abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_79342155
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 16:33 schreef tha_rizzo het volgende:

[..]

Whehe, andere kant zat ook best wel heel erg vast, alleen die kreeg ik nog los met de hamer (of de buurman althans )

Ja, had ook nog tips via een ander forum.
Bertje Visscher style: "Vertel Vertel"
  vrijdag 19 maart 2010 @ 16:44:59 #252
39632 ikbeneenkiwi
De fruitigste
pi_79342475
WD40?
[b]Op dinsdag 10 februari 2004 14:36 schreef Malawi het volgende:[/b]
Het in den oren stoppen van kiwi's is dus een probaat tijgeraanvalafweermiddel
  vrijdag 19 maart 2010 @ 16:45:09 #253
67405 tha_rizzo
Nu nog lekkerder!
pi_79342484
Samenvatting. Slaan, schoppen, houten balk, laten rusten met drie losse bouten ("van de krik af")
Je weet toch dat ik gelijk heb en jij niet?
pi_79366635
tyfustering!
tsjah als iets te mooi lijkt om waar te zijn, dan is dat ook zo. het blok is al verkocht
pi_79366654
gozer, met een moker dat wiel eraf beuken!

ik heb hetzelfde eens meegemaakt.. ik heb zeker een half uur staan rossen op volle kracht toen kwam alsnog het wiel eraf

ik wilde allang niet meer verder maar degene die er verstand van had zei, het zal er toch echt eens af moeten,... en dat was het geval
pi_79366671
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 13:44 schreef Maharbal het volgende:


@ Rival: . Uitgebreide fotoreportage van montage s.v.p! Ik wil ooit ook nog 's een andere motor hier in. Een andere motor (M50B25 bijvoorbeeld) hoeft niet heel veel te kosten, maar ik kan zo'n ding er niet zelf in bouwen .

ik heb al eens een M50B25 in een E30 geplaatst. heb daar een topic over op E30fansite forum....
daar heb ik er nog 2 van liggen zelfs...
pi_79366698
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 15:22 schreef metallicattim het volgende:
@Rival: zeker doen, dat wordt echt een kanon! 3,5jes lenen zich prima voor een E30

VEEEL foto's maken en plaatsen bitte!
ik ga dit keer echt genoeg foto's maken, van aankoop blok tot aan eerste keer starten

maar dus het alpina blok kan ik vergeten.... echter.. nu staat mijn hoofd wel naar 3.5 liter.. dus ben op zoek naar een E34 motor.... ik heb er wel al 1 uit een 635 gevonden, maar ik weet niet of dat hetzelfde blok is? weet jij dat?
pi_79366716
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 13:50 schreef Turquaz52 het volgende:
Hier @ me favo demontage bedrijf staat een 540i blok van een e34, 4.5L V8 (volgens hem). 1000euro meeneemprijs

Zal ik dat er in flikkeren?
waar is dat? wat is de naam? hebben ze een site?
pi_79369104
Nu weer ff serieus mensen..

Ik heb keuze tussen een M50B25 vanos blok en een zonder vanos maar met kabelboom en tevens automaat. (dus Plug & Play).

Maar is de Kabelboom van de Vanos en zonder vanos met elkaar te wisselen? Dus een Vanosblok laten lopen (na behoren met vanos ECU) icm. kabelboom van zonder vanos M50B25?

uiteraard was die VR6 en mazda blok e.d. gewoon om te trollen (had jullie wel goed beet )
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
  zaterdag 20 maart 2010 @ 13:47:43 #260
67405 tha_rizzo
Nu nog lekkerder!
pi_79371264
Wiel was eraf, nu zit de rest nog schurfterig vast.
Remblok kreeg ik los, alleen die "houder" niet. Zijn ook twee verschillende bouten, een 17 en een imbus


Ow, en lang leve WD40
Je weet toch dat ik gelijk heb en jij niet?
pi_79378668
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 13:47 schreef tha_rizzo het volgende:
Wiel was eraf, nu zit de rest nog schurfterig vast.
Remblok kreeg ik los, alleen die "houder" niet. Zijn ook twee verschillende bouten, een 17 en een imbus


Ow, en lang leve WD40
De houder zit volgens mij ook vast met een inbus, maar die zit weer onder een rubberen dopje toch?

Die andere (zonder rubberen dopje) was volgens mij voor de hele remklauw.
  zaterdag 20 maart 2010 @ 17:49:42 #262
67405 tha_rizzo
Nu nog lekkerder!
pi_79378765
Ja, nee. Zo de klauw vast. Ik vertelde het verkeerd.

Die kreeg ik los, alleen de klauw zit vast aan iets anders en dat andere (:') ) kreeg ik niet los.
Je weet toch dat ik gelijk heb en jij niet?
pi_79403283
Mooi weer voor een BMW mini-meet vandaag hier in Leeuwarden
Je moet je het leven niet moeilijker maken dan strikt noodzakelijk
pi_79403742
Wat moet je in godsnaam in Leeuwarden
Facts don't care about your feelings
pi_79403864
quote:
Op zondag 21 maart 2010 13:46 schreef justmattie het volgende:
Mooi weer voor een BMW mini-meet vandaag hier in Leeuwarden
Stfu! Ben nog steeds aan het studeren
pi_79404349
Zonnetje schijnt, dus even wat pics geschoten





  zondag 21 maart 2010 @ 14:48:14 #267
30927 metallicattim
-=Hypocrisy=-
pi_79405295
waar halen jullie die zon vandaan?? Het regent hier al vanaf dat ik wakker ben... hele morgen en middag dus...
<a href="http://www.bmwe30club.nl" target="_blank" rel="nofollow">BMW E30 Club Nederland</a>
<a href="http://www.e30fansite.nl/Forum/viewtopic.php?f=24&t=8185" target="_blank" rel="nofollow">BMW E30 M-Tech II 325i</a>
pi_79407367
Hele dag zon hierrrrrrrrrrrrrrrr, lekker cruisen met ramen open.
Facts don't care about your feelings
  zondag 21 maart 2010 @ 15:51:37 #269
183047 eevebe
nader in te vullen
pi_79407506
hier is t nu net 5 minuten droog

weet iemand toevallig of een e39 van december 96 is voorbereid voor een cd wisselaar? en waar kan ik dan eventueel de stekkers vinden?
  zondag 21 maart 2010 @ 15:56:06 #270
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_79407706
Hele dag zon hiero. Net een uur op de motor rondgetuft
Hier heb je al een begin: http://bmw.bazzi.biz/cd_wechsler_nachruest.htm
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  zondag 21 maart 2010 @ 16:20:54 #271
183047 eevebe
nader in te vullen
pi_79408612
quote:
Op zondag 21 maart 2010 15:56 schreef Hyperdude het volgende:
Hele dag zon hiero. Net een uur op de motor rondgetuft
Hier heb je al een begin: http://bmw.bazzi.biz/cd_wechsler_nachruest.htm
thanx, maar dat is wel heel erg beknopt
er staat dat de kabelboom aangepast moet worden, maar dan is t wel handig om te weten welke draadjes ik aan moet passen
pi_79409675
quote:
Op zondag 21 maart 2010 13:58 schreef YoshiBignose het volgende:
Wat moet je in godsnaam in Leeuwarden
Ook hier wonen mensen met een BMW
Je moet je het leven niet moeilijker maken dan strikt noodzakelijk
pi_79410204
quote:
Op zondag 21 maart 2010 16:50 schreef justmattie het volgende:

[..]

Ook hier wonen mensen met een BMW
En rode mazda's.

Heb je overigens nog wat leuke foto's kunnen schieten met die mooie camera van je? Send!

[ Bericht 11% gewijzigd door Maharbal op 21-03-2010 17:13:22 ]
pi_79411159
Ja die Mazda !!
ben gelijk naar mn schoonouders gereden en zit daar nog, vanavond bekijk ik ze even en zet ze online

[ Bericht 0% gewijzigd door justmattie op 21-03-2010 17:56:47 ]
Je moet je het leven niet moeilijker maken dan strikt noodzakelijk
pi_79411170
quote:
Op zondag 21 maart 2010 16:50 schreef justmattie het volgende:

[..]

Ook hier wonen mensen met een BMW
Maar voor de rest PVDA kiezers
Facts don't care about your feelings
  zondag 21 maart 2010 @ 17:58:57 #276
76511 Xtr3mE
X to the Z
pi_79411988
Beste BMW rijders,

Ik ga voor 95% een BMW kopen als mijn volgende auto. Het gaat om een E46 coupe (318ci, de sterkere variant van 143 pk). Aankomend weekend ga ik er een bekijken en proefrijden.

Ik heb zelf nog nooit eerder een BMW gehad (wel zelf in gereden) en ken ook verder niemand in de directe omgeving die dat wel heeft. Nu is mijn vraag zijn er punten bij dit model waar ik extra op zou moeten letten behalve de standaard zaken die je al checkt bij alle auto's.

Ik las ergens dat de ketting bij de BMW's pas rond de 180.000 km vervangen moet worden, klopt dat ?

Bedankt alvast !
It's time to kick ass and chew bubble gum... and I'm all out of bubble gum
pi_79412612
E46 issues die regelmatig voorkomen: Draagarmen, veren achter, luchtmassameter en bij sterke motorvarianten het subframe

Ketting is "in principe" onderhoudsvrij (let op de aanhalingstekens)
pi_79412886
quote:
Op zondag 21 maart 2010 18:15 schreef Bowny het volgende:
E46 issues die regelmatig voorkomen: Draagarmen, veren achter, luchtmassameter en bij sterke motorvarianten het subframe

Ketting is "in principe" onderhoudsvrij (let op de aanhalingstekens)
O god ja, praat me niet van de LMM. ¤450 euro incl. montage voor een nieuwe LMM .

@ Xtreme: http://www.e46zone.com/forum/index.php?showtopic=1452

Overigens goede keus, een BMW (E46) .
pi_79414109
318ci van wie of wat ga je hem kopen? Onderhoud is erg belangrijk. Kijk bij de coupe goed naar de rubbers om de ramen want die willen nog wel eens kapot gaan en zijn duur.

Check ook de lak goed. Geen kleurverschillen of grote deuken / krassen. Meestal zie je dat over het hoofd als je een mooie auto gaat kijken

[ Bericht 32% gewijzigd door YoshiBignose op 21-03-2010 19:03:15 ]
Facts don't care about your feelings
pi_79416670
quote:
Op zondag 21 maart 2010 17:58 schreef Xtr3mE het volgende:
Ik ga voor 95% een BMW kopen als mijn volgende auto.
Wie koopt dan die andere 5% van die auto?
pi_79416940
quote:
Op zondag 21 maart 2010 15:48 schreef YoshiBignose het volgende:
Hele dag zon hierrrrrrrrrrrrrrrr, lekker cruisen met ramen open.
De dag samengevat in een plaatje;



[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 21-03-2010 19:59:43 ]
pi_79416970
quote:
Op zondag 21 maart 2010 19:52 schreef k_man het volgende:

[..]

Wie koopt dan die andere 5% van die auto?
Ik moest lachen
Je moet je het leven niet moeilijker maken dan strikt noodzakelijk
pi_79417811
quote:
Op zondag 21 maart 2010 19:58 schreef k_man het volgende:

[..]

De dag samengevat in een plaatje;

[ afbeelding ]
Z4
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
  zondag 21 maart 2010 @ 20:40:41 #284
76511 Xtr3mE
X to the Z
pi_79419209
quote:
Op zondag 21 maart 2010 18:15 schreef Bowny het volgende:
E46 issues die regelmatig voorkomen: Draagarmen, veren achter, luchtmassameter en bij sterke motorvarianten het subframe

Ketting is "in principe" onderhoudsvrij (let op de aanhalingstekens)
quote:
Op zondag 21 maart 2010 18:21 schreef Maharbal het volgende:

[..]

O god ja, praat me niet van de LMM. ¤450 euro incl. montage voor een nieuwe LMM .

@ Xtreme: http://www.e46zone.com/forum/index.php?showtopic=1452

Overigens goede keus, een BMW (E46) .
Thx, mooie topic op dat forum, altijd goed om dit soort dingen te lezen.

@ YoshiBignose
Het is een particuliere verkoop via een garage. Ik ben benieuwd, als ik de auto koop (of een andere) post ik hier wel wat pics
It's time to kick ass and chew bubble gum... and I'm all out of bubble gum
pi_79419980
Doe dat. Blijft een hele mooie bak hoor E46 coupe en ik heb zelf ook de 318ci (143 pk ja) en rijdt prima. Je zit zo boven de 200 zonder dat je het weet. 6 cilinders zijn overrated
Facts don't care about your feelings
pi_79420352
quote:
Op zondag 21 maart 2010 20:51 schreef YoshiBignose het volgende:
Doe dat. Blijft een hele mooie bak hoor E46 coupe en ik heb zelf ook de 318ci (143 pk ja) en rijdt prima. Je zit zo boven de 200 zonder dat je het weet. 6 cilinders zijn overrated
Totdat je er één hoort, voelt en rijdt !

Ik vind alle E46's ook leuk, ongeacht het aantal cylinders. Hier voor staat nog een 1.9 316 E46 wat ook ontzettend fijn rijdt. Maar dat geluid van een 6cyl overtreft alles!
pi_79421004
Ik kan het gewoon niet betalen
Facts don't care about your feelings
  zondag 21 maart 2010 @ 21:10:46 #288
183047 eevebe
nader in te vullen
pi_79421598
quote:
Op zondag 21 maart 2010 20:51 schreef YoshiBignose het volgende:
Doe dat. Blijft een hele mooie bak hoor E46 coupe en ik heb zelf ook de 318ci (143 pk ja) en rijdt prima. Je zit zo boven de 200 zonder dat je het weet. 6 cilinders zijn overrated
ik had ook veel liever een 4 cilinder e39 gehad
pi_79421711
quote:
Op zondag 21 maart 2010 21:04 schreef YoshiBignose het volgende:
Ik kan het gewoon niet betalen
Ik zou het serieus overwegen om een E46 te kopen als ik daadwerkelijk aan het werk ga na m'n studie, tenzij ik natuurlijk zo'n leaseauto krijg...maar een 207 ofzo hoeft van mij niet .
pi_79422049
Oke ik loog, in principe zijn de kosten (aankoopprijs) van een 6-cilinder E46 niet eens veel hoger dan een 4 cilinder E46. Vooral sedan is stukken goedkoper, maar maandelijks wordt het me te duur omdat door de vele pk's de verzekering nogal hoog wordt en ik heb geen schadevrij jaren en noclaim etc. EN als ik al zo snel een dikke 6 rijd, dan moet ik daarna weer naar een V8 dat gaat veel te snel haha.
Facts don't care about your feelings
pi_79423703
quote:
Op zondag 21 maart 2010 20:56 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Totdat je er één hoort, voelt en rijdt !

Ik vind alle E46's ook leuk, ongeacht het aantal cylinders. Hier voor staat nog een 1.9 316 E46 wat ook ontzettend fijn rijdt. Maar dat geluid van een 6cyl overtreft alles!
M44 blok, nou wat ontzettend fijn, IMO veelste nerveuze blokken en lelijk blikkerig geluid & de blokken zijn niet zo betrouwbaar. Met aanduwen brak een vriend zijn nokkenas
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_79423842
dat is de reden waarom ik van M43 na M44 na M50B25 ben overgestapt
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_79425457
Turq, laat eens wat horen dan.
.
.
.
.
.
.
Juist..........
  zondag 21 maart 2010 @ 22:06:55 #294
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_79426671
quote:
Op zondag 21 maart 2010 18:15 schreef Bowny het volgende:
E46 issues die regelmatig voorkomen: ...
dat er door klunzen/Polen "gerepareerde" in elkaar geprakte exemplaren verkocht worden.
Bij twijfel niet kopen. Import bakken of ontbrekende historie zou ik laten staan als je er verder niet veel verstand van hebt
Ik zou toch echt proberen iemand te zoeken die er een beetje verstand van heeft, om even naar je kandidaat BMW te kijken; garage van je pa bv.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_79428846
quote:
Op zondag 21 maart 2010 21:36 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

M44 blok, nou wat ontzettend fijn, IMO veelste nerveuze blokken en lelijk blikkerig geluid & de blokken zijn niet zo betrouwbaar. Met aanduwen brak een vriend zijn nokkenas
Het is een M43. En crash, burn en fail again.

Ik zie overigens niet in wat geluid te maken heeft met rijeigenschappen van een auto.

[ Bericht 0% gewijzigd door Maharbal op 21-03-2010 23:20:03 ]
  † In Memoriam † zondag 21 maart 2010 @ 23:07:23 #296
25682 2cv
Niet subtiel
pi_79431079
Takkeherrie -> Verminderde concentratie -> Auto van de weg
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_79431827
quote:
Op zondag 21 maart 2010 23:07 schreef 2cv het volgende:
Takkeherrie -> Verminderde concentratie -> Auto van de weg
Das toch geen rijeigenschap van een auto .

Of wilde je soms zeggen dat het afgeleid worden door een mooie vrouw in veel te kort rokje ook een rijeigenschap is?
  † In Memoriam † zondag 21 maart 2010 @ 23:23:18 #298
25682 2cv
Niet subtiel
pi_79431926
Ehhhhhh ...
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_79432103
En voor het geval mensen niet in m'n eigen project-topic lurken, hier nog een aantal foto's van m'n voiture op de mini-meet vandaag in Leeuwarden:





Volgens mij heeft Justmattie er ook nog wel een paar .
  zondag 21 maart 2010 @ 23:32:22 #300
183047 eevebe
nader in te vullen
pi_79432379
leuk ding
velgen staan hem goed!
ik heb gister bij de mijne weer de zomer bbsjes eronder gedaan. ziet er toch wat beter uit dan de standaard e39 velgen die ik voor de winter heb
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')