abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 14 maart 2010 @ 22:43:48 #201
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_79150709
quote:
Op zondag 14 maart 2010 22:31 schreef greavy het volgende:
Ik vond deze op nuentoen.nl:
[ afbeelding ]
11-6-1977 - De door een kogelregen doorboorde trein na de kaping door Zuid-Molukkers bij de Punt, Glimmen.
In die trein zat ook o.a. Annie Brouwer-Korf, de vorige burgemeester van Utrecht, drie maanden zwanger.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 14 maart 2010 @ 22:43:49 #202
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_79150711
Zit ik op Somda te lezen in het Opvallende Dingen topic, kom ik dit tegen:
quote:
Kennelijk ging het niet goed met trein 1957 vanmiddag. Reed met +10 bij Bd. Vanaf Ehv is stel 530 ingezet om 1957 te rijden naar Vl. Normaal gesproken komt deze dan als 1968 terug.
Aldus Somda-gebruiker Keesje.
Plan T 530 heeft de ICRm stam afgelost te Eindhoven, om verder naar Venlo te gaan..
Hij is inderdaad in Venlo weer gekeerd, om daar de 1968 te rijden (terug naar Den Haag Centraal uit Venlo).

Hij reed niet eens met iets gekoppeld, het lijkt mij dan dat het heel rustig was, of er moesten meerdere mensen staan.. Konden ze deze in Venlo niet aflossen met een ICRm stam of dergelijke, die daar toch wel genoeg staan..
  Redactie Sport zondag 14 maart 2010 @ 23:06:58 #203
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_79152056
ICRm-stammen in Venlo? Daar staat normaal gesproken niks, behalve de kerende treinen (er wordt daar gekeerd in 36 minuten)
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_79152304
quote:
Op zondag 14 maart 2010 22:43 schreef greavy het volgende:
Zit ik op Somda te lezen in het Opvallende Dingen topic, kom ik dit tegen:
[..]

Aldus Somda-gebruiker Keesje.
Plan T 530 heeft de ICRm stam afgelost te Eindhoven, om verder naar Venlo te gaan..
Hij is inderdaad in Venlo weer gekeerd, om daar de 1968 te rijden (terug naar Den Haag Centraal uit Venlo).

Hij reed niet eens met iets gekoppeld, het lijkt mij dan dat het heel rustig was, of er moesten meerdere mensen staan.. Konden ze deze in Venlo niet aflossen met een ICRm stam of dergelijke, die daar toch wel genoeg staan..
Sorry, maar als je je hier druk om gaat maken ben je toch eigenlijk wel een autist, of zeg ik nu iets heel ergs? NOFI
  zondag 14 maart 2010 @ 23:11:42 #205
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_79152353
quote:
Op zondag 14 maart 2010 23:10 schreef TeringHenkie het volgende:

[..]

Sorry, maar als je je hier druk om gaat maken ben je toch eigenlijk wel een autist, of zeg ik nu iets heel ergs? NOFI
Mwoa, als zoiets op het somda-forum staat is dat ook wel genoeg ja
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_79152917
*gaat naar SOMDA.nl en leest waar SOMDA nou eigenlijk de afkorting voor is*
quote:
Somda staat voor Spots en OMlopen DAtabase.
Een spot is de vastlegging van treinmaterieel op een bepaald tijdstip op een bepaalde plek. De meeste spots bestaan slechts uit een materieelnummer, een treinnummer, een locatie en eventueel een positie.
Een omloop is de vastlegging van de verschillende diensten die treinmaterieel volgt.

Somda kan spots opslaan en aan de hand hiervan worden omlopen berekend. Het grote voordeel van Somda is dat spots online ingevoerd kunnen worden, het programma is voor vele gebruikers bereikbaar en door iedereen te raadplegen en voor iedereen gratis!
Ooooooooooow...dat hele forum zit vol met autisten
  zondag 14 maart 2010 @ 23:22:54 #207
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_79152954
quote:
Op zondag 14 maart 2010 23:22 schreef TeringHenkie het volgende:
*gaat naar SOMDA.nl en leest waar SOMDA nou eigenlijk de afkorting voor is*
[..]

Ooooooooooow...dat hele forum zit vol met autisten
Precies. En daarom zitten wij hier
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 14 maart 2010 @ 23:37:15 #208
258802 Yreal
henk..!
pi_79153639
quote:
Op zondag 14 maart 2010 23:22 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Precies. En daarom zitten wij hier
doen wij dan alsof we autisten zijn, of zijn we autisten die doen alsof we normaal zijn ?
  Redactie Frontpage / Sport zondag 14 maart 2010 @ 23:38:59 #209
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_79153723
quote:
Op zondag 14 maart 2010 23:22 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Precies. En daarom zitten wij hier
Ik post er nog wel eens, maar dat zijn slechts één bericht per maand ofzo. Voor de rest heb ik er niets te zoeken.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_79153945
quote:
Op zondag 14 maart 2010 23:38 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Ik post er nog wel eens, maar dat zijn slechts één bericht per maand ofzo. Voor de rest heb ik er niets te zoeken.
Maar je post er dus wel. Je hebt jezelf al verraden!

Ga eens snel omlopen uit je hoofd leren! Kssst!
pi_79154051
Al die codes, stationsafkortingen, materiaalnummers, locnummers, treinserienummers, wanneer je welk materiaal in welke rit waar ziet. Boeit toch weinig?
dag
  Redactie Frontpage / Sport zondag 14 maart 2010 @ 23:45:34 #212
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_79154078
quote:
Op zondag 14 maart 2010 23:42 schreef TeringHenkie het volgende:

[..]

Maar je post er dus wel. Je hebt jezelf al verraden!

Ga eens snel omlopen uit je hoofd leren! Kssst!
Ga jij je mond eens snel spoelen
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_79155274
Kijk, ik vind treinen erg interessant. Het zijn grote machines, maken veel lawaai, ze werken met hoge vermogens. Bovendien heb je bovenin bijv. een ICM een mooi uitzicht. Maar om nou treinserienummers uit je hoofd te gaan leren, en langs de baan materieelnummers te noteren...nee, dat gaat me te ver.
Open dagen bij de werkplaatsen vind ik wel leuk, kun je ook eens zien hoe het allemaal afgewerkt is in de draaistellen etc. maar ik schaam me er een beetje voor om tussen al die kwijlo's te lopen. Kijk voor de gein eens in een cabine, ze zitten met z'n allen aan de frontseinknoppen te rossen alsof 't hun eigen lul is WANT DAN KUNNEN ZE OOK EEN GEVAARSEIN MAKEN NET ZOALS BIJ EEN ECHT ONGELUK (buitenste 2 geel, binnenste rood)

Als ze hun prioriteiten op orde hadden verdienden ze nu bakken met geld en lagen ze elke avond bovenop een andere vrouw, maar nee, onthouden welk treinnummer in welke serie

Sorry, dat moest er even uit.
pi_79155328
quote:
Op maandag 15 maart 2010 00:16 schreef TeringHenkie het volgende:
Kijk, ik vind treinen erg interessant. Het zijn grote machines, maken veel lawaai, ze werken met hoge vermogens. Bovendien heb je bovenin bijv. een ICM een mooi uitzicht. Maar om nou treinserienummers uit je hoofd te gaan leren, en langs de baan materieelnummers te noteren...nee, dat gaat me te ver.
Open dagen bij de werkplaatsen vind ik wel leuk, kun je ook eens zien hoe het allemaal afgewerkt is in de draaistellen etc. maar ik schaam me er een beetje voor om tussen al die kwijlo's te lopen. Kijk voor de gein eens in een cabine, ze zitten met z'n allen aan de frontseinknoppen te rossen alsof 't hun eigen lul is WANT DAN KUNNEN ZE OOK EEN GEVAARSEIN MAKEN NET ZOALS BIJ EEN ECHT ONGELUK (buitenste 2 geel, binnenste rood)

Als ze hun prioriteiten op orde hadden verdienden ze nu bakken met geld en lagen ze elke avond bovenop een andere vrouw, maar nee, onthouden welk treinnummer in welke serie

Sorry, dat moest er even uit.
Ik ben het helemaal met je eens
pi_79157777
quote:
Op maandag 15 maart 2010 00:16 schreef TeringHenkie het volgende:
Bovendien heb je bovenin bijv. een ICM een mooi uitzicht.
Jammer dat alleen de machinist daar mag komen
  maandag 15 maart 2010 @ 08:47:33 #216
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_79158307
quote:
Op maandag 15 maart 2010 00:16 schreef TeringHenkie het volgende:
(buitenste 2 geel, binnenste rood)
Pssst....andersom!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_79159271
Treinkenners, vanochtend gebeurde er wat raars. Ik heb verder geen verstand van treinen dus ik vertel alleen wat mij opviel. De stoptrein kwam aanrijden (sprinter) bij het eindstation en moest dus weer omkeren. De machinist ging dus naar de andere kabine. Lichten gingen uit en weer aan, maar de trein vertrok maar niet...

Ondertussen (10 minuten later) kwam de intercity al aanrijden dus veel mensen wilden de trein uit om die dan maar te pakken, maar de deuren gingen ook niet open. De trein ging nog een paar keer aan en uit en toen liep de machinist naar een andere kabine (2 waren gekoppeld) en opende de deuren en zei dat de trein niet verder ging rijden. Iedereen de trein uit. Toen liep de beste man weer naar de voorste kabine en de trein reed weg.

Afgezien van het feit dat iedereen hierdoor twee treinen had gemist, is dit natuurlijk een beetje raar. Wat me op viel is dat dat belletje een paar keer af ging (maar niet in de voorste kabine, maar de achterste van het eerste treinstel) en ik denk dat hij gewoon iets niet goed heeft ontkoppelt ofzo. Iemand een idee? Was dit gewoon een stagiair machinist ofzo
Facts don't care about your feelings
  maandag 15 maart 2010 @ 09:42:53 #218
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_79159326
Leerling machinisten rijden nooit alleen, dus dat was het niet. Als ik het zo hoor zou het een defect deurcircuit kunnen zijn: die bel kan dat verklaren. Misschien kwamen de deuren niet goed in de vergrendeling en kreeg de machinist geen groene lamp. Als dat aan het begin van een rit gebeurt, kan ik me voorstellen dat de trein weer geleegd wordt.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_79159463
Waarom moest hij daarvoor dan naar de andere kabine om dat probleem weer op te lossen?

Hij zei ook iets van: "ja er was geen conducteur aanwezig, maar ze zeiden rij hem maar zonder conducteur".
Facts don't care about your feelings
  maandag 15 maart 2010 @ 09:53:35 #220
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_79159573
Misschien om te kijken of de lamp aan die kant wel brandde?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 15 maart 2010 @ 10:04:13 #221
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_79159852
Vanochtend zag ik bij Rhenen de 1705 staan met daarachter een aantal bakken DD-AR. Wel een heel verschil met het 2x Mat '64 wat er meestal staat.
  Redactie Sport maandag 15 maart 2010 @ 10:04:35 #222
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_79159864
Treinserienummers en verkortingen weet ik grotendeels wel uit het hoofd, maar alleen maar omdat je ze vaak tegenkomt als je somda doorleest (de grootste bron van info voor mijn site). Omlopen weet ik absoluut niet uit mijn hoofd, ik zoek ze alleen even op in het fictieve geval dat er ICRm is ingezet vanuit Deventer naar Schiphol, om te kijken in welke trein het dan naar Enschede komt
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Moderator maandag 15 maart 2010 @ 10:46:13 #223
155227 crew  Guppy
dus
pi_79160992
Ooh, ik vergat bijna een maandabonnement te kopen vanmorgen!! Gelukkig staat er in Arnhem ook nog een automaat op de loopbrug, hoefde ik niet meer helemaal terug.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_79161136
quote:
Op maandag 15 maart 2010 10:46 schreef Guppyfriend het volgende:
Ooh, ik vergat bijna een maandabonnement te kopen vanmorgen!! Gelukkig staat er in Arnhem ook nog een automaat op de loopbrug, hoefde ik niet meer helemaal terug.
Godzijdank!
Facts don't care about your feelings
  maandag 15 maart 2010 @ 10:59:43 #225
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_79161351
quote:
Op maandag 15 maart 2010 10:52 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Godzijdank!
NP.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')