abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_79140451
Beste mensen,

Na een weekend weg heb ik het volgende ontvangen.. namelijk een brief waarbij de woorden uitzetting wel erg vaak word gemeld. Ik ben dus allereerst al bang dat het te laat is voor welk advies dan ook, maar toch. Ten einde raad.

SItuatie schets: SInds augustus 2009 wonen ik en mijn partner in deze woning, eerste paar maanden betaalden we de huur netjes, tot ongeveer november. Vanaf die datum is er geen huur meer betaald. De woningbouw heeft toen een deurwaarder ingeschakeld, en inmiddels is de huurachterstand 6 maanden. Van de deurwaarder hebben wij een uitnodiging gehad voor de rechtbank, omdat het naar de kanton rechter is doorgezet. Wij dachten, als we daar nou heen gaan, bellen we die deurwaarder op in de nieuwe week, om alsnog een betalingsregeling te treffen en zodoende op den duur weer gelijk te komen. Moet ik wel bij zeggen dat we in Februari allebei ontslagen zijn en dus op het moment geen inkomen hebben.
Nu komen wij vandaag dus thuis van een weekend, en ligt er een brief op de mat dat het vonnis naar aanleiding van de rechtzaak is dat wij worden uitgezet, binnen 3 dagen na "betekenen" vonnis.
Het vonnis is gedaan op 9 maart, het betekenen word nergens duidelijk vermeld, maar ik ga ervan uit dat het de vrijdag is geweest, of donderdag.

Heeft iemand van jullie hier ervaring mee en is er advies mogelijk?
pi_79140507
verklaar ok even waarom je al 6 maanden lang geen huur betaald heb.
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
  zondag 14 maart 2010 @ 20:07:32 #3
247705 IemandNiemand
Iemand... of toch niemand?!
pi_79140552
quote:
Op zondag 14 maart 2010 20:06 schreef Chinless het volgende:
verklaar ok even waarom je al 6 maanden lang geen huur betaald heb.
Want dat gaat jouw wat aan?
En toen was er niets!
pi_79140555
Kantonrechter heeft al uitspraak gedaan? Ga dan je spullen maar inpakken.. De deurwaarder komt jullie uitzetten, desnoods met hulp van een slotenmaker en politie.
dag
pi_79140562
Waarom zou ik dat moeten verklaren? Dat is nou eenmaal zo, dat het niet goed is, staat vast en zijn we ons terdege van bewust.
pi_79140572
quote:
Op zondag 14 maart 2010 20:07 schreef IemandNiemand het volgende:

[..]

Als ze advies willen wel ja.
pi_79140582
Ik weet er het fijne niet van maar ik zou er geld op durven te zetten dat je de zak bent.
  zondag 14 maart 2010 @ 20:08:42 #8
247705 IemandNiemand
Iemand... of toch niemand?!
pi_79140610
quote:
Op zondag 14 maart 2010 20:07 schreef Godtje het volgende:

[..]

Als ze advies willen wel ja.
Hoezo dat in godsnaam? Je hebt zijn hele persoonlijke situatie nodig om advies te kunnen geven? wil je ook even een jaaropgave?
En toen was er niets!
pi_79140615
quote:
Op zondag 14 maart 2010 20:07 schreef Peter het volgende:
Kantonrechter heeft al uitspraak gedaan? Ga dan je spullen maar inpakken.. De deurwaarder komt jullie uitzetten, desnoods met hulp van een slotenmaker en politie.
Oke bedankt voor je reactie, heb je ook een idee van termijnen? Want dat is wat we graag willen weten..
pi_79140647
quote:
Op zondag 14 maart 2010 20:05 schreef Blokje_A het volgende:
Ik ben dus allereerst al bang dat het te laat is voor welk advies dan ook, maar toch.
Ik denk vooral dat.
quote:
Wij dachten, als we daar nou heen gaan, bellen we die deurwaarder op in de nieuwe week, om alsnog een betalingsregeling te treffen
Ben je nu wel of niet bij de rechter geweest? Als je er geweest bent weet je ook wat het vonnis is.

Ik denk dat je vooral tips nodig hebt om uit de schulden te komen, en om het financieel weer op de rails te krijgen. Om niet uit je huis te worden gezet is nu (veel) te laat...
pi_79140671
quote:
Op zondag 14 maart 2010 20:08 schreef Blokje_A het volgende:

[..]

Oke bedankt voor je reactie, heb je ook een idee van termijnen? Want dat is wat we graag willen weten..
Dat staat toch letterlijk in je stuk? Binnen 3 dagen staat er.
pi_79140693
quote:

[..]

Waarschijnlijk morgen.
pi_79140697
quote:

[..]

Als de kantonrechter heeft gevonnist dat het 3 dagen na de betekenis van het vonnis kan, dan kun je morgen of wanneer men deze week tijd in de planning heeft de troepen voor de deur verwachten..
dag
pi_79140732
quote:
Op zondag 14 maart 2010 20:07 schreef IemandNiemand het volgende:

[..]

mij niets, maar met de reden daarvan kan je wellicht de woningstichting / kanton gerecht etc ervan overtuigen om uitstel te geven. Als je gewoon lamlendig was is het goed zoals het nu loopt.
pi_79140772
tvp

Zou ook snel op zoek gaan naar een verblijfplaats. Ik neem aan dat het vanwege het vonnis niet meer mogelijk is om je "eigen" woning te kraken?
pi_79140780
quote:
Op zondag 14 maart 2010 20:11 schreef Chinless het volgende:

[..]

mij niets, maar met de reden daarvan kan je wellicht de woningstichting / kanton gerecht etc ervan overtuigen om uitstel te geven. Als je gewoon lamlendig was is het goed zoals het nu loopt.
Kom, daar is ie dan nu veeeeel te laat mee. Had ie in november al contact moeten zoeken, toen die eerste maand huur niet betaald kon worden.
pi_79140782
Maandag/Dinsdag huis uitzetting?
pi_79140820
Oke, bedankt voor jullie reacties allereerst

Advies van idd, financieel het op orde krijgen zijn ook nuttig, weten we ook. Ik ga er inderdaad vanuit dat het morgen of dinsdag wel zover is.
pi_79140878
quote:
Op zondag 14 maart 2010 20:12 schreef Piles het volgende:

[..]

Kom, daar is ie dan nu veeeeel te laat mee. Had ie in november al contact moeten zoeken, toen die eerste maand huur niet betaald kon worden.
True, true... maar zoiets laat je niet zomaar gebeuren, dus kan je ook niets advieseren om een oplossing te geven.
pi_79140883
Ga morgenochtend even langs de gemeente en dan wel meteen om 9 uur! Dat is de enige die nu nog wat voor je kan betekenen. Misschien kunnen zij je een lening geven, maar dan beland je wel in schuldhulpverleningstraject.
pi_79140894
Misschien is het te laat, maar neem eens contact op met Bureau Schuldhulpverlichting.
En ga bij die rechtbank uitstel of zo vragen.
En ga zo snel mogelijk een baan zoeken, al moet je maar gaan schoonmaken of zo.

http://www.wsnp.rvr.org/b(...)fm?section=betrokken
  zondag 14 maart 2010 @ 20:14:39 #22
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_79140895
Ik zou maar eens contact gaan zoeken met de schuldhulpverlening.
Quousque tandem abutere, PvdA, patientia nostra?
pi_79140901
Je kunt altijd nog bloedserieus zielig de media opzoeken. Altijd wel mafkezen die daar in tuinen en je willen helpen.
Dan is er nog de beproefde methode, in een Spiderman pak 1 of ander overheidsgebouw beklimmen en zo aandacht vragen voor de mensen die de huur niet meer op kunnen brengen.
pi_79140919
Al contact gehad met de afdeling sociale zaken van je gemeente? Deze zijn namelijk verantwoordelijk voor schuldsanering (zij besteden dat weer uit maar je moet eerst bij hun wezen) en zaken zoals bijstand / uitkering / huisvesting etc.
pi_79140935
Toch benieuwd hoe het zover heeft kunnen komen...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')