaan komen. Die poortjes vertroebelen de statistieken.
pi_79208366
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 13:48 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Kip en het ei verhaal.
Wat was er eerst? De sjoemelende reiziger of de OV chipkaart.
Moeten de organisatie van sjoemelende reizigers uitgaan of juist de omgekeerde instelling hebben we gaan een product maken wat gewoon lekker soepel werkt en dan gaan mensen vanzelf er volop gebruik van maken.

Verder hebben we het hier al over sjoemelen gehad en kwaem we beide tot de conclusie dat sjoemelen niet uit te sluiten is met welk systeem dan ook. De enigste manier om de percentages zwart rijden te drukken was juist de controle kansen te verhogen.
  dinsdag 16 maart 2010 @ 13:52:22 #72
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_79208372
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 12:44 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Mensen zoals jij zullen die punten waarschijnlijk wel niet terugzien. De mensen in Rotterdam die er echt mee reizen wel. Die geven de kaart een 7,2 als rapportcijfer.
Nee, de mensen die geïnterviewd zijn geven een 7,2

Trouwens wel appart dat dat nieuwsbericht verschijnt nadat ze ook de flater-award hebben gekregen.
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
pi_79208457
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 13:48 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Kip en het ei verhaal.
Wat was er eerst? De sjoemelende reiziger of de OV chipkaart.
Maakt dat uit? Alsof dat het eindresultaat beter maakt.
  dinsdag 16 maart 2010 @ 13:54:48 #74
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_79208471
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 13:31 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Dat foutmarge zal nog minder worden. Doordat de apparatuur beter wordt en de mensen er meer aan wennen.
[..]
Daarvoor is nu een proefperiode. Je weet wel, zoals er in Rotterdam is geweest.
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
pi_79208592
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 13:52 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Moeten de organisatie van sjoemelende reizigers uitgaan of juist de omgekeerde instelling hebben we gaan een product maken wat gewoon lekker soepel werkt en dan gaan mensen vanzelf er volop gebruik van maken.

Verder hebben we het hier al over sjoemelen gehad en kwaem we beide tot de conclusie dat sjoemelen niet uit te sluiten is met welk systeem dan ook. De enigste manier om de percentages zwart rijden te drukken was juist de controle kansen te verhogen.
De organisaties moeten, tot op bepaalde hoogte rekening houden met sjoemelende reizigers. Anders wordt er straks veel verlies geleden.
Dat houd in dat er dus controle moet zijn op de geld teruggave en controle of de mensen wel een geldige kaart hebben.
Leaf
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')