Uitkering trekken, mag je 3 maanden legaal meenemen naar Spanje, en je geluk hier beproeven als bordenwasser .. doen er wel meer.

Maar serieus joh, in Nederland kan je altijd wel een baan vinden. Ik heb nooit voor minder dan 2000 netto per maand gewerkt, en ik heb ook geen diploma's. Ben wel goed op de hoogte wat betreft IT.
Reageer gewoon op geschoold werk, ik ben letterlijk nog nooit om een diploma gevraagd, en heb eerlijk gezegd nog nooit op ongeschoold werk gesolliciteerd.
Edit: Oh ja, kijk eens naar werk in de visserij of olieplatformen, eventueel internationale (Engels-sprekende) bedrijven in Scandinavische landen. Ken een stel Noren en Spanjaarden die 18 weken per jaar ergens up north vissen, en de rest van het jaar vrij zijn - voor een 3x modaal salaris (en nog naar Noorse begrippen ook, reken maar uit). Zo heb je ook veel "6 weken op, 6 weken af" werk, en bij dat soort baantjes verdien je niet alleen veel, maar ook 24 uur per dag en op zo'n boot of platform geef je geen cent uit.
[ Bericht 13% gewijzigd door illusions op 12-03-2010 23:24:31 ]