abonnement Unibet Coolblue
pi_79167933
quote:
Op maandag 15 maart 2010 02:14 schreef slacker_nl het volgende:

[..]

Dat wat een theorie wordt genoemd? De evolutietheorie? Dat is een wetenschappelijke theorie. http://www.encyclo.nl/begrip/Theorie
Meid, ik weet wat een theorie is.

Er is naar mijn mening alleen zoveel bewijs voor dat het voor mij gewoon bestaat als evolutie.
Men praat ook niet over de zwaartekrachttheorie om maar iets te noemen. Men praat over zwaartekracht.
pi_79168058
quote:
Op maandag 15 maart 2010 14:06 schreef RichardDawkins het volgende:

[..]

Meid, ik weet wat een theorie is.

Er is naar mijn mening alleen zoveel bewijs voor dat het voor mij gewoon bestaat als evolutie.
Men praat ook niet over de zwaartekrachttheorie om maar iets te noemen. Men praat over zwaartekracht.
Je moet dan ook onderscheid maken tussen het natuurverschijnsel en de theorie die het omschrijft. Zwaartekracht als verschijnsel bestaat, zoals iedereen kan nemeten. Maar je hebt verscheidene theorieën die het verschijnsel beschrijven.

Ik snap je punt dan ook niet helemaal.
-
  maandag 15 maart 2010 @ 14:12:49 #78
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_79168208
Kennelijk weet je niet wat een theorie is, anders had je niet opgeschreven wat je opschreef. En we hebben ook nog de Algemene relativiteitstheorie van Einstein. Alle wetenschappelijke idee'en zijn theorie'en, en dan niet van het type conspiracy, maar gewoon theorie'en die te meten/ontkrachten zijn door de wetenschap.

En omdat er zoveel bewijzen die de evolutietheorie ondersteunen, kan je gewoon zeggen dat het de best bewezen wetenschappelijke theorie is. Dawkins (de echte) geeft dit ook zelf aan in een van z'n docu's cq betogen.

En FYI, noem me geen meid. Als je de naam van Dawkins draagt, doe wat meer moeite om normaal te reageren, dat doet de echte Dawkins ook. Die zal je mij ook niet horen aanspreken met missy.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
pi_79168253
quote:
Op maandag 15 maart 2010 14:09 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Je moet dan ook onderscheid maken tussen het natuurverschijnsel en de theorie die het omschrijft. Zwaartekracht als verschijnsel bestaat, zoals iedereen kan nemeten. Maar je hebt verscheidene theorieën die het verschijnsel beschrijven.

Ik snap je punt dan ook niet helemaal.
Hetzelfde geldt overigens voor evolutie. Het feit is de veranderende samenstelling van het genotype binnen populaties tussen generaties. De theorie is het hele verklarende raamwerk.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_79169011
Mijn punt is dat als men het over evolutie heeft men het vaak niet zo noemt maar het steeds blijft benoemen als; de evolutie theorie. Als je de theorie erachter wilt bespreken en je noemt het zo, best, maar voornamelijk bedoelt men evolutie als men zegt; de evolutie theorie.
pi_79169074
quote:
Op maandag 15 maart 2010 14:12 schreef slacker_nl het volgende:
En FYI, noem me geen meid. Als je de naam van Dawkins draagt, doe wat meer moeite om normaal te reageren, dat doet de echte Dawkins ook. Die zal je mij ook niet horen aanspreken met missy.
Ja daag. Dit is het Fok! forum meid. Ik noem jou zoals ik zelf wil net zoals ik hier mezelf genoemd heb zoals ik zelf wil. Niet zeuren.
pi_79169242
quote:
Op maandag 15 maart 2010 14:34 schreef RichardDawkins het volgende:
Mijn punt is dat als men het over evolutie heeft men het vaak niet zo noemt maar het steeds blijft benoemen als; de evolutie theorie. Als je de theorie erachter wilt bespreken en je noemt het zo, best, maar voornamelijk bedoelt men evolutie als men zegt; de evolutie theorie.
Nee hoor, meestal bedoelt men gewoon de theorie, niet de veranderende genfrequenties.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  maandag 15 maart 2010 @ 14:41:09 #83
264561 Symo
Causa sui
pi_79169262
quote:
Op zondag 14 maart 2010 23:45 schreef AryaMehr het volgende:
We kunnen tot de eeuwigheid door discussiëren, maar daar schieten we natuurlijk niets mee op. Het blijft een welles-en-nietes spelletje. Ik ben ben en blijf van mening dat de Arabische deelname aan de wetenschap in de islamitische landen gering is geweest en dat de meeste invloedrijke wetenschappers van Perzische afkomst waren. De islamitische wetenschap was een voortzetting van de wetenschap die in de pre-islamitische gebieden bedreven werd. Daarom is de grootste prestatie van de islamitische wetenschap het doorgeven van de Griekse, Romeinse, Perzische, Chinese en Indiase kennis aan de Europeanen geweest, zoals Bertrand Russel het ook verwoordde. Om maar even af te sluiten met de woorden van Joseph A. Schumpeter:
[..]


Ik vind 'doorgeven' een term die tekort doet, feit blijft dat ze er open voor stonden, en er achter stonden, het bedreven! Een positieve boodschap bekeken vanuit de huidige maatschappelijke tumult mbt de islam.
Jouw doorgaans negatieve toonzetting voegt in die zin dan ook weinig toe.
MAAR je zegt het zelf al, jij bent van MENING. het is en blijft een Welles niettes spelletje..
quote:
Op zondag 14 maart 2010 22:59 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

Lees dan ook verder.
[..]

Helemaal geen moslim uitvinding dus.
Zei ik ook niet in mijn post, dus wederom zeg ik je, beter lezen vriend.

''Ook door 'moslims' dus. Eigenlijk als je dat zo leest, hebben ze het doorontwikkelt''.

beter lezen..

''Bimaristan survived the change of rulers and evolved into a public hospital with medical university and psychiatric facilities over the centuries under Muslim physicians.

According to Howard R. Turner, the medieval Islamic hospitals in Cairo, Baghdad and Damascus were no less advanced than the later hospitals of England's Victorian era.[6]''



Hoe dan ook, moslims hebben een gedegen aandeel in de ontwikkeling van het moderne ziekenhuis gehad. Thans, die conclusie trek ik. Of hebben die mensen toen de tijd soms geen ruk uitgevoert??

Wat is dan je punt? Alleen de ''persoon'' die het eerste is mag zeggen dat ie slim is?
pi_79169282
quote:
Op maandag 15 maart 2010 14:40 schreef Monolith het volgende:

[..]

Nee hoor, meestal bedoelt men gewoon de theorie, niet de veranderende genfrequenties.
Niet in mijn ervaring.
  maandag 15 maart 2010 @ 14:43:10 #85
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_79169342
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 18:01 schreef Rookert het volgende:

[..]

Daar gaat het niet om, het gaat erom dat de link met Darwin dan redelijk snel gelegd kan worden.
Als je niks van wetenschap begrijpt zou je die link inderdaad kunnen leggen, ja.
pi_79169395
quote:
Op maandag 15 maart 2010 14:41 schreef RichardDawkins het volgende:

[..]

Niet in mijn ervaring.
Als mensen het over evolutie hebben, dan doelen ze niet op bijvoorbeeld natuurlijke selectie?
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_79169506
quote:
Op maandag 15 maart 2010 14:34 schreef RichardDawkins het volgende:
Mijn punt is dat als men het over evolutie heeft men het vaak niet zo noemt maar het steeds blijft benoemen als; de evolutie theorie. Als je de theorie erachter wilt bespreken en je noemt het zo, best, maar voornamelijk bedoelt men evolutie als men zegt; de evolutie theorie.
Ageren tegen mensen die de befaamde one-liner "de evolutietheorie is ook maar een 'theorie'" gebruiken, is terecht. Maar er is niks mis met gewoon spreken over de 'evolutietheorie' als men het daadwerkelijk ook echt heeft over de 'evolutietheorie'.
"A little philosophy inclineth man's mind to atheism, but depth in philosophy bringeth man's minds about to religion." - Sir Francis Bacon
"Heb je vijanden lief, wees goed voor wie jullie haten." - Jezus
pi_79169586
quote:
Op maandag 15 maart 2010 14:34 schreef RichardDawkins het volgende:
Mijn punt is dat als men het over evolutie heeft men het vaak niet zo noemt maar het steeds blijft benoemen als; de evolutie theorie. Als je de theorie erachter wilt bespreken en je noemt het zo, best, maar voornamelijk bedoelt men evolutie als men zegt; de evolutie theorie.
Geen zin om het nog verder uit te leggen. Mezelf maar gequote.
Te simpel punt om meer moeite aan te besteden.
pi_79169679
quote:
Op maandag 15 maart 2010 14:49 schreef RichardDawkins het volgende:

[..]

Geen zin om het nog verder uit te leggen. Mezelf maar gequote.
Te simpel punt om meer moeite aan te besteden.
Guttegut, het is toch wat met die Dawkins-adeptjes. 99% van de mensen die het over evolutie heeft, doelt daarmee op het concept van soortvorming d.m.v. met name natuurlijke selectie.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_79169895
quote:
Op maandag 15 maart 2010 14:51 schreef Monolith het volgende:

[..]

Guttegut, het is toch wat met die Dawkins-adeptjes. 99% van de mensen die het over evolutie heeft, doelt daarmee op het concept van soortvorming d.m.v. met name natuurlijke selectie.
Je snapt echt totaal niet wat ik bedoel he. Lees het verdomme voor de grap eens.

Ik zeg dat men vaak spreekt met de woorden; de evolutie theorie
Wanneer men niet doelt op de theorie erachter, maar op evolutie zelf.

Dat is alles wat ik probeer duidelijk te maken hier.
pi_79170243
quote:
Op maandag 15 maart 2010 14:57 schreef RichardDawkins het volgende:

[..]

Je snapt echt totaal niet wat ik bedoel he. Lees het verdomme voor de grap eens.

Ik zeg dat men vaak spreekt met de woorden; de evolutie theorie
Wanneer men niet doelt op de theorie erachter, maar op evolutie zelf.

Dat is alles wat ik probeer duidelijk te maken hier.
Ik snap het nog steeds prima hoor, JIJ snapt het niet. Zoals gezegd doelt men juist wél op het verklarende raamwerk en aspecten daaruit zoals de 'tree of life', natuurlijke selectie, enzovoort.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_79170603
quote:
Op maandag 15 maart 2010 15:06 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ik snap het nog steeds prima hoor, JIJ snapt het niet. Zoals gezegd doelt men juist wél op het verklarende raamwerk en aspecten daaruit zoals de 'tree of life', natuurlijke selectie, enzovoort.
Ja en nogmaals, niet in mijn ervaring. Dan zul jij wel andere mensen tegen zijn gekomen.
En volgens mij heb ik dit zo al gezegd. Wat is er nou eigenlijk te zeiken? Kick je erop om mensen express in herhaling te laten vallen?
  maandag 15 maart 2010 @ 16:37:46 #93
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_79174391
quote:
Op maandag 15 maart 2010 14:41 schreef Symo het volgende:
Wat is dan je punt?
Mijn punt is dat een ziekenhuis geen moslim-uitvinding is, dat werd namelijk wel ten stelligste beweerd.
  maandag 15 maart 2010 @ 17:14:05 #94
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_79175868
quote:
Op maandag 15 maart 2010 14:36 schreef RichardDawkins het volgende:

[..]

Ja daag. Dit is het Fok! forum meid. Ik noem jou zoals ik zelf wil net zoals ik hier mezelf genoemd heb zoals ik zelf wil. Niet zeuren.
Das geen argument natuurlijk, ik zit al jaren op Fok.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
pi_79175973
quote:
Op maandag 15 maart 2010 17:14 schreef slacker_nl het volgende:

[..]

Das geen argument natuurlijk, ik zit al jaren op Fok.
Das fijn voor je, dan behoor je te weten dat je op een forum je kunt noemen zoals je wilt zonder dat daar een bepaald gedrag uit voortkomt. Stel ik noem me JPBalkenende, moet ik me dan ook zo gedragen als hij? Natuurlijk niet.
  maandag 15 maart 2010 @ 17:16:37 #96
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_79175975
quote:
Op maandag 15 maart 2010 14:44 schreef Monolith het volgende:

[..]

Als mensen het over evolutie hebben, dan doelen ze niet op bijvoorbeeld natuurlijke selectie?
Nee, ik niet iig. Als ik het over evolutie heb, dan heb ik het over en natuurlijke selectie, en de tree of life, en het onstaan van leven op aarde en de evolutie naar complexer leven van simpel leven (dus van eencelige organismes die naar meercellige organismes evolueren en vanuit daar weer verder evolueren). Natuurlijke selectie is slechts een onderdeel hiervan (wel een cruciaal onderdeel overigens).
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
pi_79176012
quote:
Op maandag 15 maart 2010 15:15 schreef RichardDawkins het volgende:

[..]

Ja en nogmaals, niet in mijn ervaring. Dan zul jij wel andere mensen tegen zijn gekomen.
En volgens mij heb ik dit zo al gezegd. Wat is er nou eigenlijk te zeiken? Kick je erop om mensen express in herhaling te laten vallen?
Het punt is dat je het specifiek hebt over mensen in dit topic en die hebben het duidelijk wél over de theorie.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  maandag 15 maart 2010 @ 17:17:33 #98
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_79176017
quote:
Op maandag 15 maart 2010 17:16 schreef RichardDawkins het volgende:

[..]

Das fijn voor je, dan behoor je te weten dat je op een forum je kunt noemen zoals je wilt zonder dat daar een bepaald gedrag uit voortkomt. Stel ik noem me JPBalkenende, moet ik me dan ook zo gedragen als hij? Natuurlijk niet.
Nee, maar je moet ook niet dom gaan doen met zinnen, ach meid. Ik ga jou toch ook niet jochie noemen omdat ik het niet met je eens ben? Houd de discussie volwassen.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
  maandag 15 maart 2010 @ 18:24:08 #99
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_79178291
quote:
Op maandag 15 maart 2010 14:34 schreef RichardDawkins het volgende:
Mijn punt is dat als men het over evolutie heeft men het vaak niet zo noemt maar het steeds blijft benoemen als; de evolutie theorie. Als je de theorie erachter wilt bespreken en je noemt het zo, best, maar voornamelijk bedoelt men evolutie als men zegt; de evolutie theorie.
Theorie, voor een wetenschapper, betekent 'verklaring'. En evolutie is de verklaring voor de biodiversiteit die wij om ons heen zien. Wat jij hier 'evolutie' noemt als tegengestelde van 'evolutietheorie' kun je wellicht beter biodiversiteit noemen.

Voor gewone mensen betekent 'theorie' vaak een soort gok, we weten het niet zeker. Maar dat betekent niet dat je evolutie iets anders dan een theorie zou moeten noemen. Het is wel vaak nodig om aan gewone mensen uit te leggen wat er nou eigenlijk wordt bedoeld met 'theorie'.
quote:
People sometimes try to score debating points by saying, "Evolution is only a theory." That is correct, but it's important to understand what that means. It is also only a theory that the world goes round the Sun -- it's just a theory for which there is an immense amount of evidence.
There are many scientific theories that are in doubt. Even within evolution, there is some room for controversy. But that we are cousins of apes and jackals and starfish, let's say, that is a fact in the ordinary sense of the word.
Richard Dawkins, 1999

En hier doelt hij dus op de nogal verschillende definities die wetenschappers en gewone mensen hebben van de woorden 'theorie' en 'feit'.

[ Bericht 13% gewijzigd door Molurus op 15-03-2010 18:37:45 ]
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_79178881
quote:
Op maandag 15 maart 2010 17:17 schreef Monolith het volgende:

[..]

Het punt is dat je het specifiek hebt over mensen in dit topic en die hebben het duidelijk wél over de theorie.
Gelieve dan aan te geven waar ik het specificeer op mensen in dit topic.
Het zal je misschien verbazen maar ik praat met mensen buiten Fok! om. Grotere kans dat ik die bedoel nietwaar?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')