Hihi, je zei pi-jamaquote:Op zondag 14 maart 2010 08:06 schreef L.no het volgende:
[..]
Ik zit nog met mijn haar in de war en in mijn pyjama's.
lolquote:
quote:
Gefeliciteerdquote:
en nog een beetjequote:
GM, kan jij dit uitleggen?quote:Een rivier maakt vanzelf steeds meer bochten. Dat komt doordat het water in een rivier het snelste stroomt in een bocht. Daardoor brokkelt de kant daar af, waardoor er een nog scherpere bocht ontstaat. Waardoor het water nog sneller gaat stromen enzovoorts. Op een gegeven moment snijdt de rivier zichzelf dan weer, en dan kiest het water de kortste – rechtste – weg. De rivier wordt een stukje rechter en de lus komt helemaal los te liggen van de rivier. Deze twee tegengestelde krachten: krommer worden en rechter worden van de rivier geven samen de verhouding π. En raad eens wie deze verklaring voor het eerst bedacht? Jawel: Einstein!
Het is zondagochtend en dan kom jij met dit soort vragen?quote:Op zondag 14 maart 2010 12:17 schreef Bravebart het volgende:
[..]
GM, kan jij dit uitleggen?Ik snap het waarom niet
Moet je nagaan wat mijn vragen doordeweeks zijnquote:Op zondag 14 maart 2010 12:23 schreef jna het volgende:
[..]
Het is zondagochtend en dan kom jij met dit soort vragen?
Dat dusquote:
http://weetlogs.scilogs.be/index.php?op=ViewArticle&articleId=155&blogId=11quote:Op zondag 14 maart 2010 12:17 schreef Bravebart het volgende:
[..]
GM, kan jij dit uitleggen?Ik snap het waarom niet
quote:Op zondag 14 maart 2010 13:03 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
http://weetlogs.scilogs.be/index.php?op=ViewArticle&articleId=155&blogId=11
Bummerquote:Omdat de inverse meanderratio het gemiddelde is van alle cosinuswaarden van φ(l) over de gehele rivierlengte, bekwamen de auteurs een relatie tussen de meanderratio en ω . Als je dan pi wil uitkomen voor de meanderratio, moet je uitgaan van een waarde van ongeveer 1,8rad voor ω , wat zelden in de praktijk blijkt te kloppen. Wat een anticlimax, en dit op pidag!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |