abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 12 maart 2010 @ 15:20:29 #201
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_79063346
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 14:53 schreef UltraR het volgende:
[..]
Volkomen offtopic: maar waarom zou je uberhaupt trouwen? Het is volgens mij ook geen vereiste bij wet om te trouwen om toestemming voor samenwonen te verkrijgen.
Wat er voor de wet al dan niet vereist is, is niet meer zo interessant, het feit dat we een in 2010 MP hebben die getrouwd is zodat hij seks mocht hebben is dat wel.
Ongacht of hij dat nou deed omdat het anders van God niet mocht of omdat hij dat anders van zijn vrouw niet mocht, geeft het vooral aan dat we een MP hebben die zo religieus is dat het vreemd is dat hij het CDA vertegenwoordigt en niet de SGP.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_79063411
Verbaast me wel dat hij ineens opstapt.. Ik zou nooit op Pvda stemmen, maar Bos vond ik nog wel een geschikt persoon. Cohen in de politiek lijkt me ook geen fantastisch vooruitzicht.
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 12 maart 2010 @ 15:26:40 #203
862 Arcee
Look closer
pi_79063582
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 15:02 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Ik lees alleen vage shit, wat is nou de precieze reden om op te stappen? De fail in de verkiezingen voor PVDA?
Gezin.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  vrijdag 12 maart 2010 @ 15:48:03 #204
131456 Klummie
Sterker door Strijd
pi_79064605
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 15:19 schreef Jurgen21 het volgende:

[..]

Ik vond het anders een nietszeggend verhaal vol open deuren, vaagheid en punten waar geen mens het mee oneens is. Niks over belangrijke actuele politieke kwesties.
Tja typisch Cohen, vol met gebakken lucht
  vrijdag 12 maart 2010 @ 15:48:12 #205
163691 xandra47
Panta Rhei
pi_79064613
quote:

[..]

Ik vond het anders een nietszeggend verhaal vol open deuren, vaagheid en punten waar geen mens het mee oneens is. Niks over belangrijke actuele politieke kwesties.
Vond het een redelijk goede speech.
Als je het over een nietszeggend verhaal (vooral heeeel lang) wilt hebben, moet je eens naar Balkenende luisteren. Elke keer als die man uitgepraat is vraag ik me af waar hij het nu eigenlijk over heeft gehad en wat hij nu wilde zeggen.
"Only after the last tree has been cut down, Only after the last river has been poisoned, Only after the last fish has been caught, Only then will you find that money cannot be eaten."
(Cree Indian Prophecy Quotes)
  vrijdag 12 maart 2010 @ 15:54:40 #206
131456 Klummie
Sterker door Strijd
pi_79064877
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 15:48 schreef xandra47 het volgende:

[..]

Vond het een redelijk goede speech.
Als je het over een nietszeggend verhaal (vooral heeeel lang) wilt hebben, moet je eens naar Balkenende luisteren. Elke keer als die man uitgepraat is vraag ik me af waar hij het nu eigenlijk over heeft gehad en wat hij nu wilde zeggen.
Dat zijn de beste politici, urenlang lullen en toch niets zeggen, vroeger kenden we niet anders.
  vrijdag 12 maart 2010 @ 16:24:59 #207
127158 MisterTata
Ja, tuurlijk..jij hebt gelijk.
pi_79066112
Sjongejonge, heb net even het gehele topic snel doorgelezen en afgezien of Cohen een goede vervanger is voor Bos valt me op dat niemand met het volgende is gekomen; iets wat mijn eerst reactie was toen ik net nieuws hoorde vanmiddag.

Wat is die Bos toch een ongelofelijke klootzak, eerst laat hij vrolijk het kabinet vallen om gezichtsverlies voor zichzelf en de PvdA te verkomen, laat het land bestuurloos achter voor de komende maanden en stapt dan vervolgens vrolijk op.

Ik ben geen Wilders stemmer, maar heeft die Bos misschien een dubbele nationaliteit?! Eruit met die gast....!
Er zijn drie soorten mensen; mensen die wel kunnen tellen en mensen die niet kunnen tellen.
  vrijdag 12 maart 2010 @ 16:37:29 #208
164713 Jos_
Allemaal zever.
pi_79066569
Wat ik me afvraag is waarom al die politici überhaupt de politiek ingaan om zich daarna weer te bedenken dat ze toch meer tijd aan hun gezin willen besteden? Het is toch bij voorbaat bekend dat het geen 9 tot 5 baan is?
  vrijdag 12 maart 2010 @ 16:38:53 #209
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_79066616
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 16:37 schreef Jos_ het volgende:
Wat ik me afvraag is waarom al die politici überhaupt de politiek ingaan om zich daarna weer te bedenken dat ze toch meer tijd aan hun gezin willen besteden? Het is toch bij voorbaat bekend dat het geen 9 tot 5 baan is?
Bos was nog niet eens getrouwd toen hij de politiek in ging in 1998.
  vrijdag 12 maart 2010 @ 16:44:57 #210
231576 -Techno-
De kracht van herhaling
pi_79066843
quote:
Of ze gaan voor het geld dat ze in het bedrijfsleven kunnen verdienen en gebruiken hun gezin als excuus om de politiek uit te stappen.
We stoppen niet met spelen omdat we oud worden.... We worden oud omdat we stoppen met spelen.
  vrijdag 12 maart 2010 @ 16:45:21 #211
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_79066860
Wel typisch dat er bij mannen over gevallen wordt als ze meer tijd aan hun gezin willen gaan besteden, wat de regering overigens al jaren probeert te stimuleren, en dat een aantal dames kennelijk prima in staat is (jong) ouderschap met politiek te combineren, zoals Kant, Dijksma en Halsema......
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_79066915
quote:
Het lijkt me toch vrij logisch dat je na 10 jaar in een bepaalde functie ook graag iets anders wil doen. Bos komt vast nog wel eens terug in de politiek.
  vrijdag 12 maart 2010 @ 16:46:37 #213
131456 Klummie
Sterker door Strijd
pi_79066920
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 16:24 schreef MisterTata het volgende:
Sjongejonge, heb net even het gehele topic snel doorgelezen en afgezien of Cohen een goede vervanger is voor Bos valt me op dat niemand met het volgende is gekomen; iets wat mijn eerst reactie was toen ik net nieuws hoorde vanmiddag.

Wat is die Bos toch een ongelofelijke klootzak, eerst laat hij vrolijk het kabinet vallen om gezichtsverlies voor zichzelf en de PvdA te verkomen, laat het land bestuurloos achter voor de komende maanden en stapt dan vervolgens vrolijk op.

Ik ben geen Wilders stemmer, maar heeft die Bos misschien een dubbele nationaliteit?! Eruit met die gast....!
Alsof Bos opstapt uit zichzelf met deze flutreden, ik neem aan dat de machtigen binnen de pvda een mooi baantje voor 'm geregeld hebben waar ie ook 60 uur per week aan kwijt zal zijn, bijv president van DNB.

Dit is toch overduidelijk het resultaat van een machtsstrijd binnen de pvda, waarom denken mensen dat dit allemaal gemeend is?
  vrijdag 12 maart 2010 @ 17:06:43 #214
164713 Jos_
Allemaal zever.
pi_79067700
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 16:38 schreef freako het volgende:

[..]

Bos was nog niet eens getrouwd toen hij de politiek in ging in 1998.
Net alsof hij toen geen toekomstplannen had. Hij had zich vast al wel bedacht dat ie ooit kinderen zou willen. Ik denk dat het meer een excuus is om zo uit de politiek weg te komen om vervolgens weer terug te keren in het bedrijfsleven en daar lekker z'n zakken te vullen.
  vrijdag 12 maart 2010 @ 17:36:06 #215
163691 xandra47
Panta Rhei
pi_79068810
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 15:54 schreef Klummie het volgende:

[..]

Dat zijn de beste politici, urenlang lullen en toch niets zeggen, vroeger kenden we niet anders.
Vroeger waren er ook politici die duidelijk waren en een goed verhaal hadden zonder dat ik in slaap viel of een andere zender opzocht!!
"Only after the last tree has been cut down, Only after the last river has been poisoned, Only after the last fish has been caught, Only then will you find that money cannot be eaten."
  vrijdag 12 maart 2010 @ 17:45:08 #216
139330 TNA
For the stars that shine
pi_79069159
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 17:06 schreef Jos_ het volgende:

[..]

Net alsof hij toen geen toekomstplannen had. Hij had zich vast al wel bedacht dat ie ooit kinderen zou willen. Ik denk dat het meer een excuus is om zo uit de politiek weg te komen om vervolgens weer terug te keren in het bedrijfsleven en daar lekker z'n zakken te vullen.
Twaalf jaar in de politiek laten zitten omdat je weet dat je daarna een keer tijd voor je gezin wilt maken?
  vrijdag 12 maart 2010 @ 17:49:12 #217
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_79069322
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 17:45 schreef TNA het volgende:

[..]

Twaalf jaar in de politiek laten zitten omdat je weet dat je daarna een keer tijd voor je gezin wilt maken?
Hij heeft jonge kindjes.
  vrijdag 12 maart 2010 @ 18:07:37 #218
131456 Klummie
Sterker door Strijd
pi_79070071
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 17:36 schreef xandra47 het volgende:

[..]

Vroeger waren er ook politici die duidelijk waren en een goed verhaal hadden zonder dat ik in slaap viel of een andere zender opzocht!!
Ow ja? Noem er es 1. Van Agt? Den Uyl? Wiegel? Terlouw? Lubbers? Beckers? Brouwer? Bolkesteijn? Kok? Schutte? Leerling? Brinkman? Woltgens? Wallage? Heerma?
  vrijdag 12 maart 2010 @ 18:15:40 #219
165633 eriksd
The grand facade...
pi_79070341
quote:

[..]

Exact.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  vrijdag 12 maart 2010 @ 18:18:00 #220
158930 Jurgen21
Rechtse christenhond
pi_79070419
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 18:15 schreef eriksd het volgende:

[..]

Exact.
'Het land moet veiliger'. Ja, duh

Vertel eens waar je op wenst te bezuinigen...
Pugna Pro Patria
pi_79071108
Goed nieuws
  vrijdag 12 maart 2010 @ 18:42:36 #222
164713 Jos_
Allemaal zever.
pi_79071225
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 17:45 schreef TNA het volgende:

[..]

Waarom dan nu opeens voor je gezin kiezen? Je weet dat het tijd kost om een carrière in de politiek op te bouwen, waarom is ie dan niet gestopt toen ie besloot kinderen te nemen? Hij gelooft er gewoon niet in dat ie de PVDA naar een overwinning kan leiden. Ik vind dat ie wegloopt voor z'n verantwoordelijkheden.
pi_79071336
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 18:42 schreef Jos_ het volgende:

[..]

Waarom dan nu opeens voor je gezin kiezen? Je weet dat het tijd kost om een carrière in de politiek op te bouwen, waarom is ie dan niet gestopt toen ie besloot kinderen te nemen? Hij gelooft er gewoon niet in dat ie de PVDA naar een overwinning kan leiden. Ik vind dat ie wegloopt voor z'n verantwoordelijkheden.
Als hij er niet in gelooft, siert het hem dat hij ermee kapt ipv. doorgaan à la Rita V.
pi_79071375
Ferry Mingelen gooide het op een te hoge werkdruk, als reden dat zowel Bos als Eurlings vanwege de kinderen op zijn gestapt. Kan ik me ergens ook wel wat bij voorstellen. En dat een paar jaar terug de eisen voor het aanvragen van een spoeddebat flink versoepeld zijn zal vast ook niet zonder invloed op de werkdruk zijn gebleven.
  vrijdag 12 maart 2010 @ 18:49:13 #225
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_79071457
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 18:42 schreef Jos_ het volgende:

[..]

Wanneer kan hij volgens jou dan wel opstappen?

Na de verkiezingen? "Kiezersbedrog!"

Over 15 jaar? "He he, eindelijk vertrekt die plucheplakker eens. En dat gaat ie lekker wachtgeld opstrijken van mijn belastingcenten."

Of nooit? Dus veroordeeld tot een leven in de politiek, tot ie een jaar of 70 is?
  vrijdag 12 maart 2010 @ 18:53:48 #226
164713 Jos_
Allemaal zever.
pi_79071621
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 18:49 schreef freako het volgende:

[..]

Wanneer kan hij volgens jou dan wel opstappen?

Na de verkiezingen? "Kiezersbedrog!"

Over 15 jaar? "He he, eindelijk vertrekt die plucheplakker eens. En dat gaat ie lekker wachtgeld opstrijken van mijn belastingcenten."

Of nooit? Dus veroordeeld tot een leven in de politiek, tot ie een jaar of 70 is?
Ik vind het prima dat ie opstapt, maar doe het dan als blijkt dat de kiezers geen vertrouwen meer in hem hebben of wanneer gebleken is dat ie z'n standpunten niet waar kan maken. Nu is er in de vorm van Cohen wel een goede opvolger, maar toch vind ik dat je je partij op deze manier in de steek laat. Ze varen een bepaalde koers en Bos is het gezicht van die koers. Door voor je gezin te kiezen laat je alleen maar zien dat je blijkbaar niet in je eigen standpunten gelooft, want ik neem aan dat Bos toch ooit de politiek ingegaan is omdat hij dacht dat hij de capaciteiten had om van Nederland een beter land te maken?
pi_79071646
Aan opmerkelijke ontwikkelingen in de Nederlandse politiek geen gebrek. Ik vind het vertrek van Bos echt heel verrassend. Ik denk dat Cohen een heel goede kans maakt om premier te worden. Op naar een Paars-Groen kabinet zonder PVV en CDA.
  vrijdag 12 maart 2010 @ 18:56:31 #228
165633 eriksd
The grand facade...
pi_79071725
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 18:46 schreef tho_Omas het volgende:

[..]

Als hij er niet in gelooft, siert het hem dat hij ermee kapt ipv. doorgaan à la Rita V.
Ik heb juist weer respect voor het doorzettingsvermogen van Rita.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  vrijdag 12 maart 2010 @ 19:06:03 #229
163691 xandra47
Panta Rhei
pi_79072043
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 18:07 schreef Klummie het volgende:

[..]

Ow ja? Noem er es 1. Van Agt? Den Uyl? Wiegel? Terlouw? Lubbers? Beckers? Brouwer? Bolkesteijn? Kok? Schutte? Leerling? Brinkman? Woltgens? Wallage? Heerma?
Van Mierlo bv.
  vrijdag 12 maart 2010 @ 19:08:37 #230
127158 MisterTata
Ja, tuurlijk..jij hebt gelijk.
pi_79072148
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 16:46 schreef Klummie het volgende:

[..]

Alsof Bos opstapt uit zichzelf met deze flutreden, ik neem aan dat de machtigen binnen de pvda een mooi baantje voor 'm geregeld hebben waar ie ook 60 uur per week aan kwijt zal zijn, bijv president van DNB.

Dit is toch overduidelijk het resultaat van een machtsstrijd binnen de pvda, waarom denken mensen dat dit allemaal gemeend is?
Dan blijft wat mij betreft alsnog de vraag staan waarom ze dan het kabinet laten vallen in deze tijden, als de PvdA had toegegeven en Bos was dan opgestapt om 'een nieuwe weg in te slaan met de PvdA' dan was het kabinet niet gevallen.

Nouja, goed Bos - PvdA ik heb er geen goed woord voor over (en zeker niet mijn stem ).
Er zijn drie soorten mensen; mensen die wel kunnen tellen en mensen die niet kunnen tellen.
pi_79072788
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 19:08 schreef MisterTata het volgende:

[..]

Dan blijft wat mij betreft alsnog de vraag staan waarom ze dan het kabinet laten vallen in deze tijden, als de PvdA had toegegeven en Bos was dan opgestapt om 'een nieuwe weg in te slaan met de PvdA' dan was het kabinet niet gevallen.
Waar heb je het over? De poot stijf houden was niet een ideetje van Bos, maar o.a. een dringende wens van de hele achterban hoor.
pi_79072807
De peilingen -ja, ik ben zo iemand die denkt dat ze iets zeggen- worden interessant. Geen slechte keuze, me dunkt, om Cohen te nemen, gek, me dunkt, van Bos om nu weg te gaan, maar ja. Verder vind ik het een moedige zet; al dat minne Hollands gezeik over theedrinken en multiculti van de PVV-kliek en hun minder invalide neefjes en nichtjes ter minder extreem-rechtse zijde van het politieke spectrum, en wat doet de PvdA? De grote boeman van rechts naar voren schuiven. Dat is lef, dat is moedig -net als vorige keer-, en ik denk dat het goed gaat uitpakken voor de PvdA.
pi_79072880
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 19:24 schreef Monidique het volgende:
De peilingen -ja, ik ben zo iemand die denkt dat ze iets zeggen- worden interessant. Geen slechte keuze, me dunkt, om Cohen te nemen, gek, me dunkt, van Bos om nu weg te gaan, maar ja. Verder vind ik het een moedige zet; al dat minne Hollands gezeik over theedrinken en multiculti van de PVV-kliek en hun minder invalide neefjes en nichtjes ter minder extreem-rechtse zijde van het politieke spectrum, en wat doet de PvdA? De grote boeman van rechts naar voren schuiven. Dat is lef, dat is moedig -net als vorige keer-, en ik denk dat het goed gaat uitpakken voor de PvdA.
Mooie analyse
pi_79072955
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 18:56 schreef eriksd het volgende:

[..]

Ik heb juist weer respect voor het doorzettingsvermogen van Rita.
Dat zegt dan meer over jou dan over Rita. Ik noem dat geen doorzettingsvermogen maar treurnis. Met haar ongericht gebrul. Verder lijkt me de claim op je persoonlijke leven als vice premier, minister van financien of minister van een ander departement onvergelijkbaar veel groter dan van een roepster in de woestijn in een eenmansfractie. Geen verantwoordelijkheid, niemand die je wil spreken, geen interviews, in het weekend de voetjes op de bank..appels met peren dus.
http://www.mrwonkish.nl Eurocrisis, Documentaires, Economie
pi_79072964
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 19:24 schreef Monidique het volgende:
Of gewoon dom en totaal de verkeerde zet op een verkeerd moment. Ze doen daarmee perfect wat de PVV roept dat ze doen.

Sowieso moet Cohen geen lijsttrekker meer worden, de man is veel te oud en de politiek heeft al genoeg conservativiteit.
<@Richardfun> top Morthill ^O^
<@Richardfun> goeie HR, 10x beter dan fliepke
Ludo-Schiedam: "Morthill is juist een goede objectieve reviewer."
pi_79073489
Bos was eigenlijk de enige PVDA'er met wat geloofwaardigheid en theoretische kennis.

Dat hij nu weg gaat is een beetje te vergelijken met het afserveren van Frank Vandenbroucke in Vlaanderen onlangs. Met als enig verschil dat Bos zelf zijn conclusies heeft getrokken, terwijl Vandenbroucke min of meer buitengewipt is.

Héél veel mensen gaan hier niet blij mee zijn volgens mij.
pi_79073778
Die peiling net bij Maurice de Hond pakte wel heel goed uit voor de PvdA.
pi_79073871
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 19:50 schreef Toad het volgende:
Die peiling net bij Maurice de Hond pakte wel heel goed uit voor de PvdA.
O?
pi_79073879
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 19:53 schreef Monidique het volgende:

[..]

O?
http://www.peil.nl/?2897
pi_79073923
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 19:53 schreef Toad het volgende:

[..]

http://www.peil.nl/?2897
Sja. 7% is 10 zetels. Zo gezien. Maar geen peilingen per partij?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')