abonnement Unibet Coolblue
  maandag 15 maart 2010 @ 23:30:13 #26
95194 SpeedyRich
doe ff normaal
pi_79193058
quote:
Op maandag 15 maart 2010 22:25 schreef Dr_Flash het volgende:
Oh die 114 heb ik wel zien rijden eigenlijk Vorige week zaterdag bij Naarden-Bussum
welke richting uit ?
Op dinsdag 2 september 2008 22:59 schreef Danny het volgende:
sorry.
leukste topic aller tijden
Voor computergerelateerde vragen klik hier
  maandag 15 maart 2010 @ 23:35:16 #27
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_79193260
quote:
Op maandag 15 maart 2010 23:14 schreef Peterselieman het volgende:
Niet alleen de perrons zijn te kort voor 19 bakken, maar het is zo dat zo'n trein te veel vermogen neemt. Zeker omdat er meer enorm lange treinen zijn en dan kunnen 2 ICM-treinen die meer dan 15 bakken hebben er voor zorgen dat een onderstation er op bijvoorbeeld de Veluwe uit kan vliegen.
Is dat inherent aan ons 1,5 kV-systeem, of zou je datzelfde probleem ook hebben met 25 kV?
  Redactie Sport maandag 15 maart 2010 @ 23:38:35 #28
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_79193370
Volgens mij is dat een 1,5kV probleem, als je nog meer stroom gaat trekken dan gaan de draden gloeien zo'n beetje
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  maandag 15 maart 2010 @ 23:56:39 #29
95194 SpeedyRich
doe ff normaal
pi_79194011
quote:
Op maandag 15 maart 2010 23:38 schreef dennistd het volgende:
Volgens mij is dat een 1,5kV probleem, als je nog meer stroom gaat trekken dan gaan de draden gloeien zo'n beetje
Ja klopt. ik dacht dat ze dat deels opgelost hadden door de spanning naar 1800 V te trekken
Op dinsdag 2 september 2008 22:59 schreef Danny het volgende:
sorry.
leukste topic aller tijden
Voor computergerelateerde vragen klik hier
  Redactie Sport dinsdag 16 maart 2010 @ 00:03:13 #30
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_79194172
Dat is vooral gedaan omdat er sowieso al meer treinen zijn gaan rijden, en de treinen die er rijden meer stroom trekken (denk aan airco ipv arko e.d.)
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_79194439
Vanavond op Almelo nog 2 goederentreinen achter elkaar op video gezet:


Bekijk deze YouTube-video


Bekijk deze YouTube-video

En de stoptrein naar Enschede die maar 1 frontsein aan had, volgende de conducteur waren de ander twee niet defect. Apart waarom er maar 1 aan was dan.



Weet toevallig iemand hoe ik kan achterhalen waar een goederentrein naar toe gaat (zoals de treinen op de video's hierboven?)

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 16-03-2010 00:17:40 ]
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 16 maart 2010 @ 00:16:42 #32
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_79194529
één geel frontsein bij een trein is het rangeersein
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_79194553
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 00:16 schreef Peterselieman het volgende:
één geel frontsein bij een trein is het rangeersein
I know, maar die trein zat toch echt in de reizigersdienst

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 16-03-2010 00:21:07 ]
  dinsdag 16 maart 2010 @ 00:38:23 #34
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_79195073
Koninklijke wachtkamers 27 februari 2010

Wij hadden de aftrap, primeur, maiden voyage wat je wil. Dit was te merken maar dit heeft geenzins het plezier en de beleving van deze toch speciale dag merkbaar verstoord.
Hier waren al vraagtekens gezet bij de haalbaarheid van het reisschema en dat bleek uiteraard waar te zijn. Het gezelschap bestond uit louter pensionada's m.u.v. ondergetekende en partner plus een vreemde eend in de bijt (ongeveer 20 jaar met pet, fototoestel en zich niet geheel gemakkelijk voelend in het gezelschap )

Laat ik vast een ding zeggen, pensionada zijn anno 2010 is geweldig, ik heb ervan geproefd en van genoten, ik zou nu willen instromen. Ik dwaal af, wat in ondermeer wil zeggen dat dit zo'n fijn gezelschap was, zonder 1 overtogen woord en werkelijk niemand had iets aan te merken (terwijl er best veel fout ging) en met de mededeling dat we pakweg zo'n 1,5 uur later zouden aankomen op Utrecht Maliebaan vond niemand een probleem (behalve stiekum wij 2-en wat jr werd stipt om 19.00 thuis gebracht door oma en suikeroom)

Het begin was een huzarenstukje omdat er in hetzelfde weekend er een modelspoor-event was in het museum en het zwart van de mensen zag op het tijdstip van aankomst. Geen nood, onder boze blikken werden we door een strakke juffrouw van het organisatiebureau door de uitgang naar binnen geloodst met nog 2 wachtkamerbezoekers.
De organisatie had strakke juffrouwen te over, gelukkig is ondergetekende niet meer piep en heel gelukkig met zijn huidige partner (maar ik zou het me kunnen indenken).
Opening door vaste gids (die tijdens deze trip nog veel had bij te leren samen met haar collega). Koffie of thee met gebak naar keuze o.a. zware chocolade taart.
Praatje museumdirecteur, die een geheimpje verklapte en vertelde over zijn avonturen in het verre, donkere en boze Bulgarije.
Affijn, door het strakke schema door de koninklijke wachtkamer van het museum heen gesjeesd dat oorspronkelijk in Den Haag CS zat, 386 in en naar Baarn. Daar mochten we niet binnen fotograferen! (toch gedaan maar geen geweldige foto). Korte uitleg (i.v.m. haast) sober, Juliana stijl.
Wat niet was aangegeven in het progamma maar we kregen koffie (thee moest speciaal gefikst worden) in het voormalige station Baarn NCS Hierover meer in mijn bezoekje aan het archief van Utrecht met de tentoonstelling over het Stichtse Lijntje

Baarn NCS



Vertek Baarn richting Amsterdam, via Hilversum/Weesp.



Aankomst te Amsterdam



Waar we mochten aanschuiven aan een 2-gangen lunch, in de trein was gevraagd of u kogelbiefstuk of zeebaars wenste. Op perron 2 mochten wij in de eerste klasse gaan lunchen alwaar de dis gedekt stond en zelfs de vegatarische lunch voor Ms Bork correct klaar stond (verder waren we allemaal carnivorisch bij deze lunch). De bijgeleverde wijn vloeide rijkelijk (dat ben ik zelfs niet gewend om 1 uur 's middags, voor de pensionada's leek het wel kinderspel of een dagelijks ritueel). Voor cola of water moest betaald worden .

Hiervoor kregen we van meneer Honing (prorail/ns (2 petten) man voor diplomatieke betrekkingen) uitleg over de gerestaureerde wachtkamer te Amsterdam, in 1 woord schitterend! Ik kreeg de indruk dat dit eenmalig was en dat de dames van de organisatie dit de volgende keren zelf gingen doen.

Hier kom je met de koets binnen



Zo kijk je vanaf beneden waar de koets dus binnenkomt naar boven.



Wegwezen dan maar, hey is dat niet een Olympische Virm?



Huppetee, door naar Den Haag HS, via Leiden.

Aankomst Den Haag HS



Daar is ik weet niet hoelang gewerkt aan de restauratie en het is eindelijk (bijna) af. De uitleg van een deskundige (wederom eenmalig denk ik) was uitstekend, ze hebben zelfs de (giftige) loodverf nagemaakt om het zo orgineel mogelijk te laten lijken (hier moet je in nl uiteraard ontheffing voor aanvragen). Wel jammer was dat de oorspronkelijke gasverlichting niet gerestaureerd mocht worden en het daardoor erg donker was.



Hier mag je koninklijk zwaaien naar het volk in Den Haag.




Toen nog een ingelaste stop te Schiphol alwaar dhr. Honing ons verliet . Door naar Hilversum en zo naar Maliebaan waar een rode plan U stond uit te rusten van ritjes heimwee express (helaas te donker voor mooie foto).
Binnengekomen stond de kaas, worst, zoutjes etc. klaar, voor mij het eerste vers getapte plisje van de dag en weer als een speer naar huis.

95 euro veel? Persoonlijk vond ik het elke euro waard, uniek en onvergetelijk.

nb: de hele dag een persoonlijk eerste klas stoeltje gehad (groen kaartje zo ging dat vroeger).

[ Bericht 3% gewijzigd door bork op 16-03-2010 09:56:19 ]
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  dinsdag 16 maart 2010 @ 02:02:10 #35
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_79196878
edit
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_79197003
quote:
Op maandag 15 maart 2010 23:14 schreef Peterselieman het volgende:
Niet alleen de perrons zijn te kort voor 19 bakken, maar het is zo dat zo'n trein te veel vermogen neemt. Zeker omdat er meer enorm lange treinen zijn en dan kunnen 2 ICM-treinen die meer dan 15 bakken hebben er voor zorgen dat een onderstation er op bijvoorbeeld de Veluwe uit kan vliegen.
Onderstations die er uit vliegen? Gebeurt nooit
  dinsdag 16 maart 2010 @ 07:45:37 #37
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_79197811
Nee, die vliegen gewoon in brand die
pi_79197862
Waar in NL kun je een Euregioticket halen? Alleen aan stations aan de Heuvellandlijn?
  dinsdag 16 maart 2010 @ 08:17:06 #39
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_79198194
quote:
Op maandag 15 maart 2010 23:27 schreef KapiteinT het volgende:
Waarom wordt de trein naar Rotterdam eigenlijk met minder bakken gereden dan die naar Den Haag? Je zou toch zeggen dat Utrecht - Rotterdam drukker is dan Utrecht - Den Haag. Of denk ik nu hele gekke dingen?
Ja, je hebt gelijk. De Rotterdammer is ook druk. Erg druk in de spits. Maar waarom ze deze met minder stellen laten rijden, is voor mij een vraag.
Voor het Noorden is er bijna al een logische verklaring:
Leeuwarden gaan minder stellen heen dan Groningen, alhoewel de Leeuwarder trein ook altijd goed vol zit. Hoe en wat allemaal weet ik zo niet, maar dit is maar wat mij verteld is.


Enne Bork: Nice pics/verhaaltje !
  dinsdag 16 maart 2010 @ 08:35:30 #40
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_79198480
Naar mijn ervaring zijn in de spits de intercity's 's ochtends uit Rotterdam en 's middags naar Rotterdam drukker dan die uit en naar Den Haag. Echter, als ik mijn vriendin mag geloven (en ik denk dat ik dat mag) zijn de intercity's 's ochtends naar Den Haag juist bomvol. In elk geval laat ik de ic's uit Rotterdam 's ochtends vaak schieten omdat de Hagenees drie minuten later komt en half leeg is. Ja mensen, forensen tussen Gouda en Utrecht is een feest.

Zo stond ik vanmorgen, lief dagboek, te wachten op de ic toen werd omgeroepen dat de 20 minuten vertraagde stoptrein naar Gouda Goverwelle zou vertrekken van spoor 8. Als je bekend bent met station Gouda frons je nu de wenkbrauwen, want dat is inderdaad linkerspoor. En inderdaad, SLT-IV en SLT-VI lopen net na de Gouwebrug over naar linkerspoor en vervolgen na de stop via hoog-groen de weg naar Goverwelle.

Natuurlijk door dat vertraagde kreng (resetprobleem?) de ic ook een paar minuten vertraging, en door onbekende redenen (volgens de omroep) wordt deze vertraging opgerekt tot negen minuten. En bedankt.

Oh, de COC-VIRM rijdt net uit Utrecht weg als ic naar Den Haag of Alphen.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_79198871
Vind die OV VIRM wel mooi eigenlijk..
Op vrijdag 12 augustus 2005 01:46 schreef ElisaB het volgende:
Wat is SHERMAN leuk he Bloes O+
pi_79198985
ik dacht nog gister "zou ik morgen die OV VIRM al tegen komen? Nah, duurt vast nog daaagen"
Eerste beste trein waar ik instap vanochtend was em al (IC Leiden - Utrecht)
Ik vind het wel wat hebben hoor, die kleur
pi_79199097
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 09:09 schreef Stefanovic83 het volgende:
ik dacht nog gister "zou ik morgen die OV VIRM al tegen komen? Nah, duurt vast nog daaagen"
Eerste beste trein waar ik instap vanochtend was em al (IC Leiden - Utrecht)
Ik vind het wel wat hebben hoor, die kleur
dan zou dat ding dus leiden -> utrecht -> den haag moeten doen toch? kijken of ik hem morgen zie dan
  dinsdag 16 maart 2010 @ 09:27:05 #44
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_79199302
Vandaag ja. Maar resultaten uit het heden geven geen garantie voor de toekomst. Voor het zelfde geld beukt dat ding vandaag ergens tussen Bodegraven en Leiden een tractor van het spoor en staat ie weer een jaartje in Haarlem.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Heeft over alles een mening 2022 dinsdag 16 maart 2010 @ 09:31:37 #45
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_79199407
quote:
Op maandag 15 maart 2010 23:30 schreef SpeedyRich het volgende:

[..]

welke richting uit ?
Dat was richting AMsterdam, hoezo?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Heeft over alles een mening 2022 dinsdag 16 maart 2010 @ 09:33:31 #46
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_79199452
Leuk verhaal Bork! Echt tof
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_79199458

  Redactie Sport dinsdag 16 maart 2010 @ 09:38:16 #48
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_79199553
In dit geval is somda erg handig. De OVVIRM gaat nog rijden in de
2033a (Gvc v 09.23 - Ut a 10.01)
2054v (Ut v 16.29 - Gvc a 17.07)
2065a (Gvc v 17.23 - Ut a 18.01)
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Heeft over alles een mening 2022 dinsdag 16 maart 2010 @ 09:40:58 #49
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_79199622
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 09:33 schreef Crientj het volgende:
[ afbeelding ]
Wat gebeurt daar nou eigenlijk??
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 16 maart 2010 @ 10:05:30 #50
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_79200227
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 09:38 schreef dennistd het volgende:
Ut a 10.01
Confirmed, met +4.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')