Niet geheel waar... Het is frustrerend om elk jaar dat je minder energie verbruikt, toch meer voor je energie te moeten betalen.quote:Op zaterdag 13 maart 2010 11:35 schreef LXIV het volgende:
[..]
Natuurlijk wel! Hoe hoger de energiebelasting hoe hoger de beloning bij zuinig leven!
Zonne energie, als de overheid eens net zo z'n best zou doen om dat door je strot te drukken als dat ze met windmolens doen..quote:Op zaterdag 13 maart 2010 19:30 schreef Refragmental het volgende:
Wat is het toch mooi dat we binnen afzienbare tijd (10-15 jaar) per huishouden 100% zelfvoorzienend kunnen zijn mbv zonne-energie.
Ik ben benieuwd welk lulverhaal de regering dan gaat ophangen om dat te belasten.
Er is immers geen transport.
Zonne-energie is groen en moet dus aangemoedigd worden, dus vreemde belastingen op aanschaf/installatie zijn ook al vrij lastig goed te praten.
En voor het gebruik van die energie kan al helemaal geen belasting worden betaald aangezien het zonder tussenkomst van welke partij dan ook wordt opgewekt.
De eerste partij die hier alsnog belasting over durft te heffen zet zichzelf per direct buitenspel![]()
Ik kan in ieder geval niet wachten
Bron?! Tenzij je een stukje Sahara tot je beschikking hebt, ga je het echt niet redden met je tuintje hoor...quote:Op zaterdag 13 maart 2010 19:30 schreef Refragmental het volgende:
Wat is het toch mooi dat we binnen afzienbare tijd (10-15 jaar) per huishouden 100% zelfvoorzienend kunnen zijn mbv zonne-energie.
Een soort rekeningrijden voor je woning, ik zie ze er voor aan. Misschien is dat de bedoeling van die slimme meter, dan moet hij ook verplicht gekoppeld worden aan je zelfvoorzienende installatie.quote:Op zaterdag 13 maart 2010 19:30 schreef Refragmental het volgende:
Ik ben benieuwd welk lulverhaal de regering dan gaat ophangen om dat te belasten.
Er is immers geen transport.
Zonne-energie is groen en moet dus aangemoedigd worden, dus vreemde belastingen op aanschaf/installatie zijn ook al vrij lastig goed te praten.
En voor het gebruik van die energie kan al helemaal geen belasting worden betaald aangezien het zonder tussenkomst van welke partij dan ook wordt opgewekt.
De eerste partij die hier alsnog belasting over durft te heffen zet zichzelf per direct buitenspel![]()
Ik kan in ieder geval niet wachten
die transportkosten houd je altijd. Er valt nog wel veel te winnen in het terugdringen van sluipverbruik met schakelaars. Al die gsm adapters, computer, tv standby, koffiezetapparaten dat kost wat jaquote:Op zaterdag 13 maart 2010 19:30 schreef Refragmental het volgende:
Volgens mij kun je met een beetje zonnepaneel al die apparaten dagelijks voorzien van stroom. Hoeft de overheid ons daar ook niet meer met opgeheven vingertje terecht te wijzen. Op 'the grid' blijven kan dan puur nog nodig zijn voor continue stroom voor je tv, pc, licht en koelkast.quote:Op zondag 14 maart 2010 18:26 schreef Synthesist het volgende:
[..]
die transportkosten houd je altijd. Er valt nog wel veel te winnen in het terugdringen van sluipverbruik met schakelaars. Al die gsm adapters, computer, tv standby, koffiezetapparaten dat kost wat ja
Kweste van beter bouwen, flats met driedubbel glasramen aan de zonzijde, moet lukken om energeineutraal te bouwen.quote:Op zaterdag 13 maart 2010 20:40 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Bron?! Tenzij je een stukje Sahara tot je beschikking hebt, ga je het echt niet redden met je tuintje hoor...
Leuk, een hippe bouko die een tekeningetje maakt... zegt verder niets.quote:Op zondag 14 maart 2010 20:29 schreef hb7525 het volgende:
[..]
Kweste van beter bouwen, flats met driedubbel glasramen aan de zonzijde, moet lukken om energeineutraal te bouwen.
Sterker nog, ik denk dat dit de bouwtrend van de toekomst wordt
[ afbeelding ]
Maar we komen een heel eind, ik denk wel op 10% van nuquote:Op zondag 14 maart 2010 21:44 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Leuk, een hippe bouko die een tekeningetje maakt... zegt verder niets.
Realiseer je je dat we in Nederland 10-20 kW primaire energie per inwoner gebruiken? Continu! En dat je dat met een paar vierkante meter zonnepanelen niet gaat redden? Hell, met een paar honderd vierkante meter ook niet...
He jongens niet zeuren alles voor het milieu KLIMAAT HOAXquote:Op donderdag 11 maart 2010 20:47 schreef MaGNeT het volgende:
Dat is niets nieuws.
Sowieso is energie gewoon 2x zo duur geworden in 10 jaar.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |