abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 11 maart 2010 @ 18:21:36 #1
247705 IemandNiemand
Iemand... of toch niemand?!
pi_79026554
zojuist gebeld door Vesting FInance inzake Zilveren Kruis zorgverzekering dat deze maanden niet betaalt waren:

- mei 2009
- juni 2009
- april 2009
- januari 2010

En dat hun hun brieven retour hadden gehad? raar, want ik krijg wel gewoon mijn ZK rekening elke maand naar mijn nieuwe adres gestuurd. Hun stuurde het blijkbaar nog naar mijn oude adres.

Deze mevrouw gaf aan dat ik 1 week de tijd had om te betalen omdat ze al meerdere betastings herinneringen hadden gestuurd weliswaar naar het verkeerde adres maar dit was niet hun schuld volgens de mevrouw.

deze gaf ook aan mij aan dat een gedeelte al voldaan was naar Zilveren Kruis en Zilveren Kruis toen incasso kosten aan Vesting FInance heeft betaalt waardoor Zilveren Kruis opnieuw om het aanvullende bedrag over Mei/juni/april vraagt?

Dat is mijn eerste vraag dit mag toch helemaal niet?

Mijn tweede vraag is; van Januari heb ik helemaal NOOIT een betalingsherinnering gezien, en wist ook niet dat deze niet betaalt was (jaja, ik weet het mijn fout) mogen ze een incasso bureau inschakelen zonder betalingsherinnering te versturen?
En toen was er niets!
  Moderator donderdag 11 maart 2010 @ 18:26:43 #2
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_79026753
Volgens mij - maar ik ben niet helemaal zeker - mogen ze dat doen wanneer het een fatale termijn of fatale betaaldatum betreft. Wanneer je bent overeengekomen voor een betaalde datum te moeten hebben voldaan aan de betalingsverplichting (bijvoorbeeld vòòr de eerste van de maand, oftewel: de fatale termijn) is een betalingsherinnering niet noodzakelijk voor het opstarten van een incasso-procedure. Erg coulant is het echter niet.
pi_79026757
Ja hoor . Het correct zijn van de adresgegevens is primair jouw verantwoording als verzekeringsnemer.
When I die, I want to go peacefully like my Grandfather did, in his sleep -- not screaming, like the passengers in his car.
  donderdag 11 maart 2010 @ 18:30:05 #5
199696 JtodaX
Dat ben ik. Jij. Ons.
pi_79026797
Wees blij dat je geen incassokosten in rekening brengen. Het was jouw fout dat je je adres niet doorgaf. Wel kutactie van de nieuwe bewoners van jouw oude adres.
Ja, dat mag. Alleen mogen ze niet meteen incassokosten in rekening brengen. Ze kunnen een ander bedrijf alles laten innen.
Ik aanvaard geen enkele aansprakelijkheid voor de inhoud van de door mij geplaatste berichten.
  donderdag 11 maart 2010 @ 18:31:24 #6
247705 IemandNiemand
Iemand... of toch niemand?!
pi_79026841
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 18:28 schreef Winner_Taco het volgende:
Ja hoor . Het correct zijn van de adresgegevens is primair jouw verantwoording als verzekeringsnemer.
Deze waren correct bij de zorgverzekering, anders zou ik ook mijn rekeningen niet naar dit adres gestuurd krijgen. Deze waren echter fout bij het incassobureau. En tjah, ik kan moeilijk een adreswijziging doorgegeven aan een instantie waarvan ik niks weet?
En toen was er niets!
  donderdag 11 maart 2010 @ 18:34:31 #7
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_79026952
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 18:28 schreef Winner_Taco het volgende:
De persoonsadministratie van zorgverzekeraars is een nachtmerrie. Ik ben bij VGZ verzekerd, en krijg alle post van VGZ netjes bij mij thuis, maar mijn jaarlijkse polis sturen ze doodleuk naar mijn ouders toe . Als ik ze dan bel dan zeggen ze dat ik gewoon op het adres waar ik woon ingeschreven sta bij VGZ
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  Moderator donderdag 11 maart 2010 @ 18:44:08 #8
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_79027324
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 18:31 schreef IemandNiemand het volgende:

[..]

Deze waren correct bij de zorgverzekering, anders zou ik ook mijn rekeningen niet naar dit adres gestuurd krijgen. Deze waren echter fout bij het incassobureau. En tjah, ik kan moeilijk een adreswijziging doorgegeven aan een instantie waarvan ik niks weet?
heb je nog bewijs van je adreswijziging?
pi_79027469
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 18:44 schreef jitzzzze het volgende:

[..]

heb je nog bewijs van je adreswijziging?
Tuurlijk, hij heeft de rekeningen per maand wel op het goede adres gekregen. Betaal gewoon de hoofdsom aan Zilveren kruis en stuur een kopie van de oudste factuur (met het juiste nieuwe adres) naar firma Incasso en geef aan dat je de hoofdsom hebt betaald en dat de achterstand buiten jouw schuld om was.
pi_79028129
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 18:34 schreef Maanvis het volgende:

[..]

De persoonsadministratie van zorgverzekeraars is een nachtmerrie. Ik ben bij VGZ verzekerd, en krijg alle post van VGZ netjes bij mij thuis, maar mijn jaarlijkse polis sturen ze doodleuk naar mijn ouders toe . Als ik ze dan bel dan zeggen ze dat ik gewoon op het adres waar ik woon ingeschreven sta bij VGZ
VGZ is dan ook de meest dramatische kut zorgverzekeraar waar je je maar bij verzekerd kunt hebben.
Kreeg constant dubbele rekeningen voor zorgkosten (in zo'n betalingsoverzicht) die allang betaald waren via een eerder gestuurde acceptgiro .
Die gasten weten serieus álles te verprutsen .
When I die, I want to go peacefully like my Grandfather did, in his sleep -- not screaming, like the passengers in his car.
  vrijdag 12 maart 2010 @ 09:40:45 #11
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_79048659
Ze mogen een incassobureau inschakelen. Of bij een rechtsgang de incassokosten worden toegewezen is echter de vraag, maar om dat te kunnen beoordelen geef je te weinig informatie. Sowieso zou ik direct alle openstaande nota's aan Zilveren Kruis (niet aan Vesting) betalen, want dat ben je sowieso verplicht.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')