abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_78988974
Welkom in het Als zwanger worden/blijven niet zo makkelijk gaat- topic. Wanneer je net begint met "proberen zwanger te worden zonder medische poespas ben je van harte welkom in het "wachten op het 2e streepje" - topic.

vorig deel: Als zwanger worden / blijven niet zo makkelijk gaat #77

Handige Linkjes
Freya
Foliumzuur
KI en IUI
IVF
PCOS

Wie posten er mee en hoe zit het ook al weer?

Hobbesje
Juli 2007 gestopt met de pil. Dat was de wachttijd na de keizersnede van mijn zoontje (spontane zwangerschap = achteraf lot uit de loterij). In september 2008 naar de huisarts, in maart (pas) doorgestuurd naar de gyn. 1 keer IUI gehad, waarbij bleek dat er geen input was. Meteen daarna doorgestuurd voor ICSI. In januari start hormonen, punctie ergens in februari.

Mijsje:
Augustus 2007 gestopt met de pil. In juli 2008 zwanger, resulteerde in een miskraam. Kleine operaties gehad om een vleesboompje te verwijderen en een eileider open te krijgen. Daarna nog een periode zelf proberen om zwanger te worden. In september 2009 nog niet gelukt, dus terug naar de gynaecoloog. De laatste poging van IUI is op maandag 8 maart. dan op 22 maart het gesprek met de gyn over IVF.

prinseszondererwt
In november 2007 de pil de deur uit gedaan. Na 9 maanden nog niet ongesteld geworden, dus door naar de gyn. Die schrijft primolut en clomid 50 mg voor. Na 3 rondes met 50 mg wordt de dosis verhoogd naar 100 mg. Hiermee volgens ovutesten en temperaturen wel een eisprong. Augustus 2009: 8e ronde met 100 mg alweer...
Oktober 2009: Even gestopt met clomid en zowaar zelf een eisprong. Nu even kijken hoe verder.

Winterstormpje
Vanaf puberteit problemen rondom de voortplantingsorganen. Operatie eileider cyste - eileider verwijderd. Operatie verklevingen rondom verwijderd. Diagnose PCOS.
Juli 2008 miskraam rond 8 weken. Daarna onderzoeken na uitblijven menstruatie vanaf juli 2008 tot dec 2008/juli 2009 tot heden. Diagnose versterkt PCOS. Eind januari uitslagen onderzoeken en start medicatie waarschijnlijk clomid.

[ Bericht 0% gewijzigd door mijsje op 10-03-2010 21:35:44 ]
pi_78989154
Ahava, ik heb een nieuwe voor je geopend hoor!

we eindigden het laatst topic met een heel interessant gesprek over IVF en wat kansen en mogelijkheden zijn.

laatste post van Ahava:
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 20:24 schreef Ahava het volgende:
Bij mij plaatsen ze de embryootjes terug met een echo. Ze zien de emmy's niet maar het slangetje wel. Dat brengen ze hoog in de baarmoeder in. Vervolgens spuiten ze de emmy's erin. Je ziet de emmy's niet maar wel de vloeistof waar ze in zitten

Bij ons mochten we wel gelijk de eerste keer 2 emmy's terugplaatsten. Toen was ik natuurlijk al 34 en we waren al bijna 3 jaar bezig. Dan tel ik de periode van 'zelf proberen' en onderzoeken mee. Voor de arts telde dat ook mee in de overweging, net als mijn leeftijd. Bovendien zei ze dat ze het in ons geval verantwoord vond omdat er geen geschiedenis van vroeggeboortes is (ook niet in de familie) en er geen lichamelijke bezwaren zijn (ik ben gezond, heb geen afwijkende baarmoedervorm of -stand e.d.).
en dit schept wel hoop om ook 2 emmy's terug te mogen als we er eenmaal voor gaan. ook wij zijn 3 jaar bezig met zelfproberen en onderzoeken en alles mee, er zijn geen vroeggeboortes in de familie en ik ben ook gezond en heb een "normale" bm-stand/vorm... en ik ben nu 31, binnen een half jaar 32 (het gaat niet allemaal heel snel, heb ik begrepen...) dus ms vind de arts het in mijn geval ook wel goed. ik ga het er in ieder geval over hebben in het gesprek, en dan zie ik wel hoe er over gedacht wordt in het ziekenhuis...

Ik heb Basimah uit de OP gehaald, ze was al een jaar niet meer ingelogd... Als je er toch in wil blijven Basimah, geef je dan even een gil?
en Hobbesje, durf je al uit deze OP om in de OP van Z&G te gaan? (ik laat je nog even staan hoor! )
  woensdag 10 maart 2010 @ 21:03:37 #3
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_78989227
Deze held op sokken durft nog niet over... wil echt eerst wat zien op de echo. Als dat goed is durf ik wel, anders blijf ik (helaas) hier.
pi_78989336
ik laat je staan Hobbesje, geeft niks hoor! van mij mag je nog heel lang bij ons blijven, wel zo gezellig...
pi_78990443
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 21:02 schreef mijsje het volgende:
Ahava, ik heb een nieuwe voor je geopend hoor!
Dankjewel, mijsje! Sorry, ik had niet gezien dat ik hem sloot.

Heb je die keuzewijzer ook gedaan, mijsje? Ik ben benieuwd hoe ze erover denken in jouw ziekenhuis. Wie weet heb je mazzel!
This life was not for you
though I learned from you
that beauty need only be a whisper
pi_78990689
Nee de emmy zie je niet op de echo, maar het wordt teruggeschoten (sja zo is het eigenlijk wel) in een luchtbel, en die luchtbel zie je op de echo nog wel
pi_78990771
Volgens mij is het overigens wettelijk gezien zo dat ze je mogen adviseren om er 1 terug te plaatsen, maar het niet mogen verbieden om er 2 terug te plaatsen. Alleen omdat veel ziekenhuizen het als gegeven teruggeven, neemt men het aan. Maar als jij er écht 2 wilt, dan mogen ze dat officieel niet weigeren (hihi ik wilde wijgeren tikken )
pi_79001622
Hobbesje, de 22e mag je voor de echo toch? Hopelijk krijg je dan de rust om te gaan genieten.
pi_79002388
Ladies wat een tempo zo op het eind van #77 .

Ik ben er ook weer bij. Straks naar de gyn voor een echo en samenlevingstest (kan het trouwens zijn dat we te kort voor de test zelf hebben gedaan? En doen ze het alleen als je ook aan het ovuleren bent of vlak daarvoor?).

Ben benieuwd wat dat eitje van vorige week inmiddels heeft gedaan. Heb trouwens na die bloeding wat ovulatietesten gedaan en die waren allemaal negatief...

@Hobbesje: jemig wat spannend! Kan me voorstellen dat het echt een eeuwigheid lijkt tot aan de echo.

Wat heftig allemaal die IVF-verhalen meiden.

Ik moet trouwens telkens denken "And the Emmy goes to..."

pi_79006950
TM! Mijn vent stelde voor om de dame echt Emmy te gaan noemen, dat is al die jaren de werktitel geweest
Maar dat gaan we maar niet doen
  donderdag 11 maart 2010 @ 11:35:18 #11
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_79007921
Dan is het "And the Emmy goes to..... Orea!"

Net terug van het ziekenhuis. Ben opgetogen! Mijn eitje zat nu op bijna 17mm, het slijmvlies op 10,5 en de samenlevingstest was heel goed. Ik heb zelfs de zwemmers van mijn lief gezien . Hij is nu jaloers, hij kon er niet bij zijn namelijk.

De fertiliteitsarts was heel positief, het lijkt erop dat ik op een normale eisprong afkoers nu! Zaterdagmorgen terugkomen, vrijdagavond thuisblijven .

Duimen jullie ff mee?
  donderdag 11 maart 2010 @ 12:34:07 #12
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_79010214
Dat klinkt goed Twentemeisje! Duim voor jullie.

@ Orea: als jullie het niet eens kunnen worden over een naam is Emmy toch en prima keus? (zou ook niet mijn eerste keus zijn overigens)

Wij mogen idd de 22e voor echo. Een week later dan eigenlijk zou mogen, maar blijkbaar is het druk. Maar baal er wel een beetje van dat we nu nog langer moeten wachten.
pi_79010435
Hobbes, kan me voorstellen dat het spannend is.... maar voor zover je nu kunt weten ben je gewoon hartstikke zwanger! Die echo gaat gewoon heel mooi en bijzonder zijn!

TM ik duim zeker mee!! Spannend, spannend, spannend! En fijn dat die onderzoeken er zo goed uitzagen!
**Life is e@sier with your eyes closed**
pi_79010825
Dat is goed nieuws, Twentemeisje!
This life was not for you
though I learned from you
that beauty need only be a whisper
pi_79013962
Haha Hobbes, de namen zijn hier al lang en breed rond gelukkig
En inderdaad balen dat je nog een week langer moet wachten... Kun je ze niet bellen dat als ze een uitvaller hebben ze je even bellen? nee heb je....

TM wat een goed nieuws!!
  donderdag 11 maart 2010 @ 14:14:04 #16
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_79014878
Daar zijn jullie op tijd mee zeg! Wij twijfelden nog over de jongensnaam toen ik werd ingeleid (met 42 weken en 1 dag). Besluit is pas genomen na de keizersnede en het idd een jongen bleek te zijn.

Ik zou kunnen bellen met Nijmegen, maar denk niet dat dat veel zin heeft. Het is poepiedruk. Van het digiforum waar ik op zit kon er nog 1tje een afspraak krijgen de 15e, de rest allemaal ook pas de week erop.
Heb hier zelf voor gekozen (tsja): had ook een afspraak kunnen krijgen bij de assistentes. Maar daar heb ik geen zin in. Ik wil het graag afronden bij de arts waarbij we ook begonnen zijn (gedurende de gehele actieve behandeling niet gezien maar toch).
pi_79016931
Ja ik heb er vaart achter gezet

Maar ik begrijp je goed hoor, dat je het wilt 'afsluiten' bij je eigen gyn
Dan is het toch nog even geduld hebben
pi_79017240
Twentemeisje; een voor het goede nieuws vandaag! Zal hard voor je duimen
  donderdag 11 maart 2010 @ 15:15:41 #19
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_79017773
Dankjewel lieve mensen! Ik voel me echt een beetje opgelucht dat het er deze maand gewoon normaal uit dreigt te zien, durf het bijna niet te geloven. Ik staar me er natuurlijk ook niet blind op, een ovulatie betekent nog lang geen zwangerschap, maar dit is best goed nieuws! Ik doe ook even een .

* twentemeisje is misschien een beetje brutaal nu:
Ik weet niet of er onder jullie ook volgens van het K&W (klussen & wonen)-topic zijn. Indien ja. mag ik jullie dan misbruiken om op mij te stemmen in dit topic?
pi_79023239
Twentemeisje, wat een goed nieuws zeg!! Super! Kan me voorstellen dat je er hartstikke blij mee bent!

Hobbesje, dan ben je eindelijk zwanger en dan nog is het wachten wachten wachten... maar je ziet straks wel iets heel moois!
pi_79057210
TW, hier mag je ook echt blij om zijn...
pi_79057237
Poezebeest, jullie moesten toch deze week ook voor de uitslag, of ben ik nou helemaal in de war?
pi_79057475
Volgende week krijgen wij de uitslag van de zwemmers en weten we of we in dit ziekenhuis kunnen blijven of naar Nijmegen moeten, ik ga van het laatste uit maar is toch wel spannend.
pi_79057932
TM, nog helemaal niet voor je cyclus gejompeld, dus bij deze! Goed bezig!

Poezebeest, wat ontzettend spannend. Overstappen naar een ander ziekenhuis is ook weer een hele stap. Hopelijk kunnen ze jullie daar verder helpen.
pi_79058236
Volgende week dus.. ik liep blijkbaar een week voor... was het maar een week verder, dan was het wachten voorbij..

Ik ga heel hard voor jullie duimen Poezebeest... wat spannend moet het zijn...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')