abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_79164635

Final Fantasy XIII​ (ファイナルファンタジーXIII, Fainaru Fantajī Sātīn?) is a console role-playing game developed and published by Square Enix. It was released for the PlayStation 3 entertainment system in Japan on December 17, 2009 and is due for release in North America and PAL regions on March 9, 2010 for PlayStation 3 and Xbox 360. First appearing at E3 2006, the game features both futuristic and natural elements; it is set between a land of wilderness and the high-tech world above it. Final Fantasy XIII is the flagship title of the Fabula Nova Crystallis collection of Final Fantasy games.

Vorig topic: [Final Fantasy #LXI] Met een grote Bulbasar.

Vanille
pi_79164747
Vanavond verder met Chapter 11.
pi_79164814
Ik zit nog in chapter 3
Schiet niet echt op
Hopelijk kan ik later vanmiddag tot 5 komen of zo... en ook aan het gevechtssysteem wennen.
  maandag 15 maart 2010 @ 12:41:45 #4
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_79164819
Ik hoorde gister een -feitje over Vanille van Fang. Ben benieuwd wanneer dat verder boven komt drijven in het verhaal (chapter 7 nu). Ben echt zoooo benieuwd naar hoe het verhaal verder gaat, wil blijven spelen. Maar dat kan niet helaas

Moet nog boodschappen doen bijvoorbeeld!
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_79164883
Hoe zit het nu eigenlijk met al die loot (fangs, enz..) die ik vind, die kan ik toch het beste gebruiken om wapens te upgraden ?
  maandag 15 maart 2010 @ 12:45:46 #6
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_79164967
quote:
Op maandag 15 maart 2010 12:43 schreef Basp1 het volgende:
Hoe zit het nu eigenlijk met al die loot (fangs, enz..) die ik vind, die kan ik toch het beste gebruiken om wapens te upgraden ?
Daar zijn de meningen nog over verdeeld. Ik ben direct begonnen met upgraden terwijl anderen alles willen bewaren voor later in de game. Allebei iets voor te zeggen
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  maandag 15 maart 2010 @ 12:51:23 #7
93304 Orealo
Tsu Tsu Tsunami!!!
pi_79165144
Ik zit nu net in chapter 10, maar ben nog helemaal geen side quests tegen gekomen. Kan iemand daar iets over vertellen wellicht? Is 't wat?
pi_79165481
quote:
Op maandag 15 maart 2010 12:45 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

Daar zijn de meningen nog over verdeeld. Ik ben direct begonnen met upgraden terwijl anderen alles willen bewaren voor later in de game. Allebei iets voor te zeggen
Wanneer er net zoals in FF12 net zulke grappen in zitten als dat je sommige dingen juist niet moet pakken om een ultimate wapen te krijgen heb je er nog niets aan.

Is het upgraden alleen afhankelijk van de punten die je voor die upgrades krijgt of ook nog afhankelijk van de onderdeelsoorten, dat sommige combinaties erbij op een wapen nog meer kunnen opleveren?
pi_79165899
straks weer Gil farmen van de psicom gasten in chapter 9 , zodat ik alles kan upgraden .
( leuk die 2500 credit chips )
Opdonderdag 17 juni 2010 17:54 schreef Morthill het volgende
mijn tenen doen altijd pijn, krijg je als je regelmatig als vrouw door het leven gaat :X
pi_79165934
Ik zit in chap 9, al sinds vrijdag niet meer gespeeld!
Zometeen even paar uurtjes knallen.
A.F.C. Ajax - Piet de Visser
  maandag 15 maart 2010 @ 13:15:18 #11
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_79165976
quote:
Op maandag 15 maart 2010 12:41 schreef Notorious_Roy het volgende:
Ik hoorde gister een -feitje over Vanille van Fang. Ben benieuwd wanneer dat verder boven komt drijven in het verhaal (chapter 7 nu). Ben echt zoooo benieuwd naar hoe het verhaal verder gaat, wil blijven spelen. Maar dat kan niet helaas

Moet nog boodschappen doen bijvoorbeeld!
Ja, maar dat -feitje is slechts fan-speculatie en ingame-hinting heb ik begrepen.
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
pi_79166057
Deceptisol Shrouds zoveel mogelijk sparen, je gaat ze pas echt hard nodig hebben @ chapter 13 (als je tijd wilt besparen):
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 7% gewijzigd door D-Industries op 15-03-2010 13:28:08 ]
Altijd aan het dromen...
pi_79166124
quote:
Op maandag 15 maart 2010 12:51 schreef Orealo het volgende:
Ik zit nu net in chapter 10, maar ben nog helemaal geen side quests tegen gekomen. Kan iemand daar iets over vertellen wellicht? Is 't wat?
De sidequests in FF 13 komen vanaf Chapter 11 beschikbaar.
Je kunt ze vergelijken met de Hunt Missions uit FF 12.
Nog even doorbijten.
pi_79166186
Tvp
pi_79166187
quote:
Op maandag 15 maart 2010 13:19 schreef torn_Machina het volgende:

[..]

Nog even doorbijten.
Kan niet wachten! Hopelijk vanavond nog wat energie over om te spelen
PSN: Cidolfas - FFXIV: Cidolfas Windu
pi_79166455
Tvp
α & Ω
Yaaaaaamaaaaaaaaahaaaaaaaaaaaaaaaa
  maandag 15 maart 2010 @ 13:31:34 #17
93304 Orealo
Tsu Tsu Tsunami!!!
pi_79166577
quote:
Op maandag 15 maart 2010 13:19 schreef torn_Machina het volgende:

[..]

Nog even doorbijten.
Dat klinkt cool! . Trouwens, hoe lang hebben de mensen die hem uitgespeeld hebben daar over gedaan? Er zou voor 50 uur verhaallijn in zitten, ik ben nu echter 20 uur bezig en ben bij chapter 10. Duren de overige 3 chapters 10 uur per stuk? Tegenover 2 uur per chapter tot nu toe?
pi_79168772
Mijn klokje stond op 41 uur toen ik hem uitgespeeld had, inclusief 1 uur vergeten op pauze te zetten
ik schat dat jij nog 10-15 uur over hebt
pi_79171126
tvp
pi_79173255
zit op een uurtje of 8/9 ben bij chapter 5 .
  maandag 15 maart 2010 @ 17:08:14 #21
134803 Deacon_Tigra
Final Fantasy Fanboy
pi_79175645
quote:
Op maandag 15 maart 2010 13:31 schreef Orealo het volgende:

[..]

Dat klinkt cool! . Trouwens, hoe lang hebben de mensen die hem uitgespeeld hebben daar over gedaan? Er zou voor 50 uur verhaallijn in zitten, ik ben nu echter 20 uur bezig en ben bij chapter 10. Duren de overige 3 chapters 10 uur per stuk? Tegenover 2 uur per chapter tot nu toe?
67 uur, maar ik heb dan ook alle hoeken gezien
Plus ik ben een grind hoer

De laatste 3 chapters zijn idd langer
Psn online ID Tec-Deacon
---------------------------------
オランダ語男狂った人の日本のゲームがプレイ
  maandag 15 maart 2010 @ 17:18:12 #22
93304 Orealo
Tsu Tsu Tsunami!!!
pi_79176060
quote:
Op maandag 15 maart 2010 17:08 schreef Deacon_Tigra het volgende:

[..]

67 uur, maar ik heb dan ook alle hoeken gezien
Plus ik ben een grind hoer

De laatste 3 chapters zijn idd langer
Alle hunt missions ook gedaan? .
  maandag 15 maart 2010 @ 17:19:16 #23
13749 AirwiN
No one is innocent
pi_79176104
quote:
Op maandag 15 maart 2010 12:41 schreef Notorious_Roy het volgende:
Ik hoorde gister een -feitje over Vanille van Fang.
Wat dan?
I will work to elevate you. Just enough to bring you down
Yes, I'm being condescending. Yes, that means I'm talking down to you
  maandag 15 maart 2010 @ 17:21:40 #24
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_79176193
quote:
Op maandag 15 maart 2010 17:19 schreef AirwiN het volgende:

[..]

Wat dan?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
L'Amour menaçant:
  maandag 15 maart 2010 @ 17:24:37 #25
13749 AirwiN
No one is innocent
pi_79176309
quote:
Op maandag 15 maart 2010 17:21 schreef Ang3l het volgende:
SPOILER
SPOILER
I will work to elevate you. Just enough to bring you down
Yes, I'm being condescending. Yes, that means I'm talking down to you
  maandag 15 maart 2010 @ 17:44:02 #26
134803 Deacon_Tigra
Final Fantasy Fanboy
pi_79177061
quote:
Op maandag 15 maart 2010 17:21 schreef Ang3l het volgende:

[..]
SPOILER
You wish
Psn online ID Tec-Deacon
オランダ語男狂った人の日本のゲームがプレイ
  maandag 15 maart 2010 @ 17:44:25 #27
134803 Deacon_Tigra
Final Fantasy Fanboy
pi_79177075
quote:
Op maandag 15 maart 2010 17:18 schreef Orealo het volgende:

[..]

Alle hunt missions ook gedaan? .
Nee, stuk of 28 ofzo
Psn online ID Tec-Deacon
オランダ語男狂った人の日本のゲームがプレイ
pi_79182226
Die Wladislaus vind k echt klote. Hoe verder zn levensbalk omlaag gaat, hoe sterker ie word.
Legde t de eerste paar keer daarop af, daarna haste geprobeerd, dispelled die sanctum gozer mn haste
SPOILER
What was once contained, will be unleashed
pi_79185147
Zo, chapter 9, saber max-out

Iets wat me niet helemaal duidelijk is, met Ravager krijg je toch meer chain bonus, dus sneller stagger mode in plaats van bijv. commando?
α & Ω
  maandag 15 maart 2010 @ 21:19:16 #30
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_79186264
SPOILER
pi_79186526
quote:
Op maandag 15 maart 2010 20:00 schreef Purevil het volgende:
Die Wladislaus vind k echt klote. Hoe verder zn levensbalk omlaag gaat, hoe sterker ie word.
Legde t de eerste paar keer daarop af, daarna haste geprobeerd, dispelled die sanctum gozer mn haste
SPOILER
Jup die battle is echt een bitch :p is je tijd niet waard tenzij je een deceptisol heb. Is wladisaus in twee tellen dood
Altijd aan het dromen...
  maandag 15 maart 2010 @ 21:28:47 #32
134803 Deacon_Tigra
Final Fantasy Fanboy
pi_79186748
quote:
Op maandag 15 maart 2010 21:19 schreef Ixnay het volgende:
SPOILER
Zit die erin dan
Psn online ID Tec-Deacon
オランダ語男狂った人の日本のゲームがプレイ
  maandag 15 maart 2010 @ 21:38:00 #33
13411 NaRRaToR
Neee... Ik ben aan het Lasse!
pi_79187238
oeh ik mag ook tegen de boss van de vorige topic titel
na na na na na na na Badjasman!
  maandag 15 maart 2010 @ 21:49:02 #34
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_79187925
quote:
Op maandag 15 maart 2010 21:28 schreef Deacon_Tigra het volgende:

[..]

Zit die erin dan
quote:
Weet ik niet maar hij komt in veel FF games terug. Dus daarom vroeg ik of iemand hem al tegen gekomen was.
pi_79188228
SPOILER
PSN: Cidolfas - FFXIV: Cidolfas Windu
pi_79191712
SPOILER
pi_79191886
quote:
Op maandag 15 maart 2010 20:57 schreef Ker_Plunk het volgende:
Zo, chapter 9, saber max-out

Iets wat me niet helemaal duidelijk is, met Ravager krijg je toch meer chain bonus, dus sneller stagger mode in plaats van bijv. commando?
Ja klopt, als ravager kom je véél sneller op stagger.
Ik gebruik altijd Lightning/Fang/Vanille...
Om te staggeren RAV/COM/RAV of RAV/COM/MED
Als ie in stagger zit RAV/COM/RAV als er meerdere vijanden zijn, COM/COM/RAV of COM/COM/MED als er 1 vijand is
Als k 2 commando's inzet, pakt Fang automatisch n andere vijand
pi_79192340
Deathcount 3 bij dat kutbeest
Einde chapter 7 (Gok dat het het einde is)
pi_79192686
Inmiddels aangekomen in Chapter 10.
pi_79192757
quote:
Op maandag 15 maart 2010 23:02 schreef Purevil het volgende:

[..]

Ja klopt, als ravager kom je véél sneller op stagger.
Ik gebruik altijd Lightning/Fang/Vanille...
Om te staggeren RAV/COM/RAV of RAV/COM/MED
Als ie in stagger zit RAV/COM/RAV als er meerdere vijanden zijn, COM/COM/RAV of COM/COM/MED als er 1 vijand is
Als k 2 commando's inzet, pakt Fang automatisch n andere vijand
Ze pakt inderdaad een andere. Net kwam het duidelijk naar voren: De stagger balk bestaat uit 2 delen, het rode verloop streepje en de gele streep. Met RAV gaat de rode sneller naar stagger mode en met COM de gele, hij valt dus minder snel terug. Mijn main character is altijd een sterke aanvaller, het speerpunt van de groep met daarachter een attacker/mage en een healer/supporter… altijd zo gewerkt met FF Hou niet zo heel veel van magic attacks
α & Ω
pi_79193188
Ik ben nu bezig met de hunt missies en ben ze op chronologische volgorde aan het uitvoeren, nu vraag ik me alleen af of dat ook zo moet, of dat je gewoon alles kan pakken wat je tegenkomt. Ik ben nu bij missie 29 maar ben ook 32 - 52 - 53 tegengekomen. Toch wacht ik ermee tot ik 30 en 31 heb. Ik vind het een beetje vreemd dat de hogere missies ook beschikbaar zijn, wilt dat zeggen dat ik ze al aankan?

Hoe zijn jullie te werk gegaan in gran pulse, met de sidemissies?
Altijd aan het dromen...
  maandag 15 maart 2010 @ 23:53:25 #42
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_79193923
SPOILER
pi_79194107
Ik begin het overschakelen naar verschillende strategieën langzaam leuker te vinden nu. Doe het redelijk vaak en ik win alles makkelijk nu. Gewoon kwestie van weten wanneer je welke strategie in moet zetten.

Volgens mij is het spel iets te makkelijk als je het eenmaal doorhebt. Je krijgt bijvoorbeeld ook experience points voor je characters die niet in het gevecht betrokken zijn. Dus hoef je je daar ook geen zorgen om te maken (dat er 1 heel zwak wordt tov de rest van het team). En met elke stand waarin je 2 healers of 1 verdediger/stat booster en een 1 healer hebt, heal je je party erg snel. Potions zijn compleet overbodig.
  dinsdag 16 maart 2010 @ 08:14:41 #44
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_79198147
quote:
Op maandag 15 maart 2010 17:44 schreef Deacon_Tigra het volgende:

[..]

You wish
Nou nee. Maar google maar eens, er is heeeel veel speculatie over
L'Amour menaçant:
pi_79198282
Tycho van Penny-Arcade was weer minder te spreken over FF13:
quote:
There's a lot to keep track of, the worlds of Cocoon and Pulse have a unique cosmology, which is why we have offered up today's strip - to help anchor you in that unique context. And you may need anchors, desperately, because you might find your attention beginning to wander. Imagine my surprise when discovering that the dude with a chocobo literally roosting - roosting, sir - in his afro is the only character I have any affection for. I don't understand the thinking behind giving me lead characters, which the narrative can slowly alchemize into gold. Why don't you give me gold characters, and then refine them into platinum? I mean, if we're absolutely dedicated to transmutation? God, I hate these fucking people. I don't give a shit what happens to Sulky, Twat, Twit, Pip, and Marm. Sometimes, I kill them on purpose.
We have at times considered the plight of the games reviewer. Forced by the mechanism to consume games, because more games are coming, cresting the hill, and these games must be consumed also - but at least someone is compensating them for their time. I considered loading it up last night, just as I have every night since I got back, and I could make no cohesive argument for why I should do that and not something else. It's horrifying to think that I had defeated Uncharted 2 by this point, traversed a full narrative arc, in the time it took me to hate Final Fantasy XIII.
Moet zeggen dat ik hem ergens wel gelijk geef, hoe leuk het ook weg speelt ik zou geen enkel personage missen als ze dood neer zouden vallen (vooral Hope en Vanille mogen een langzaam en pijnlijke dood sterven)
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  dinsdag 16 maart 2010 @ 08:28:04 #46
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_79198361
De enige waar ik echt NIKS mee heb is Snow.
Vanille irriteerde ik me aan in het begin, maar dat is zo goed als over.
Hope vond ik in 't begin een zeurpietbabietje, maar ook dat is geheel over.
Ik had verwacht dat ik me aan Sazh zou ergeren zoals aan een Chris Rock of Eddy Murphy, maar dat valt me 100% mee.
Fang heb ik pas net, dus dat weet ik nog niet.
Alleen Snow....... nee.
L'Amour menaçant:
pi_79198728
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 @ 08:28 schreef Ang3l het volgende:
Ik had verwacht dat ik me aan Sazh zou ergeren zoals aan een Chris Rock of Eddy Murphy, maar dat valt me 100% mee.
Alleen Snow....... nee.
Ben ik het mee eens. Ik vind hem net Tidus, arrogant, dom, en denkt dat hij veel meer kan maken dan hij werkelijk kan.
pi_79198782
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 08:28 schreef Ang3l het volgende:
Alleen Snow....... nee.
Haha ik moest lachen om die vergelijking van Sazh. Ik ben het helemaal met je eens, ook ik kan maar niets hebben met Snow, ik vind het wel jammer, had gehoopt dat hij zou ontwikkelen tot een tweede Zell... maar helaas. De humor is erg zwakjes in dit deel van Final Fantasy..

Alleen de chocobo momentjes met Sazh zijn leuk.. voor de rest echt amper / geen humor gezien
Altijd aan het dromen...
pi_79198796
SPOILER: chapter 7
pi_79198832
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 08:57 schreef RenRen- het volgende:
SPOILER: chapter 7
Als je maar zorgt dat Snow op tijd klaar is om Gattling gun op te vangen met zijn steelguard, dan komt het wel goed.
Altijd aan het dromen...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')