Er wordt tegenwoordig niet veel meer verbrand, de kans is een stuk groter dat je paard in het veevoer eindigt. Sorryquote:Op donderdag 11 maart 2010 21:13 schreef Samzz het volgende:
[..]
Ten eerste, zijn dit niet mijn paarden die geslacht werden. Mijn eigen paard laat ik slachten, maar niet voor consumptie, wat dus inhoud dat hij gewoon door de rendac opgehaald word en verbrand word.

Inconsequent modwerkquote:

Allang dootvermoordt muerto jeweettsellufffquote:Op donderdag 11 maart 2010 22:42 schreef Ratelslangetje het volgende:
[..]
Had jij niet een paard dat uit je beeldscherm kwam?

Tuurlijk gaat dat anders! Ik wil ook nog steeds op zo'n slachthuis eens meekijken. Maar dat is practisch onmogelijk.quote:Op donderdag 11 maart 2010 23:48 schreef Xessive het volgende:
Goed verslag en interessant! De vraag is nu alleen nog of het in de megaslachterijen niet net iets anders gaat.

Als je gelezen had, had je geweten dat de paarden sowieso geen pijnloos leven hadden kunnen hebben. Dan moet je je afvragen wat beter is.quote:Op vrijdag 12 maart 2010 00:05 schreef Kiegie het volgende:
Je zegt dat het er respectvol aan toegaat, en ik begrijp wat je bedoelt, maar hoe je het ook wendt of keert, ik vind het toch respectloos om een ander wezen het leven te ontnemen. Ik heb geen moeite om naar de foto's te kijken, maar ik vind het nog steeds barbaars om dieren te slachten puur voor de consumptie.
Sorry, diertjes, ze weten niet wat ze doen.

Je laat ze liever pijn lijden?quote:Op vrijdag 12 maart 2010 00:05 schreef Kiegie het volgende:
Je zegt dat het er respectvol aan toegaat, en ik begrijp wat je bedoelt, maar hoe je het ook wendt of keert, ik vind het toch respectloos om een ander wezen het leven te ontnemen. Ik heb geen moeite om naar de foto's te kijken, maar ik vind het nog steeds barbaars om dieren te slachten puur voor de consumptie.
Sorry, diertjes, ze weten niet wat ze doen.

Ik heb je tekst echt wel gelezen, hoor, rustig aan.quote:Op vrijdag 12 maart 2010 00:13 schreef Samzz het volgende:
[..]
Als je gelezen had, had je geweten dat de paarden sowieso geen pijnloos leven hadden kunnen hebben. Dan moet je je afvragen wat beter is.

Ik snap ook wat jij bedoelt en ik ben absoluut geen voorstander van de huidige consumptiemaatschappij. Maar als het dan moet gebeuren, dan liever zo, waar het dier nog goed behandeld word tot het eind.quote:Op vrijdag 12 maart 2010 00:23 schreef Kiegie het volgende:
[..]
Ik heb je tekst echt wel gelezen, hoor, rustig aan.
En wat je hier zegt is vermoedelijk waar: die paarden konden het best uit hun lijden worden verlost.
Ik heb het ook echt over dieren slachten ter consumptie, puur voor het vlees, waar ik moeite mee heb. Zoals die koe, die niks mankeert. Heeft haar hele leven in dienst gestaan van de mens, en zelfs haar dood wordt dan nog opgelegd door ons.
Overigens vind ik het wel tof dat je deze reportage gemaakt hebt.
En aan muggen heb ik een hekel - die plet ik zonder enige moeite.

Overigens heb ik nog een vraag waar jij misschien antwoord op hebt: onlangs was ik bij een veehouder op bezoek waar een koe moest worden geslacht. Het dier was na een bevalling niet meer opgestaan en bleek niet meer te eh…, hoe zeg je dat, niet meer te repareren.quote:Op vrijdag 12 maart 2010 00:13 schreef Samzz het volgende:
[..]
Als je gelezen had, had je geweten dat de paarden sowieso geen pijnloos leven hadden kunnen hebben. Dan moet je je afvragen wat beter is.
Jij slaat verder ook geen muggen dood of zo?

Ja, dat is ook zo, maar het zijn wel heeeeel vervelende levende wezens die me de hele tijd prikken. En ik waarschuw ze altijd van tevoren, maar ze luisteren nooit. Dus ja, dan overschrijd je op een gegeven moment een grens bij mij.quote:

Dat is helemaal waar.quote:Op vrijdag 12 maart 2010 00:33 schreef Samzz het volgende:
Maar als het dan moet gebeuren, dan liever zo, waar het dier nog goed behandeld word tot het eind.

Da's in alle nederlandse slachthuizen zo, omdat de manier waarop het dier behandeld wordt voor het slachten van cruciale invloed is op de kwaliteit van het vlees.quote:Op vrijdag 12 maart 2010 00:33 schreef Samzz het volgende:
[..]
Maar als het dan moet gebeuren, dan liever zo, waar het dier nog goed behandeld word tot het eind.

Ironisch dat ik een half uurtje later niet helemaal lekker word.quote:Op vrijdag 12 maart 2010 00:45 schreef Pfe. het volgende:
Ik heb minder moeite met zulke dingen als eenmaal de huid van het dier af is, klinkt misschien raar. Maar ik vind het moeilijker om dit te zien als je het dier nog duidelijk herkent.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |