Aanpakken.quote:Op vrijdag 12 maart 2010 19:53 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Weg met de criminaliteit!
Het zou verboden moeten worden.quote:Op vrijdag 12 maart 2010 19:53 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Weg met de criminaliteit!
Minder invalide?quote:Op vrijdag 12 maart 2010 19:24 schreef Monidique het volgende:
de PVV-kliek en hun minder invalide neefjes en nichtjes ter minder extreem-rechtse zijde van het politieke spectrum
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)-Wouter-Waarom.dhtmlquote:Weer een man die dit als smoesje gebruikt
quote:Op zaterdag 13 maart 2010 01:58 schreef Roquentin het volgende:
[..]
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)-Wouter-Waarom.dhtml
[ afbeelding ]
Heeft ze vaker gezegd.
Tis ook nooit goed voor feministen hè.quote:Op zaterdag 13 maart 2010 01:58 schreef Roquentin het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Heeft ze vaker gezegd.
Vrouwen bikkelen door, totdat ze naar huis gestuurd worden wegens incompetentie. Verdonk, Kant, Vogelaar.quote:Op zaterdag 13 maart 2010 01:58 schreef Roquentin het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Heeft ze vaker gezegd.
Moet dit nu?quote:Op zaterdag 13 maart 2010 01:58 schreef Roquentin het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Heeft ze vaker gezegd.
Leer spellen, zeiksnor.quote:Op zaterdag 13 maart 2010 10:18 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Tis ook nooit goed voor feministen hè.
Bron?quote:Op zaterdag 13 maart 2010 11:36 schreef Reya het volgende:
een man die tweeëndertig jaar lang zijn eigen bedrijf heeft geleid
Wie zegt dat over wie?quote:Op zaterdag 13 maart 2010 11:36 schreef Reya het volgende:
Een man die vrijwel zijn hele werkzame leven uit de staatsruif heeft gegeten noemt een man die tweeëndertig jaar lang zijn eigen bedrijf heeft geleid een semi-ambtenaar die in een papieren werkelijkheid leeft. Nieuwe politiek, schijnbaar.
Je kan niet spellen, niet tegen kritiek en slaat onder de gordel. Je bent vast héél geweldig.quote:Op zaterdag 13 maart 2010 12:07 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
VNO/NCW: Wilders beschadigt Nederland
[..]
Is het weer die tijd van de maand?
quote:Israel's disputatious Avigdor Lieberman
Can the coalition hold together?
A religious issue is threatening the government’s cohesion
Mar 11th 2010 | JERUSALEM | From The Economist print edition
AFTER a year in office, Israel’s right-wing-cum-religious coalition is feeling an ominous tremor of internal discord. The issue, the bane of so many past coalition governments, is state and synagogue. A bill easing conversion to Judaism, championed by the foreign minister, Avigdor Lieberman, and his ex-Soviet immigrant party, Yisrael Beitenu, has run into furious resistance from the ultra-Orthodox party, the United Torah Judaism (UTJ), a coalition partner.
“When I die, I’ll go straight to heaven just for having pushed through this bill,” says David Rotem, chairman of parliament’s law committee and a member of Yisrael Beitenu (meaning “Israel is our home”). “I don’t know where opponents of the bill will go.” Ultra-Orthodox members, apparently confident of their place in heaven, protested. A member of the Labour party, another coalition partner, said that if the ultra-Orthodox were in heaven he would rather not go there.
Can these disparate factions stay together on earth for another three years? For many Israelis, the issue touches their personal lives and their sense of identity. Of the 1m-plus immigrants from the former Soviet Union who have settled in Israel in the past two decades, some 300,000 are considered gentile by the Orthodox rabbinate, because, under the Orthodox interpretation, Jewishness is transmitted only through mothers. As a result, they cannot marry in Israel, where the only form of marriage is religious. And they cannot generally be buried in Jewish cemeteries, even if they die in army service. Those who seek to convert are required by the rabbinical courts to adopt an Orthodox lifestyle, which most of the immigrants, like most Jewish-born Israelis, are not prepared to do.
Yisrael Beitenu’s bill would take conversion out of the exclusive control of the rabbinical courts and empower community rabbis around the country to convert people. The party’s assumption is that pastoral clergymen would be more lenient and accommodating than the stern and remote rabbinical judges. For that reason, UTJ objects to the bill. Mr Lieberman claims he had the written support of Shas, the Sephardic-Orthodox party, another coalition partner. Shas, he says, welshed under pressure from UTJ.
Binyamin Netanyahu, the prime minister, is loth to lose any of his partners and has told lawyers to find a compromise. Mr Lieberman says he wants a result before Israel’s parliament adjourns for its spring recess. In any event, other problems could remove him from the government. Corruption charges, which he says are politically motivated, persist. And he is often sidelined as foreign minister. For one thing, his commitment to a two-state solution has always been even more questionable than Mr Netanyahu’s.
Heb ik wat gemist?quote:Op zaterdag 13 maart 2010 12:16 schreef sigme het volgende:
[..]
Je kan niet spellen, niet tegen kritiek en slaat onder de gordel. Je bent vast héél geweldig.
Niks wat niet hierboven staat. De domoor kent de spelregels niet, wil wel wat blaten over feministen en is nu op z'n pikkie getrapt.quote:
quote:Op zaterdag 13 maart 2010 12:31 schreef sigme het volgende:
[..]
Niks wat niet hierboven staat. De domoor kent de spelregels niet, wil wel wat blaten over feministen en is nu op z'n pikkie getrapt.
Maakt t uit! Je hebt vakantie!quote:Op zaterdag 13 maart 2010 12:34 schreef Boze_Appel het volgende:
Vergist in de vertrektijd.
Moet ik nog een uur wachten.
Dat is waar, maar ik had in die tijd ook de laatste Caprica kunnen kijken.quote:Op zaterdag 13 maart 2010 12:39 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Maakt t uit! Je hebt vakantie!
Dresselhuys is, in weerwil van haar vervaarlijke uiterlijk, een hele charmante en intelligente dame. En eigenlijk denk ik dat het best mogelijk is, dat de heren een soort 'maatschappelijk geaccepteerde' vluchtroute zien, die hun sympathiepunten gaat opleveren, maar die niet werkelijk de motiverende reden voor het besluit is. Ik denk in elk geval dat het een slimme zet is, zonder gezichtsverlies weg, en het biedt een uitstekende mogelijkheid om over een paar jaar gesterkt terug te komen.quote:Op zaterdag 13 maart 2010 12:38 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
De opmerking van Cisca Dresselhuys getuigt wel van een ongekende zuurheid.
Klopt, ik ben inderdaad de beste.quote:Op zaterdag 13 maart 2010 12:16 schreef sigme het volgende:
[..]
Je kan niet spellen, niet tegen kritiek en slaat onder de gordel. Je bent vast héél geweldig.
Ik snap de noodzaak niet die veel publieke figuren schijnbaar voelen, om - in reactie op zo'n gebeurtenis en gegeven verklaring hieromtrent - in plaats van hierop in te gaan, er direct vanuit te gaan dat de er gelogen wordt, en te gaan speculeren over allerlei alternatieve motieven en verklaringen.quote:Op zaterdag 13 maart 2010 12:56 schreef sigme het volgende:
[..]
Dresselhuys is, in weerwil van haar vervaarlijke uiterlijk, een hele charmante en intelligente dame. En eigenlijk denk ik dat het best mogelijk is, dat de heren een soort 'maatschappelijk geaccepteerde' vluchtroute zien, die hun sympathiepunten gaat opleveren, maar die niet werkelijk de motiverende reden voor het besluit is. Ik denk in elk geval dat het een slimme zet is, zonder gezichtsverlies weg, en het biedt een uitstekende mogelijkheid om over een paar jaar gesterkt terug te komen.
Een nobel streven.quote:Op zaterdag 13 maart 2010 13:02 schreef Monidique het volgende:
Ik ga minder drinken, veel minder drinken.
En iemand die klaagt om het klagen, puur uit achterdochtigheid. Het signaal dat mannen hun gezin boven hun carriere kiezen, en de opvoeding van kinderen niet alleen aan de moeders overlaten verdient voor een normale feministe lof.quote:Op zaterdag 13 maart 2010 12:56 schreef sigme het volgende:
[..]
Dresselhuys is, in weerwil van haar vervaarlijke uiterlijk, een hele charmante en intelligente dame.
Ik snap ook alles.quote:Op zaterdag 13 maart 2010 13:15 schreef Sjaakz het volgende:
[..]
Ik snap de noodzaak die veel publieke figuren schijnbaar voelen, om - in reactie op zo'n gebeurtenis en gegeven verklaring hieromtrent - in plaats van hierop in te gaan, er direct vanuit te gaan dat de er gelogen wordt, en te gaan speculeren over allerlei alternatieve motieven en verklaringen.
Maar als je hierom zegt dat dat mens van Opzij zeurt wordt Sigme boos.quote:Op zaterdag 13 maart 2010 13:21 schreef Montov het volgende:
[..]
En iemand die klaagt om het klagen, puur uit achterdochtigheid. Het signaal dat mannen hun gezin boven hun carriere kiezen, en de opvoeding van kinderen niet alleen aan de moeders overlaten verdient voor een normale feministe lof.
Ik geef je hierbij toestemming de volgorde van mijn woorden naar eigen goeddunken te herschikken, zolang je hiermee geen afbreuk doet aan de essentie van mijn post.quote:Op zaterdag 13 maart 2010 13:41 schreef Montov het volgende:
[..]
Ik zou het woordje "niet" helemaal achteraan plakken.
Sharia begin bij jezelf.quote:Op zaterdag 13 maart 2010 13:02 schreef Monidique het volgende:
Ach, al die ochtenden dat ik eenzelfde gedachte koesterde.quote:Op zaterdag 13 maart 2010 13:02 schreef Monidique het volgende:
quote:Neelie Kroes: niet alle Acta-stukken moeten openbaar gemaakt - update
Eurocommissaris Neelie Kroes, met de portefeuille 'digitale agenda', meent dat niet alle stukken over de Acta-onderhandelingen openbaar gemaakt moeten worden. Het verdrag zorgt mogelijk voor strenge maatregelen tegen copyrightschending.
Er wordt al enkele jaren onderhandeld over het Acta-verdrag, dat is bedoeld om de handel in namaakartikelen en piraterij op internet tegen te gaan. De onderhandelingen worden in het geheim gevoerd. Uit gelekte documenten bleek eerder dat het verdrag mogelijk voor strenge maatregelen tegen copyrightschending zou zorgen, maar wat er precies in het verdrag komt te staan, is onbekend. Dat gebrek aan openheid was een doorn in het oog van het Europees Parlement; het nam afgelopen woensdag een resolutie aan waarin het eiste dat de Europese Commissie openheid van zaken zou geven. Slechts dertien parlementariërs stemden tegen. Eerder ergerde de demissionaire Nederlandse minister van Economische Zaken Van der Hoeven zich aan het gebrek aan openheid.
Eurocommissaris Neelie Kroes vindt volledige openbaarmaking echter onverstandig, zo meldt Trouw. Volgens Kroes ondermijnt Europa zijn onderhandelingspositie als alle documenten worden vrijgegeven. Sommige zaken zouden daarvoor te 'bedrijfsgevoelig' zijn. Bepaalde bedrijven nemen deel aan de onderhandelingen over het Acta-verdrag, en als ze door openbaarmaking schade zullen lijden, moet dat volgens Kroes niet worden gedaan. De commissaris gaf geen eenduidig antwoord op de vraag van de krant of een commissie van het Europarlement die geheime stukken dan, op voorwaarde van geheimhouding, toch zou mogen inzien.
Overigens is het nog onduidelijk wat het officiële standpunt van de Europese Commissie wordt. Eurocommissaris Karel de Gucht, verantwoordelijk voor de portefeuille Handel, overweegt om het Europarlement de Acta-stukken wel in te laten zien, maar het grote publiek er buiten te laten. De commissie zou namelijk aan geheimhouding zijn gebonden. Viviane Reding, de commissaris die verantwoordelijk is voor Justitie, heeft zich echter wel uitgesproken voor openbaarmaking.
In de resolutie van woensdag dreigde het Europarlement dat het mogelijk naar het Europese Hof van Justitie stapt als de stukken niet openbaar worden gemaakt. Het is nog niet bekend hoe het parlement zal reageren op de uitlatingen van Kroes. Europarlementariër Jeanine Hennis-Plasschaert van de VVD liet op Twitter weten 'verrast' te zijn; Kroes zou eerder een 'andere indruk' hebben gegeven. De politica wilde echter nog niet in details treden. Europarlementariër Sophie in 't Veld van D66 zei dat het Europarlement 'op openbaarheid staat'. Volgens haar moet de Europese Commissie een oplossing vinden voor het probleem met geheimhouding.
Update, 15:00: Volgens VVD-Europarlementariër Jeanine Hennis-Plasschaert is de geheimhoudingsplicht van de Europese Commissie het probleem. Neelie Kroes zou 'een groot voorstander' van openheid zijn, en samen met haar collega-commissaris Karel de Gucht naar een oplossing zoeken om het geheimhoudingsprobleem op te lossen.
Die arme bedrijven, worden ze beschadigd als hun plannetjes om burgers aan te pakken in het openbaar komen. Dat kan natuurlijk niet.quote:Op zaterdag 13 maart 2010 15:07 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
De Acta blijft een groot probleem.
[..]
Het is niet dat ik gisteren zoveel gedronken heb, maar gisteren wel weer eens werd geconfronteerd met eerdere kennelijke excessen.quote:Op zaterdag 13 maart 2010 15:07 schreef Reya het volgende:
[..]
Ach, al die ochtenden dat ik eenzelfde gedachte koesterde.
Welke dame heb je beledigd?quote:Op zaterdag 13 maart 2010 15:10 schreef Monidique het volgende:
[..]
Het is niet dat ik gisteren zoveel gedronken heb, maar gisteren wel weer eens werd geconfronteerd met eerdere kennelijke excessen.
Exact.quote:Op zaterdag 13 maart 2010 15:18 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Welke dame heb je beledigd?
Eens.quote:Op zaterdag 13 maart 2010 15:20 schreef Montov het volgende:
Ach, zolang ouders van minderjarige meisjes nog niet langskomen is het nog acceptabel.
Protestanten leven om te lijden.quote:Op zaterdag 13 maart 2010 15:22 schreef Monolith het volgende:
Sjonge jonge, op zo'n protestantse begrafenis doen ze wel hun best om de grafstemming er flink in te houden zeg.
Ook niet gebierd achteraf?quote:Op zaterdag 13 maart 2010 15:22 schreef Monolith het volgende:
Sjonge jonge, op zo'n protestantse begrafenis doen ze wel hun best om de grafstemming er flink in te houden zeg.
Zwak!quote:Op zaterdag 13 maart 2010 13:02 schreef Monidique het volgende:
http://www.nytimes.com/2010/03/13/world/europe/13pope.html?hpquote:A widening child sexual abuse inquiry in Europe has landed at the doorstep of Pope Benedict XVI, as a senior church official acknowledged Friday that a German archdiocese made “serious mistakes” in handling an abuse case while the pope served as its archbishop.
The archdiocese said that a priest accused of molesting boys was given therapy in 1980 and later allowed to resume pastoral duties, before committing further abuses and being prosecuted. Pope Benedict, who at the time headed the Archdiocese of Munich and Freising, approved the priest’s transfer for therapy. A subordinate took full responsibility for allowing the priest to later resume pastoral work, the archdiocese said in a statement.
Het begon allemaal met Jezus. Die had nog een aardige comeback, trouwens.quote:Op zaterdag 13 maart 2010 15:31 schreef Monidique het volgende:
[..]
http://www.nytimes.com/2010/03/13/world/europe/13pope.html?hp
Eerst Camiel, toen Hans, later Wouter en nu Benedictus?
Ik hoor 'm niet voor het eerst, maar ik heb 'm deze week wel pas gekocht. Daarvoor had ik de CD zelf niet en dus alleen op de achtergrond gehoord bij mensen.quote:Op zaterdag 13 maart 2010 15:49 schreef Montov het volgende:
[..]
Maareh, je hoort hem nu toch niet voor het eerst?
Nee zeikerd, omdat je zeek, en dan nog met een hele domme schrijffout jammert dat het ook nooit goed is. Maar je schijnt een maandelijkse aanval van geweldigdom te hebben en daar hoor ik niet mee te spotten.quote:Op zaterdag 13 maart 2010 13:27 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Maar als je hierom zegt dat dat mens van Opzij zeurt wordt Sigme boos.
Het is bewolkt, koud en sneeuwerig. Het is ene weggegooide dag vandaag.quote:Op zaterdag 13 maart 2010 15:51 schreef Monidique het volgende:
Sigme, doe niet zo zuur, het is een redelijk mooie dag.
Hoewel de noodzaak ook mij ontgaat begrijp ik wel dat publieke figuren nu eenmaal publiek reageren op gebeurtenissen die op hun terrein liggen.quote:Op zaterdag 13 maart 2010 13:15 schreef Sjaakz het volgende:
[..]
Ik snap de noodzaak niet die veel publieke figuren schijnbaar voelen, om - in reactie op zo'n gebeurtenis en gegeven verklaring hieromtrent - in plaats van hierop in te gaan, er direct vanuit te gaan dat de er gelogen wordt, en te gaan speculeren over allerlei alternatieve motieven en verklaringen.
Oh okquote:Op zaterdag 13 maart 2010 15:51 schreef Monidique het volgende:
Sigme, doe niet zo zuur, het is een redelijk mooie dag.
Seksistquote:
quote:Op zaterdag 13 maart 2010 16:07 schreef Monidique het volgende:
Ik ben trouwens een feminist.
http://www.nytimes.com/2010/03/04/science/earth/04climate.htmlquote:Critics of the teaching of evolution in the nation’s classrooms are gaining ground in some states by linking the issue to global warming, arguing that dissenting views on both scientific subjects should be taught in public schools.
In Kentucky, a bill recently introduced in the Legislature would encourage teachers to discuss “the advantages and disadvantages of scientific theories,” including “evolution, the origins of life, global warming and human cloning.”
(...)
Lawrence M. Krauss, a physicist who directs the Origins Initiative at Arizona State University and has spoken against efforts to water down the teaching of evolution to school boards in Texas and Ohio, described the move toward climate-change skepticism as a predictable offshoot of creationism.
“Wherever there is a battle over evolution now,” he said, “there is a secondary battle to diminish other hot-button issues like Big Bang and, increasingly, climate change. It is all about casting doubt on the veracity of science — to say it is just one view of the world, just another story, no better or more valid than fundamentalism.”
Dan zou een overlijden een feestje moeten zijn.quote:
Ik geef aan het vreemd te vinden wanneer je, gevraagd naar je mening over het vertrek en de reden daarvoor, niet je mening daarover geeft, maar (zonder directe aanleiding) slechts speculeert over de manier waarop de vertrekkende partij iedereen wel niet voor de gek aan het houden kan zijn.quote:Op zaterdag 13 maart 2010 15:58 schreef sigme het volgende:
Daarnaast begrijp ik niet helemaal op welke wijze "erop ingaan" blijkbaar wél op z'n plaats is, maar dit alleen mag bestaan uit erkenning van de verklaring.
Wat moet ik me voorstellen bij 'disadvantages of scientific theories'?quote:Op zaterdag 13 maart 2010 16:26 schreef Monidique het volgende:
[..]
http://www.nytimes.com/2010/03/04/science/earth/04climate.html
quote:Op zaterdag 13 maart 2010 17:00 schreef Sjaakz het volgende:
[..]
Wat moet ik me voorstellen bij 'disadvantages of scientific theories'?
Bij de betere protestanten wordt het dan ook gevierd door de achterblijvers. Nou moet je bij 'vieren' je dan wel een donderende preek vol hel en verdoemenis voorstellen, maar toch. De achterblijvers betreuren hun lot, niet dat van de overledene.quote:Op zaterdag 13 maart 2010 16:55 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Dan zou een overlijden een feestje moeten zijn.
Om van een paparazzo af te komen terwijl zijn kind sliep, was het toch?quote:Op zaterdag 13 maart 2010 15:58 schreef sigme het volgende:
Overigens, het publieke figuur Bos is de meneer die zich ooit als actieve vader liet fotograferen achter een kinderwagen. Een lege.
Jaap de Hoop Scheffer was gewoon de beste kandidaatquote:Op zaterdag 13 maart 2010 16:58 schreef Sjaakz het volgende:
[..]
Ik geef aan het vreemd te vinden wanneer je, gevraagd naar je mening over het vertrek en de reden daarvoor, niet je mening daarover geeft, maar (zonder directe aanleiding) slechts speculeert over de manier waarop de vertrekkende partij iedereen wel niet voor de gek aan het houden kan zijn.
Verder heeft het niets met 'op zijn plaats zijn' te maken. Je bediscussieert een onderwerp simpelweg niet door het van tafel te vegen en ergens anders over te beginnen. Dat is gewoon een andere discussie beginnen. In dit geval dus één gebaseerd op pure speculatie.
Ik zie hierin ook bedoeld of onbedoeld een kwalijke rol van 'publieke personen' en de media in het vergroten van het wantrouwen in de politiek. Wanneer zelfs zonder aanleiding bij een dergelijk onschuldig onderwerp, de woorden van politici direct in twijfel worden getrokken, tja...
Ik heb het dan zeker niet alleen over dit gesprek op TV, maar ook bij veel andere interviews met bekende Nederlanders, of commentaar van verslaggevers kwam deze zelfde benadering terug.
Zwaartekracht is minder sterk wetenschappelijk gefundeerd dan evolutie. Overigens niet zo vreemd voor zo'n veelomvattend concept, wat nauwelijks meer los is te zien van de structuur en eigenschappen van het universum.quote:Op zaterdag 13 maart 2010 17:02 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]Mooi he. Zwaartekracht is ook maar een theorie.
Ik maakte nochtans eens een orthodox-protestantse uitvaart mee waar de betreurde veelvuldig als 'zondaar' werd bestempeld, hetgeen bovendien gepaard ging met sneren waar Ringo nog het nodige van zou kunnen leren.quote:Op zaterdag 13 maart 2010 17:05 schreef sigme het volgende:
[..]
Bij de betere protestanten wordt het dan ook gevierd door de achterblijvers. Nou moet je bij 'vieren' je dan wel een donderende preek vol hel en verdoemenis voorstellen, maar toch. De achterblijvers betreuren hun lot, niet dat van de overledene.
'tuurlijk.quote:Op zaterdag 13 maart 2010 17:57 schreef Montov het volgende:
[..]
Om van een paparazzo af te komen terwijl zijn kind sliep, was het toch?
http://www.historischnieu(...)kinderwagen_Bos.htmlquote:Ruud Koole, oud-voorzitter van de Partij van de Arbeid, onthulde daarop dat er geen baby in de kinderwagen lag, waarmee PvdA-lijsttrekker Wouter Bos onlangs charmant voor de fotografen poseerde.
Zeker. Protestanten zijn niet hovaardig, en er tot op het bot van doordrongen dat zij ganselijk onbekwaam tot enig goed en geneigd tot alle kwaad zijn. Hemeltoegang is geenszins verzekerd (en zelfs vrij onwaarschijnlijk), maar verlost zijn van het aards lijden wel.quote:Op zaterdag 13 maart 2010 18:00 schreef Reya het volgende:
[..]
Ik maakte nochtans eens een orthodox-protestantse uitvaart mee waar de betreurde veelvuldig als 'zondaar' werd bestempeld, hetgeen bovendien gepaard ging met sneren waar Ringo nog het nodige van zou kunnen leren.
Uiteraard.quote:Op zaterdag 13 maart 2010 18:01 schreef sigme het volgende:
[..]
'tuurlijk.
[..]
http://www.historischnieu(...)kinderwagen_Bos.html
Daarom zijn boeken van Maarten 't Hart ook zo grappig. Zo'n dorp vol zwarte kousen en dan komt er eentje op het idee dat het geen lor uitmaakt wat ze doen met hun leven en vervolgens loopt de mannelijke helft van het dorp elke week bij de hoeren. Logica en religie is een explosieve combinatie.quote:Op zaterdag 13 maart 2010 18:09 schreef Reya het volgende:
Het idee van uitverkiezing heeft nooit veel begrip mijnerzijds gekend. De bijbehorende levensstijl zou ik nog enigszins kunnen bevatten doordat het de enige weg tot kennisname van de uitverkiezing vormt, maar zodra deze kennisname min of meer feit is, wat zet een mens dan nog aan tot geloof? Het nagestreefde doel is al behaald (en niet te beïnvloeden), tenslotte.
De RK-kerk heeft wat dat betreft haar theologie wat beter weten te stoppen; daar is een doodzonde op je sterfbed nog voldoende om toegang tot het paradijs ontzegd te worden.quote:Op zaterdag 13 maart 2010 18:52 schreef sigme het volgende:
[..]
Daarom zijn boeken van Maarten 't Hart ook zo grappig. Zo'n dorp vol zwarte kousen en dan komt er eentje op het idee dat het geen lor uitmaakt wat ze doen met hun leven en vervolgens loopt de mannelijke helft van het dorp elke week bij de hoeren. Logica en religie is een explosieve combinatie.
Ach ja, maar dan is zaadverspilling weer een vreselijk zonde en dus wordt op aanraden van de pastoor de oudste dochter gepakt.quote:Op zaterdag 13 maart 2010 19:10 schreef Reya het volgende:
[..]
De RK-kerk heeft wat dat betreft haar theologie wat beter weten te stoppen; daar is een doodzonde op je sterfbed nog voldoende om toegang tot het paradijs ontzegd te worden.
welke doodzonde? een zaadlozing op het sterfbed alleen of met hulp van een andere vrouw dan de echtgenote ?quote:Op zaterdag 13 maart 2010 19:10 schreef Reya het volgende:
[..]
De RK-kerk heeft wat dat betreft haar theologie wat beter weten te stoppen; daar is een doodzonde op je sterfbed nog voldoende om toegang tot het paradijs ontzegd te worden.
Ik zal mijn vriendin er eens naar vragenquote:Op zaterdag 13 maart 2010 19:23 schreef du_ke het volgende:
Heb ik mijn moeder als oudste dochter uit een katholiek gezin ook nooit over gehoord.
Nee, maar niemand hoort toch zijn verwekkingsverhaal?quote:Op zaterdag 13 maart 2010 19:23 schreef du_ke het volgende:
Heb ik mijn moeder als oudste dochter uit een katholiek gezin ook nooit over gehoord.
quote:Terugval gestopte alcoholisten door te actieve hersenkern
Rotterdam, 13 maart. Alcoholisten die geen alcohol meer drinken lopen permanent gevaar terug te vallen. De oorzaak ervan ligt volgens onderzoekers in San Francisco in de nucleus accumbens, het deel van de hersenen dat ook wel het pleziercentrum wordt genoemd.
In experimenten met ratten stelden zij vast dat deze hersenkern door overmatig alcoholgebruik geactiveerd raakt, en dat die activiteit verhoogd blijft nadat de alcoholconsumptie is gestaakt. Dit komt doordat bepaalde ionenkanalen in de betrokken hersencellen blijvend anders zijn gaan werken. Medicijnen die de normale activiteit van deze eiwitten herstellen kunnen daarom een belangrijk middel zijn om te verhinderen dat ‘droge’ alcoholisten weer naar de fles grijpen (Neuron, 11 maart).
Alcoholisme is een chronische ziekte, die niet zomaar overgaat door te stoppen met drinken. De kans op een terugval neemt weliswaar met de tijd af, maar verdwijnt nooit helemaal. Iedere hulpverlener in de verslavingszorg kent voorbeelden van alcoholisten die na jaren niet gedronken te hebben, ineens terugvielen, zonder duidelijke aanleiding. Maar ook ontmoetingen met bepaalde personen, of de confrontatie met oude situaties of emoties die samenhingen met het afgezworen drankgebruik kunnen een onweerstaanbare drang om te drinken oproepen. De neurologische basis hiervan was echter onduidelijk.
Die blijkt dus in de nucleus accumbens te liggen. Deze diep in de hersenen gelegen hersenkern speelt een belangrijke rol bij het verwerken van plezierige ervaringen: lekker eten, goede muziek, seks, maar ook de effecten van alcohol en drugs. De onderzoekers ontleedden de hersenkern van ratten die drie tot vijf weken droogstonden nadat ze twee maanden lang onbeperkt alcohol hadden kunnen innemen, door een hendeltje in hun kooi in te drukken. Bij deze diertjes maten de onderzoekers een verhoogde elektrische activiteit in de nucleus accumbens. Andere bij het beloningssysteem betrokken delen van de hersenen functioneerden daarentegen normaal. Uit een vergelijking met controledieren die in plaats van alcohol suikerwater kregen, bleek dat dit een specifiek effect van de alcohol was.
De verhoogde activiteit werd veroorzaakt door de verminderde activiteit van een bepaald type kaliumkanalen, de zogeheten SK-kanalen. Door deze weer te activeren nam de activiteit van de nucleus zelf af. Dit bleek ook in het gedrag van de dieren. Die bleven aanvankelijk na het staken van de alcoholtoediening vergeefs op het hendeltje drukken, maar na herstel van de SK-kanalen verdween dit gedrag. De onderzoekers concluderen dan ook dat de door het alcoholgebruik verhoogde activiteit van de nucleus accumbens de drinkdrang in stand houdt. Middelen die de SK-kanalen stimuleren, kunnen daarom een belangrijk hulpmiddel zijn voor ‘droge’ alcoholisten.
quote:Amerikaanse onderzoekers krijgen Prius niet op hol
AMSTERDAM - Onderzoekers van Toyota en de Amerikaanse overheid zijn er niet in geslaagd een Toyota Prius op hol te laten slaan. Ze experimenteerden met de auto van een man die beweerde dat zijn Prius uit zichzelf versnelde.
De bevindingen roepen volgens de overheid vragen op over de geloofwaardigheid van het verhaal van de man.
De 61-jarige James Sikes belde de politie maandag omdat zijn hybride auto op hol zou zijn geslagen. Hij haalde snelheden van 151 kilometer per uur. Een agent hielp Sikes zijn auto aan de kant te zetten in de buurt van San Diego.
Onderzoekers hebben testritten met de auto gemaakt en probeerden de situatie zich nog eens voor te laten doen, maar er gebeurde niets.
Toyota heeft onlangs miljoenen auto's teruggeroepen om de remmen beter af te stellen.
I smell a lawsuit.quote:Op zondag 14 maart 2010 10:26 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Dit is geen verrassing te noemen. Nutcases..
Bier na wijn geeft hoofdpijn.quote:
quote:Pechtold zet punt achter huwelijk
13 maart 2010 Door: De Redactie
D66-leider Alexander Pechtold beëindigt per direct de relatie met zijn vrouw. Als reden gaf hij aan dat zijn huwelijk een ‘zware tol’ eist op zijn politieke carrière. “Als ik ermee door zou gaan en nog meer kinderen zou krijgen, zie ik mijn partij gewoon niet opgroeien. Dat is het mij niet waard”, aldus Pechtold.
Burgemeester van Nijmegen Thom de Graaf heeft zich volgens Pechtold kandidaat gesteld als opvolger. “Thom lijkt mij bij uitstek geschikt om mijn gezin te leiden”, zei de voorman van D66 vanochtend op een speciaal belegde persconferentie. Pechtold zegt zijn besluit tussen de val van het kabinet en het matige schoolrapport van zijn jongste telg te hebben genomen. “Dat was het signaal dat ik gewoon geen tijd heb voor de opvoeding. Maar De Graaf is de beste opvolger die we in huis kunnen krijgen. Ik draag de fakkel over aan iemand in wie ik veel vertrouwen heb.”
Froukje Pechtold respecteert het besluit van haar man. “We zijn verheugd met de kandidatuur van Thom de Graaf, maar we zullen Alexander thuis missen. We begrijpen zijn persoonlijke afweging. Hij heeft in een moeilijke periode zich met hart en ziel ingezet voor zowel de sociaaldemocraten als voor het thuisfront, maar dat houdt niemand op den duur vol.”
Pechtold gaf vanochtend tevens aan niet beschikbaar te zijn voor relaties met andere vrouwen.
Hier valt het allemaal wel mee.quote:Op zondag 14 maart 2010 11:18 schreef Reya het volgende:
Het valt niet mee deze ochtend.
quote:
quote:Rutte verlaat de politiek: “de liefde roept”
Leven zonder romantiek 'ondragelijk'
Mark Rutte stapt per direct op als lijsttrekker van de VVD. Dat heeft de liberale belofte vanmiddag in een persconferentie verteld. Rutte wil graag meer tijd hebben om te zoeken naar een vriendin. Gisteren stapte Wouter Bos op als leider om meer tijd aan zijn gezin met drie kleine kinderen te kunnen besteden. Camiel Eurlings verliet donderdag al de politiek om een gezin te kunnen stichten. “Ik moet nu kiezen voor het landsbelang of een liefdesleven, het is voor mij duidelijk dat ik het offer van een leven zonder romantiek niet wil brengen. De liefde komt toch op de eerste plaats,”aldus Rutte.
Het is geen gemakkelijke keuze geweest voor de politiek leider van de VVD. “Je moet een afweging maken, enerzijds maakt een hoge politieke functie je natuurlijk aantrekkelijk voor vrouwen, maar anderzijds is het gebrek aan tijd en rust een hevig obstakel,” zegt Rutte. Hij hoopt overigens nog wel een tijdje van de “lijsttrekkersbonus” te kunnen profiteren. “De komende maanden zullen bepalend zijn. Mijn status als bekende politicus gaat denk ik nog tot de zomer mee, dus ik moet opschieten.”
Truus, de moeder van Mark Rutte, is blij met de keuze van haar oogappel. “Ik heb altijd al een zoon met een vriendin gewild. Veel van mijn generatiegenoten hebben allang kinderen met een vriendin en sommige daarvan zijn heel leuk. Je ziet vaak dat de vriendin van ‘een zoon’ ook een beetje ‘een vriendin’ van de moeder van de zoon wordt. Dat lijkt me heerlijk.”
Vriend en vijand hebben begrip voor de keuze van Rutte. “Het is zo’n leuke, lieve man, maar dat zie je helemaal niet als hij van die nare rechtse praatjes moet houden” aldus Femke Halsema, “hopelijk laat Mark zich straks wat meer van zijn zachte kant zien. Hij is heel knuffelig.” Ook de vriendin van Wouter Bos heeft in een meeslepende sms laten weten mee te leven met Rutte. “Lieve Mark, ook al heb je geen gezin, dat mag nooit een reden zijn om er geen aandacht aan te besteden. Ik wens je alle geluk in de liefde of met de zoektocht daarnaar. Groeten aan Truus.”
Wellicht kun je extra inkomsten genereren door het instellen van een kopvoddentaks.quote:Op zondag 14 maart 2010 15:14 schreef Monidique het volgende:
De Arabieren vallen Zuid-Amerika binnen.
5 April gaat het seizoen weer echt verder. Aan de trailer te zien gaat het de goede kant uit. Stargate moet een beetje makkelijk scifi actie vermaak zijn, niet gaan proberen goed uitgediepte karakters en drama te introduceren.quote:Op zondag 14 maart 2010 15:19 schreef Monidique het volgende:
Vanavond weer Stargate:Universe op SciFi. (Syfy?)
Het feit dat mensen geld hebben gekregen om te bedenken dat SyFy een betere naam was dan SciFi stemt me toch een beetje bedroefd.quote:Op zondag 14 maart 2010 15:19 schreef Monidique het volgende:
Vanavond weer Stargate:Universe op SciFi. (Syfy?)
Lag de afstandbediening niet binnen bereik?quote:Op zondag 14 maart 2010 21:52 schreef Montov het volgende:
Ik zag eerder op de avond Frans Bauer, Dre Hazes Jr en Patty Brard in 1 beeld. Dat wordt weer de lakens verschonen morgenvroeg.
Teveel mensen zeiden Skiefie?quote:Op zondag 14 maart 2010 17:28 schreef ethiraseth het volgende:AJAX AJAX AJAX
[..]
Het feit dat mensen geld hebben gekregen om te bedenken dat SyFy een betere naam was dan SciFi stemt me toch een beetje bedroefd.![]()
Sport, actualiteiten en gisteravond b.v. Beagle.quote:Op maandag 15 maart 2010 03:37 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Kijken jullie nog steeds TV?
Door wie?quote:
quote:Young Swedish people 'most likely to be bisexual'
Researchers at Malmo University found that Swedish men, and particularly women, were more "sexually fluid" than people of the same age from other countries.
The researchers surveyed more than 850 young people aged 18 to 24 in an online questionnaire.
They found nearly a third of young Swedish women (31 per cent) and seven per cent of young Swedish men said they were most often sexually attracted to people of the opposite sex but sometimes they were attracted to people of their own gender.
Nearly four in ten Swedish women (39 per cent) and eight per cent of the men reported having sexual fantasies about both genders.
Thirteen per cent of young women polled and three per cent of male respondents reported they have had sex with both men and women, compared to 5.7 per cent of British women.
Sven-Axel Mansson, a Malmo University sociology professor, and colleague Kristian Daneback, said young women are more likely to pursue sexual activities with others of the same gender.
Mr Mansson said: "We are seeing a greater openness among young people, particularly among young women.
"There is an increasing interest in experimenting and pushing boundaries, and a growing resistance to defining oneself as heterosexual, homosexual or bisexual."
quote:Rentokil
“2,000 bugs taking a ride in every train compartment” said the Daily Mail. “Cockroaches cluster on trains“, scuttled the Telegraph. “Commuters share trains with 1,000 cockroaches, 200 bedbugs and 200 fleas” said the Evening Standard. The figures were all very specific and very frightening.
“Rentokil say they also discovered that a bus was home to 500 cockroaches, along with dozens of fleas and bedbugs,” explained the Standard. Those disgusting trains are even worse. “Research by pest controllers Rentokil shows that, on average, a single train compartment houses a staggering 1,000 cockroaches, 200 bed bugs, 200 fleas, 500 dust mites and 100 carpet beetles,” said the Mail.
These figures are very specific, and they do all sound a little bit on the high side. Where did they come from? “Staff at Rentokil sprayed insecticide throughout the carriages of a train and a bus and then counted the bodies of insects.” said the Standard. Savvas Othon of Rentokil explained in the article: “The bus we studied was within the M25″.
But Transport for London say they’ve had no contact with Rentokil, and that no such study has been done on their vehicles. I asked Rentokil for more details on what vehicles they had studied, where, and how, what was counted, how the bugs were collected, and so on.
After a bit of prodding, their PR company Brands2Life explained how these bugs were counted. No buses were studied, and no trains were studied either. How did people get the wrong end of the stick? What was that about with Savvas Othon? I have no way of knowing. Brands2Life and Rentokil both declined to show me what they sent to journalists, but in any case, contrary to what was said earlier, wherever it came from, these numbers did not come from measurements and counts, they are actually based on a “theoretical model”.
Models are handy. They’re a simulation of reality, based on a series of assumptions. Rentokil’s model for the number of bugs on trains and buses made some interesting assumptions, and you will have your own view on whether they make for a reasonable approximation to the real world.
They assumed, for example, that the railway carriage or bus was left alone, by itself, in isolation. They assumed this isolated carriage was helpfully furnished with a plentiful food supply. They assumed that the ratio of male and female bugs was perfectly optimal for breeding.
They assumed – surprisingly for anyone involved in modelling populations, surprisingly for anyone, really – that the population of bugs would be left entirely unchecked, with no external factors to control the mortality rate. They assumed that the siding or garage was controlled at a constant temperature all day and night, with no extremes, they assumed there were no trampling commuters, no cruel vaccum cleaners, no anything. In fact they assumed there was no cleaning, ever, and no passengers, ever. This was their model of insect populations on commuter vehicles.
“On the above basis” Rentokil’s PR explained to me: “it is possible that the stated numbers of cockroaches and bed bugs/fleas could live on a train carriage or bus.”
You will have your own view on whether you could trust an organisation that makes assumptions like these in estimating the “average” population of a bug. But it’s somehow unseemly that Rentokil, a company with £2,356m revenue, a 54% increase in profits in 2009 to £166m, and poised to pay £90m in bonuses to its top 3 executives, feels the need to make everyone afraid of public transport on a PR whim. There is also the ugly thought that Rentokil will do more business if they can make everyone scared of bugs on the bus.
And on March 2nd, the day before the cockroaches press release, Rentokil announced the single biggest ever contract in the history of their business: £200m over 5 years with London Underground.
Niet door mij, en ik heb toch alle reden om u te verachten.quote:
ah joh zure bom.quote:
Acda en de Munnik?quote:
Desalniettemin was dat een betere tijd.quote:Op maandag 15 maart 2010 16:08 schreef TitusPullo het volgende:
[..]
Niet door mij, en ik heb toch alle reden om u te verachten.
De wraak van TitusPullo.quote:Op maandag 15 maart 2010 19:10 schreef Montov het volgende:
Civ is erg leuk, totdat je buurman met Praetorians binnen komt vallen.
Ik heb een vriend bezocht die in Oxford Arabisch studeert, en ik weet het nog niet.quote:
En hoe gaat de bachelor?quote:Op maandag 15 maart 2010 19:35 schreef TitusPullo het volgende:
[..]
Ik heb een vriend bezocht die in Oxford Arabisch studeert, en ik weet het nog niet.
Het is behoorlijk grappig, meen ik mij te herinneren.quote:Op maandag 15 maart 2010 19:34 schreef Mutant01 het volgende:
Is dit een leuke film trouwens?
http://www.filmtotaal.nl/film.php?id=5922
Ik zou gewoon gaan voor die vriendin die in Istanbul geschiedenis studeert.quote:Op maandag 15 maart 2010 19:35 schreef TitusPullo het volgende:
[..]
Ik heb een vriend bezocht die in Oxford Arabisch studeert, en ik weet het nog niet.
Goed, die moet aan het einde van het semester wel binnen zijn.quote:
Dit is de zoveelste keer dat ik bij jou te rade moet gaan over mijn vriendenkring.quote:Op maandag 15 maart 2010 19:37 schreef Sjaakz het volgende:
[..]
Ik zou gewoon gaan voor die vriendin die in Istanbul geschiedenis studeert.
Het einde van het studiejaar dus.quote:Op maandag 15 maart 2010 19:37 schreef TitusPullo het volgende:
[..]
Goed, die moet aan het einde van het semester wel binnen zijn.
Je bedoelt dat je even lekker wil roddelen? Je bent soms ook net een wijf.quote:Op maandag 15 maart 2010 19:37 schreef TitusPullo het volgende:
[..]
Dit is de zoveelste keer dat ik bij jou te rade moet gaan over mijn vriendenkring.
Nee, ik heb geen idee wat je bedoelt. En da's niet slechts een kwestie van dictie.quote:Op maandag 15 maart 2010 19:45 schreef Sjaakz het volgende:
[..]
Je bedoelt dat je even lekker wil roddelen? Je bent soms ook net een wijf.
Eindelijk legaal...Ik wacht nog op mijn pasje.quote:Op maandag 15 maart 2010 19:43 schreef Sjaakz het volgende:
Mijn visum is binnen.
quote:
Oh, sorry. De nadruk lag op vriendin... Het was een homograpje.quote:Op maandag 15 maart 2010 19:49 schreef TitusPullo het volgende:
[..]
Nee, ik heb geen idee wat je bedoelt. En da's niet slechts een kwestie van dictie.
Ja. Ik wilde steeds Tura zeggen, maar wist dat dit niet juist was, dus ik hield mijn mond.quote:Op maandag 15 maart 2010 20:00 schreef Monidique het volgende:
Tuana.
O, Tuana! Die heeft bij mijn weten nooit in Istanbul gestudeerd. Bovendien heeft ze haar hart verloren aan een vriend van mij.quote:Op maandag 15 maart 2010 19:58 schreef Sjaakz het volgende:
Losjes gebaseerd op 'hoe-heet-ze-ook-alweer' die hier enige jaren geleden met enige regelmaat te vinden was en, naar ik meen, in Istanbul is gaan studeren. Je leek aardig met haar op te kunnen schieten.
quote:Op maandag 15 maart 2010 20:01 schreef TitusPullo het volgende:
[..]
O, Tuana! Die heeft bij mijn weten nooit in Istanbul gestudeerd. Bovendien heeft ze haar hart verloren aan een vriend van mij.
quote:
Ze heeft wel eens geklaagd dat Bilkent nooit antwoordde (wat geheel juist is).quote:Op maandag 15 maart 2010 20:05 schreef Sjaakz het volgende:
Maar ik dacht dus echt dat ze destijds van plan was in Turkije te gaan studeren.
Stargate:Universe.quote:Op maandag 15 maart 2010 20:06 schreef Sjaakz het volgende:
Ik ben trouwens op zoek naar een nieuwe syfy () serie om te gaan volgen.
Een Stargate zonder Teal'c... Op de één of andere manier voelt dat toch een beetje als verraad. Is het wat?quote:
Was ze niet in Italie aan het studeren, mede vanwege haar vriend?quote:Op maandag 15 maart 2010 19:58 schreef Sjaakz het volgende:
Losjes gebaseerd op 'hoe-heet-ze-ook-alweer' die hier enige jaren geleden met enige regelmaat te vinden was en, naar ik meen, in Istanbul is gaan studeren. Je leek aardig met haar op te kunnen schieten.
The Outer Limits.quote:Op maandag 15 maart 2010 20:06 schreef Sjaakz het volgende:
Ik ben trouwens op zoek naar een nieuwe syfy () serie om te gaan volgen.
Sea Quest,quote:Op maandag 15 maart 2010 20:40 schreef Montov het volgende:
[..]
The Outer Limits.
Of die serie over pratende zeedieren in een onderwaterwereld, Spongebob Squarepants.
Nee, maar de remake heb ik al gezien.quote:Op maandag 15 maart 2010 20:59 schreef Montov het volgende:
[..]
Oh, je wilt tee-vee kijken? Nostalgisch concept.
Dat heb ik even voor je bij de IND geregeld.quote:
Indonesische ambassade... Daar regelen ze het in één werkdag.quote:Op maandag 15 maart 2010 21:27 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Dat heb ik even voor je bij de IND geregeld.
Rude boyquote:
Ja sorry, ik ben geen vrouw. Maar wel lesbisch.quote:Op maandag 15 maart 2010 21:59 schreef One_of_the_few het volgende:
wat een wijven gedoe hier.
sigme buiten beschouwing natuurlijk
Vooruit dan maar:quote:Op maandag 15 maart 2010 22:14 schreef Monolith het volgende:
Tijd voor een ouderwets stukje mannelijkheid dan maar.
quote:Ongeloof over klimaatswijziging neemt toe
Steeds meer Amerikanen keren zich af van ‘de hype rond de opwarming van de aarde' en denkt dat het probleem minder ernstig is dan wordt voorgesteld. Dat blijkt uit een jaarlijkse Gallup-poll. 48% antwoordde positief op de sleutelvraag of het belang van global warming wordt overdreven. Nog eens 35% zegt dat de gevolgen van de klimaatsopwarming nooit zullen plaatsvinden of tenminste niet terwijl ze zelf nog leven. Dat is ongeveer dubbel zoveel als in 1997, toen de poll voor het eerst werd georganiseerd. Slechts 32% ziet de klimaatsverandering nog als een serieuze dreiging.
Sinds 2 jaar zijn opmerkelijke veranderingen waar te nemen in de attitude van de Amerikanen ten opzichte van de klimaatsverandering. Tot 2008 werd een stijging waargenomen met betrekking van de ernst van de problematiek. Vooral het boek van voormalig vice president Al Gore "An Inconvenient Truth," dat later werd verfilmd en met een Oscar werd beloond zette de klimaatsopwarming bovenaan de agenda van de doorsnee Amerikaan.
Eerder deze maand nog haalde Gore in een opinieartikel in de New York Times hard uit naar de klimaatsceptici. Deze critici, die niet geloven dat de mens grotendeels verantwoordelijk is voor de klimaatverandering, zijn van mening dat de opwarming van de aarde een illusie is. "Helaas voor hen", zegt Gore "is de dreiging serieus en urgent."
Moslims roeleren de pan uit jongen, je moet ze alleen leren kennen.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 12:36 schreef Picchia het volgende:
We moeten een ark bouwen om de tsunami te overleven.
quote:
Briefje terugsturen.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 18:00 schreef ethiraseth het volgende:
Godver zeg, krijg ik opeens een aanmaning van de universiteitsbiblitheek van de UvA van 200 euro, voor volgens hun kwijtgeraakte boeken. Boeken die ik niet alleen een half jaar terug heb ingeleverd, maar boeken die in de catalogus ook gewoon als aanwezig staan.
Dus toch golven.quote:
Als aan het kruis genageld, en drie dagen later waarlijk opgestaan.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 20:46 schreef Sjaakz het volgende:
[..]
Je zus heeft eindelijk het licht gezien?
Zelfs wiki weet het niet: Almere: "Het kán in Almere" (sinds ± 2000/2001(?))quote:Op dinsdag 16 maart 2010 21:01 schreef Montov het volgende:
Sinds wanneer?
Blackberry vd zaak.quote:
Of je zus inmiddels al als blauwogige moslima door het leven gaat.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 21:23 schreef Montov het volgende:
Misschien is Almere gehackt door Alberto Stegemans.
Maar, meneer Jacquesz, wat was uw intentie met 'eindelijk' en 'licht gezien'?
Je bent zelf huilies.quote:Op woensdag 17 maart 2010 09:54 schreef Mutant01 het volgende:
HUILIE!
Wel een ongebruikelijke naam trouwens, hoe kwamen je ouders daar zo op?quote:Op woensdag 17 maart 2010 10:04 schreef Reya het volgende:
[..]
Mijn naam is Reya, en ik keur deze boodschap goed.
Mijn vader arriveerde in kennelijke toestand bij de burgerlijke stand.quote:Op woensdag 17 maart 2010 10:10 schreef Monolith het volgende:
[..]
Wel een ongebruikelijke naam trouwens, hoe kwamen je ouders daar zo op?
Eigenlijk zou je Ryan heten, maar je vader kwam niet helemaal uit z'n woorden?quote:Op woensdag 17 maart 2010 10:15 schreef Reya het volgende:
[..]
Mijn vader arriveerde in kennelijke toestand bij de burgerlijke stand.
quote:
Ik verheug mij op de lente.quote:
Het is hier al lekker zonnig en ook nog best een aangenaam temperatuurtje.quote:Op woensdag 17 maart 2010 10:34 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Ik verheug mij op de lente.
Gooi wat Irish coffee in je thermosfles.quote:Op woensdag 17 maart 2010 10:40 schreef Reya het volgende:
Op naar een conferentie; ik hoop dat ik overleef tot de borrel.
Dat zeg je toch niet over je moeder.quote:
quote:Texas: Thomas Aquinas to replace Thomas Jefferson in Enlightenment curriculum
Earlier this morning, the Texas school board voted to drop all references to Thomas Jefferson and his writings from lessons on the Enlightenment. Instead, they'll include Thomas Aquinas.
From the Texas Freedom Network blog (emphasis mine):
9:30 - Board member Cynthia Dunbar wants to change a standard having students study the impact of Enlightenment ideas on political revolutions from 1750 to the present. She wants to drop the reference to Enlightenment ideas (replacing with "the writings of") and to Thomas Jefferson. She adds Thomas Aquinas and others. Jefferson's ideas, she argues, were based on other political philosophers listed in the standards. We don't buy her argument at all. Board member Bob Craig of Lubbock points out that the curriculum writers clearly wanted ... students to study Enlightenment ideas and Jefferson. Could Dunbar's problem be that Jefferson was a Deist? The board approves the amendment, taking Thomas Jefferson OUT of the world history standards.
9:40 - We're just picking ourselves up off the floor. The board's far-right faction has spent months now proclaiming the importance of emphasizing America's exceptionalism in social studies classrooms. But today they voted to remove one of the greatest of America's Founders, Thomas Jefferson, from a standard about the influence of great political philosophers on political revolutions from 1750 to today.
9:45 - Here's the amendment Dunbar changed: "explain the impact of Enlightenment ideas from John Locke, Thomas Hobbes, Voltaire, Charles de Montesquieu, Jean Jacques Rousseau, and Thomas Jefferson on political revolutions from 1750 to the present." Here's Dunbar's replacement standard, which passed: "explain the impact of the writings of John Locke, Thomas Hobbes, Voltaire, Charles de Montesquieu, Jean Jacques Rousseau, Thomas Aquinas, John Calvin and Sir William Blackstone." Not only does Dunbar's amendment completely change the thrust of the standard. It also appalling drops one of the most influential political philosophers in American history -- Thomas Jefferson.
9:51 - Dunbar's amendment striking Jefferson passed with the votes of the board's far-right members and board member Geraldine "Tincy" Miller of Dallas.
9:56 - Here is what the Library of Congress says about Jefferson's influence: "Recognized in Europe as the author of the Declaration of Independence, Thomas Jefferson quickly became a focal point or lightning rod for revolutionaries in Europe and the Americas." The Library of Congress notes, in particular, Jefferson's influence on revolutionaries in France (including on the Declaration of the Rights of Man), other European nations, South America and Haiti.
Yes, the Texas Freedom Network, an Austin-based grassroots group, takes an anti-religious right approach and fears that religion and politics come into play more than they should when it comes to school curricula. But, in some cases, I think they may be right.
As one of America's founding fathers, a statesman and a president, Jefferson held a political philosophy based on republicanism, deism and belief in unalienable rights that influenced the Declaration of Independence, our thoughts of the Constitution and the notion of church-state separation. He's a man of the enlightenment, but Texas high schoolers will no longer know him as such.
Dude, maak je ene grap?quote:Op woensdag 17 maart 2010 10:26 schreef Monolith het volgende:
[..]
Eigenlijk zou je Ryan heten, maar je vader kwam niet helemaal uit z'n woorden?
Dat is wel een heel genereuze kwalificatie.quote:
Iedereen wordt als moslim geboren. En iedereen sterft als een moslim, of door een moslim.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 23:04 schreef Sjaakz het volgende:
[..]
Of je zus inmiddels al als blauwogige moslima door het leven gaat.
Zakdoekje nodig voor het bloeden?quote:Op woensdag 17 maart 2010 18:58 schreef Roquentin het volgende:
Met een zakdoekje houd je die sheet clean hè. Viespeuk.
quote:
Nee, dat is een mannengroep, dat is weer wat anders.quote:Op woensdag 17 maart 2010 19:44 schreef One_of_the_few het volgende:
Bij een burgerplicht denk ik aan volwassen mannen die op de hei rondjes renner terwijl ze een lied zingen en een houten stok in hun handen hebben.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
Totdat een baby gaat schijten, dan ruik je wel dat niemand rein wordt geboren.quote:Op woensdag 17 maart 2010 17:41 schreef Mutant01 het volgende:
Je wordt als moslim geboren, omdat - clean sheet principe.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |