Wat er voor de wet al dan niet vereist is, is niet meer zo interessant, het feit dat we een in 2010 MP hebben die getrouwd is zodat hij seks mocht hebben is dat wel.quote:Op vrijdag 12 maart 2010 14:53 schreef UltraR het volgende:
[..]
Volkomen offtopic: maar waarom zou je uberhaupt trouwen? Het is volgens mij ook geen vereiste bij wet om te trouwen om toestemming voor samenwonen te verkrijgen.
Gezin.quote:Op vrijdag 12 maart 2010 15:02 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Ik lees alleen vage shit, wat is nou de precieze reden om op te stappen? De fail in de verkiezingen voor PVDA?
Tja typisch Cohen, vol met gebakken luchtquote:Op vrijdag 12 maart 2010 15:19 schreef Jurgen21 het volgende:
[..]
Ik vond het anders een nietszeggend verhaal vol open deuren, vaagheid en punten waar geen mens het mee oneens is. Niks over belangrijke actuele politieke kwesties.
Vond het een redelijk goede speech.quote:Op vrijdag 12 maart 2010 15:19 schreef Jurgen21 het volgende:
[..]
Ik vond het anders een nietszeggend verhaal vol open deuren, vaagheid en punten waar geen mens het mee oneens is. Niks over belangrijke actuele politieke kwesties.
Dat zijn de beste politici, urenlang lullen en toch niets zeggen, vroeger kenden we niet anders.quote:Op vrijdag 12 maart 2010 15:48 schreef xandra47 het volgende:
[..]
Vond het een redelijk goede speech.
Als je het over een nietszeggend verhaal (vooral heeeel lang) wilt hebben, moet je eens naar Balkenende luisteren. Elke keer als die man uitgepraat is vraag ik me af waar hij het nu eigenlijk over heeft gehad en wat hij nu wilde zeggen.
Bos was nog niet eens getrouwd toen hij de politiek in ging in 1998.quote:Op vrijdag 12 maart 2010 16:37 schreef Jos_ het volgende:
Wat ik me afvraag is waarom al die politici überhaupt de politiek ingaan om zich daarna weer te bedenken dat ze toch meer tijd aan hun gezin willen besteden? Het is toch bij voorbaat bekend dat het geen 9 tot 5 baan is?
Of ze gaan voor het geld dat ze in het bedrijfsleven kunnen verdienen en gebruiken hun gezin als excuus om de politiek uit te stappen.quote:Op vrijdag 12 maart 2010 16:37 schreef Jos_ het volgende:
Wat ik me afvraag is waarom al die politici überhaupt de politiek ingaan om zich daarna weer te bedenken dat ze toch meer tijd aan hun gezin willen besteden? Het is toch bij voorbaat bekend dat het geen 9 tot 5 baan is?
Het lijkt me toch vrij logisch dat je na 10 jaar in een bepaalde functie ook graag iets anders wil doen. Bos komt vast nog wel eens terug in de politiek.quote:Op vrijdag 12 maart 2010 16:37 schreef Jos_ het volgende:
Alsof Bos opstapt uit zichzelf met deze flutreden, ik neem aan dat de machtigen binnen de pvda een mooi baantje voor 'm geregeld hebben waar ie ook 60 uur per week aan kwijt zal zijn, bijv president van DNB.quote:Op vrijdag 12 maart 2010 16:24 schreef MisterTata het volgende:
Sjongejonge, heb net even het gehele topic snel doorgelezen en afgezien of Cohen een goede vervanger is voor Bos valt me op dat niemand met het volgende is gekomen; iets wat mijn eerst reactie was toen ik net nieuws hoorde vanmiddag.
Wat is die Bos toch een ongelofelijke klootzak, eerst laat hij vrolijk het kabinet vallen om gezichtsverlies voor zichzelf en de PvdA te verkomen, laat het land bestuurloos achter voor de komende maanden en stapt dan vervolgens vrolijk op.
Ik ben geen Wilders stemmer, maar heeft die Bos misschien een dubbele nationaliteit?! Eruit met die gast....!
Net alsof hij toen geen toekomstplannen had. Hij had zich vast al wel bedacht dat ie ooit kinderen zou willen. Ik denk dat het meer een excuus is om zo uit de politiek weg te komen om vervolgens weer terug te keren in het bedrijfsleven en daar lekker z'n zakken te vullen.quote:Op vrijdag 12 maart 2010 16:38 schreef freako het volgende:
[..]
Bos was nog niet eens getrouwd toen hij de politiek in ging in 1998.
Vroeger waren er ook politici die duidelijk waren en een goed verhaal hadden zonder dat ik in slaap viel of een andere zender opzocht!!quote:Op vrijdag 12 maart 2010 15:54 schreef Klummie het volgende:
[..]
Dat zijn de beste politici, urenlang lullen en toch niets zeggen, vroeger kenden we niet anders.
Twaalf jaar in de politiek laten zitten omdat je weet dat je daarna een keer tijd voor je gezin wilt maken?quote:Op vrijdag 12 maart 2010 17:06 schreef Jos_ het volgende:
[..]
Net alsof hij toen geen toekomstplannen had. Hij had zich vast al wel bedacht dat ie ooit kinderen zou willen. Ik denk dat het meer een excuus is om zo uit de politiek weg te komen om vervolgens weer terug te keren in het bedrijfsleven en daar lekker z'n zakken te vullen.
Hij heeft jonge kindjes.quote:Op vrijdag 12 maart 2010 17:45 schreef TNA het volgende:
[..]
Twaalf jaar in de politiek laten zitten omdat je weet dat je daarna een keer tijd voor je gezin wilt maken?
Ow ja? Noem er es 1. Van Agt? Den Uyl? Wiegel? Terlouw? Lubbers? Beckers? Brouwer? Bolkesteijn? Kok? Schutte? Leerling? Brinkman? Woltgens? Wallage? Heerma?quote:Op vrijdag 12 maart 2010 17:36 schreef xandra47 het volgende:
[..]
Vroeger waren er ook politici die duidelijk waren en een goed verhaal hadden zonder dat ik in slaap viel of een andere zender opzocht!!
Exact.quote:Op vrijdag 12 maart 2010 15:19 schreef Jurgen21 het volgende:
[..]
'Het land moet veiliger'. Ja, duhquote:
Waarom dan nu opeens voor je gezin kiezen? Je weet dat het tijd kost om een carrière in de politiek op te bouwen, waarom is ie dan niet gestopt toen ie besloot kinderen te nemen? Hij gelooft er gewoon niet in dat ie de PVDA naar een overwinning kan leiden. Ik vind dat ie wegloopt voor z'n verantwoordelijkheden.quote:Op vrijdag 12 maart 2010 17:45 schreef TNA het volgende:
[..]
Twaalf jaar in de politiek laten zitten omdat je weet dat je daarna een keer tijd voor je gezin wilt maken?
Als hij er niet in gelooft, siert het hem dat hij ermee kapt ipv. doorgaan à la Rita V.quote:Op vrijdag 12 maart 2010 18:42 schreef Jos_ het volgende:
[..]
Waarom dan nu opeens voor je gezin kiezen? Je weet dat het tijd kost om een carrière in de politiek op te bouwen, waarom is ie dan niet gestopt toen ie besloot kinderen te nemen? Hij gelooft er gewoon niet in dat ie de PVDA naar een overwinning kan leiden. Ik vind dat ie wegloopt voor z'n verantwoordelijkheden.
Wanneer kan hij volgens jou dan wel opstappen?quote:Op vrijdag 12 maart 2010 18:42 schreef Jos_ het volgende:
[..]
Waarom dan nu opeens voor je gezin kiezen? Je weet dat het tijd kost om een carrière in de politiek op te bouwen, waarom is ie dan niet gestopt toen ie besloot kinderen te nemen? Hij gelooft er gewoon niet in dat ie de PVDA naar een overwinning kan leiden. Ik vind dat ie wegloopt voor z'n verantwoordelijkheden.
Ik vind het prima dat ie opstapt, maar doe het dan als blijkt dat de kiezers geen vertrouwen meer in hem hebben of wanneer gebleken is dat ie z'n standpunten niet waar kan maken. Nu is er in de vorm van Cohen wel een goede opvolger, maar toch vind ik dat je je partij op deze manier in de steek laat. Ze varen een bepaalde koers en Bos is het gezicht van die koers. Door voor je gezin te kiezen laat je alleen maar zien dat je blijkbaar niet in je eigen standpunten gelooft, want ik neem aan dat Bos toch ooit de politiek ingegaan is omdat hij dacht dat hij de capaciteiten had om van Nederland een beter land te maken?quote:Op vrijdag 12 maart 2010 18:49 schreef freako het volgende:
[..]
Wanneer kan hij volgens jou dan wel opstappen?
Na de verkiezingen? "Kiezersbedrog!"
Over 15 jaar? "He he, eindelijk vertrekt die plucheplakker eens. En dat gaat ie lekker wachtgeld opstrijken van mijn belastingcenten."
Of nooit? Dus veroordeeld tot een leven in de politiek, tot ie een jaar of 70 is?
Ik heb juist weer respect voor het doorzettingsvermogen van Rita.quote:Op vrijdag 12 maart 2010 18:46 schreef tho_Omas het volgende:
[..]
Als hij er niet in gelooft, siert het hem dat hij ermee kapt ipv. doorgaan à la Rita V.
Van Mierlo bv.quote:Op vrijdag 12 maart 2010 18:07 schreef Klummie het volgende:
[..]
Ow ja? Noem er es 1. Van Agt? Den Uyl? Wiegel? Terlouw? Lubbers? Beckers? Brouwer? Bolkesteijn? Kok? Schutte? Leerling? Brinkman? Woltgens? Wallage? Heerma?
Dan blijft wat mij betreft alsnog de vraag staan waarom ze dan het kabinet laten vallen in deze tijden, als de PvdA had toegegeven en Bos was dan opgestapt om 'een nieuwe weg in te slaan met de PvdA' dan was het kabinet niet gevallen.quote:Op vrijdag 12 maart 2010 16:46 schreef Klummie het volgende:
[..]
Alsof Bos opstapt uit zichzelf met deze flutreden, ik neem aan dat de machtigen binnen de pvda een mooi baantje voor 'm geregeld hebben waar ie ook 60 uur per week aan kwijt zal zijn, bijv president van DNB.
Dit is toch overduidelijk het resultaat van een machtsstrijd binnen de pvda, waarom denken mensen dat dit allemaal gemeend is?
Waar heb je het over? De poot stijf houden was niet een ideetje van Bos, maar o.a. een dringende wens van de hele achterban hoor.quote:Op vrijdag 12 maart 2010 19:08 schreef MisterTata het volgende:
[..]
Dan blijft wat mij betreft alsnog de vraag staan waarom ze dan het kabinet laten vallen in deze tijden, als de PvdA had toegegeven en Bos was dan opgestapt om 'een nieuwe weg in te slaan met de PvdA' dan was het kabinet niet gevallen.
Mooie analysequote:Op vrijdag 12 maart 2010 19:24 schreef Monidique het volgende:
De peilingen -ja, ik ben zo iemand die denkt dat ze iets zeggen- worden interessant. Geen slechte keuze, me dunkt, om Cohen te nemen, gek, me dunkt, van Bos om nu weg te gaan, maar ja. Verder vind ik het een moedige zet; al dat minne Hollands gezeik over theedrinken en multiculti van de PVV-kliek en hun minder invalide neefjes en nichtjes ter minder extreem-rechtse zijde van het politieke spectrum, en wat doet de PvdA? De grote boeman van rechts naar voren schuiven. Dat is lef, dat is moedig -net als vorige keer-, en ik denk dat het goed gaat uitpakken voor de PvdA.
Dat zegt dan meer over jou dan over Rita. Ik noem dat geen doorzettingsvermogen maar treurnis. Met haar ongericht gebrul. Verder lijkt me de claim op je persoonlijke leven als vice premier, minister van financien of minister van een ander departement onvergelijkbaar veel groter dan van een roepster in de woestijn in een eenmansfractie. Geen verantwoordelijkheid, niemand die je wil spreken, geen interviews, in het weekend de voetjes op de bank..appels met peren dus.quote:Op vrijdag 12 maart 2010 18:56 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ik heb juist weer respect voor het doorzettingsvermogen van Rita.
Of gewoon dom en totaal de verkeerde zet op een verkeerd moment. Ze doen daarmee perfect wat de PVV roept dat ze doen.quote:Op vrijdag 12 maart 2010 19:24 schreef Monidique het volgende:
De peilingen -ja, ik ben zo iemand die denkt dat ze iets zeggen- worden interessant. Geen slechte keuze, me dunkt, om Cohen te nemen, gek, me dunkt, van Bos om nu weg te gaan, maar ja. Verder vind ik het een moedige zet; al dat minne Hollands gezeik over theedrinken en multiculti van de PVV-kliek en hun minder invalide neefjes en nichtjes ter minder extreem-rechtse zijde van het politieke spectrum, en wat doet de PvdA? De grote boeman van rechts naar voren schuiven. Dat is lef, dat is moedig -net als vorige keer-, en ik denk dat het goed gaat uitpakken voor de PvdA.
O?quote:Op vrijdag 12 maart 2010 19:50 schreef Toad het volgende:
Die peiling net bij Maurice de Hond pakte wel heel goed uit voor de PvdA.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |