abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 13 maart 2010 @ 10:16:36 #1
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_79089921
Wientjes: Wilders beschadigt Nederland
AMSTERDAM (AFN) - Werkgeversvoorman Bernard Wientjes vindt dat Geert Wilders Nederland ,,op een geweldige manier'' beschadigt. De voorzitter van ondernemersorganisatie VNO-NCW brengt dat naar voren in een interview met de Volkskrant van zaterdag.

Wientjes over de PVV-leider: ,,Zoals hij zichzelf laatst in Londen presenteerde als toekomstig premier van Nederland en vervolgens de Turkse premier Erdogan uitschold. Dat is ongehoord. De Engelse pers was diep geschokt over de die vertoning, die de hele wereld overging.''

Uit het vraaggesprek blijkt dat Wientjes Wilders als een gevaar ziet voor Nederland en de Nederlandse economie. ,, Ja, echt. Niet alleen voor het bedrijfsleven, maar voor heel Nederland. Want driekwart van wat we verdienen komt uit het buitenland. Dat verdienen we in het buitenland. Daar komen onze welvaart en en onze goede voorzieningen vandaan.''

Democratie

Toch zal VNO-NCW met elk kabinet zaken doen, ook als daar de PVV in zit. ,,Dat is democratie. Lobby is ons vak. Maar een kabinet met Wilders of de PVV, dat zal Nederland niet meemaken. Toch?'', zegt de werkgeversvoorman.

Volgens Wientjes is er de afgelopen jaren iets ,,vreselijk fout'' gegaan met de integratie. ,,Uit die fout is de beweging van Wilders ontstaan.''

,,Semi-ambtenarenclubje''

Wilders is 'totaal niet onder de indruk' van de mening van Wientjes. De PVV'er zegt dat het aanpakken van massa-immigratie, criminaliteit en hoge belastingen Nederland juist sterker maakt 'en daar staat de PVV voor'. ,,Wientjes vertegenwoordigt de werkgevers van Nederland niet. Hij overlegt vooral in de papieren bureaucratische werkelijkheid van de SER en de Stichting van de Arbeid, vanuit zijn comfortabele vergaderstoel.''

,,Enorm veel burgers en ondernemers vinden de PVV en onze oplossingen sypathiek en nodig voor Nederland. Wientjes en zijn semi-ambtenarenclubje veranderen daar geen jota aan.''

---------------------

VNO/NCW. Niet echt een links clubje. Wilders beseft niet (zie ook weer de typische PVV reactie), dat je niet ongestoord tegen alles en iedereen kunt aanschoppen.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_79089978
Waarom kan Wilders het nu nooit op de inhoud richten, gelijk weer de persoon aanvallen die kritiek levert. Wat een niveau van niks heeft die man toch
<@Richardfun> top Morthill ^O^
<@Richardfun> goeie HR, 10x beter dan fliepke
Ludo-Schiedam: "Morthill is juist een goede objectieve reviewer."
  zaterdag 13 maart 2010 @ 10:21:03 #3
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_79089985
Wat moet je nou weer op zo'n reactie van Wilders zeggen. Kan niet wachten tot de PVV-fans komen om dit te verdedigen.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_79090024
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 10:20 schreef Morthill het volgende:
Waarom kan Wilders het nu nooit op de inhoud richten, gelijk weer de persoon aanvallen die kritiek levert. Wat een niveau van niks heeft die man toch
Wat doet Wientjes dan, hetzelfde toch?
pi_79090058
tvp voor leuke reacties van de Wilders-fanboys
Feyenoord Rotterdam
pi_79090100
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 10:24 schreef Chooselife het volgende:

[..]

Bijna, maar niet helemaal.
Allah Al Watan Al Malik
pi_79090104
quote:

[..]

waar dan? Hij zegt dat het gedrag van Wilders slecht is voor de reputatie van NL (noemt een mooi voorbeeld) bij andere landen en dat dat niet handig is, aangezien daar 3/4 van ons geld vandaan komt. Wilders verdedigt zijn gedrag niet, hij gaat gelijk in de aanval .
  zaterdag 13 maart 2010 @ 10:31:16 #8
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_79090122
quote:

[..]

Kijk, de eerste verdediger van Wilders is er al.

Wientjes verdedigt simpelweg zijn werknemers, en ziet dat Wilders heel veel afkeer uit het buitenland oproept. Dat buitenland wat, zoals hij zegt, voor het grootste deel verantwoordelijk is voor onze welvaart. Met Wilders aan de macht zullen we waarschijnlijk een stuk armer worden, omdat Wilders alles en iedereen schoffeert. Iets wat Wilders niet uitmaakt, die wil alleen maar moslims pesten.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
  zaterdag 13 maart 2010 @ 10:36:49 #9
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_79090206
Man o man, wat een laagheid en rancune zit er in die kerel verstopt. Voor wie spreekt Wilders nog? De modderrapers van het lompenproletariaat? Laat hem doorgaan met deze onheuse rants, vooral doorgaan. Een waanzinnige die in zijn toekomstdromen al de isoleercel ziet opdoemen. Harder schreeuwen, nog harder jongen, ze komen je vanzelf halen.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  zaterdag 13 maart 2010 @ 10:43:25 #10
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_79090329
Het mooie is, en dat voorziet onze schuimbekkende pindalimbo niet, dat het langzamerhand iedereen tegen Wilders is. Er is zich een contra-reactionair collectief aan het vormen, dat vér over partijgrenzen heen kijkt. Niks cordon sanitaire, maar common sense. Zelfs voor de meest principiële groenlinkser zal een type als Wientjes een geschikt gesprekspartner zijn, en andersom. Alles beter dan de loeierijen van onze witblonde windbuil.
pi_79090701
tvp
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
pi_79090815
Man man man, ik ben het met wientjes eens hoor, maar dit is alleen maar koren op de molen van Wilders. Die zet zich af tegen de elite, tegen het establishment en wat doet die elite en het establishment vervolgens: niet negeren maar terugschoppen. Lekker handig jongens.
Hou vol mensen, alleen samen krijgen we de vergrijzing eronder!
pi_79090853
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 11:12 schreef Harlon het volgende:
Man man man, ik ben het met wientjes eens hoor, maar dit is alleen maar koren op de molen van Wilders. Die zet zich af tegen de elite, tegen het establishment en wat doet die elite en het establishment vervolgens: niet negeren maar terugschoppen. Lekker handig jongens.
Wilders maakt deel uit van de elite. Mensen moeten dat alleen nog maar inzien.
Allah Al Watan Al Malik
  zaterdag 13 maart 2010 @ 11:17:52 #14
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_79090935
Had Wilders niet al eerder een akkefietje met VNO-NCW?
  zaterdag 13 maart 2010 @ 11:18:30 #15
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_79090952
quote:
Hij komt toch met klare argumenten? Wilders ís de joker van de Nederlandse politiek. En hij máakt veel van onze reputatie kapot met zijn krankzinnige uitspraken in Londen. Moet je daar dan maar überdiplomatiek overheen stappen, "om hem niet in de kaart te spelen"? Dacht het toch niet.
  zaterdag 13 maart 2010 @ 11:20:11 #16
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_79090991
Steeds meer mensen beginnen gelukkig in te zien dat Wilders een gevaar is voor staat en samenleving. En durven dat ook te zeggen.
  zaterdag 13 maart 2010 @ 11:28:31 #17
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_79091165
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 11:20 schreef Ringo het volgende:
Steeds meer mensen beginnen gelukkig in te zien dat Wilders een gevaar is voor staat en samenleving. En durven dat ook te zeggen.
De kanker die door Wilders gevoed wordt ,of Wilders voedt - zou het cumulatief zijn?, is daarmee nog niet bestreden.
pi_79091220
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 11:28 schreef Terecht het volgende:

[..]

De kanker die door Wilders gevoed wordt ,of Wilders voedt - zou het cumulatief zijn?, is daarmee nog niet bestreden.
Kanker bestrijden doe je niet door de patient neer te schieten.
Allah Al Watan Al Malik
  zaterdag 13 maart 2010 @ 11:35:14 #19
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_79091331
Waarover de werkgevers zich zorgen maken is dat Wilders een einde wil maken aan een eindeloze stroom van immigranten. Die zijn natuurlijk wel lekker goedkoop voor de werkgevers. Helaas betalen de Nederlanders dan wel de prijs in de vorm van meer meer uitkeringen voor Nederlandse werkelozen waarvoor met geen mogelijkheid een baan te vinden is.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
pi_79091596
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 11:35 schreef mvdejong het volgende:
Waarover de werkgevers zich zorgen maken is dat Wilders een einde wil maken aan een eindeloze stroom van immigranten. Die zijn natuurlijk wel lekker goedkoop voor de werkgevers. Helaas betalen de Nederlanders dan wel de prijs in de vorm van meer meer uitkeringen voor Nederlandse werkelozen waarvoor met geen mogelijkheid een baan te vinden is.
Dat snap ik nooit helemaal. Het werk wat de ongeschoolde immigrant hier komt doen is meestal het werk wat de beter geschoolde Nederlander niet wilt doen.

En Wilders beschadigt Nederland? Misschien, tijd zal het leren. Dat Wilders de reputatie van Nederland t.o.v. de EU beschadigt, ja vast wel.
Maar nu vond ik het sowieso tijd worden dat we een keer dwars gingen liggen in de EU. Zeker met dat ACTA-voorstel in de buurt.

Neemt niet weg dat ik trouwens Wilders niet hoef. Liever iemand die meer de echte problemen ziet in plaats van de Islam als _het_ probleem. Probleem is dat volgens mij die partijen er niet echt zijn.
Nobody knows what's going to happen. And then we film it. That's the whole concept.
  zaterdag 13 maart 2010 @ 11:58:43 #21
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_79091893
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 11:30 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Kanker bestrijden doe je niet door de patient neer te schieten.
Dat zijn een hoop patienten die je moet neermaaien. De 'boze burger' ( !!!) heeft vooral scholing nodig, voor zover de kanker hun lerend vermogen al niet danig heeft aangetast.
  zaterdag 13 maart 2010 @ 12:06:45 #22
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_79092111
quote:
Ja, of natuurlijk niet hè. Het zijn de jaren 60 niet meer.
pi_79092306
quote:
Meestal wordt er door Wilders en zijn aanhangers juist gezegd dat die immigranten teveel geld kosten, omdat ze allemaal een uitkering krijgen.
pi_79092711
Heel goed Geert. Je maakt wederom duidelijk een volslagen idioot te zijn. Straks zitten we met de puinhopen van 5 jaar Wilders-campagne.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  zaterdag 13 maart 2010 @ 12:33:01 #25
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_79092775
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 10:16 schreef Lord_Vetinari het volgende:

---------------------

VNO/NCW. Niet echt een links clubje. Wilders beseft niet (zie ook weer de typische PVV reactie), dat je niet ongestoord tegen alles en iedereen kunt aanschoppen.
De PVV is dan ook niet rechts, het is de SP+Moslimhaat.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_79092809
Werkgeversvakbonden kijken nauwelijks verder dan de economie. Als de economische voorspoed daarom vraagt wil Wientjes waarschijnlijk ook gewoon alle grenzen opengooien voor asielzoekers.
  zaterdag 13 maart 2010 @ 12:35:29 #27
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_79092852
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 12:33 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

De PVV is dan ook niet rechts, het is de SP+Moslimhaat.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_79092912
Pfff wat een linkse circle jerk hier al weer die klaar staan om PVV'ers te bashen zeg, wat een trieste vertoning weer .
Ik zie alleen maar linkse clubjes, ambtenaren en geaffilieerde organisaties in hun broek schijten voor een mogelijke coalitie met de PVV om dat hun pluche nul baantjes dan op de tocht komen en in dit geval een lobby groep die liever de bestaande contacten en dealtjes behoud dan nieuwe te moeten afkopen onderhandelen.
  zaterdag 13 maart 2010 @ 12:38:38 #29
45206 Pietverdriet
pi_79092937
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 12:34 schreef Ribbenburg het volgende:
Werkgeversvakbonden kijken nauwelijks verder dan de economie.
een uitspraak van het niveau, Bakkers bakken brood.
quote:
Als de economische voorspoed daarom vraagt wil Wientjes waarschijnlijk ook gewoon alle grenzen opengooien voor asielzoekers.
Nog zo een domme redenering
  zaterdag 13 maart 2010 @ 12:44:31 #30
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_79093087
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 12:37 schreef BitjesenMoeren het volgende:
Pfff wat een linkse circle jerk hier al weer die klaar staan om PVV'ers te bashen zeg, wat een trieste vertoning weer .
Ik zie alleen maar linkse clubjes, ambtenaren en geaffilieerde organisaties in hun broek schijten voor een mogelijke coalitie met de PVV om dat hun pluche nul baantjes dan op de tocht komen en in dit geval een lobby groep die liever de bestaande contacten en dealtjes behoud dan nieuwe te moeten afkopen onderhandelen.
En wéér een lompenproletariër die graag in een mooi pak gehesen wordt.
pi_79093226
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 12:38 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
[..]
Hoezo dom? Wie denk je dat er aan het lobbyen is vóór arbeidsmigratie naar Nederland? Goedkopere loonslaven lijkt een hoofddoel van VNO-NCW als je hun publicaties leest.

Ik ben het niet (altijd) met Wilders eens, maar in dit geval zou ik zeggen: Laat dit soort discussies over aan politici.
pi_79093664
Linkse clubjes? VNO/NCW?
Het gaat om de economie van Nederland. En gezien we afhankelijk zijn van het buiteland, zou onze welvaart best in gevaar kunnen komen met een premier die andere premies uitscheld.
pi_79094014
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 12:44 schreef Ringo het volgende:

[..]

En wéér een lompenproletariër die graag in een mooi pak gehesen wordt.
Mijn oprechte excuus heer Ringo, ik had u adellijke aanwezigheid niet voorzien op een zo rijkelijk door plebejer vervuild en uwe magistrale verschijning onwaardig forum als dit. Mag ik vragen waar we de aanwezigheid van uwe excellentie op dit nederige verfoeisel van het internet aan te danken hebben ?
pi_79094071
Wat een niveau weer gelijk zeg
  zaterdag 13 maart 2010 @ 13:16:16 #35
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_79094119
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 13:13 schreef BitjesenMoeren het volgende:

[..]

Mijn oprechte excuus heer Ringo, ik had u adellijke aanwezigheid niet voorzien op een zo rijkelijk door plebejer vervuild en uwe magistrale verschijning onwaardig forum als dit. Mag ik vragen waar we de aanwezigheid van uwe excellentie op dit nederige verfoeisel van het internet aan te danken hebben ?
Aan mijn oneindige goedheid en de graagte waarmee ik mijn keyboard met vitriool overgiet.
pi_79094530
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 12:38 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

[..]

Wat zijn de belangen van bedrijven? Vraag je dat eens af.
pi_79095178
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 10:16 schreef Lord_Vetinari het volgende:

,,. Wientjes en zijn semi-ambtenarenclubje veranderen daar geen jota aan.''
Wilders doet vaak niet aan diskussies met respect voor zijn tegenstander.
Ook dit keer drukt hij zijn opponent een etiketje op...
Jaja... ambtenaren zijn hele slechte mensen die niet werken, alles langzaam en fout doen .. dat is het stereotype.
Maar.... Wientjes en zijn staf.. die worden toch betaald door het bedrijfsleven ?
Daarintegen... Wilders en zijn staf... die worden toch betaald door de staat?
Dus Wilder is de grote semi-ambtenaar hier
pi_79095356
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 13:54 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Wilders doet vaak niet aan diskussies met respect voor zijn tegenstander.
Ook dit keer drukt hij zijn opponent een etiketje op...
Jaja... ambtenaren zijn hele slechte mensen die niet werken, alles langzaam en fout doen .. dat is het stereotype.
Maar.... Wientjes en zijn staf.. die worden toch betaald door het bedrijfsleven ?
Daarintegen... Wilders en zijn staf... die worden toch betaald door de staat?
Dus Wilder is de grote semi-ambtenaar hier
Dat hij hypocriet is is niet raar, dat moet immers wel. Je mag als partij toch geen geld krijgen uit het bedrijfsleven? Om dingen te veranderen zal hij toch echt eerst moeten opgaan in de politiek, daar heb ik geen moeite mee. Dat gold vijfenveertig jaar terug ook voor D66, die waren het politieke systeem zat, maar ze moesten er wel mee werken om dingen te kunnen veranderen. Zelfs nu nog, ze zijn tegen de Eerste Kamer, maar hebben er wel twee mensen rondlopen.
pi_79095490
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 12:37 schreef BitjesenMoeren het volgende:
Ja, iedereen die het niet met de simpele standpunten van Wilders eens is is links. We weten het.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_79096421
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 14:00 schreef Morthill het volgende:

[..]

Dat hij hypocriet is is niet raar, dat moet immers wel. Je mag als partij toch geen geld krijgen uit het bedrijfsleven?
PVV is geen partij... het is een clubje van Wilders die alle macht in handen heeft.
De juridische basis zijn een aantal stichtingen.... met als enigste bestuurslid Wilders zelf
Idd hij is hypocriet.... Wientjes en co zijn geen semi-ambtenaren... Wilder en co wel.
Wilders is ook niet tegen het beroep van ambtenaren of een systeem wat leidt totwat we noemen ' semi-ambtenaren...
'Maar hij zit iemand uit te schelden daarvoor terwijl zijn scheldwoord eerder op hem van toepassing is.
quote:
Om dingen te veranderen zal hij toch echt eerst moeten opgaan in de politiek, daar heb ik geen moeite mee. Dat gold vijfenveertig jaar terug ook voor D66, die waren het politieke systeem zat, maar ze moesten er wel mee werken om dingen te kunnen veranderen. Zelfs nu nog, ze zijn tegen de Eerste Kamer, maar hebben er wel twee mensen rondlopen.
D'66 was de verzuiling zat en was gecharmeerd van het Amerikaanse systeem van districtenstelsel en direct gekozen bestuurders (president, burgemeester )
Toch meedoen aan het systeem is niet hypocriet.. je kunt prima meedoen en toch bezwaren hebben..
Maar Wilders is helemaal niet tegen het ambtenarensysteem of tegen betaling van politici door de staat... dus de vergelijking gaat niet op.
pi_79096794
In het belang van Nederland zou het beste zijn dat wilders van een brug af zou springen of er af geduwd zou worden....
  zaterdag 13 maart 2010 @ 14:57:02 #42
45206 Pietverdriet
pi_79096866
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 14:54 schreef ANTI-ALLES het volgende:
In het belang van Nederland zou het beste zijn dat wilders van een brug af zou springen of er af geduwd zou worden....

Het zou veel beter zijn als mensen niet zo door de klassieke politiek genaaid zouden worden waardoor ze protestpartijen als SP, TON of PVV gaan stemmen of randdebieliteiten als de PvdD
pi_79097010
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 14:40 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

PVV is geen partij... het is een clubje van Wilders die alle macht in handen heeft.
De juridische basis zijn een aantal stichtingen.... met als enigste bestuurslid Wilders zelf

Gefinancierd door......... mensen die geen interesse in Nederland hebben?
pi_79097128
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 10:36 schreef Ringo het volgende:
Man o man, wat een laagheid en rancune zit er in die kerel verstopt. Voor wie spreekt Wilders nog? De modderrapers van het lompenproletariaat? Laat hem doorgaan met deze onheuse rants, vooral doorgaan. Een waanzinnige die in zijn toekomstdromen al de isoleercel ziet opdoemen. Harder schreeuwen, nog harder jongen, ze komen je vanzelf halen.
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 10:43 schreef Ringo het volgende:
Het mooie is, en dat voorziet onze schuimbekkende pindalimbo niet, dat het langzamerhand iedereen tegen Wilders is. Er is zich een contra-reactionair collectief aan het vormen, dat vér over partijgrenzen heen kijkt. Niks cordon sanitaire, maar common sense. Zelfs voor de meest principiële groenlinkser zal een type als Wientjes een geschikt gesprekspartner zijn, en andersom. Alles beter dan de loeierijen van onze witblonde windbuil.
Ik moet dit toegeven, absoluut, het is toch vaak een genot om deze kunststukjes van je te lezen.
pi_79097153
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 11:13 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Wilders maakt deel uit van de elite. Mensen moeten dat alleen nog maar inzien.
Ja maar zijn achterban is zo achterlijk als de reet van 'n varken en gaat dat never nooit zien, overigens is een groot deel van Nederland zo achterlijk als de reet van 'n varken en die zien wilders dus NIET als een onderdeel van de elite, maar als iemand die tegen de elite ingaat. Dit soort uitspraken als wientjes nu doet helpen wilders alleen maar.
Hou vol mensen, alleen samen krijgen we de vergrijzing eronder!
pi_79097300
quote:
Geloof ik niets van. Iedereen die zo zwakzinnig is om op Wilders te stemmen, geeft al aan op Geert Wilders te stemmen. Ik denk niet dat er nog mensen zijn die zeggen SP of PvdA of VVD te stemmen nu opeens toch maar op de PVV gaan stemmen omdat iedereen lelijk doet tegen Geert.
pi_79098722
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 15:02 schreef dylany het volgende:

[..]

Gefinancierd door......... mensen die geen interesse in Nederland hebben?
Ik ken de particuliere financiers van de PVV niet .
Ik had het over de staat als financier van de PVV, wat de club dus(semi-) ambtenaar maakt
pi_79098830
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 14:54 schreef ANTI-ALLES het volgende:

Uhm.. nee. Los van het feit dat iemand doodwensen nogal smakeloos is, zou het beter zijn dat een deel van de Wilders stemmers hun vergissing gaat inzien zodat wilders weer netjes met hooguit 'n stuk of 10 a 15 marionettenzetels oppositie kan gaan voeren. Mocht 'ie toch op een of andere manier aan de macht komen, dan verwacht ik dat de PVV zichzelf zo onsterfelijk belachelijk maakt dat zelfs de meest verstokte PVV stemmers de volgende keer wel twee keer na zullen denken.

Als Wilders zou worden vermoord, krijgen we van die Fortuyn taferelen, zowel binnen als buiten de politiek. Mocht het voor de verkiezingen gebeuren, dan weet je in ieder geval zeker dat de PVV de grootste wordt.
  zaterdag 13 maart 2010 @ 16:10:31 #49
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_79099030
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 15:06 schreef Monidique het volgende:

[..]

[..]

Ik moet dit toegeven, absoluut, het is toch vaak een genot om deze kunststukjes van je te lezen.
Ik moet dit toegeven, absoluut, dat hoor ik graag, dankjewel.
  zaterdag 13 maart 2010 @ 16:11:50 #50
294141 tarantism
hups in die kont
pi_79099075
TVP, hopend op wat pareltjes van posts
pi_79099577
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 15:59 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Ik ken de particuliere financiers van de PVV niet .
Ik had het over de staat als financier van de PVV, wat de club dus(semi-) ambtenaar maakt
Welke staat?

De PVV wil niet vertellen door wie ze gefinancierd worden.
  zaterdag 13 maart 2010 @ 16:51:28 #52
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_79100095
Wacht maar tot Wilders aan de macht komt, dan zal dat krapuul in Den Haag zich nog eens achter de oren gaan krabben met hun wanbeleid.

Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_79101052
quote:

[..]

quote:
Uit het vraaggesprek blijkt dat Wientjes Wilders als een gevaar ziet voor Nederland en de Nederlandse economie. ,, Ja, echt. Niet alleen voor het bedrijfsleven, maar voor heel Nederland. Want driekwart van wat we verdienen komt uit het buitenland. Dat verdienen we in het buitenland. Daar komen onze welvaart en en onze goede voorzieningen vandaan.''
Vind ik toch aardig op de inhoud hoor .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  zaterdag 13 maart 2010 @ 17:48:43 #54
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_79101812
Typerend dat het PVV-gepeupelte ook hier niet verder kijkt dan de landsgrenzen. Wéér gooit men het op "het probleem van" immigratie, laaggeschoolde immigratie liefst. Hobbeldehop stokpaardje in galop.
Alsof het VNO/NCW zich alleen maar sterk maakt voor goedkope tomatenplukkers en pleeschrobbers. Alsof onze nationale economie niet met iedere vezel verbonden is aan het internationale handelsverkeer. Houdt de Rijn op bij Lobith? Is Schiphol alleen gebouwd om arme Antillianen naar hier te halen? Heeft Wilders wel eens met een Rotterdamse havenbaron van gedachten gewisseld?

Los van de perfide ad hominems en de hagelgrove retoriek (daar maak ook ik me regelmatig en met liefde schuldig aan, al ben ik geen politicus), is het vooral dat groteske provincialisme dat me zowel razend maakt alsook ontroert; alsof je een kleuter grotemensentaal hoort uitslaan.
pi_79102049
Mooi dat steeds meer mensen, van links tot rechts, duidelijk laten zien dat Wilders het contact met de realiteit al reeds lang geleden verloren heeft. Kritiek vanuit een recht bolwerk wordt beantwoord met een tirade over de elite, bureaucratie, ambtenaren en het gebruikelijke riedeltje.

Ik vind het wel triest dat hij in andere landen serieus genomen wordt. Hugo Chavez wordt hier toch ook gewoon als een clown gezien en niet als de leider van Zuid-Amerika zoals hij zelf claimt...
"I can accept failure. I can not accept not trying."
pi_79109496
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 17:48 schreef Ringo het volgende:
Typerend dat het PVV-gepeupelte ook hier niet verder kijkt dan de landsgrenzen. Wéér gooit men het op "het probleem van" immigratie, laaggeschoolde immigratie liefst. Hobbeldehop stokpaardje in galop.
Alsof het VNO/NCW zich alleen maar sterk maakt voor goedkope tomatenplukkers en pleeschrobbers. Alsof onze nationale economie niet met iedere vezel verbonden is aan het internationale handelsverkeer. Houdt de Rijn op bij Lobith? Is Schiphol alleen gebouwd om arme Antillianen naar hier te halen? Heeft Wilders wel eens met een Rotterdamse havenbaron van gedachten gewisseld?

Los van de perfide ad hominems en de hagelgrove retoriek (daar maak ook ik me regelmatig en met liefde schuldig aan, al ben ik geen politicus), is het vooral dat groteske provincialisme dat me zowel razend maakt alsook ontroert; alsof je een kleuter grotemensentaal hoort uitslaan.
Mooi verwoord. Op het ontroerende na sluit ik me bij je aan.
pi_79110018
Wilders doet wel stoer, maar ik neem aan dat de boodschap van VNO/NCW toch wel tot hem doordringt. De voorzitter van VNO/NCW lost een dergelijk schot voor de boeg natuurlijk niet op persoonlijke titel zonder overleg met zijn achterban omdat hij toevallig op vrijdagmiddag niks beters te doen heeft. Het is duidelijk dat zaken als het beledigen van buitenlanders, het schelden op de elite (ook in het bedrijfsleven), een immigratieverbod voor kennismigranten, etc. voor bedrijven totaal onacceptabel is en dat hun geduld op begint te raken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')