abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 12 maart 2010 @ 15:20:29 #201
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_79063346
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 14:53 schreef UltraR het volgende:
[..]
Volkomen offtopic: maar waarom zou je uberhaupt trouwen? Het is volgens mij ook geen vereiste bij wet om te trouwen om toestemming voor samenwonen te verkrijgen.
Wat er voor de wet al dan niet vereist is, is niet meer zo interessant, het feit dat we een in 2010 MP hebben die getrouwd is zodat hij seks mocht hebben is dat wel.
Ongacht of hij dat nou deed omdat het anders van God niet mocht of omdat hij dat anders van zijn vrouw niet mocht, geeft het vooral aan dat we een MP hebben die zo religieus is dat het vreemd is dat hij het CDA vertegenwoordigt en niet de SGP.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_79063411
Verbaast me wel dat hij ineens opstapt.. Ik zou nooit op Pvda stemmen, maar Bos vond ik nog wel een geschikt persoon. Cohen in de politiek lijkt me ook geen fantastisch vooruitzicht.
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 12 maart 2010 @ 15:26:40 #203
862 Arcee
Look closer
pi_79063582
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 15:02 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Ik lees alleen vage shit, wat is nou de precieze reden om op te stappen? De fail in de verkiezingen voor PVDA?
Gezin.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  vrijdag 12 maart 2010 @ 15:48:03 #204
131456 Klummie
Sterker door Strijd
pi_79064605
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 15:19 schreef Jurgen21 het volgende:

[..]

Ik vond het anders een nietszeggend verhaal vol open deuren, vaagheid en punten waar geen mens het mee oneens is. Niks over belangrijke actuele politieke kwesties.
Tja typisch Cohen, vol met gebakken lucht
  vrijdag 12 maart 2010 @ 15:48:12 #205
163691 xandra47
Panta Rhei
pi_79064613
quote:

[..]

Ik vond het anders een nietszeggend verhaal vol open deuren, vaagheid en punten waar geen mens het mee oneens is. Niks over belangrijke actuele politieke kwesties.
Vond het een redelijk goede speech.
Als je het over een nietszeggend verhaal (vooral heeeel lang) wilt hebben, moet je eens naar Balkenende luisteren. Elke keer als die man uitgepraat is vraag ik me af waar hij het nu eigenlijk over heeft gehad en wat hij nu wilde zeggen.
"Only after the last tree has been cut down, Only after the last river has been poisoned, Only after the last fish has been caught, Only then will you find that money cannot be eaten."
(Cree Indian Prophecy Quotes)
  vrijdag 12 maart 2010 @ 15:54:40 #206
131456 Klummie
Sterker door Strijd
pi_79064877
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 15:48 schreef xandra47 het volgende:

[..]

Vond het een redelijk goede speech.
Als je het over een nietszeggend verhaal (vooral heeeel lang) wilt hebben, moet je eens naar Balkenende luisteren. Elke keer als die man uitgepraat is vraag ik me af waar hij het nu eigenlijk over heeft gehad en wat hij nu wilde zeggen.
Dat zijn de beste politici, urenlang lullen en toch niets zeggen, vroeger kenden we niet anders.
  vrijdag 12 maart 2010 @ 16:24:59 #207
127158 MisterTata
Ja, tuurlijk..jij hebt gelijk.
pi_79066112
Sjongejonge, heb net even het gehele topic snel doorgelezen en afgezien of Cohen een goede vervanger is voor Bos valt me op dat niemand met het volgende is gekomen; iets wat mijn eerst reactie was toen ik net nieuws hoorde vanmiddag.

Wat is die Bos toch een ongelofelijke klootzak, eerst laat hij vrolijk het kabinet vallen om gezichtsverlies voor zichzelf en de PvdA te verkomen, laat het land bestuurloos achter voor de komende maanden en stapt dan vervolgens vrolijk op.

Ik ben geen Wilders stemmer, maar heeft die Bos misschien een dubbele nationaliteit?! Eruit met die gast....!
Er zijn drie soorten mensen; mensen die wel kunnen tellen en mensen die niet kunnen tellen.
  vrijdag 12 maart 2010 @ 16:37:29 #208
164713 Jos_
Allemaal zever.
pi_79066569
Wat ik me afvraag is waarom al die politici überhaupt de politiek ingaan om zich daarna weer te bedenken dat ze toch meer tijd aan hun gezin willen besteden? Het is toch bij voorbaat bekend dat het geen 9 tot 5 baan is?
  vrijdag 12 maart 2010 @ 16:38:53 #209
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_79066616
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 16:37 schreef Jos_ het volgende:
Wat ik me afvraag is waarom al die politici überhaupt de politiek ingaan om zich daarna weer te bedenken dat ze toch meer tijd aan hun gezin willen besteden? Het is toch bij voorbaat bekend dat het geen 9 tot 5 baan is?
Bos was nog niet eens getrouwd toen hij de politiek in ging in 1998.
  vrijdag 12 maart 2010 @ 16:44:57 #210
231576 -Techno-
De kracht van herhaling
pi_79066843
quote:
Of ze gaan voor het geld dat ze in het bedrijfsleven kunnen verdienen en gebruiken hun gezin als excuus om de politiek uit te stappen.
We stoppen niet met spelen omdat we oud worden.... We worden oud omdat we stoppen met spelen.
  vrijdag 12 maart 2010 @ 16:45:21 #211
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_79066860
Wel typisch dat er bij mannen over gevallen wordt als ze meer tijd aan hun gezin willen gaan besteden, wat de regering overigens al jaren probeert te stimuleren, en dat een aantal dames kennelijk prima in staat is (jong) ouderschap met politiek te combineren, zoals Kant, Dijksma en Halsema......
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_79066915
quote:
Het lijkt me toch vrij logisch dat je na 10 jaar in een bepaalde functie ook graag iets anders wil doen. Bos komt vast nog wel eens terug in de politiek.
  vrijdag 12 maart 2010 @ 16:46:37 #213
131456 Klummie
Sterker door Strijd
pi_79066920
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 16:24 schreef MisterTata het volgende:
Sjongejonge, heb net even het gehele topic snel doorgelezen en afgezien of Cohen een goede vervanger is voor Bos valt me op dat niemand met het volgende is gekomen; iets wat mijn eerst reactie was toen ik net nieuws hoorde vanmiddag.

Wat is die Bos toch een ongelofelijke klootzak, eerst laat hij vrolijk het kabinet vallen om gezichtsverlies voor zichzelf en de PvdA te verkomen, laat het land bestuurloos achter voor de komende maanden en stapt dan vervolgens vrolijk op.

Ik ben geen Wilders stemmer, maar heeft die Bos misschien een dubbele nationaliteit?! Eruit met die gast....!
Alsof Bos opstapt uit zichzelf met deze flutreden, ik neem aan dat de machtigen binnen de pvda een mooi baantje voor 'm geregeld hebben waar ie ook 60 uur per week aan kwijt zal zijn, bijv president van DNB.

Dit is toch overduidelijk het resultaat van een machtsstrijd binnen de pvda, waarom denken mensen dat dit allemaal gemeend is?
  vrijdag 12 maart 2010 @ 17:06:43 #214
164713 Jos_
Allemaal zever.
pi_79067700
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 16:38 schreef freako het volgende:

[..]

Bos was nog niet eens getrouwd toen hij de politiek in ging in 1998.
Net alsof hij toen geen toekomstplannen had. Hij had zich vast al wel bedacht dat ie ooit kinderen zou willen. Ik denk dat het meer een excuus is om zo uit de politiek weg te komen om vervolgens weer terug te keren in het bedrijfsleven en daar lekker z'n zakken te vullen.
  vrijdag 12 maart 2010 @ 17:36:06 #215
163691 xandra47
Panta Rhei
pi_79068810
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 15:54 schreef Klummie het volgende:

[..]

Dat zijn de beste politici, urenlang lullen en toch niets zeggen, vroeger kenden we niet anders.
Vroeger waren er ook politici die duidelijk waren en een goed verhaal hadden zonder dat ik in slaap viel of een andere zender opzocht!!
"Only after the last tree has been cut down, Only after the last river has been poisoned, Only after the last fish has been caught, Only then will you find that money cannot be eaten."
  vrijdag 12 maart 2010 @ 17:45:08 #216
139330 TNA
For the stars that shine
pi_79069159
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 17:06 schreef Jos_ het volgende:

[..]

Net alsof hij toen geen toekomstplannen had. Hij had zich vast al wel bedacht dat ie ooit kinderen zou willen. Ik denk dat het meer een excuus is om zo uit de politiek weg te komen om vervolgens weer terug te keren in het bedrijfsleven en daar lekker z'n zakken te vullen.
Twaalf jaar in de politiek laten zitten omdat je weet dat je daarna een keer tijd voor je gezin wilt maken?
  vrijdag 12 maart 2010 @ 17:49:12 #217
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_79069322
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 17:45 schreef TNA het volgende:

[..]

Twaalf jaar in de politiek laten zitten omdat je weet dat je daarna een keer tijd voor je gezin wilt maken?
Hij heeft jonge kindjes.
  vrijdag 12 maart 2010 @ 18:07:37 #218
131456 Klummie
Sterker door Strijd
pi_79070071
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 17:36 schreef xandra47 het volgende:

[..]

Vroeger waren er ook politici die duidelijk waren en een goed verhaal hadden zonder dat ik in slaap viel of een andere zender opzocht!!
Ow ja? Noem er es 1. Van Agt? Den Uyl? Wiegel? Terlouw? Lubbers? Beckers? Brouwer? Bolkesteijn? Kok? Schutte? Leerling? Brinkman? Woltgens? Wallage? Heerma?
  vrijdag 12 maart 2010 @ 18:15:40 #219
165633 eriksd
The grand facade...
pi_79070341
quote:

[..]

Exact.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  vrijdag 12 maart 2010 @ 18:18:00 #220
158930 Jurgen21
Rechtse christenhond
pi_79070419
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 18:15 schreef eriksd het volgende:

[..]

Exact.
'Het land moet veiliger'. Ja, duh

Vertel eens waar je op wenst te bezuinigen...
Pugna Pro Patria
pi_79071108
Goed nieuws
  vrijdag 12 maart 2010 @ 18:42:36 #222
164713 Jos_
Allemaal zever.
pi_79071225
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 17:45 schreef TNA het volgende:

[..]

Waarom dan nu opeens voor je gezin kiezen? Je weet dat het tijd kost om een carrière in de politiek op te bouwen, waarom is ie dan niet gestopt toen ie besloot kinderen te nemen? Hij gelooft er gewoon niet in dat ie de PVDA naar een overwinning kan leiden. Ik vind dat ie wegloopt voor z'n verantwoordelijkheden.
pi_79071336
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 18:42 schreef Jos_ het volgende:

[..]

Waarom dan nu opeens voor je gezin kiezen? Je weet dat het tijd kost om een carrière in de politiek op te bouwen, waarom is ie dan niet gestopt toen ie besloot kinderen te nemen? Hij gelooft er gewoon niet in dat ie de PVDA naar een overwinning kan leiden. Ik vind dat ie wegloopt voor z'n verantwoordelijkheden.
Als hij er niet in gelooft, siert het hem dat hij ermee kapt ipv. doorgaan à la Rita V.
pi_79071375
Ferry Mingelen gooide het op een te hoge werkdruk, als reden dat zowel Bos als Eurlings vanwege de kinderen op zijn gestapt. Kan ik me ergens ook wel wat bij voorstellen. En dat een paar jaar terug de eisen voor het aanvragen van een spoeddebat flink versoepeld zijn zal vast ook niet zonder invloed op de werkdruk zijn gebleven.
  vrijdag 12 maart 2010 @ 18:49:13 #225
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_79071457
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 18:42 schreef Jos_ het volgende:

[..]

Wanneer kan hij volgens jou dan wel opstappen?

Na de verkiezingen? "Kiezersbedrog!"

Over 15 jaar? "He he, eindelijk vertrekt die plucheplakker eens. En dat gaat ie lekker wachtgeld opstrijken van mijn belastingcenten."

Of nooit? Dus veroordeeld tot een leven in de politiek, tot ie een jaar of 70 is?
  vrijdag 12 maart 2010 @ 18:53:48 #226
164713 Jos_
Allemaal zever.
pi_79071621
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 18:49 schreef freako het volgende:

[..]

Wanneer kan hij volgens jou dan wel opstappen?

Na de verkiezingen? "Kiezersbedrog!"

Over 15 jaar? "He he, eindelijk vertrekt die plucheplakker eens. En dat gaat ie lekker wachtgeld opstrijken van mijn belastingcenten."

Of nooit? Dus veroordeeld tot een leven in de politiek, tot ie een jaar of 70 is?
Ik vind het prima dat ie opstapt, maar doe het dan als blijkt dat de kiezers geen vertrouwen meer in hem hebben of wanneer gebleken is dat ie z'n standpunten niet waar kan maken. Nu is er in de vorm van Cohen wel een goede opvolger, maar toch vind ik dat je je partij op deze manier in de steek laat. Ze varen een bepaalde koers en Bos is het gezicht van die koers. Door voor je gezin te kiezen laat je alleen maar zien dat je blijkbaar niet in je eigen standpunten gelooft, want ik neem aan dat Bos toch ooit de politiek ingegaan is omdat hij dacht dat hij de capaciteiten had om van Nederland een beter land te maken?
pi_79071646
Aan opmerkelijke ontwikkelingen in de Nederlandse politiek geen gebrek. Ik vind het vertrek van Bos echt heel verrassend. Ik denk dat Cohen een heel goede kans maakt om premier te worden. Op naar een Paars-Groen kabinet zonder PVV en CDA.
  vrijdag 12 maart 2010 @ 18:56:31 #228
165633 eriksd
The grand facade...
pi_79071725
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 18:46 schreef tho_Omas het volgende:

[..]

Als hij er niet in gelooft, siert het hem dat hij ermee kapt ipv. doorgaan à la Rita V.
Ik heb juist weer respect voor het doorzettingsvermogen van Rita.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  vrijdag 12 maart 2010 @ 19:06:03 #229
163691 xandra47
Panta Rhei
pi_79072043
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 18:07 schreef Klummie het volgende:

[..]

Ow ja? Noem er es 1. Van Agt? Den Uyl? Wiegel? Terlouw? Lubbers? Beckers? Brouwer? Bolkesteijn? Kok? Schutte? Leerling? Brinkman? Woltgens? Wallage? Heerma?
Van Mierlo bv.
  vrijdag 12 maart 2010 @ 19:08:37 #230
127158 MisterTata
Ja, tuurlijk..jij hebt gelijk.
pi_79072148
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 16:46 schreef Klummie het volgende:

[..]

Alsof Bos opstapt uit zichzelf met deze flutreden, ik neem aan dat de machtigen binnen de pvda een mooi baantje voor 'm geregeld hebben waar ie ook 60 uur per week aan kwijt zal zijn, bijv president van DNB.

Dit is toch overduidelijk het resultaat van een machtsstrijd binnen de pvda, waarom denken mensen dat dit allemaal gemeend is?
Dan blijft wat mij betreft alsnog de vraag staan waarom ze dan het kabinet laten vallen in deze tijden, als de PvdA had toegegeven en Bos was dan opgestapt om 'een nieuwe weg in te slaan met de PvdA' dan was het kabinet niet gevallen.

Nouja, goed Bos - PvdA ik heb er geen goed woord voor over (en zeker niet mijn stem ).
Er zijn drie soorten mensen; mensen die wel kunnen tellen en mensen die niet kunnen tellen.
pi_79072788
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 19:08 schreef MisterTata het volgende:

[..]

Dan blijft wat mij betreft alsnog de vraag staan waarom ze dan het kabinet laten vallen in deze tijden, als de PvdA had toegegeven en Bos was dan opgestapt om 'een nieuwe weg in te slaan met de PvdA' dan was het kabinet niet gevallen.
Waar heb je het over? De poot stijf houden was niet een ideetje van Bos, maar o.a. een dringende wens van de hele achterban hoor.
pi_79072807
De peilingen -ja, ik ben zo iemand die denkt dat ze iets zeggen- worden interessant. Geen slechte keuze, me dunkt, om Cohen te nemen, gek, me dunkt, van Bos om nu weg te gaan, maar ja. Verder vind ik het een moedige zet; al dat minne Hollands gezeik over theedrinken en multiculti van de PVV-kliek en hun minder invalide neefjes en nichtjes ter minder extreem-rechtse zijde van het politieke spectrum, en wat doet de PvdA? De grote boeman van rechts naar voren schuiven. Dat is lef, dat is moedig -net als vorige keer-, en ik denk dat het goed gaat uitpakken voor de PvdA.
pi_79072880
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 19:24 schreef Monidique het volgende:
De peilingen -ja, ik ben zo iemand die denkt dat ze iets zeggen- worden interessant. Geen slechte keuze, me dunkt, om Cohen te nemen, gek, me dunkt, van Bos om nu weg te gaan, maar ja. Verder vind ik het een moedige zet; al dat minne Hollands gezeik over theedrinken en multiculti van de PVV-kliek en hun minder invalide neefjes en nichtjes ter minder extreem-rechtse zijde van het politieke spectrum, en wat doet de PvdA? De grote boeman van rechts naar voren schuiven. Dat is lef, dat is moedig -net als vorige keer-, en ik denk dat het goed gaat uitpakken voor de PvdA.
Mooie analyse
pi_79072955
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 18:56 schreef eriksd het volgende:

[..]

Ik heb juist weer respect voor het doorzettingsvermogen van Rita.
Dat zegt dan meer over jou dan over Rita. Ik noem dat geen doorzettingsvermogen maar treurnis. Met haar ongericht gebrul. Verder lijkt me de claim op je persoonlijke leven als vice premier, minister van financien of minister van een ander departement onvergelijkbaar veel groter dan van een roepster in de woestijn in een eenmansfractie. Geen verantwoordelijkheid, niemand die je wil spreken, geen interviews, in het weekend de voetjes op de bank..appels met peren dus.
http://www.mrwonkish.nl Eurocrisis, Documentaires, Economie
pi_79072964
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 19:24 schreef Monidique het volgende:
Of gewoon dom en totaal de verkeerde zet op een verkeerd moment. Ze doen daarmee perfect wat de PVV roept dat ze doen.

Sowieso moet Cohen geen lijsttrekker meer worden, de man is veel te oud en de politiek heeft al genoeg conservativiteit.
<@Richardfun> top Morthill ^O^
<@Richardfun> goeie HR, 10x beter dan fliepke
Ludo-Schiedam: "Morthill is juist een goede objectieve reviewer."
pi_79073489
Bos was eigenlijk de enige PVDA'er met wat geloofwaardigheid en theoretische kennis.

Dat hij nu weg gaat is een beetje te vergelijken met het afserveren van Frank Vandenbroucke in Vlaanderen onlangs. Met als enig verschil dat Bos zelf zijn conclusies heeft getrokken, terwijl Vandenbroucke min of meer buitengewipt is.

Héél veel mensen gaan hier niet blij mee zijn volgens mij.
pi_79073778
Die peiling net bij Maurice de Hond pakte wel heel goed uit voor de PvdA.
pi_79073871
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 19:50 schreef Toad het volgende:
Die peiling net bij Maurice de Hond pakte wel heel goed uit voor de PvdA.
O?
pi_79073879
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 19:53 schreef Monidique het volgende:

[..]

O?
http://www.peil.nl/?2897
pi_79073923
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 19:53 schreef Toad het volgende:

[..]

http://www.peil.nl/?2897
Sja. 7% is 10 zetels. Zo gezien. Maar geen peilingen per partij?
pi_79073966
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 19:55 schreef Monidique het volgende:

[..]

Sja. 7% is 10 zetels. Zo gezien. Maar geen peilingen per partij?
Je moet even kijken naar de populariteit van Cohen t.o.v. Balkenende en Wilders. Wat dat betreft heeft de PvdA een hele goede uitgangspositie voor 9 juni. Zo is hij populairder onder VVD- en CU-stemmers dan Balkenende (en Wilders).
pi_79074041
Dat gaat nog wel veranderen.
  vrijdag 12 maart 2010 @ 19:59:32 #243
139330 TNA
For the stars that shine
pi_79074049
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 19:56 schreef Toad het volgende:

[..]

Je moet even kijken naar de populariteit van Cohen t.o.v. Balkenende en Wilders. Wat dat betreft heeft de PvdA een hele goede uitgangspositie voor 9 juni. Zo is hij populairder onder VVD- en CU-stemmers dan Balkenende (en Wilders).
Zeer interessant indeed. Komt er eigenlijk op neer dat de linkse partijen (PvdA, SP, GL) alleen maar Cohen willen en geenszins open staan voor Balkenende of Wilders, terwijl er binnen de rechtse partijen wel degelijk steun is voor Cohen.

D66 ontbreekt hier logischerwijs, maar ik denk dat zij ook een grote bron van kiezers voor de PvdA zullen worden. Cohen straalt m.i. precies de redelijkheid uit die D66'ers aantrekt.
pi_79074123
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 19:56 schreef Toad het volgende:

[..]

Vergeet niet dat dat een snelle peiling is van EenVandaag vlak na een bekendmaking. Dan is het nog spannend en kiest iedereen voor Cohen. Ik heb de enquete ook ingevuld en ik heb voor Balkenende gekozen. Mijn persoonlijke favoriet, Rutte zat er namelijk niet tussen. Tussen die drie ben ik voor Balkenende gegaan omdat Cohen voor mij te soft is en Wilders te hard. Balkenende is ook geen ideale kandidaat natuurlijk.

Maar neem maar aan dat het de komende dagen iets van balanceren.
I had this song playing when Mary Ellen was born. Had her right there on the pool table, and they didn't stop the game...
  vrijdag 12 maart 2010 @ 20:02:11 #245
139330 TNA
For the stars that shine
pi_79074141
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 20:01 schreef Jac0bus het volgende:

[..]

Vergeet niet dat dat een snelle peiling is van EenVandaag vlak na een bekendmaking. Dan is het nog spannend en kiest iedereen voor Cohen. Ik heb de enquete ook ingevuld en ik heb voor Balkenende gekozen. Mijn persoonlijke favoriet, Rutte zat er namelijk niet tussen. Tussen die drie ben ik voor Balkenende gegaan omdat Cohen voor mij te soft is en Wilders te hard. Balkenende is ook geen ideale kandidaat natuurlijk.

Maar neem maar aan dat het de komende dagen iets van balanceren.
Toch verwacht ik dat de trend die ik hierboven schets aan blijft houden.
pi_79074228
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 20:02 schreef TNA het volgende:

[..]

Toch verwacht ik dat de trend die ik hierboven schets aan blijft houden.
Ik denk dat hij komende peilingen even zal toppen om later weer wat af te zakken. Ze zullen wel zeker beter doen dan de huidige peilingen. Nederland wil wel weten wat voor vlees ze in de kuip hebben met Cohen.
I had this song playing when Mary Ellen was born. Had her right there on the pool table, and they didn't stop the game...
pi_79076328

Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_79076782
Toch wel grappig dat mensen nu alweer allerlei complottheorieën hebben over de echte reden van Wouter Bos om af te zien van het lijsttrekkerschap. Bizar eigenlijk.
  vrijdag 12 maart 2010 @ 21:22:03 #249
139330 TNA
For the stars that shine
pi_79077577
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 21:04 schreef Toad het volgende:
Toch wel grappig dat mensen nu alweer allerlei complottheorieën hebben over de echte reden van Wouter Bos om af te zien van het lijsttrekkerschap. Bizar eigenlijk.
Je kunt altijd, maar dan ook altijd twijfelen aan iemands intenties over dergelijke beslissingen. In dit geval geloof ik hem gewoon.
pi_79078104
Grote verrassing wat mij betreft. Ik dacht dat Wouter wel klaar was om Balkenende te verslaan. Hij werd ook steeds meer een staatsman in mijn ogen en deed het prima tijdens de debatten. Hij oogde ontspannen maar ook gefocust. Maar op een of andere manier vind ik het toch nog te vroeg voor hem. Toch vind ik het erg jammer dat hij weggaat. Maar misschien komt hij over tien jaar wel terug om alsnog premier te worden. Hij is nog jong tenslotte. Hoe dan ook, bedankt Wouter en succes met wat je gaat doen!

Cohen is wel een droomkandidaat vanwege zijn ervaring, zijn gezag en zijn uitstraling. Ik denk dat hij Balkenende ook zal overvleugelen zonder daarvoor veel moeite te hoeven doen. En hij is meer nog dan Wouter Bos het boegbeeld van gematigd links. Het wordt nu echt het links-liberale blok tegen het rechts-conservatieve blok. Wordt een prachtige strijd en ik heb vertrouwen in de overwinning van Cohen.
"I can accept failure. I can not accept not trying."
pi_79079997
Bos in Nova straks
  vrijdag 12 maart 2010 @ 22:17:36 #252
139330 TNA
For the stars that shine
pi_79080121
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 22:14 schreef Dichtpiet. het volgende:
Bos in Nova straks
Cohen in P&W.
  vrijdag 12 maart 2010 @ 22:20:42 #253
131456 Klummie
Sterker door Strijd
pi_79080234
quote:
Hoezo bizar? Waar gaat Bos straks werken om er meer voor z'n gezin te zijn? Ga je het in de gaten houden, want dat zal heus niet een baantje met een pappadag zijn hoor.

Waarom denk je dat Eurlings weg is? Zelfde laken een pak, in beide partijen heeft een machtsstrijd gewoed, onzichtbaar en zij hebben het niet gewonnen. Eurlings is al jaren de gedoodverfde cdaleider en er komt niet eens een lijsttrekkersverkiezing. En 2 weken later stapt Eurlings op.
  † In Memoriam † vrijdag 12 maart 2010 @ 22:45:55 #254
43556 miss_dynastie
pi_79081142
quote:
Nou ja, het gezinsargument is natuurlijk een tikkie ongeloofwaardig. 't Is niet alsof die kinderen er net zijn. Hij verlaat het zinkende schip en/ of heeft een leuker baantje aangeboden gekregen.Da's niet erg verder, maar voor mij draagt het alleen bij aan het beeld dat ik altijd van hem heb gehad: een draaikont.
  vrijdag 12 maart 2010 @ 22:55:03 #255
158292 problematiQue
Correspondent ter Plaatse
pi_79081534
Over Bos en Eurlings. Bos' vrouw had in 2003 (?) kennelijk ervoor gezorgd dat Bos zich niet kandidaat stelde als premier, maar Cohen naar voren schoof. Ze dacht dat hij als premier te weinig tijd voor z'n gezien zou hebben en eiste dat hij er vanaf zou zien. Nu is wellicht eenzelfde iets aan de hand. Ook kan Bos even een pauze nemen van de moeilijke politieke tijd die komen zal (harde bezuinigingen zijn onvermijdelijk), en later terugkeren om nog eens te proberen premier te worden (als z'n kinderen ouder zijn).

Ook las ik gisteren ergens dat Eurlings' beslissing strategisch mooi uit zou kunnen pakken. Hij mag nu niet de leider zijn, en distancieert zich van de komende nederlaag van het CDA (staan er nu in ieder geval slecht voor) en de moeilijke jaren in het vooruitzicht door eruit te stappen. Over 10 jaar is Eurlings nog steeds verre van oud , en misschien 'opeens' kandidaat voor het lijsttrekkerschap.
  vrijdag 12 maart 2010 @ 22:57:51 #256
131456 Klummie
Sterker door Strijd
pi_79081647
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 22:55 schreef problematiQue het volgende:
Over Bos en Eurlings. Bos' vrouw had in 2003 (?) kennelijk ervoor gezorgd dat Bos zich niet kandidaat stelde als premier, maar Cohen naar voren schoof. Ze dacht dat hij als premier te weinig tijd voor z'n gezien zou hebben en eiste dat hij er vanaf zou zien. Nu is wellicht eenzelfde iets aan de hand. Ook kan Bos even een pauze nemen van de moeilijke politieke tijd die komen zal (harde bezuinigingen zijn onvermijdelijk), en later terugkeren om nog eens te proberen premier te worden (als z'n kinderen ouder zijn).

Ook las ik gisteren ergens dat Eurlings' beslissing strategisch mooi uit zou kunnen pakken. Hij mag nu niet de leider zijn, en distancieert zich van de komende nederlaag van het CDA (staan er nu in ieder geval slecht voor) en de moeilijke jaren in het vooruitzicht door eruit te stappen. Over 10 jaar is Eurlings nog steeds verre van oud , en misschien 'opeens' kandidaat voor het lijsttrekkerschap.
Bijna gelijk aan wat ik net postte, alleen leg jij het initiatief bij Bos neer en dat is niet zo denk ik, ik denk dat de steun voor Bos in de partijtop steeds verder afbrokkelde en dat hij daar z'n conclusies uit trok.
pi_79081932
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 22:20 schreef Klummie het volgende:

[..]

Hoezo bizar? Waar gaat Bos straks werken om er meer voor z'n gezin te zijn? Ga je het in de gaten houden, want dat zal heus niet een baantje met een pappadag zijn hoor.
Hij was vicepremier, minister van financiën en leider van de PvdA. Wat hij nu ook gaat doen, hij gaat het echt wel rustiger krijgen.
quote:
Waarom denk je dat Eurlings weg is? Zelfde laken een pak, in beide partijen heeft een machtsstrijd gewoed, onzichtbaar en zij hebben het niet gewonnen. Eurlings is al jaren de gedoodverfde cdaleider en er komt niet eens een lijsttrekkersverkiezing. En 2 weken later stapt Eurlings op.
Bos zijn positie stond op dit moment echt niet ter discussie. Ik daag jou uit om met bewijzen te tonen dat dat wel zo is.
pi_79081987
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 22:45 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Nou ja, het gezinsargument is natuurlijk een tikkie ongeloofwaardig. 't Is niet alsof die kinderen er net zijn. Hij verlaat het zinkende schip en/ of heeft een leuker baantje aangeboden gekregen.Da's niet erg verder, maar voor mij draagt het alleen bij aan het beeld dat ik altijd van hem heb gehad: een draaikont.
Over welk zinkend schip heb jij het? Het is juist hartstikke spannend op dit moment wie de grootste partij wordt, PvdA, CDA of PVV.

Hij heeft nog geen andere baan. En dat baantje is voor hem natuurlijk sowieso leuker, omdat hij dan meer tijd heeft voor zijn familie.
pi_79082021
Zou vrij raar zijn als de positie van Bos ter discussie stond, de PvdA was net bezig met een herstelmoment. Zonder Bos die het kabinet het opgeblazen waren de gemeenteraadsverkiezingen waarschijnlijk nog wat dramatischer afgelopen. Met de huidige peilingen zou PvdA gewoon weer of in kabinet zitten of de voornaamste oppositiepartij zijn.
<@Richardfun> top Morthill ^O^
<@Richardfun> goeie HR, 10x beter dan fliepke
Ludo-Schiedam: "Morthill is juist een goede objectieve reviewer."
pi_79082089
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 22:55 schreef problematiQue het volgende:
Dus Cohen is een soort tussenpaus? Daar laat hij zich echt niet voor lenen. En Bos kan zijn terugkeer in de politiek echt niet plannen. Zeker niet onder de huidige politieke omstandigheden.
  † In Memoriam † vrijdag 12 maart 2010 @ 23:17:27 #261
43556 miss_dynastie
pi_79082378
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 23:06 schreef Toad het volgende:

[..]

Over welk zinkend schip heb jij het? Het is juist hartstikke spannend op dit moment wie de grootste partij wordt, PvdA, CDA of PVV.
Nou, de gemeenteraadsverkiezingen zijn niet bepaald fantastisch verlopen, he? Volgens Elsevier zijn ze van 1.845 naar 1.192 raadszetels gegaan; een verlies van 653 zetels. Peilingen zijn leuk, maar de kiezer heeft recent nog gesproken (en hoewel het niet zou moeten, heeft landelijke politiek een grote invloed op lokale politiek) en dat was niet bepaald in het voordeel van de PvdA.
quote:
Hij heeft nog geen andere baan. En dat baantje is voor hem natuurlijk sowieso leuker, omdat hij dan meer tijd heeft voor zijn familie.
Hoe weet jij wat er besproken is? Dat er nog geen contract is wil niet zeggen dat er geen overleg heeft plaatsgehad natuurlijk. Daarnaast zal het feit dat de Balkenende-norm niet geldt absoluut een rol spelen, misschien wel een grotere dan de papa-dag.
pi_79082506
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 23:17 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Nou, de gemeenteraadsverkiezingen zijn niet bepaald fantastisch verlopen, he? Volgens Elsevier zijn ze van 1.845 naar 1.192 raadszetels gegaan; een verlies van 653 zetels. Peilingen zijn leuk, maar de kiezer heeft recent nog gesproken (en hoewel het niet zou moeten, heeft landelijke politiek een grote invloed op lokale politiek) en dat was niet bepaald in het voordeel van de PvdA.
De PvdA stond een paar maanden terug op een historisch laag niveau. Ze zijn op dit moment juist aan het terugkrabbelen.
quote:
Hoe weet jij wat er besproken is? Dat er nog geen contract is wil niet zeggen dat er geen overleg heeft plaatsgehad natuurlijk. Daarnaast zal het feit dat de Balkenende-norm niet geldt absoluut een rol spelen, misschien wel een grotere dan de papa-dag.

Wat ik alleen maar wil zeggen is: welke baan hij nu ook neemt; hij heeft meer tijd voor z'n kinderen. En dat is ook wat hij zegt.

Er wordt een beetje de indruk gecreëerd dat er een groep partijbonzen zijn die even bepalen welk poppetje op welke baantje wordt gezet. Wie de laatste tijd de politiek een beetje heeft gevolgd, zag dat Bos de partijleider was. Hij zette de strategie uit. Hij bepaalde wat er gebeurde.
  vrijdag 12 maart 2010 @ 23:21:38 #263
131456 Klummie
Sterker door Strijd
pi_79082540
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 23:07 schreef Morthill het volgende:
Zou vrij raar zijn als de positie van Bos ter discussie stond, de PvdA was net bezig met een herstelmoment. Zonder Bos die het kabinet het opgeblazen waren de gemeenteraadsverkiezingen waarschijnlijk nog wat dramatischer afgelopen. Met de huidige peilingen zou PvdA gewoon weer of in kabinet zitten of de voornaamste oppositiepartij zijn.
Hoe denk je dat er binnen de pvda gedacht werd over de AOW of over de aanstaande bezuinigingsronde van 35 miljard? Ik denk dat Bos daar veel realistischer over was dan oud links. Het ligt er vinger dik op dat er een herenakkoord ligt, Bos volgt straks Wellink of Zalm op, iedereen blij.

Het is alleen maar de buitenkant he, ik denk dat velen de macht van Bos binnen zijn eigen partij overschatten en de macht van de oude politiek onderschatten. Hetzelfde maar dan omgekeerd zie je bij het cda, Balkenende heeft de touwtjes nu nog stevig in handen, 9 juni zal uitwijzen of dat zo blijft, ik vermoed van niet
  † In Memoriam † vrijdag 12 maart 2010 @ 23:25:51 #264
43556 miss_dynastie
pi_79082709
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 23:20 schreef Toad het volgende:

Wat ik alleen maar wil zeggen is: welke baan hij nu ook neemt; hij heeft meer tijd voor z'n kinderen. En dat is ook wat hij zegt.
Da's helemaal niet gezegd, natuurlijk. Er zijn wel meer banen die niet van 9 tot 5 zijn. Maar de volgende baan die hij neemt is een aardige indicatie om na te gaan of er enige waarheid in zijn argument zit. Als hij een hoge baan neemt bij een of andere bank is het vrij snel duidelijk dat het niet om de kids gaat.
pi_79082739
@Klummie: nu zeg je echt dingen die niet kloppen. Er zijn echt genoeg signalen dat er intern, binnen het CDA, kritiek is op Balkenende. Die signalen zijn de afgelopen tijd niet bij de PvdA naar buiten gekomen.
  vrijdag 12 maart 2010 @ 23:26:57 #266
131456 Klummie
Sterker door Strijd
pi_79082764
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 23:05 schreef Toad het volgende:

[..]

Hij was vicepremier, minister van financiën en leider van de PvdA. Wat hij nu ook gaat doen, hij gaat het echt wel rustiger krijgen.
[..]

Bos zijn positie stond op dit moment echt niet ter discussie. Ik daag jou uit om met bewijzen te tonen dat dat wel zo is.
Jongen, je snapt geen reet van politiek. Weet je nog Brinkman in 1994? Die was de kroonprins, de lijsttrekker, de beoogd nieuwe premier, jarenlang, stond niet ter discussie. Ineens kwam Lubbers melden dat ie op Hirsch Ballin ging stemmen, de nummer 3 op de lijst. Dat kwam volledig uit het niets. Dag Brinkman.
  vrijdag 12 maart 2010 @ 23:28:19 #267
131456 Klummie
Sterker door Strijd
pi_79082819
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 23:26 schreef Toad het volgende:
@Klummie: nu zeg je echt dingen die niet kloppen. Er zijn echt genoeg signalen dat er intern, binnen het CDA, kritiek is op Balkenende. Die signalen zijn de afgelopen tijd niet bij de PvdA naar buiten gekomen.
Signalen ja, maar wie werd er direct na de val van het kabinet benoemd tot lijsttrekker? Dan is er maar 1 conclusie mogelijk, zie ook het vrij snelle vertrek van Eurlings.

Nee, joh, alles binnen een partij ligt direct op straat, als men niet wil dat het in de krant komt, dan komt het ook niet in de krant.
pi_79082906
hij komt vast wel weer terug, na de kinderen.
pi_79082928
Klummie: een beetje flauw dat je het per se persoonlijk wil maken. Er was de afgelopen tijd geen enkele indicatie dat er gemor was binnen de PvdA over de positie van Bos. Als er wel kritiek was, kwam die heus wel naar buiten. Zoals dat nu bij het CDA dus wel gebeurd.
pi_79082992
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 23:25 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Da's helemaal niet gezegd, natuurlijk. Er zijn wel meer banen die niet van 9 tot 5 zijn. Maar de volgende baan die hij neemt is een aardige indicatie om na te gaan of er enige waarheid in zijn argument zit. Als hij een hoge baan neemt bij een of andere bank is het vrij snel duidelijk dat het niet om de kids gaat.
Hoe dan ook: zijn nieuwe baan wordt echt wel minder druk dan de functies die hij de afgelopen jaren bekleedde, namelijk: minister van financiën in crisistijd, vicepremier in een moeilijk kabinet en partijleider.

Ik ben hier trouwens niet om Wouter Bos te verdedigen. Maar ik word een beetje moe van iedere keer die complottheorieën die niet gebaseerd zijn op de feiten. (Frits Wester zegt het nu ook in andere bewoordingen bij P&W)
  vrijdag 12 maart 2010 @ 23:36:23 #271
131456 Klummie
Sterker door Strijd
pi_79083101
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 23:31 schreef Toad het volgende:
Klummie: een beetje flauw dat je het per se persoonlijk wil maken. Er was de afgelopen tijd geen enkele indicatie dat er gemor was binnen de PvdA over de positie van Bos. Als er wel kritiek was, kwam die heus wel naar buiten. Zoals dat nu bij het CDA dus wel gebeurd.
Persoonlijk? Ja, als je niet wil zien dat politiek bedrijven een schimmig spel is dan tja. Zekerals het om de macht binnen de partij zelf gaat.

Jij gelooft dat geen nieuws goed nieuws is? Slaap lekker verder zou ik zeggen. Ik durf de stelling ook wel aan dat partijen achter de schermen allang bezig zijn met een regeerakkoord, ja ook pvda en cda zoals dat altijd gebeurd.

Politiek is theater met af en toe enige inhoud, onthoud dat maar.
  vrijdag 12 maart 2010 @ 23:37:53 #272
131456 Klummie
Sterker door Strijd
pi_79083149
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 23:33 schreef Toad het volgende:

[..]

Hoe dan ook: zijn nieuwe baan wordt echt wel minder druk dan de functies die hij de afgelopen jaren bekleedde, namelijk: minister van financiën in crisistijd, vicepremier in een moeilijk kabinet en partijleider.

Ik ben hier trouwens niet om Wouter Bos te verdedigen. Maar ik word een beetje moe van iedere keer die complottheorieën die niet gebaseerd zijn op de feiten. (Frits Wester zegt het nu ook in andere bewoordingen bij P&W)
Als president van DNB of ABN werkt hij ook gewoon 60-80 uur hoor en is net zo vaak in het buitenland.
pi_79083192
Klummie, ik geloof helemaal niets van je complottheorieën. Ze zijn nergens op gebaseerd. Politiek Den Haag is zo lek als een mandje. Journalisten zouden heus wel achter dat soort stiekeme gesprekjes komen. De dingen die je nu stelt, vallen gewoon helemaal niet te regisseren. Zeker niet in het huidige politieke klimaat.
  vrijdag 12 maart 2010 @ 23:43:59 #274
131456 Klummie
Sterker door Strijd
pi_79083402
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 23:38 schreef Toad het volgende:
Klummie, ik geloof helemaal niets van je complottheorieën. Ze zijn nergens op gebaseerd. Politiek Den Haag is zo lek als een mandje. Journalisten zouden heus wel achter dat soort stiekeme gesprekjes komen. De dingen die je nu stelt, vallen gewoon helemaal niet te regisseren. Zeker niet in het huidige politieke klimaat.
Je bent 22, ik spreek je over 20 jaar wel weer. Zo gaat het al 200 jaar in Den Haag. Wake up.
pi_79083446
Dat bedoelde ik met dat je het per se persoonlijk wilde maken. Als je nog een inhoudelijk argument hebt, dan hoor ik het wel.
  zaterdag 13 maart 2010 @ 00:17:16 #276
158292 problematiQue
pi_79084716
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 23:09 schreef Toad het volgende:

[..]

Dus Cohen is een soort tussenpaus? Daar laat hij zich echt niet voor lenen. En Bos kan zijn terugkeer in de politiek echt niet plannen. Zeker niet onder de huidige politieke omstandigheden.
Dat bedoelde ik niet. Het zou kunnen dat Bos over 10 jaar (noem maar wat) weer terugkeert. Dan is Cohen allang weer verdwenen van het landelijke podium. Landelijke politici - zeker lijsttrekkers - hebben een beperkte houdbaarheid, ook is Cohen dan al voorbij de 70.
pi_79084978
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 00:17 schreef problematiQue het volgende:

[..]

Dat bedoelde ik niet. Het zou kunnen dat Bos over 10 jaar (noem maar wat) weer terugkeert. Dan is Cohen allang weer verdwenen van het landelijke podium. Landelijke politici - zeker lijsttrekkers - hebben een beperkte houdbaarheid, ook is Cohen dan al voorbij de 70.
Hangt van de politicus af. Zo is Nederland Balkenendemoe omdat hij het de afgelopen, ik zal niet zeggen slecht, maar in ieder geval niet uitermate goed heeft gedaan. Hij heeft de uitstraling van een duikplank(kan hij zelf niet veel aan doen), heeft vier kabinetten versleten waarvan er drie gevallen zijn. Na acht jaar is het wel genoeg voor zo'n man. Maar wat nou als Cohen een geboren leider is en Nederland weer vooruitgaat? Hij niet zomaar een pak melk. Dan is hij een gepasteuriseerd pak melk. Die gaan wat langer mee.
  zaterdag 13 maart 2010 @ 00:30:26 #278
131456 Klummie
Sterker door Strijd
pi_79085117
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 23:45 schreef Toad het volgende:
Dat bedoelde ik met dat je het per se persoonlijk wilde maken. Als je nog een inhoudelijk argument hebt, dan hoor ik het wel.
Inhoudelijk en politiek, een ongelukkig huwelijk.

Maar je wilt nog meer voorbeelden hebben? Ok, Joris Voorhoeve was eind jaren tachtig vvd leider en fractievoorzitter onder Lubbers II en dus politiek leider. In die partij en dat werd ook pas veel later duidelijk was er veel onvrede was over de regeerprestaties van de vvd die compleet overvleugeld werd door Lubbers.

Pas later bleek hoe heftig de strijd was tussen Voorhoeve en Bolkestein, die minister van defensie was, en begon een grote lobby voor zichzelf, met succes. Voorhoeve trok zijn conclusies en blies het kabinet op. Bolkestein werd politiek leider en Voorhoeve verdween voorlopig naar Clingendael.

Dat is nu politiek binnen een partij. En dat komt nooit in de krant, pas veel later als het toch niet meer uitmaakt. Zo zal het ook met Bos gaan.

Politek is niet transparant, het is poppenkast. Altijd en overal.

Dit hele gebeuren is al maandenlang voorbereid en als je dat niet gelooft vind ik je naïef.
  zaterdag 13 maart 2010 @ 00:37:42 #279
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_79085349
Sinds wanneer zijn we eigenlijk in dat kleffe papageleuter geïnteresseerd. Alsof je een politicus over zijn stoelgang hoort praten.

Wat een prioriteiten weer. Het land staat op de rand van een burgeroorlog en Bos stapt op omdat ie de crèches voor zijn kids niet wil betalen.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  zaterdag 13 maart 2010 @ 00:41:16 #280
158292 problematiQue
pi_79085464
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 00:30 schreef Klummie het volgende:

Maar je wilt nog meer voorbeelden hebben?
Dit is een drogreden. Dat er inderdaad zoiets is voorgevallen ergens in de geschiedenis hoeft niet te betekenen dat dit dus daarom nu weer het geval is. Er zijn ook legio partijleiders opgestapt zonder dat dit kwam omdat het binnen de partij rommelde.
pi_79087576
Ik vind je voorbeeld nogal vergezocht Klummie. Ja, er spelen zich een hoop dingen af achter de schermen. Maar jij gaat nu wel erg ver. Denk je ook dat de uitslag Ajax-PSV morgen al vaststaat? Je kent de voorbeelden uit andere landen waarin chinezen wedstrijden omkopen.
  zaterdag 13 maart 2010 @ 09:16:35 #282
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_79089111
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 00:37 schreef Ringo het volgende:
Sinds wanneer zijn we eigenlijk in dat kleffe papageleuter geïnteresseerd. Alsof je een politicus over zijn stoelgang hoort praten.

Wat een prioriteiten weer. Het land staat op de rand van een burgeroorlog en Bos stapt op omdat ie de crèches voor zijn kids niet wil betalen.
In welk land woon jij?
Laffe huichelaar
  zaterdag 13 maart 2010 @ 10:38:41 #283
139330 TNA
For the stars that shine
pi_79090248
quote:

Jij hebt vast geen kinderen.
pi_79090354
quote:

Politici. Het zijn net mensen he?

Misschien moet je onthouden dan een politicus ook gewoon een mens van vlees en bloed is en ook een leven heeft naast zijn of haar werk. Dan is het, zeker voor Bos, heel begrijpelijk dat hij na jaren politiek waarvan de laatste drie loodzwaar waren, nu voor zijn gezin kiest. Vindt je dat nou echt zo kwalijk?
  zaterdag 13 maart 2010 @ 10:49:35 #285
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_79090424
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 10:44 schreef Jac0bus het volgende:

[..]

Politici. Het zijn net mensen he?

Misschien moet je onthouden dan een politicus ook gewoon een mens van vlees en bloed is en ook een leven heeft naast zijn of haar werk. Dan is het, zeker voor Bos, heel begrijpelijk dat hij na jaren politiek waarvan de laatste drie loodzwaar waren, nu voor zijn gezin kiest. Vind je dat nou echt zo kwalijk?
Ik stel een realitysoap voor. Papa Bos. zodat wij allemaal de goede gevolgen van zijn weloverwogen keuze kunnen meebeleven.

Prietpraat. Mannen van staal wil ik zien. Niet iemand die het liefste luiers verschoont.
pi_79091123
Niemand is van staal, Ringo (behalve Boele Staal en Ede Staal).

Maar je hebt wel gelijk dat het priveleven van een politicus niet thuishoort in de media. We waren een land waarbij men niet geïnteresseerd is of de staatsman wel of niet met een sigaar in iemand heeft gezeten en dat wil ik graag zo houden.
  zaterdag 13 maart 2010 @ 11:33:02 #287
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_79091271
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 11:26 schreef Dichtpiet. het volgende:
Niemand is van staal, Ringo (behalve Boele Staal en Ede Staal).

Maar je hebt wel gelijk dat het priveleven van een politicus niet thuishoort in de media. We waren een land waarbij men niet geïnteresseerd is of de staatsman wel of niet met een sigaar in iemand heeft gezeten en dat wil ik graag zo houden.
Juist. En nu staan we als Noord-Koreanen te klappen wanneer een politiek leider krokodillentranen laat om de gemiste poepluiers van zijn eenzame kroost. Niet één politieke motivatie had men nodig om hem te laten vertrekken.

Wie durft er nog te lachen om de family obsessions van de Amerikanen? Ik vind het tenenkrommend, dit gezinstheaterstuk dat Bos met groot succes weet op te voeren.
  zaterdag 13 maart 2010 @ 11:34:53 #288
139330 TNA
For the stars that shine
pi_79091322
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 11:33 schreef Ringo het volgende:

[..]

Juist. En nu staan we als Noord-Koreanen te klappen wanneer een politiek leider krokodillentranen laat om de gemiste poepluiers van zijn eenzame kroost. Niet één politieke motivatie had men nodig om hem te laten vertrekken.

Wie durft er nog te lachen om de family obsessions van de Amerikanen? Ik vind het tenenkrommend, dit gezinstheaterstuk dat Bos met groot succes weet op te voeren.
Wat is er in godsnaam vreemd aan iemand die stopt als partijleider, vice-premier én minister, om meer tijd aan zijn gezin te besteden? Stel je voor, een vader die zijn drie kinderen weer eens wil zien. Ik zie niet in waarom dat een gezinstheatherstuk zou zijn.
  zaterdag 13 maart 2010 @ 11:38:13 #289
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_79091420
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 11:34 schreef TNA het volgende:

[..]

Wat is er in godsnaam vreemd aan iemand die stopt als partijleider, vice-premier én minister, om meer tijd aan zijn gezin te besteden? Stel je voor, een vader die zijn drie kinderen weer eens wil zien. Ik zie niet in waarom dat een gezinstheatherstuk zou zijn.
Dat is toch inherent aan iedere zware job. "Ik zie mijn kinderen nooit", boehoehoe, paljas, daar kies je voor, val ons niet lastig met die drakerige huiskamersentimenten.
pi_79091438
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 11:33 schreef Ringo het volgende:

[..]

Ik vind wel dat ze om die reden mogen stoppen ... ik vind alleen dat gevraag van journalisten naar politici hun privéleven een beetje nutteloos.
  zaterdag 13 maart 2010 @ 11:40:45 #291
139330 TNA
For the stars that shine
pi_79091473
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 11:38 schreef Ringo het volgende:

[..]

Dat is toch inherent aan iedere zware job. "Ik zie mijn kinderen nooit", boehoehoe, paljas, daar kies je voor, val ons niet lastig met die drakerige huiskamersentimenten.
Bos heeft het jaren gedaan, terwijl hij al kinderen had. Nu kiest hij ervoor om te stoppen - na ruim 12 jaar politiek - om die kinderen vaker te zien. De klacht is? Hij had door moeten gaan en de jeugd van zijn kinderen missen? Hij had er nooit aan moeten beginnen?
  zaterdag 13 maart 2010 @ 11:54:44 #292
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_79091806
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 11:40 schreef TNA het volgende:

[..]

Bos heeft het jaren gedaan, terwijl hij al kinderen had. Nu kiest hij ervoor om te stoppen - na ruim 12 jaar politiek - om die kinderen vaker te zien. De klacht is? Hij had door moeten gaan en de jeugd van zijn kinderen missen? Hij had er nooit aan moeten beginnen?
Precies dat laatste. Niet zeuren, doorgaan.
  zaterdag 13 maart 2010 @ 12:06:43 #293
139330 TNA
For the stars that shine
pi_79092110
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 11:54 schreef Ringo het volgende:

[..]

Precies dat laatste. Niet zeuren, doorgaan.
Ik vind het geen schande als iemand het na 12 jaar politiek een keer genoeg vindt, zijn kinderen wil zien opgroeien, en direct een nog veel krachtigere opvolger presenteert.
  zaterdag 13 maart 2010 @ 13:13:19 #294
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_79094019
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 11:39 schreef Dichtpiet. het volgende:

[..]

Ik vind wel dat ze om die reden mogen stoppen ... ik vind alleen dat gevraag van journalisten naar politici hun privéleven een beetje nutteloos.
We zijn nu nog een stap verder. Journalisten hoeven er niet naar te vragen. Ze krijgen de sentimental stories klip en klaar aangeleverd. En iedereen snikt, knikt en vindt dat het goed is.
  zaterdag 13 maart 2010 @ 13:17:31 #295
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_79094153
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 11:38 schreef Ringo het volgende:

[..]

Precies, daar kiest hij voor. Nu vindt hij het genoeg geweest, en kiest hij voor zijn gezin, na jaren trouwe PvdA dienst. Dat vind ik toch zijn goed recht hoor.
Laffe huichelaar
pi_79094905
quote:

pi_79094934
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 13:13 schreef Ringo het volgende:

[..]

We zijn nu nog een stap verder. Journalisten hoeven er niet naar te vragen. Ze krijgen de sentimental stories klip en klaar aangeleverd. En iedereen snikt, knikt en vindt dat het goed is.
Mooi toch dat mensen elkaar toch een beetje licht de ogen kunnen.
pi_79094979
Trouwens, een mooie reactie van Frits Wester op die OPZIJ dame. Men zoekt te vaak overal een complot achter in de poltiek. Gevalletje zoals de waard is, vertrouwt hij zijn gasten?
pi_79098580
Ik vind het erg jammer dat Bos er mee stopt. Ik had hem het laatste jaar hoog zitten. Ben zeer benieuwt hoe Cohen het in de debatten gaat doen.
Dat is eens wat anders...
pi_79100072
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 13:47 schreef IHVK het volgende:
Trouwens, een mooie reactie van Frits Wester op die OPZIJ dame. Men zoekt te vaak overal een complot achter in de poltiek. Gevalletje zoals de waard is, vertrouwt hij zijn gasten?
Die OPZIJ dame verziekte de avond een beetje. Volgens mij ergerde Wester zich ook behoorlijk aan dat kutwijf. Mevrouw dacht alleen in complottheoriën, inderdaad behoorlijk vervelend.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')