Begin jaren '60 was het nog niet veel andersquote:
nog erger danquote:Op vrijdag 12 maart 2010 14:30 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Dan nog, die bedragen zijn per kwartaal
Dan is het toch zaak dat hij wat gaat doen aan de huidige situatie. Zijn kosten zijn te hoog, daar heeft hij invloed op, op het krijgen van een baan is hij afhankelijk van andere, maar niet bij het verlagen van zijn vaste lasten.quote:Op vrijdag 12 maart 2010 14:23 schreef Ticker het volgende:
[..]
Geweldige achteraf analyse waar niemand dus geen drol aan heeft.
De kern van het verhaal blijft dat deze man in zijn huidige situatie een probleem heeft.
Er klopte ook iets niet, hij was te afhankelijk van zijn overwerk.quote:Als het allemaal zo erg was, en als deze man jaren lang als een god in mexico heeft geleefd, zou er toch ook iets niet kloppen, gezien zijn niet al te hoge inkomen, en gigantische uitgaven.
Ja dag! Niemand die "at gunpoint" gedwongen wordt een hypotheek te nemen, daar ben je zelf bij en ben je zelf ook grotendeels verantwoordelijk voor. Ik zou ook geen hypotheek nemen als ik voor een enorm deel van mijn inkomsten afhankelijk zou zijn van overwerk.quote:Iedereen in de maatschappij wil mee doen, en iedereen krijgt die kans. Bombardementen van leningen en hypotheken, betalen op afbetaling.. het is wat de maatschappij door de strot wordt geduwd. Dan had jij als burger daar wat eerder aan moeten doen als je zulke dingen niet vind kunnen, je betaald er namelijk nu 3x zoveel voor omdat het te laat is.
Ik zei dat ik dat leuk vind om te doen, maar ik beloof nooit wat.quote:Zo en dan mag je me nu op de kast jagen, want je hebt beloofd dat je dat zo goed kan.
Als ik kinderen zou hebben, zou ik geen huis in Amsterdam kunnen betalen en dan de keuze maken om in een andere provincie te gaan wonen. Tja, de keuze die ik dan zou moeten maken...maar gelukkig heb ik ook gekozen om geen kinderen te nemen.quote:Op vrijdag 12 maart 2010 14:28 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Heb jij kinderen of niet? En wanneer heb jij je appartement gekocht als ik vragen mag?
Jij zit vol met vooroordelen over die vriend van TS, terwijl we niet eens weten dat ie zich schuldig heeft gemaakt aan dat alles. Overwerken, ja okee, maar wie zegt dat zijn levensstijl was aangepast op het salaris+overwerken of op zijn gewone salaris, we weten dat gewoon (nog) nietquote:Op vrijdag 12 maart 2010 14:39 schreef Semisane het volgende:
--knip--
Dan is het heel anders, als je wel kinderen hebt en ze gekregen hebt in een tijd dat er geen vuiltje aan de lucht was dan is het niet bijzonder praktisch om in een appartement te gaan wonen.quote:Op vrijdag 12 maart 2010 14:43 schreef Semisane het volgende:
[..]
Als ik kinderen zou hebben, zou ik geen huis in Amsterdam kunnen betalen en dan de keuze maken om in een andere provincie te gaan wonen. Tja, de keuze die ik dan zou moeten maken...maar gelukkig heb ik ook gekozen om geen kinderen te nemen.
Jaartje of 4 geleden ofzo.
Nee, ik heb het ook over de aanschaf!!!quote:Op vrijdag 12 maart 2010 14:20 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Jij hebt het over nog aan te schaffen dingen, als er al een flatscreen is, levert het nauwelijks wat op om het tweedehands te verkopen. Een inmiddels aangeschafte auto hoeft ook niet altijd alles te zeggen, geloof het of niet er zijn grotere auto's die zuiniger rijden dan kleinere (wellicht niet tussen de Passat en Lupo).
En nogmaals dit zijn veranderingen die eenieder pas zou doen als ie ontslagen werd, lijkt me. Of heb jij je duurste bezit inmiddels ingeruild voor een goedkoper exemplaar?
Jouw ervaring in jouw perfecte leventjequote:Op vrijdag 12 maart 2010 14:46 schreef Pannenkoekenmix het volgende:
Als je werk nodig hebt, dan is er werk voor je... Maar je moet niet verwachten dat het werk is waar je graag naar toe gaat. Een schoonmaak baantje is toch altijd nog beter dan geen werk.
Waar baseer je dit op? Het lijkt me dat deze aanname je goed uitkomt om bij mensen die het al slecht hebben het mes nog eens om te draaien en de grond in te trappen zodat jouw perfecte en keurig georganiseerde leventje relatief gezien beter uit te verf komt:quote:Het klinkt alsof de vriend van TS zijn uitgaven patroon niet heeft gewijzigd, maar ook nog steeds op zoek is naar werk waarbij hij zijn uitgave patroon niet hoeft te wijzigen. Eigenlijk vind ik het altijd maar triest, mensen die boven hun stand willen leven en torenhoge kosten maken.. Je moet toch wel kunnen bedenken dat je leven plots kan veranderen, en dat je ook dan nog geld nodig hebt om je dure leventje te bekostigen.
Ik krijg de kriebels van jou, het kan jou ook overkomen, je vriend overlijdt (zoals de vrouw van de persoon in kwestie) en jouw baas moet reorganiseren. Zonder salaris zit jij precies in hetzelfde schuitje als TSquote:Vriendje en ik leven in een mooi ruim appartementje, met een hypotheek die makkelijk te bekostigen is. Verder geen gekke vaste lasten, en een goedkoop autotje. Als 1 van beiden zijn/haar werk kwijt zou raken is het financieel nog goed op te vangen. Dan kun je met 't geld wat je overhoud per maand nog leuke dingen doen, maar hoge maandlasten krijg ik de kriebels van!
Alles wordt ook niet verdraaid ofzoquote:Op vrijdag 12 maart 2010 14:46 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Dan is het heel anders, als je wel kinderen hebt en ze gekregen hebt in een tijd dat er geen vuiltje aan de lucht was dan is het niet bijzonder praktisch om in een appartement te gaan wonen.
Maar even een directe vraag, jij vind het dus onverstandig om een eensgezinswoning te kopen die je met je salaris ruimtschoots kan betalen en waar je kinderen comfortabel kunnen leven? Of kan je volgens jou het beste in een klein appartement gaan wonen met je kinderen en dat jarenlang enkel en alleen voor het geval je een keer je baan kwijtraakt?
QFTquote:Op vrijdag 12 maart 2010 14:46 schreef Pannenkoekenmix het volgende:
Als je werk nodig hebt, dan is er werk voor je... Maar je moet niet verwachten dat het werk is waar je graag naar toe gaat. Een schoonmaak baantje is toch altijd nog beter dan geen werk.
Het klinkt alsof de vriend van TS zijn uitgaven patroon niet heeft gewijzigd, maar ook nog steeds op zoek is naar werk waarbij hij zijn uitgave patroon niet hoeft te wijzigen.
Eigenlijk vind ik het altijd maar triest, mensen die boven hun stand willen leven en torenhoge kosten maken.. Je moet toch wel kunnen bedenken dat je leven plots kan veranderen, en dat je ook dan nog geld nodig hebt om je dure leventje te bekostigen.
Vriendje en ik leven in een mooi ruim appartementje, met een hypotheek die makkelijk te bekostigen is. Verder geen gekke vaste lasten, en een goedkoop autotje. Als 1 van beiden zijn/haar werk kwijt zou raken is het financieel nog goed op te vangen. Dan kun je met 't geld wat je overhoud per maand nog leuke dingen doen, maar hoge maandlasten krijg ik de kriebels van!
We weten niet eens of ie koopt of huurt, ten tweede vind ik 1450 aan vaste laten niet eens zo gek met 1800 euro kaal, wieweet heeft ie wel meer dan 3 kinderen. Nooit oordelen voor je een situatie goed kentquote:Op vrijdag 12 maart 2010 14:52 schreef Rasher het volgende:
[..]
Alles wordt ook niet verdraaid ofzo
1450 euro aan vaste lasten en 1800 kaal salaris. Dat wil dus niet zeggen dat je een gezin en eensgezinswoning ruimschoots kan betalen. Er was dus al crisis voordat ie ontslag had
Grappig genoeg niet. In veel gevallen is het beter om even je leven op orde te brengen dan een willekeurig baantje aan te nemen. Daarnaast is de arbeidsmarkt van schoonmakers flink overspannen, nog meer aanbod daarop doet niemand goed. Zie ook de recente stakingen bij een paar grote schoonmakers.quote:Op vrijdag 12 maart 2010 14:46 schreef Pannenkoekenmix het volgende:
Als je kinderen hebt. zit je vast aan bepaalde kosten. Daar kan je weinig aan veranderen. Daarnaast heb je met veel overwerk nooit de tijd gehad om een luxe ontspannen leven te leiden.quote:Het klinkt alsof de vriend van TS zijn uitgaven patroon niet heeft gewijzigd, maar ook nog steeds op zoek is naar werk waarbij hij zijn uitgave patroon niet hoeft te wijzigen.
Eigenlijk vind ik het altijd maar triest, mensen die boven hun stand willen leven en torenhoge kosten maken.. Je moet toch wel kunnen bedenken dat je leven plots kan veranderen, en dat je ook dan nog geld nodig hebt om je dure leventje te bekostigen.
Dat komt doordat je nog een partner hebt. Met zijn tweeen is een huishouden makkelijker te regelen en te onderhouden. Daarnaast kan je makkelijk tegenslagen verwerken. Als je partner sterft en jij je baan kwijt raakt, heb je wel een probleem.quote:
Vriendje en ik leven in een mooi ruim appartementje, met een hypotheek die makkelijk te bekostigen is. Verder geen gekke vaste lasten, en een goedkoop autotje. Als 1 van beiden zijn/haar werk kwijt zou raken is het financieel nog goed op te vangen. Dan kun je met 't geld wat je overhoud per maand nog leuke dingen doen, maar hoge maandlasten krijg ik de kriebels van!
Misschien eens kijken naar een goede verzekering ;-) Zo moeilijk is het toch allemaal nietquote:Op vrijdag 12 maart 2010 15:27 schreef MaLo het volgende:
Ik zou ook in de sh*t komen als mijn partner zou overlijden. Dan zou de helft van ons netto maandelijks inkomen opeens wegvallen.
In theorie is niks moeilijk. Vanuit jouw veilige plek achter je pc zijn alle wereldproblemen ook zo oplosbaar, totdat je met de praktijk te maken krijgtquote:Op vrijdag 12 maart 2010 15:41 schreef mierenfokker het volgende:
[..]
Misschien eens kijken naar een goede verzekering ;-) Zo moeilijk is het toch allemaal niet
Met welke knop kan ik ze oplossen dan?quote:Op vrijdag 12 maart 2010 15:45 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
In theorie is niks moeilijk. Vanuit jouw veilige plek achter je pc zijn alle wereldproblemen ook zo oplosbaar, totdat je met de praktijk te maken krijgt
Die knop moet nog uitgevonden wordenquote:Op vrijdag 12 maart 2010 15:48 schreef Lavrock het volgende:
[..]
Met welke knop kan ik ze oplossen dan?
quote:Op vrijdag 12 maart 2010 13:12 schreef JSerry het volgende:
[..]
Nee magazijnbediende, en inderdaad die mensen zijn ook nodig, mag je nooit op neer kijken, maar dat is niet van belang, deze jongen werkt al 28 jaar hard voor zijn geld, wordt buiten zijn schuld ontslagen en afgescheept met een fooitje, dat is schandalig.
Ik vind het schandalig om daar grapjes over te maken.quote:Op vrijdag 12 maart 2010 15:51 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Die knop moet nog uitgevonden worden
Ik ookquote:Op vrijdag 12 maart 2010 15:52 schreef Lavrock het volgende:
[..]
Ik vind het schandalig om daar grapjes over te maken.
In welke branche zit je? In de mijne vliegen alleen maar mensen buiten.quote:Op vrijdag 12 maart 2010 13:06 schreef Oksel het volgende:
Hoe krijg je het voor elkaar geen werk te vinden? Ik heb nu de keuze uit 2 banen, ondanks dat ik geen werkervaring heb.. 1 week bezig met solliciteren. Er is genoeg werk, tenminste, voor een HBO'er.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |