abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_79140451
Beste mensen,

Na een weekend weg heb ik het volgende ontvangen.. namelijk een brief waarbij de woorden uitzetting wel erg vaak word gemeld. Ik ben dus allereerst al bang dat het te laat is voor welk advies dan ook, maar toch. Ten einde raad.

SItuatie schets: SInds augustus 2009 wonen ik en mijn partner in deze woning, eerste paar maanden betaalden we de huur netjes, tot ongeveer november. Vanaf die datum is er geen huur meer betaald. De woningbouw heeft toen een deurwaarder ingeschakeld, en inmiddels is de huurachterstand 6 maanden. Van de deurwaarder hebben wij een uitnodiging gehad voor de rechtbank, omdat het naar de kanton rechter is doorgezet. Wij dachten, als we daar nou heen gaan, bellen we die deurwaarder op in de nieuwe week, om alsnog een betalingsregeling te treffen en zodoende op den duur weer gelijk te komen. Moet ik wel bij zeggen dat we in Februari allebei ontslagen zijn en dus op het moment geen inkomen hebben.
Nu komen wij vandaag dus thuis van een weekend, en ligt er een brief op de mat dat het vonnis naar aanleiding van de rechtzaak is dat wij worden uitgezet, binnen 3 dagen na "betekenen" vonnis.
Het vonnis is gedaan op 9 maart, het betekenen word nergens duidelijk vermeld, maar ik ga ervan uit dat het de vrijdag is geweest, of donderdag.

Heeft iemand van jullie hier ervaring mee en is er advies mogelijk?
pi_79140507
verklaar ok even waarom je al 6 maanden lang geen huur betaald heb.
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
  zondag 14 maart 2010 @ 20:07:32 #3
247705 IemandNiemand
Iemand... of toch niemand?!
pi_79140552
quote:
Op zondag 14 maart 2010 20:06 schreef Chinless het volgende:
verklaar ok even waarom je al 6 maanden lang geen huur betaald heb.
Want dat gaat jouw wat aan?
En toen was er niets!
pi_79140555
Kantonrechter heeft al uitspraak gedaan? Ga dan je spullen maar inpakken.. De deurwaarder komt jullie uitzetten, desnoods met hulp van een slotenmaker en politie.
dag
pi_79140562
Waarom zou ik dat moeten verklaren? Dat is nou eenmaal zo, dat het niet goed is, staat vast en zijn we ons terdege van bewust.
pi_79140572
quote:
Op zondag 14 maart 2010 20:07 schreef IemandNiemand het volgende:

[..]

Als ze advies willen wel ja.
pi_79140582
Ik weet er het fijne niet van maar ik zou er geld op durven te zetten dat je de zak bent.
  zondag 14 maart 2010 @ 20:08:42 #8
247705 IemandNiemand
Iemand... of toch niemand?!
pi_79140610
quote:
Op zondag 14 maart 2010 20:07 schreef Godtje het volgende:

[..]

Als ze advies willen wel ja.
Hoezo dat in godsnaam? Je hebt zijn hele persoonlijke situatie nodig om advies te kunnen geven? wil je ook even een jaaropgave?
En toen was er niets!
pi_79140615
quote:
Op zondag 14 maart 2010 20:07 schreef Peter het volgende:
Kantonrechter heeft al uitspraak gedaan? Ga dan je spullen maar inpakken.. De deurwaarder komt jullie uitzetten, desnoods met hulp van een slotenmaker en politie.
Oke bedankt voor je reactie, heb je ook een idee van termijnen? Want dat is wat we graag willen weten..
pi_79140647
quote:
Op zondag 14 maart 2010 20:05 schreef Blokje_A het volgende:
Ik ben dus allereerst al bang dat het te laat is voor welk advies dan ook, maar toch.
Ik denk vooral dat.
quote:
Wij dachten, als we daar nou heen gaan, bellen we die deurwaarder op in de nieuwe week, om alsnog een betalingsregeling te treffen
Ben je nu wel of niet bij de rechter geweest? Als je er geweest bent weet je ook wat het vonnis is.

Ik denk dat je vooral tips nodig hebt om uit de schulden te komen, en om het financieel weer op de rails te krijgen. Om niet uit je huis te worden gezet is nu (veel) te laat...
pi_79140671
quote:
Op zondag 14 maart 2010 20:08 schreef Blokje_A het volgende:

[..]

Oke bedankt voor je reactie, heb je ook een idee van termijnen? Want dat is wat we graag willen weten..
Dat staat toch letterlijk in je stuk? Binnen 3 dagen staat er.
pi_79140693
quote:

[..]

Waarschijnlijk morgen.
pi_79140697
quote:

[..]

Als de kantonrechter heeft gevonnist dat het 3 dagen na de betekenis van het vonnis kan, dan kun je morgen of wanneer men deze week tijd in de planning heeft de troepen voor de deur verwachten..
dag
pi_79140732
quote:

[..]

mij niets, maar met de reden daarvan kan je wellicht de woningstichting / kanton gerecht etc ervan overtuigen om uitstel te geven. Als je gewoon lamlendig was is het goed zoals het nu loopt.
pi_79140772
tvp

Zou ook snel op zoek gaan naar een verblijfplaats. Ik neem aan dat het vanwege het vonnis niet meer mogelijk is om je "eigen" woning te kraken?
pi_79140780
quote:
Op zondag 14 maart 2010 20:11 schreef Chinless het volgende:

[..]

mij niets, maar met de reden daarvan kan je wellicht de woningstichting / kanton gerecht etc ervan overtuigen om uitstel te geven. Als je gewoon lamlendig was is het goed zoals het nu loopt.
Kom, daar is ie dan nu veeeeel te laat mee. Had ie in november al contact moeten zoeken, toen die eerste maand huur niet betaald kon worden.
pi_79140782
Maandag/Dinsdag huis uitzetting?
pi_79140820
Oke, bedankt voor jullie reacties allereerst

Advies van idd, financieel het op orde krijgen zijn ook nuttig, weten we ook. Ik ga er inderdaad vanuit dat het morgen of dinsdag wel zover is.
pi_79140878
quote:
Op zondag 14 maart 2010 20:12 schreef Piles het volgende:

[..]

Kom, daar is ie dan nu veeeeel te laat mee. Had ie in november al contact moeten zoeken, toen die eerste maand huur niet betaald kon worden.
True, true... maar zoiets laat je niet zomaar gebeuren, dus kan je ook niets advieseren om een oplossing te geven.
pi_79140883
Ga morgenochtend even langs de gemeente en dan wel meteen om 9 uur! Dat is de enige die nu nog wat voor je kan betekenen. Misschien kunnen zij je een lening geven, maar dan beland je wel in schuldhulpverleningstraject.
pi_79140894
Misschien is het te laat, maar neem eens contact op met Bureau Schuldhulpverlichting.
En ga bij die rechtbank uitstel of zo vragen.
En ga zo snel mogelijk een baan zoeken, al moet je maar gaan schoonmaken of zo.

http://www.wsnp.rvr.org/b(...)fm?section=betrokken
  zondag 14 maart 2010 @ 20:14:39 #22
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_79140895
Ik zou maar eens contact gaan zoeken met de schuldhulpverlening.
Quousque tandem abutere, PvdA, patientia nostra?
pi_79140901
Je kunt altijd nog bloedserieus zielig de media opzoeken. Altijd wel mafkezen die daar in tuinen en je willen helpen.
Dan is er nog de beproefde methode, in een Spiderman pak 1 of ander overheidsgebouw beklimmen en zo aandacht vragen voor de mensen die de huur niet meer op kunnen brengen.
pi_79140919
Al contact gehad met de afdeling sociale zaken van je gemeente? Deze zijn namelijk verantwoordelijk voor schuldsanering (zij besteden dat weer uit maar je moet eerst bij hun wezen) en zaken zoals bijstand / uitkering / huisvesting etc.
pi_79140935
Toch benieuwd hoe het zover heeft kunnen komen...
pi_79141026
Ja, ga inderdaad je spullen maar pakken, dat ze nog niet zijn geweest is i.v.m het weekend.
Ik denk dat je grote kans hebt dat ze morgen voor je deur staan.

Veel Succes!
  zondag 14 maart 2010 @ 20:18:24 #27
55011 HunterSThompson
Buy the ticket, take the ride
pi_79141090
En wat me opvalt, jullie zijn een "weekend weg geweest". Ik hoop toch niet op een soort vakantie. Hoewel dat ook wel typisch gedrag is voor mensen die geen cent te makken hebben.
"When the going gets weird, the weird turn pro."
pi_79141094
jezus wat een laconieke reacties weer... gebagger wordt dat ook wel genoemd..

TS raakt huis kwijt en de meesten doen lollig en vieren een feestje gezien de smileys..

t zal jezelf maar gebeuren.. sta je daar wel bij stil als je reageert in topics als deze?

Ik weet niet wat de achterliggende reden is van het niet betalen van de huur.. TS zal er zo zijn redenen voor hebben alhoewel ik het een slechte keuze vind om dan juist de huur (je dak boven je hoofd) niet te betalen met het gevolg waar je nu mee zit.

Dan had je beter andere rekeningen niet kunnen betalen denk ik..

maargoed je zit ermee en ik denk wat sommige die wel normaal antwoorden ook zeggen dat het deze week en wie weet wel morgen al zal gebeuren.

Ik wens je veel sterkte in deze situatie en normale reacties waar je wat aan hebt.
Probeer iig alvast ergens plek te regelen waar je zou kunnen slapen.

blijf het raar vindend dat je weekendje weg bent gegaan..of was dat arranged en betaald voor alle probs.....
  zondag 14 maart 2010 @ 20:20:04 #29
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_79141183
quote:
Op zondag 14 maart 2010 20:18 schreef cyberbull het volgende:

TS raakt huis kwijt en de meesten doen lollig en vieren een feestje gezien de smileys..

t zal jezelf maar gebeuren.. sta je daar wel bij stil als je reageert in topics als deze?

Ik weet niet wat de achterliggende reden is van het niet betalen van de huur.. TS zal er zo zijn redenen voor hebben alhoewel ik het een slechte keuze vind om dan juist de huur (je dak boven je hoofd) niet te betalen met het gevolg waar je nu mee zit.

maargoed je zit ermee en ik denk wat sommige die wel normaal antwoorden ook zeggen dat het deze week en wie weet wel morgen al zal gebeuren.

Ik wens je veel sterkte in deze situatie en normale reacties waar je wat aan hebt.
TS reageert ook niet echt adequaat niet? Kop in het zand of nog erger. Hij zit diep in de shit, laat dat besef maar hard doorkomen. Huis is ie kwijt, schuldsanering lijkt me onontkoombaar.
  zondag 14 maart 2010 @ 20:20:23 #30
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_79141204
quote:
Op zondag 14 maart 2010 20:15 schreef leukvoorlater het volgende:
Toch benieuwd hoe het zover heeft kunnen komen...
Idd, tvp

Zonde ook om de geldproblemen compleet te negeren. Wanneer je sneller contact had opgenomen met de woningbouw en de situatie had uitgelegd, was het leed veel minder erg geweest.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_79141252
Bij de gemeente: ga er maandagochtend heen, vraag naar de gemeentelijke kredietbank, wellicht kunnen die iets voor je betekenen. Maar dan moet de eiser dat ook wel willen accepteren ( verplicht is dat niet. het huurcontract is immers al ontbonden).
dag
  zondag 14 maart 2010 @ 20:22:00 #32
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_79141292
Ja ik ben ook wel benieuwd waarom TS niet meteen aan de bel getrokken heeft toen ie z'n huur niet meer kon betalen? Volgens mij moet je het idd heel erg uit de hand laten lopen voordat er tot uitzetting over wordt gegaan...
Hallon!
  zondag 14 maart 2010 @ 20:22:31 #33
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_79141319
quote:

Dat zielepietengeknuffel kom je anders ook niet ver mee. Het is verdomme al sinds November zo, en dan komt hij nu aanzetten met "ja ik ga hulp zoeken"? Please, dat had hij 3 maanden geleden moeten doen, dan hadden mensen nog willen helpen. Nu is het zijn eigen schuld. Zelfs als door overmacht bovenstaande situatie ontstaan is had hij al maanden eerder naar de gemeente/UWV/schuldsanering kunnen gaan. Eigen verantwoordelijkheid noem je dat.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  zondag 14 maart 2010 @ 20:23:26 #34
21112 ArnoKlaassen
The Magnificient One
pi_79141358
quote:

blijf het raar vindend dat je weekendje weg bent gegaan..of was dat arranged en betaald voor alle probs.....
klopt. van alle zaken is huur niet betalen het domst. Ook is het erg dom om je kop in het zand te steken en dus gewoonweg niet te betalen. Er waren een hoop kansen om het tij te keren maar TS besloot in zijn wijsheid om dit niet te doen.

Tsja dan maar op straat lijkt mij niet meer dan terecht.
  Boks-Chick zondag 14 maart 2010 @ 20:24:13 #35
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_79141392
iets snap ik niet goed, zijn jullie nou wel of niet bij die rechtszaak aanwezig geweest?
lolwut
pi_79141451
Als de rechter al uitspraak heeft gedaan dan moet je eruit. Maar dan zou jij toch ook een kopie van het vonnis etc moeten hebben. Heb je helemaal geen contact opgenomen met de verhuurder, deurwaarder? Ik vind het wel raar dat je nu op een forum komt vragen of je eruit gezet wordt, lijkt me meer iets om met de woningbuw te bespreken.

Overigens heel klote als je er echt uitgezet wordt, zorg ervoor dat je je spulletjes kan meenemen, want anders gaan die in de container en naar de stort, tenzij de deurwaarder ook nog je tv wil hebben...Heb je wel onderdak voor de komende tijd?

Ik denk dat het het beste is om te doen wat anderen voor mij zeggen: in de schuldhulpsanering komen. Dat betekent afspraken maken bij de gemeente.

Veel succes!
Whatever...
  zondag 14 maart 2010 @ 20:25:54 #37
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_79141468
quote:
Op zondag 14 maart 2010 20:24 schreef BrandX het volgende:
iets snap ik niet goed, zijn jullie nou wel of niet bij die rechtszaak aanwezig geweest?
Ga er maar vanuit van niet. Verstekveroordeling, dommer kun je ze niet krijgen.
  zondag 14 maart 2010 @ 20:26:35 #38
239294 PierreTT
Man man man, wat een drama!
pi_79141495
quote:
Op zondag 14 maart 2010 20:24 schreef BrandX het volgende:
Dit dus. En zoals meerdere mensen al zeiden, als je die brief hebt gekregen heb je een vrij grote kans dat ze morgen of in de loop van de week op de stoep staan.
Half bezopen is weggegooid geld.
pi_79141517
quote:

[..]

Nee, maar gaat het ons wat aan dat TS uit huis word gekickt?

Misschien is een gehele situatie schets wel handig om eventueel te kunnen kijken wat er kan.
pi_79141529
ze zetten je gewoon op straat tegenwoordig, maar in die 6 maanden had je gewoon keihard moeten werken aan het oplossen van je problemen ipv kop in het zand en denken dat het zo wel goed gaat.

schuldhulpverlening is idd het eerste wat je moet doen, al ben je daar veel te laat mee al
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
  zondag 14 maart 2010 @ 20:27:43 #41
113373 doeka
Pompiedomtiedom
pi_79141541
Het is jammer dat jullie, op het moment dat je de huur niet meer kon betalen, geen contact hebben opgenomen met de woningbouwvereniging om een betalingsregeling te treffen.
Het is namelijk niet over op het moment dat je uit huis wordt gezet.
Als er staat binnen 3 dagen wordt je uitgezet, dan kan je de mannen 1 dezer dagen verwachten.
Ze halen je huis leeg en slaan de spullen op in een depot. Als jullie niet thuis zijn als het gebeurt houden ze je waardevolle papieren apart.
But till then tramps like us baby we were born to run
But till then tramps like us baby we were born to run
pi_79141558
quote:
Op zondag 14 maart 2010 20:25 schreef Spanky78 het volgende:

Overigens heel klote als je er echt uitgezet wordt, zorg ervoor dat je je spulletjes kan meenemen, want anders gaan die in de container en naar de stort, tenzij de deurwaarder ook nog je tv wil hebben...
Inderdaad, vooral foto's en andere dierbare persoonlijke dingen zou ik nu alvast verzamelen want het wordt allemaal weggegooid.
Op dinsdag 1 september 2009 17:55 schreef Graseter het volgende:
Sinceria is de liefste user van FOK!
  Boks-Chick zondag 14 maart 2010 @ 20:29:39 #43
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_79141631
quote:
Op zondag 14 maart 2010 20:25 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Ga er maar vanuit van niet. Verstekveroordeling, dommer kun je ze niet krijgen.
quote:
Op zondag 14 maart 2010 20:26 schreef PierreTT het volgende:

[..]

Dit dus. En zoals meerdere mensen al zeiden, als je die brief hebt gekregen heb je een vrij grote kans dat ze morgen of in de loop van de week op de stoep staan.
naja, dat dus... TS zegt in de OP dat ze samen naar de rechtszaak wilden gaan. En vervolgens komt er een brief vanuit het niets? Na een weekendje weg? Niet slim. Dit is telkenmale je hoofd in het zand stoppen.

TS: je moet wel met een verdomd goed verhaal en voorstel naar de deurwaarder komen wil die je op ook maar enige wijze een toereiking doen.... Alle mogelijkheden die je had om iets te organiseren heb je nagelaten.
Ergo: zorg dat je een enorm goed verhaal hebt met een goede afbetalingsregeling.
Extra tip indien de deurwaarder accepteerd: zorg vervolgens dat je geen enkele afbetaling mist, want je bent direct het haasje en je gaat alsnog het huis uit.
lolwut
  zondag 14 maart 2010 @ 20:30:33 #45
236046 NotYou
tigerblood
pi_79141691
edit: doe normaal

[ Bericht 94% gewijzigd door Five_Horizons op 14-03-2010 20:42:01 ]
Je suis Charlie Sheen
  zondag 14 maart 2010 @ 20:30:43 #46
174598 zakstront
het gaat om de inhoud
pi_79141702
Corporaties zetten liever geen mensen uit hun huis. Met het vonnis kunnen ze je eruit zetten, maar de corporatie kan er nog van af zien. Dat doen ze natuurlijk alleen als jij morgenochtend 9 uur voor de deur staat en de volledige huurschuld direct betaalt. Of het grootste deel en een verdomd goed verhaal + voorstel voor afbetalingsregeling.
maar het oog wil ook wat
  zondag 14 maart 2010 @ 20:32:24 #47
239294 PierreTT
pi_79141826
quote:
Op zondag 14 maart 2010 20:30 schreef Shoombak het volgende:
Spoedgeld
300e lenen, 28 dagen later met 58 75% rente terugbetalen
  zondag 14 maart 2010 @ 20:34:49 #48
239294 PierreTT
pi_79142006
quote:
Op zondag 14 maart 2010 20:29 schreef BrandX het volgende:

naja, dat dus...
Dat "Dit dus" sloeg op de vraag of ze bij de rechtbank zijn geweest
pi_79142071
Sorry maar terecht als je zo laks bent !
  Boks-Chick zondag 14 maart 2010 @ 20:36:07 #50
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_79142105
quote:
Op zondag 14 maart 2010 20:34 schreef PierreTT het volgende:

[..]

Dat "Dit dus" sloeg op de vraag of ze bij de rechtbank zijn geweest
klopt, ik snapte je post
lolwut
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties