abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 14 maart 2010 @ 03:33:53 #176
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_79117965
Spoorlopen langs High Speed 1? 2 maanden de gevangenis in.

En nog allerlei plaatjes van High Speed 1 en St. Pancras International.
  zondag 14 maart 2010 @ 03:50:41 #177
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_79118035
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 20:40 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Hoewel ik meestal een hekel heb aan het duperen van onschuldige reizigers, zou ik als Belgische spoormedewerker ook geen andere manieren meer weten om dat tuig in de directie wakker te schudden..
Ik vind dit cru om te zeggen, maar misschien dat de NMBS-werknemers FT'tjes kunnen doen.
pi_79118658
Waar gaan we naartoe met het Boekenweekgeschenk?
  zondag 14 maart 2010 @ 10:30:53 #179
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_79119580
Ik ga vandaag nergens naar toe, heb het voor dit weekend wel weer gezien.
  zondag 14 maart 2010 @ 12:13:20 #180
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_79121657
quote:
Op zondag 14 maart 2010 08:32 schreef Socios het volgende:
Waar gaan we naartoe met het Boekenweekgeschenk?
Nergens
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 14 maart 2010 @ 12:23:39 #181
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_79121997
quote:
Op zondag 14 maart 2010 03:33 schreef James1988 het volgende:
Spoorlopen langs High Speed 1? 2 maanden de gevangenis in.
Ben wel benieuwd wat die man daar eigenlijk dacht te gaan doen Was het een dronken boer die naar huis wilde? Was het een verkennend stromannetje van een terreurorganisatie? Dat maakt nogal wat uit natuurlijk.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 14 maart 2010 @ 13:54:58 #182
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_79124868
Zaterdag, 13 Maart 2010. Een reis van 876 kilometer staat op het schema.
Nadat ik me bijna verslapen heb , ruim op tijd op station Zwijndrecht.
En daar begint de reis.


Station Zwijndrecht; 6.15 in de ochtend, nog géén 1 trein te bekennen.

En dan komt de trein. Een Plan V 944, solo. Dit was geen overbodige luxe, want ik was de enige in de trein.
Aangekomen in Dordrecht was het wachten op de juiste trein, naar Venlo. Ik moest er in Eindhoven al uit. Deze werd gereden door VIRM 8732.
In Eindhoven een directe overstap op de trein naar Maastricht. Hierin reden VIRM 9563 (achter) en 8642 (voor). Ik ging tot Sittard in de 9563 zitten. Hier zaten nog een paar reizigers, waaronder iemand met een laptop.
Tot zijn grote ergernis werkten de stopcontacten niet, en vond hij het een kut-service. Extra betalen, en dan iets krijgen wat niet eens werkt. Hij ging toen maar verder werken, zonder lader.

Aangekomen in Sittard werden we gesplitst. Ik liep toen door naar het voorste stel, om naar Maastricht te kunnen. Het achterste stel reed weliswaar óók via Maastricht, maar zou niet stoppen te Maastricht. Hij maakte alleen kop, en je kon niet uitstappen.
Eindelijk in Maastricht. Het is nu 8.37 in de ochtend. We hadden een kleine vertraging, namelijk +3.


Plan V 937 staat klaar om te vertrekken als Stoptrein naar Roermond.


Plan V 450 staat op een kopspoortje te niksen

Vanaf hier overgestapt op de Stoptrein naar Maastricht Randwyck, gereden door Veolia. Deze werd gereden voor Velios 503.


Velios 503 staat te wachten tot hij weer mag vertrekken als Stoptrein naar Kerkrade-Centrum onder nummer 32027


Voorbij station Maastricht Randwyck is er géén ATB meer aanwezig, als je dit bord mag geloven.


Plan V 855 staat te Maastricht Randwyck klaar om te vertrekken naar Maastricht.

Ik laat deze gaan, en stap even later weer terug in de Velios 503 van Veolia. Deze gaat samen met mij door naar Kerkrade Centrum. Voor vertrek nog gesproken met de machinist, en hij vond het een bijzondere rit, zoveel kilometer, zolang weg en zoveel verschillende trajecten.





Een aantal foto's van het heuvelland

Aangekomen in Kerkrade Centrum maakt de machinist kop, en ik neem hier profijt van, om even op het perron te kijken.


Perron/Station Kerkrade Centrum
Kerkrade Centrum stelt niet veel voor, kon je wel zien. We vertrekken om 10.00 weer richting Heerlen.
Aangekomen in Heerlen stap ik uit, en zie ik 2 Duitse treinen gekoppeld staan. Foto's gemaakt, maar zijn helaas mislukt.
Ik ga hier naar de omgeleide InterCity, die om 10.27 vertrekt, richting Sittard en Roermond.
Deze word gereden door VIRM 9596.


Aangekomen bij Sittard staat Strukton-loc 08-475-45 en een dieselloc CB 1001 te niksen.

Na 12 minuten vertraging opgelopen te hebben, zijn we eindelijk vertrokken uit Sittard. In Sittard werd omgeroepen "dat het spoor voor ons bezet was", maar even later keek ik naar buiten, via de deur, en zie een ambulance staan. Iemand bleek onwel te zijn geworden. Hierna konden we eindelijk vertrekken.
Ik had in Roermond 8 minuten overstap om de Veolia trein van 11.36 naar Nijmegen te kunnen nemen. Helaas heb ik deze gemist door de vertraging. Hierdoor bij Cuijk ook de afspraak met hc Nm misgelopen, om de OHIH kalender in ontvangst te nemen.
Om 12.06 vertrekt Velios 357 vanaf Roermond, en ik vertrek met deze naar Nijmegen. Helaas is deze foto mislukt.
Hierbij trof ik net na Reuver me eerste controle van de hele dag.

Vanaf Nijmegen was me planning om naar Arnhem te gaan, om vanaf Arnhem met Syntus naar Tiel, en vanaf Tiel naar Utrecht te gaan.
Wegens de opgelopen vertraging ben ik vanaf Nijmegen rechtstreeks naar Utrecht gereisd, met de IC van 13.27 die gereden werd door VIRM 8705
Net nadat we Ede-Wageningen gehalteerd hadden, kwam de tweede controle.


Plan V 900 staat klaar om de Museumpendel naar het Spoorwegmuseum te verzorgen, om 14.32.

Vanaf Utrecht ben ik in de Sprinter naar Rhenen gestapt. Omdat ik eerder dan gepland in Utrecht was, dacht ik er aan om 14.45 naar Rhenen te vertrekken. Dit heb ik niet gedaan, omdat deze door een DD-AR stam werd gereden. Om 15.15 reed er wél 2x Plan V.
Hierbij werd ik net voor Maarn gecontroleerd, de 3e van de hele reis.

Aangekomen in Rhenen een kering van 18 minuten, dus tijd genoeg om een rondje te doen. Vertrek 16.08


Plan V 446v en 476a staan klaar in Rhenen om terug te gaan naar Utrecht.


Een overzicht van het perron in Rhenen


Vlak voor vertrek in Rhenen

Vanaf Rhenen weer met de Sprinter terug gegaan naar Utrecht, om daar over te stappen op de Sprinter naar Baarn. Inmiddels is het alweer 17:00 uur, en de Sprinter naar Baarn vertrekt om 17:05. In Utrecht werd Plan V 455 er voorop bijgeplaatst, en zat Plan V 463 achterop.
Toen we Utrecht Overvecht uit waren, kwam de HC. Me 4e controle van deze dag.


DD-AR stam 7808 en 7871 staan naast elkaar. De 7871 zal vertrekken naar Almere Centrum.
Hierbij bedank ik de machinist van de Stoptrein naar Zwolle nog even, omdat hij even iets langer wachtte met vertrekken, zodat ik beide stammen naast elkaar had.


Plan V 463 komt vanuit Baarn aan in Utrecht, en zal even later weer vertrekken naar Baarn.


Plan V 455 werd erbij gekoppeld, om samen met de 463 naar Baarn te gaan

De trein vertrok netjes op tijd, alles liep zoals het hoorde, en aangekomen in Soest passeert Plan V 949 ons.


Plan V 949 te Soest

Wij rijden door naar Baarn, en daar verplaats ik mij naar Sp. 3.
Inmiddels is het alweer 17:40. Vanaf spoor 3 zou de trein naar Amersfoort vertrekken. Deze werd gereden door DD-AR stem 7430 met een onbekende loc.

In Amersfoort zoek ik het juiste perron, om de Protos naar Ede-Wageningen te nemen. Deze kwam mooi optijd aan, en ik neem dus alvast plaats.


Protos 5035 staat te Amersfoort klaar om te vertrekken naar Ede-Wageningen

Om eerlijk te zijn, zijn het rottreinen. Ik vond de stoelen voor geen meter zitten - zelf niet in de eerste klas. Die grote tafel bij de 4zits is dan wel weer handig, maar die poot in het midden is niet meer of minder dan irritant.

Vanaf Ede-Wageningen ben ik met de intercity, die gereden werd door VIRM 8721, naar Schiphol gegaan. Vlak na Ede-Wageningen kreeg ik me vijfde, en tevens laatste controle van deze dag.
Hier even een frietje gehaald, en weer terug naar het perron.
Inmiddels is het alweer 20.22. Maar ik heb nog 2 en een half uur te gaan, voor ik eindelijk thuis ben.

Vanaf Schiphol ben ik met de Sneltrein naar Leiden vertrokken, en daar uitgestapt. Deze werd gereden door VIRM 9552.
Vanaf Leiden ben ik vertrokken naar Utrecht, met de Intercity. Deze werd gereden door VIRM 9450.
Eenmaal in Leiden, heb ik tevergeefs moeite gedaan om een foto te maken, door de duisternis waren ze allemaal mislukt. Het was namelijk ook alweer 20.40.
Vanaf sp. 18/19 ben ik naar sp. 7 gegaan, om daar de intercity naar Rotterdam te nemen. Deze werd gereden door een ICM 4248.
In Rotterdam heb ik de stoptrein naar Zwijndrecht opgezocht. Deze vertrok om 22.35
Deze stoptrein werd gereden door 2x Plan V, namelijk de 466 v en de 884a.
De HC had een super humeur, want de ene grap na de andere kwam voorbij, samen met zijn collega.

Wanneer we op Rotterdam Zuid komen, roept de machinist om "Station Rotterdam Zuid, Rotterdam Zuid."
Hierop loopt de HC naar de cabine van de 884, aan de voorkant, en roept het volgende om:
"Dames en heren, jongens en meisjes, het volgende station is Rotterdam Zuid. Indien u naar Rotterdam Zuid wilt, of een kaartje tot hier hebt, verzoek ik U om uit te stappen. Deze trein zal namelijk niet opnieuw terugkeren te Rotterdam Zuid. Wij wensen U nog een fijne dag hier toe."
Daarop loopt hij naar de deur, en bij stilstand opent hij deze.
Hierop zegt hij tegen de reizigers die mee willen:
"Welkom dames en heren, stap lekker in als U met deze trein mee wilt. Deze trein rijdt door richting Dordrecht en Roosendaal, en stopt op tussengelegen stations. Stap in, en heb een plezierige rit."
We vertrekken weer, en bij Rotterdam Lombardijen roept de machinist om:
"Dames en heren, jongens en meisjes, het volgende station is Rotterdam Lombardijen. Reizigers voor hier kunnen uitstappen."
Waarop de HC wéér naar de cabine loopt, en zegt: "Voor de reizigers die verder dan Lombardijen willen, kunnen blijven zitten. Deze trein zal nog verder rijden. We zullen stoppen te Barendrecht, Zwijndrecht, Dordrecht, Lage Zwaluwe, Zevenbergen en Roosendaal. Natuurlijk kan U in dordrecht ook overstappen, maar dit roep ik in Dordrecht wel om."
De HC loopt weer naar de deur, begroet de reizigers vriendelijk, en begint weer iets te roepen. Wat precies, kan ik me niet goed herinneren.
We komen in Barendrecht, en daar roept de machinist om: "Barendrecht, station Barendrecht."
Dit keer blijft het stil bij de HC, maar eenmaal bij vertrek komt hij:
"Dames en heren, jongens en meisjes, U bevind zich in de stoptrein naar Zwijndrecht, Dordrecht, Lage Zwaluwe, Zevenbergen en Roosendaal. Wij zullen niet stoppen op achterliggende stations."
Bij Zwijndrecht bleef het stil, op de machinist na, met Zwijndrecht, station Zwijndrecht. Verder weet ik het niet, want dit was me eindpunt van de reis.
De aankomst was 22.54, een +2.

Klik hier voor alle foto's van deze rit.
  zondag 14 maart 2010 @ 14:03:09 #183
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_79125115
quote:
Op zondag 14 maart 2010 13:54 schreef greavy het volgende:

Voorbij station Maastricht Randwyck is er géén ATB meer aanwezig, als je dit bord mag geloven.
Dat mag je zeker geloven, want daar begint het NMBS-net

Goed verhaal wel Leuke foto's.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 14 maart 2010 @ 14:33:12 #184
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_79126321
Nog een vraag, dat zal jij vast wel weten Flash (of een ander..)
Als je bij Kerkrade Centrum bent, en je rijdt door, waar kom je dan uit?
Het spoor loopt niet dood bij het station, maar de treinen van Veolia rijden er niet door.
  zondag 14 maart 2010 @ 14:44:12 #185
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_79126706
quote:
Op zondag 14 maart 2010 14:33 schreef greavy het volgende:
Nog een vraag, dat zal jij vast wel weten Flash (of een ander..)
Als je bij Kerkrade Centrum bent, en je rijdt door, waar kom je dan uit?
Het spoor loopt niet dood bij het station, maar de treinen van Veolia rijden er niet door.
Ik denk het miljoenlijntje, loopt door naar Simpelveld

Afgelopen week kregg ik nog een mailtkje van de ZLSM, hier meer info.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  zondag 14 maart 2010 @ 14:46:06 #186
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_79126792
quote:
Op zondag 14 maart 2010 14:33 schreef greavy het volgende:
Nog een vraag, dat zal jij vast wel weten Flash (of een ander..)
Als je bij Kerkrade Centrum bent, en je rijdt door, waar kom je dan uit?
Het spoor loopt niet dood bij het station, maar de treinen van Veolia rijden er niet door.
Dan kom je op het spoor naar Simpelveld, uitgebaat door de Zuid Limburgse Stoomtrein Maatschappij.

http://www.miljoenenlijn.nl/

Ook leuk voor een dagje in de zomert
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 14 maart 2010 @ 14:47:36 #187
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_79126859
quote:
Op zondag 14 maart 2010 14:44 schreef bork het volgende:
Afgelopen week kregg ik nog een mailtkje van de ZLSM,
Ik kreeg een mailtje van de Friezen eigenlijk. Wat had de ZLSM te melden? Ging het ook over die extra maatregelen van Prorail waardoor er een jaar lang niks kan rijden? Dat was het punt bij de Friezen namelijk
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 14 maart 2010 @ 14:54:54 #188
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_79127129
quote:
Op zondag 14 maart 2010 14:47 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ik kreeg een mailtje van de Friezen eigenlijk. Wat had de ZLSM te melden? Ging het ook over die extra maatregelen van Prorail waardoor er een jaar lang niks kan rijden? Dat was het punt bij de Friezen namelijk
Nee in Limburg gaan ze gewoon al lekker van start


Voorjaar langs de Miljoenenlijn
Na een korte winterstop van 2 maanden heeft de Zuid-Limburgse Stoomtrein Maatschappij in maart haar activiteiten weer opgepakt en het seizoen begonnen met een voorjaarsdienstregeling op alle zondagen in maart.
De historische Schienenbus rijdt een voorjaarsdienstregeling over het traject Simpelveld - Schin op Geul, Simpelveld - Kerkrade en Simpelveld - Vetschau. Een ideale basis om te combineren met een prachtige wandeling of een bezoek aan een van de attracties langs de lijn.
________________________________________

Wandelarrangement
Voor vroege vogels heeft ZLSM een wandelarrangement uitgezet, dat een treinreis combineert met een wandeling door het heuvelland van ongeveer 7 kilometer en als afsluiting een kop soep in de stationsrestauratie. Liefhebbers hiervoor melden zich elke zondag om 9.45 uur aan het loket van station Simpelveld.
________________________________________
Historische wandeling
Op zondag 14 en zondag 28 maart start vanaf station Simpelveld om 11.50 uur een trein-wandelarrangement. naar Vetschau (D). Onder leiding van een ervaren gids maakt u een prachtige wandeling van ruim 2 uur naar Bocholtz. Hier stapt u bij de hoeve Scholtissenhof weer in de trein terug naar Simpelveld. Onder het genot van een drankje sluit u in de sfeervolle stationsrestauratie van station Simpelveld het arrangement af. Voor deelname aan dit programma wordt vooraf reserveren aanbevolen (telefonisch 045 - 56 88 120 of per mail info@miljoenenlijn.nl).

________________________________________
Discovery Center Continium
Is het weer minder ideaal om te wandelen kies dan voor een combinatie met Discovery Center Continium in Kerkrade. In dit nieuwe doe- en ontdekcentrum ontdekt u wat wetenschap en techniek voor het leven betekenen. Niet alleen vandaag, maar ook in verleden en toekomst. De trein naar Kerkrade vertrekt elke zondag in maart vanaf station Schin op Geul om 10.35 uur of vanaf Simpelveld om 11.10 uur of 14.10 uur.
________________________________________

Website
De website www.miljoenenlijn.nl is compleet voorzien van alle informatie over het nieuwe seizoen. Bestel in de webshop eenvoudig uw jaarkaart, voor een heel jaar voordelig treinen. Bent u op zoek naar tickets voor Een dagje uit met Thomas op vrijdag 22, zaterdag 23 of zondag 24 oktober 2010? Vanaf 1 april start de voorverkoop voor dit bijzondere familieuitje. U krijgt hier nog een aparte nieuwsbrief over, eind maart, dus hou uw mailbox in de gaten.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  zondag 14 maart 2010 @ 16:03:32 #189
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_79129782
Lekker klantvriendelijk zijn de belgen:
quote:
Infrabel verbiedt trein om te wachten

13 maart 2010

Drie uur. Zo lang duurt het soms eer pendelaars vanuit Brussel in Geel zijn. Maar de Infrabel denkt er niet aan treinen in Herentals even te laten wachten om reizigers met vertraging toe te laten hun aansluiting te halen.

De Spoorwegen geven toe dat de stiptheid van de treinen in 2009 onder de negentig procent is gezakt. Daarom wordt er niet meer gewacht op te laat binnenlopende treinen.

De treinreizigers zijn het spuugzat. De afgelopen weken bereikte de ergernis nog maar eens een hoogtepunt nu de verkeersleiding van Traffic Control in Brussel steevast weigert om –vooral in Herentals- treinen te laten wachten op een trein die enkele minuten vertraging heeft.

“Wij zijn strenger gaan toezien op de wachttijden van de treinen”, reageert een woordvoerder van de Spoorwegen. “Per trein is er bepaald wat de maximumwachttijd is. Indien we een trein enkele minuten laten wachten op een aansluiting creëren we een domino- effect. Dat willen we niet. We streven ernaar om de wachttijden voor het hele net in te korten.”

Ingewikkelde wissel
Een nieuwe wissel aan de Kruisberg in Herentals komt er pas in 2012. Die zou toelaten dat de vertrekkende trein naar Mol in het station van Herentals niet meer op de inkomende trein van Turnhout moet wachten, omdat die op hetzelfde spoor binnenloopt.

Eerst was de wissel voor dit voorjaar beloofd, dan in 2011, nu is het al 2012. “Het is een ingewikkelde wissel. Er moet eerst een studie worden gemaakt”, klinkt het bij Infrabel.

Wél krijgt het station in Herentals een extra spoor. Er wordt een doodlopend spoor in gebruik genomen. Dat zorgt ervoor dat de trein vanuit Turnhout op drie sporen kan binnenlopen.

Het spoor zal ook worden gebruikt voor de pendeltrein Herentals-Antwerpen. “Dat geeft ons meer ruimte en zorgt voor flexibiliteit”, zegt Infrabel.
Bron: Gazet van Antwerpen
  zondag 14 maart 2010 @ 17:14:14 #190
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_79132922
Gaat lekker daar. Treintjes rijden is belangrijk. Reizigers? Cargo met een eigen willetje Lastig spul
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_79133676
Damn, ik dacht dat NL een bureaucratisch paradijs was, 2 fokking jaar om een wissel neer te leggen
  zondag 14 maart 2010 @ 17:36:43 #192
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_79134079


Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 14 maart 2010 @ 19:05:27 #193
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_79137897
Ben je het album van je jeugd weer aan het doorbladeren?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_79138339
quote:
Op zondag 14 maart 2010 08:32 schreef Socios het volgende:
Waar gaan we naartoe met het Boekenweekgeschenk?
Maar goed dat jullie nergens heen gingen, treinen zaten stampvol
pi_79139236
quote:
Op zondag 14 maart 2010 17:36 schreef Dr_Flash het volgende:
[ afbeelding ]


Toen had Den Helder nog een mooi stations gebouw , nu mogen we het doen met die asymmetrische hoop beton.
  zondag 14 maart 2010 @ 19:57:32 #196
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_79140100
quote:
Op zondag 14 maart 2010 19:05 schreef Duvel het volgende:
Ben je het album van je jeugd weer aan het doorbladeren?
Knaagt het ja, dertig worden?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 14 maart 2010 @ 20:26:30 #197
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_79141494
quote:
Op zondag 14 maart 2010 19:57 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Knaagt het ja, dertig worden?
Daar ben ik na twee jaar wel overheen.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zondag 14 maart 2010 @ 20:28:33 #198
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_79141578
quote:
Op zondag 14 maart 2010 20:26 schreef Duvel het volgende:

[..]

Daar ben ik na twee jaar wel overheen.
Staat me toch iets van bij dat je recentelijk weer met dergelijke emoties geconfronteerd werd
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 14 maart 2010 @ 20:31:27 #199
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_79141762
quote:
Op zondag 14 maart 2010 20:28 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Staat me toch iets van bij dat je recentelijk weer met dergelijke emoties geconfronteerd werd
Weet ik niks meer van...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zondag 14 maart 2010 @ 22:31:38 #200
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_79149943
quote:
Op zondag 14 maart 2010 19:18 schreef computergirl het volgende:

[..]

Maar goed dat jullie nergens heen gingen, treinen zaten stampvol
Ja, dat was te verwachten. Gelukkig gister me rondreis gemaakt.


Tevens mooi plaatje Flash!

Ik vond deze op nuentoen.nl:

11-6-1977 - De door een kogelregen doorboorde trein na de kaping door Zuid-Molukkers bij de Punt, Glimmen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')