http://nos.nl/artikel/143236-hans-van-mierlo-overleden.htmlquote:D66-partijcoryfee Hans van Mierlo is
overleden.Hij is 78 jaar geworden.Van
Mierlo was voorzitter van het comité
dat in 1966 de politieke partij D66
oprichtte.De partij kwam in 1967 direct
met zeven zetels in de Tweede Kamer.
De charismatische Van Mierlo werd in
1981 minister,toen D66 als winnaar uit
de verkiezingen was gekomen.Dat kabinet
hield maar een jaar stand.In 1994 was
Van Mierlo een van de initiatiefnemers
voor een paars kabinet zonder CDA.Hij
werd vice-premier onder Wim Kok.
In 1998 verliet Van Mierlo de politiek
en werd later benoemd tot erevoorzitter
van D66.
Als er niks is kan hij ook niet geschrokken zijn.quote:Op donderdag 11 maart 2010 21:58 schreef Blistering het volgende:
Wat zal hij geschrokken zijn zeg na z'n hele leven te hebben ontkent dat er een god bestaat
quote:Op donderdag 11 maart 2010 21:57 schreef DrDentz het volgende:
Connie Palmen is een stuk jonger minder oud.
Niet Hans van WIlligenburg, lul.quote:Op donderdag 11 maart 2010 21:56 schreef Karzai het volgende:
Was ie te lang onder de zonnebank blijven liggen?
geintje,quote:Op donderdag 11 maart 2010 22:03 schreef Filatelistfetisjist het volgende:
[..]
Niet Hans van WIlligenburg, lul.
De kans is groot dat dit een goed jaar voor D66 wordt, dus jammer dat hij dat niet meer mee kan maken,
quote:Op donderdag 11 maart 2010 22:04 schreef Idril-2 het volgende:
Jammer. Markant figuur was hij altijd.
Yep.. RIP Hans.quote:Op donderdag 11 maart 2010 22:03 schreef Molurus het volgende:RIP!!
Dat was een grote, zoals we die tegenwoordig niet meer zien.
Eens.quote:
Vreemd, ik had ook het gevoel dat het een 60+er was.quote:Op donderdag 11 maart 2010 22:02 schreef Lotusss het volgende:
Wist ook niet dat hij al zo oud was.
quote:Op donderdag 11 maart 2010 22:09 schreef Pool het volgende:
Zonde. Wat een toppoliticus was dat. Wat plotseling ook!![]()
quote:Op donderdag 11 maart 2010 22:04 schreef Idril-2 het volgende:
Jammer. Markant figuur was hij altijd.
Hij was de afgelopen jaren ook niet zo prominent in beeld natuurlijk.quote:Op donderdag 11 maart 2010 22:24 schreef peaceman het volgende:
De algemene kennis van de jeugd is niet meer wat ie geweest is.
Hij was minister van staat. Vandaar.quote:Op donderdag 11 maart 2010 22:24 schreef HenryHill het volgende:
Iemand Frits Wester net gehoord over Hans van Mierlo?
Bij benadering was het: "Ik weet zeker dat als de moeilijke aankomende verkiezingen van 3 maart achter de rug zijn, dat de Koningin graag van zijn adviezen gebruik had willen maken"
Dat is nogal wat, om namens de Koningin zo'n uitspraak te doen. Ik denk dat het wel tekenend is voor Hans van Mierlo.
Ik neem aan, dat 'de verkiezingen van 9 juni' bedoeld zijn?quote:Op donderdag 11 maart 2010 22:24 schreef HenryHill het volgende:
Iemand Frits Wester net gehoord over Hans van Mierlo?
Bij benadering was het: "Ik weet zeker dat als de moeilijke aankomende verkiezingen van 3 maart achter de rug zijn, dat de Koningin graag van zijn adviezen gebruik had willen maken"
Dat is nogal wat, om namens de Koningin zo'n uitspraak te doen. Ik denk dat het wel tekenend is voor Hans van Mierlo.
Ik meende 3 maart gehoord te hebben, maar de landelijke verkiezingen lijken me veel logischer ja.quote:Op donderdag 11 maart 2010 22:27 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Ik neem aan, dat 'de verkiezingen van 9 juni' bedoeld zijn?
Temeer daar 3 maart al een weekje achter ons ligt, he?quote:Op donderdag 11 maart 2010 22:32 schreef HenryHill het volgende:
[..]
Ik meende 3 maart gehoord te hebben, maar de landelijke verkiezingen lijken me veel logischer ja.
Hmm, ik denk dat je gelijk hebt
Je bedoelt "dus hij heeft de Koningin al eerder van advies voorzien, het was zijn 'functie'."quote:Op donderdag 11 maart 2010 22:26 schreef spoor4 het volgende:
[..]
Hij was minister van staat. Vandaar.
quote:Op donderdag 11 maart 2010 22:09 schreef Pool het volgende:
Zonde. Wat een toppoliticus was dat. Wat plotseling ook!![]()
Eh het gaat niet over Balkenende hoor maar over Hans van Mierlo...quote:Op vrijdag 12 maart 2010 06:57 schreef Lyrebird het volgende:
Ik mocht 'm niet, met z'n wolle taalgebruik en slappe knieen.
Desondanks, RIP.
Van Mierlo had geen slappe knieën? Waarom is D66 ook alweer opgericht en wat was daarvan terecht gekomen in 1998?quote:Op vrijdag 12 maart 2010 13:58 schreef Zhe-AnGeL het volgende:
[..]
Eh het gaat niet over Balkenende hoor maar over Hans van Mierlo...
Tss beter lezen aub!
quote:Op donderdag 11 maart 2010 22:03 schreef Molurus het volgende:RIP!!
Dat was een grote, zoals we die tegenwoordig niet meer zien.
Hoe dan??????quote:Op zaterdag 13 maart 2010 01:43 schreef Seam het volgende:
Prachtig hoe Pechtold vanavond reageerde in Pauw en Witteman
Hij wilde niet aan tafel met Cohen uit respect voor van Mierlo. Hij was duidelijk de hele tijd geëmotioneerd.quote:
De slappe hap van tegenwoordig kan er nog een puntje aan zuigen. Je kunt 't met hem eens zijn of niet, slappe knieën had hij zeker niet.quote:Op vrijdag 12 maart 2010 06:57 schreef Lyrebird het volgende:
Ik mocht 'm niet, met z'n wolle taalgebruik en slappe knieen.
Desondanks, RIP.
Ik vind het eerlijk gezegd ook nogal smakeloos van de PvdA, om die wisseling van de wacht uit te voeren op de dag van het overlijden van Hans van Mierlo. En geen woord erover, echt respectloos.quote:Op zaterdag 13 maart 2010 01:47 schreef Seam het volgende:
Hij wilde niet aan tafel met Cohen uit respect voor van Mierlo. Hij was duidelijk de hele tijd geëmotioneerd.
Kok en Neelie Kroes doen het ook niet verkeerdquote:Op vrijdag 12 maart 2010 00:58 schreef Darcy het volgende:
Geweldige man. Eigenlijk ken ik niemand van hetzelfde kaliber. Misschien de meest liberale polticus van deze tijd. Geweldig net die herhaling van dat interview bij P&W in februari vorig jaar. Ik buig diep voor die man. Hadden we daar maar wat meer van ...
Onzin, totale onzin. Het overlijden van een gerenommeerd ex-politicus is absoluut geen reden voor een andere partij om niet te gaan wisselen van de wacht.quote:Op zaterdag 13 maart 2010 08:52 schreef Molurus het volgende:
[..]
Ik vind het eerlijk gezegd ook nogal smakeloos van de PvdA, om die wisseling van de wacht uit te voeren op de dag van het overlijden van Hans van Mierlo. En geen woord erover, echt respectloos.
A) omdat het niet zomaar een 'niet-partijgenoot' was, van Mierlo heeft heel veel betekend voor dit land.quote:Op zaterdag 13 maart 2010 09:28 schreef Blistering het volgende:
Onzin, totale onzin. Het overlijden van een gerenommeerd ex-politicus is absoluut geen reden voor een andere partij om niet te gaan wisselen van de wacht.
Waarom zou de pvda in godsnaam rekening moeten houden met het overlijden van een niet-partijgenoot?
Ik protesteer, en dan nadrukkelijk tegen k.o.k. Die doet het wel verkeerd, en al heel lang. Is de man niet commissaris bij enkele grote nederlandse (als je wil : neo-koloniale, wat nog tot daar aan toe is) bedrijven ?quote:Op zaterdag 13 maart 2010 09:24 schreef EricT het volgende:
[..]
Kok en Neelie Kroes doen het ook niet verkeerd
Cohen heeft hier gisteravond excuses voor gemaakt.quote:Op zaterdag 13 maart 2010 11:53 schreef Molurus het volgende:
[..]
A) omdat het niet zomaar een 'niet-partijgenoot' was, van Mierlo heeft heel veel betekend voor dit land.
B) er was geen enkele reden om dat precies op die dag te doen, anders dan een strategische keuze. Dat laatste vind ik ronduit walgelijk.
C) men had er tijdens die persconferenties minstens iets over kunnen zeggen. Is ook niet gebeurd.
Totaal smakeloos en respectloos, wat mij betreft.
De gratuite excuus-cultuur : graaien in de excuus grabbeltonquote:Op zaterdag 13 maart 2010 13:21 schreef peaceman het volgende:
[..]
Cohen heeft hier gisteravond excuses voor gemaakt.
Sorry, zijn we helemaal vergeten?quote:Op zaterdag 13 maart 2010 13:21 schreef peaceman het volgende:
Cohen heeft hier gisteravond excuses voor gemaakt.
Je hebt het ongetwijfeld niet gezien aan jouw reactie te zien.quote:Op zaterdag 13 maart 2010 13:24 schreef Molurus het volgende:
[..]
Sorry, zijn we helemaal vergeten?
Niet erg geloofwaardig wat mij betreft.
Wat ik bedoel is dat je mij niet wijsmaakt dat niemand op dat idee is gekomen. En dan is 'sorry' mij net even iets te makkelijk.quote:Op zaterdag 13 maart 2010 13:33 schreef peaceman het volgende:
[..]
Je hebt het ongetwijfeld niet gezien aan jouw reactie te zien.
Er is duidelijk verteld dat het hele gebeuren van Bos en Cohen al vooraf gepland was. Hans (R.I.P.) zijn overlijden werd donderdagavond laat bekend gemaakt. Blijkbaar was het lastig om alles nog te cancelen.
Overigens vind ik niet dat de wereld ophoudt met bestaan op het moment dat een politicus overlijd, dus dat dat doorging vind ik wel logisch. Dat er tijdens de persconferentie niets over gezegd werd, was pijnlijk en dat vond Cohen ook. Dat sorry zeggen het enige is dat je kan doen dan.. tja voor sommigen is het nooit genoeg. Natuurlijk hadden ze er wel wat over moeten zeggen tijdens die persconferentie, maar het is gebeurd.
Wat moeten ze er nu nog aan doen dan?
Ik kan me werkelijk niet voorstellen wat daar nu lastig aan zou kunnen zijn. Dat besluit was in elk geval al veel eerder genomen, en er was geen enkele haast geboden met de bekendmaking.quote:Blijkbaar was het lastig om alles nog te cancelen.
Dat het anders had gemoeten ja, maar wat moet je hier achteraf nog aan veranderen dan?quote:Op zaterdag 13 maart 2010 14:00 schreef Molurus het volgende:
[..]
Wat ik bedoel is dat je mij niet wijsmaakt dat niemand op dat idee is gekomen. En dan is 'sorry' mij net even iets te makkelijk.
[..]
Nou dat was er wel ivm de aanmelding van eventuele andere kandidaat lijsttrekkers. Dat kan tot 17 maart als ik het goed heb.quote:Ik kan me werkelijk niet voorstellen wat daar nu lastig aan zou kunnen zijn. Dat besluit was in elk geval al veel eerder genomen, en er was geen enkele haast geboden met de bekendmaking.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |