Liever een theedrinkende Cohen dan een liegende bedriegende machtswellustige Balkenende.quote:Op donderdag 18 maart 2010 22:49 schreef Jurgen21 het volgende:
[..]
Maar dan is het CDA tenminste de grootste partij en zit je niet met theedrinker Cohen en z'n allochtonen mede-theedrinkers als grootste partij.
een campagne tegen het rekeningrijdenquote:Op donderdag 18 maart 2010 23:09 schreef partizan het volgende:
Ik wacht in spanning af wat het CDA verzint om het tij te keren !
Ja, maar dan blijven de probleemgevallen, CDA en PvdA, juist zitten. Dat zal toch niet?quote:Op donderdag 18 maart 2010 23:19 schreef JohnDDD het volgende:
Kut zeg, dat betekent wel dat er opeens een CDA-PvdA-D66 coalitie mogelijk is.
Als de PvdA de grootste wordt stapt Balkende op en we hebben we opeens een hele andere situatie.quote:Op donderdag 18 maart 2010 23:24 schreef Arcee het volgende:
[..]
Ja, maar dan blijven de probleemgevallen, CDA en PvdA, juist zitten. Dat zal toch niet?
De kiezer straft ze blijkbaar niet af. En zonder CDA, PvdA en PVV (waarmee coalitievorming moeilijk of onmogelijk is) kun je nou eenmaal geen coalitie vormen.quote:Op donderdag 18 maart 2010 23:24 schreef Arcee het volgende:
[..]
Ja, maar dan blijven de probleemgevallen, CDA en PvdA, juist zitten. Dat zal toch niet?
Precies, zonder CDA kan prima.quote:Op donderdag 18 maart 2010 23:29 schreef JohnDDD het volgende:
De kiezer straft ze blijkbaar niet af. En zonder CDA, PvdA en PVV (waarmee coalitievorming moeilijk of onmogelijk is) kun je nou eenmaal geen coalitie vormen.
Persoonlijk wil ik graag PvdA-VVD-D66-GL. In elk geval geen CDA. Maar met deze PvdA-CDA-D66 mogelijkheid wordt dat misschien moeilijker. Alhoewel Cohen wel progressief wil.
Bos zelf. Volgens mij is Bos grootste fout geweest dat hij teveel naar zogenaamde experts luisterde. Jack de Vries is een expert op dat gebied, maar niet iedereen.quote:Op donderdag 18 maart 2010 23:09 schreef partizan het volgende:
Ik zou wel eens willen weten welke spindoctor achter deze zet van de PvdA zat want het vervangen van Bos door Cohen is echt briljant.
Het haalt Pechtholt de wind uit de zeilen omdat nu Cohen tegen Wilders wordt gepositioneerd. Doordat het CDA vasthoudt aan Balkenende kan de PvdA zich met Cohen profileren als de partij die verandering brengt.
quote:Op donderdag 18 maart 2010 23:32 schreef Eppie_NL het volgende:
PvdA gaat nog wel stijgen de komende weken. Op naar de 40 zetels.![]()
Dan is het groots om je eigen belang opzij te zetten voor het belang van de partij en natuurlijk Nederland.quote:Op donderdag 18 maart 2010 23:32 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Bos zelf. Volgens mij is Bos grootste fout geweest dat hij teveel naar zogenaamde experts luisterde. Jack de Vries is een expert op dat gebied, maar niet iedereen.
Er zijn niet veel politici slimmer dan Bos.
Nee ze pieken te vroeg, dat nekt ze nog wel.quote:Op donderdag 18 maart 2010 23:32 schreef Eppie_NL het volgende:
PvdA gaat nog wel stijgen de komende weken. Op naar de 40 zetels.![]()
Het was een geniale twee traps raket om de PVDA weer terug op de kaart te zetten. Eerst de sympatie bij de bevolking wekken door het kabinet op te blazen om vervolgens Cohen in te zetten om D66 op te eten en een deur open te zetten naar een nieuwe coalitie met het CDAquote:Op donderdag 18 maart 2010 23:09 schreef partizan het volgende:
Ik zou wel eens willen weten welke spindoctor achter deze zet van de PvdA zat want het vervangen van Bos door Cohen is echt briljant.
Het haalt Pechtholt de wind uit de zeilen omdat nu Cohen tegen Wilders wordt gepositioneerd. Doordat het CDA vasthoudt aan Balkenende kan de PvdA zich met Cohen profileren als de partij die verandering brengt.
Inderdaad, er valt voor JP nog een hoop te leren.quote:Op donderdag 18 maart 2010 23:40 schreef partizan het volgende:
Dan is het groots om je eigen belang opzij te zetten voor het belang van de partij en natuurlijk Nederland.
Daar kan JP veel van leren
Ik ben ook benieuwd wat het CDA gaat doen, met Balkenende gaan ze het echt niet redden. Teveel brokken gemaakt en over de houdbaarheidsdatum zoals Frits Wester zei.quote:Op donderdag 18 maart 2010 23:09 schreef partizan het volgende:
Toen ik vanavond NOVA zat te kijken was ik ook verbaasd dat Leers niet genoemd werd. Dan zou het CDA wel een zwaai naar links maken en dan staat eigenlijk een centrum/links kabinet al vast.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 00:25 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Ik ben ook benieuwd wat het CDA gaat doen, met Balkenende gaan ze het echt niet redden. Teveel brokken gemaakt en over de houdbaarheidsdatum zoals Frits Wester zei.
Ik zat aan Leers te denken, misschien zou hij voor een soort 'Cohen' effect bij het CDA kunnen zorgen. Alhoewel hij niet onbeschadigd is na als burgemeester gewipt te zijn.
Het CDA wil bezuinigen, de PvdA niet. Zelfs al zouden ze dat uitruilen, dan ploft de boel weer voortijdig. Leuk voor mij als VVD'er puur vanuit het spektakel, rampzalig voor het land.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 00:41 schreef partizan het volgende:
[..]
Toen ik vanavond NOVA zat te kijken was ik ook verbaasd dat Leers niet genoemd werd. Dan zou het CDA wel een zwaai naar links maken en dan staat eigenlijk een centrum/links kabinet al vast.
De PvdA wil ook bezuinigen alleen moet men het eens worden hoeveel en waarop. Laat dan maar eens eerst de verkiezingsprogramma´s verschijnen, dan weten we meer.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 01:00 schreef eriksd het volgende:
[..]
Het CDA wil bezuinigen, de PvdA niet. Zelfs al zouden ze dat uitruilen, dan ploft de boel weer voortijdig. Leuk voor mij als VVD'er puur vanuit het spektakel, rampzalig voor het land.
Zouden er in het CDA nog mensen zijn die wel idealen hebben of zouden er alleen maar pluchegeile politieke slettebakken overgebleven zijn.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 01:01 schreef ethiraseth het volgende:
Denk dat de wens om Wilders-stemmers te trekken het toch wint. En met Leers of andere mensen uit de linkervleugel van het CDA zal dat niet lukken. Echter, of Balkenende dat wel lukt, dat betwijfel ik.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |