Cohen in P&W.quote:Op vrijdag 12 maart 2010 22:14 schreef Dichtpiet. het volgende:
Bos in Nova straks
Hoezo bizar? Waar gaat Bos straks werken om er meer voor z'n gezin te zijn? Ga je het in de gaten houden, want dat zal heus niet een baantje met een pappadag zijn hoor.quote:Op vrijdag 12 maart 2010 21:04 schreef Toad het volgende:
Toch wel grappig dat mensen nu alweer allerlei complottheorieën hebben over de echte reden van Wouter Bos om af te zien van het lijsttrekkerschap. Bizar eigenlijk.
Nou ja, het gezinsargument is natuurlijk een tikkie ongeloofwaardig. 't Is niet alsof die kinderen er net zijn. Hij verlaat het zinkende schip en/ of heeft een leuker baantje aangeboden gekregen.Da's niet erg verder, maar voor mij draagt het alleen bij aan het beeld dat ik altijd van hem heb gehad: een draaikont.quote:Op vrijdag 12 maart 2010 21:04 schreef Toad het volgende:
Toch wel grappig dat mensen nu alweer allerlei complottheorieën hebben over de echte reden van Wouter Bos om af te zien van het lijsttrekkerschap. Bizar eigenlijk.
Bijna gelijk aan wat ik net postte, alleen leg jij het initiatief bij Bos neer en dat is niet zo denk ik, ik denk dat de steun voor Bos in de partijtop steeds verder afbrokkelde en dat hij daar z'n conclusies uit trok.quote:Op vrijdag 12 maart 2010 22:55 schreef problematiQue het volgende:
Over Bos en Eurlings. Bos' vrouw had in 2003 (?) kennelijk ervoor gezorgd dat Bos zich niet kandidaat stelde als premier, maar Cohen naar voren schoof. Ze dacht dat hij als premier te weinig tijd voor z'n gezien zou hebben en eiste dat hij er vanaf zou zien. Nu is wellicht eenzelfde iets aan de hand. Ook kan Bos even een pauze nemen van de moeilijke politieke tijd die komen zal (harde bezuinigingen zijn onvermijdelijk), en later terugkeren om nog eens te proberen premier te worden (als z'n kinderen ouder zijn).
Ook las ik gisteren ergens dat Eurlings' beslissing strategisch mooi uit zou kunnen pakken. Hij mag nu niet de leider zijn, en distancieert zich van de komende nederlaag van het CDA (staan er nu in ieder geval slecht voor) en de moeilijke jaren in het vooruitzicht door eruit te stappen. Over 10 jaar is Eurlings nog steeds verre van oud , en misschien 'opeens' kandidaat voor het lijsttrekkerschap.
Hij was vicepremier, minister van financiën en leider van de PvdA. Wat hij nu ook gaat doen, hij gaat het echt wel rustiger krijgen.quote:Op vrijdag 12 maart 2010 22:20 schreef Klummie het volgende:
[..]
Hoezo bizar? Waar gaat Bos straks werken om er meer voor z'n gezin te zijn? Ga je het in de gaten houden, want dat zal heus niet een baantje met een pappadag zijn hoor.
Bos zijn positie stond op dit moment echt niet ter discussie. Ik daag jou uit om met bewijzen te tonen dat dat wel zo is.quote:Waarom denk je dat Eurlings weg is? Zelfde laken een pak, in beide partijen heeft een machtsstrijd gewoed, onzichtbaar en zij hebben het niet gewonnen. Eurlings is al jaren de gedoodverfde cdaleider en er komt niet eens een lijsttrekkersverkiezing. En 2 weken later stapt Eurlings op.
Over welk zinkend schip heb jij het? Het is juist hartstikke spannend op dit moment wie de grootste partij wordt, PvdA, CDA of PVV.quote:Op vrijdag 12 maart 2010 22:45 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Nou ja, het gezinsargument is natuurlijk een tikkie ongeloofwaardig. 't Is niet alsof die kinderen er net zijn. Hij verlaat het zinkende schip en/ of heeft een leuker baantje aangeboden gekregen.Da's niet erg verder, maar voor mij draagt het alleen bij aan het beeld dat ik altijd van hem heb gehad: een draaikont.
Dus Cohen is een soort tussenpaus? Daar laat hij zich echt niet voor lenen. En Bos kan zijn terugkeer in de politiek echt niet plannen. Zeker niet onder de huidige politieke omstandigheden.quote:Op vrijdag 12 maart 2010 22:55 schreef problematiQue het volgende:
Over Bos en Eurlings. Bos' vrouw had in 2003 (?) kennelijk ervoor gezorgd dat Bos zich niet kandidaat stelde als premier, maar Cohen naar voren schoof. Ze dacht dat hij als premier te weinig tijd voor z'n gezien zou hebben en eiste dat hij er vanaf zou zien. Nu is wellicht eenzelfde iets aan de hand. Ook kan Bos even een pauze nemen van de moeilijke politieke tijd die komen zal (harde bezuinigingen zijn onvermijdelijk), en later terugkeren om nog eens te proberen premier te worden (als z'n kinderen ouder zijn).
Nou, de gemeenteraadsverkiezingen zijn niet bepaald fantastisch verlopen, he? Volgens Elsevier zijn ze van 1.845 naar 1.192 raadszetels gegaan; een verlies van 653 zetels. Peilingen zijn leuk, maar de kiezer heeft recent nog gesproken (en hoewel het niet zou moeten, heeft landelijke politiek een grote invloed op lokale politiek) en dat was niet bepaald in het voordeel van de PvdA.quote:Op vrijdag 12 maart 2010 23:06 schreef Toad het volgende:
[..]
Over welk zinkend schip heb jij het? Het is juist hartstikke spannend op dit moment wie de grootste partij wordt, PvdA, CDA of PVV.
Hoe weet jij wat er besproken is? Dat er nog geen contract is wil niet zeggen dat er geen overleg heeft plaatsgehad natuurlijk. Daarnaast zal het feit dat de Balkenende-norm niet geldt absoluut een rol spelen, misschien wel een grotere dan de papa-dag.quote:Hij heeft nog geen andere baan. En dat baantje is voor hem natuurlijk sowieso leuker, omdat hij dan meer tijd heeft voor zijn familie.
De PvdA stond een paar maanden terug op een historisch laag niveau. Ze zijn op dit moment juist aan het terugkrabbelen.quote:Op vrijdag 12 maart 2010 23:17 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Nou, de gemeenteraadsverkiezingen zijn niet bepaald fantastisch verlopen, he? Volgens Elsevier zijn ze van 1.845 naar 1.192 raadszetels gegaan; een verlies van 653 zetels. Peilingen zijn leuk, maar de kiezer heeft recent nog gesproken (en hoewel het niet zou moeten, heeft landelijke politiek een grote invloed op lokale politiek) en dat was niet bepaald in het voordeel van de PvdA.
quote:Hoe weet jij wat er besproken is? Dat er nog geen contract is wil niet zeggen dat er geen overleg heeft plaatsgehad natuurlijk. Daarnaast zal het feit dat de Balkenende-norm niet geldt absoluut een rol spelen, misschien wel een grotere dan de papa-dag.
Hoe denk je dat er binnen de pvda gedacht werd over de AOW of over de aanstaande bezuinigingsronde van 35 miljard? Ik denk dat Bos daar veel realistischer over was dan oud links. Het ligt er vinger dik op dat er een herenakkoord ligt, Bos volgt straks Wellink of Zalm op, iedereen blij.quote:Op vrijdag 12 maart 2010 23:07 schreef Morthill het volgende:
Zou vrij raar zijn als de positie van Bos ter discussie stond, de PvdA was net bezig met een herstelmoment. Zonder Bos die het kabinet het opgeblazen waren de gemeenteraadsverkiezingen waarschijnlijk nog wat dramatischer afgelopen. Met de huidige peilingen zou PvdA gewoon weer of in kabinet zitten of de voornaamste oppositiepartij zijn.
Da's helemaal niet gezegd, natuurlijk. Er zijn wel meer banen die niet van 9 tot 5 zijn. Maar de volgende baan die hij neemt is een aardige indicatie om na te gaan of er enige waarheid in zijn argument zit. Als hij een hoge baan neemt bij een of andere bank is het vrij snel duidelijk dat het niet om de kids gaat.quote:Op vrijdag 12 maart 2010 23:20 schreef Toad het volgende:
Wat ik alleen maar wil zeggen is: welke baan hij nu ook neemt; hij heeft meer tijd voor z'n kinderen. En dat is ook wat hij zegt.
Jongen, je snapt geen reet van politiek. Weet je nog Brinkman in 1994? Die was de kroonprins, de lijsttrekker, de beoogd nieuwe premier, jarenlang, stond niet ter discussie. Ineens kwam Lubbers melden dat ie op Hirsch Ballin ging stemmen, de nummer 3 op de lijst. Dat kwam volledig uit het niets. Dag Brinkman.quote:Op vrijdag 12 maart 2010 23:05 schreef Toad het volgende:
[..]
Hij was vicepremier, minister van financiën en leider van de PvdA. Wat hij nu ook gaat doen, hij gaat het echt wel rustiger krijgen.
[..]
Bos zijn positie stond op dit moment echt niet ter discussie. Ik daag jou uit om met bewijzen te tonen dat dat wel zo is.
Signalen ja, maar wie werd er direct na de val van het kabinet benoemd tot lijsttrekker? Dan is er maar 1 conclusie mogelijk, zie ook het vrij snelle vertrek van Eurlings.quote:Op vrijdag 12 maart 2010 23:26 schreef Toad het volgende:
@Klummie: nu zeg je echt dingen die niet kloppen. Er zijn echt genoeg signalen dat er intern, binnen het CDA, kritiek is op Balkenende. Die signalen zijn de afgelopen tijd niet bij de PvdA naar buiten gekomen.
Hoe dan ook: zijn nieuwe baan wordt echt wel minder druk dan de functies die hij de afgelopen jaren bekleedde, namelijk: minister van financiën in crisistijd, vicepremier in een moeilijk kabinet en partijleider.quote:Op vrijdag 12 maart 2010 23:25 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Da's helemaal niet gezegd, natuurlijk. Er zijn wel meer banen die niet van 9 tot 5 zijn. Maar de volgende baan die hij neemt is een aardige indicatie om na te gaan of er enige waarheid in zijn argument zit. Als hij een hoge baan neemt bij een of andere bank is het vrij snel duidelijk dat het niet om de kids gaat.
Persoonlijk? Ja, als je niet wil zien dat politiek bedrijven een schimmig spel is dan tja. Zekerals het om de macht binnen de partij zelf gaat.quote:Op vrijdag 12 maart 2010 23:31 schreef Toad het volgende:
Klummie: een beetje flauw dat je het per se persoonlijk wil maken. Er was de afgelopen tijd geen enkele indicatie dat er gemor was binnen de PvdA over de positie van Bos. Als er wel kritiek was, kwam die heus wel naar buiten. Zoals dat nu bij het CDA dus wel gebeurd.
Als president van DNB of ABN werkt hij ook gewoon 60-80 uur hoor en is net zo vaak in het buitenland.quote:Op vrijdag 12 maart 2010 23:33 schreef Toad het volgende:
[..]
Hoe dan ook: zijn nieuwe baan wordt echt wel minder druk dan de functies die hij de afgelopen jaren bekleedde, namelijk: minister van financiën in crisistijd, vicepremier in een moeilijk kabinet en partijleider.
Ik ben hier trouwens niet om Wouter Bos te verdedigen. Maar ik word een beetje moe van iedere keer die complottheorieën die niet gebaseerd zijn op de feiten. (Frits Wester zegt het nu ook in andere bewoordingen bij P&W)
Je bent 22, ik spreek je over 20 jaar wel weer. Zo gaat het al 200 jaar in Den Haag. Wake up.quote:Op vrijdag 12 maart 2010 23:38 schreef Toad het volgende:
Klummie, ik geloof helemaal niets van je complottheorieën. Ze zijn nergens op gebaseerd. Politiek Den Haag is zo lek als een mandje. Journalisten zouden heus wel achter dat soort stiekeme gesprekjes komen. De dingen die je nu stelt, vallen gewoon helemaal niet te regisseren. Zeker niet in het huidige politieke klimaat.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |