Het probleem met dat inhuren is dat je niet weet wat je krijgt. Als je het zelf doet kan je er in ieder geval vanuit gaan dat de intentie goed is ookal is de ervaring gebrekkig. De liefde voor het kind kan een heel goed uitgangspunt zijn om kracht te putten om een goede reiniging voor elkaar te krijgen. Aangezien je met zo'n reiniging vanuit liefde moet werken. (bijvoorbeeld een eventuele entiteit die het kind treitert bedanken voor de les en hem uitnodigen om weg te gaan).quote:Op woensdag 10 maart 2010 16:03 schreef Cristal het volgende:
Misschien moet je iemand inhuren om de boze geest weg te jagen. Kinderen zijn heel erg gevoelig voor geesten dus het klopt wel dat ze zo reageerd..
Ik weet dat het niet zo gebruikelijk is in dit subforum, maar wat is je bron?quote:Op woensdag 10 maart 2010 16:49 schreef Lilith-Wicca het volgende:
Van kinderen is bekend dat zij inderdaad een iets opener contact hebben met "boven" tot de leeftijd van ong. 5 jaar.
*knip* verhaal *knip*
Astrologie.quote:Op woensdag 10 maart 2010 17:15 schreef Ebbao het volgende:
[..]
Ik weet dat het niet zo gebruikelijk is in dit subforum, maar wat is je bron?
Heel goed advies lijkt me, vooral omdat je zelf ook als ouder praatquote:Op donderdag 11 maart 2010 08:21 schreef Bastard het volgende:
Ik heb zelf ook een dochter van 3 en een dochter van 4. Wat ik weet is dat ze een levendige fantasie kunnen hebben, ze kunnen een film zien wat ze niet begrijpen of kunnen relaitveren en dat gaat spoken in hun hoofd.. ze willen dat een plaatsje geven.
In Februari is onze buurjongen van 5 overleden,.. moet je toch iets vertellen over de dood, een half jaar eerder een oude opa overleden moet je er ook iets over vertellen en we merken dat dat ook in het hoofdje speelt.
Ze zegt nu bijvoorbeeld dat ze vroeger 3 broers had, en die zijn allemaal overleden, lagen allemaal in een kistje zegt ze, en zij was niet dood.
Kan ik ook bij denken, misschien een stukje uit het vorige leven, maar voor mij meer aannemelijk dat ze er over aan het nadenken is wat er de laatste 6 maanden is gebeurt.
Een kind gaat in ieder geval vreemde linken leggen door gebeurtenissen en beelden die ze te zien krijgen en niet kunnen begrijpen.
Dus wat ik eigenlijk wil zeggen, misschien heeft je kindje een enge film gezien, papa zei ga maar kijken ik ben beneden, en heeft iets gezien waarbij eigenlijk een volwassene bij had moeten zijn.. dat gaat werken in het hoofdje.
Alsjeblieft ga het kind niet verder traumatiseren door er een geestenverdrijver bij te halen, ga eerst eens gewoon langs de huisarts, praat er over, vertel de achtergronden en kijk of er misschien een kinderpsycholoog bij kan helpen, daar heb je nu meer aan dan je druk te maken over geesten!!
Ik betwijfel of er zo een professioneel iemand bestaat. Het ene vak sluit het andere uit.quote:Op donderdag 11 maart 2010 12:47 schreef Pulzzar het volgende:
Iemand die naast zijn/haar praktijk voor paranormale zaken ook nog een studie psychologie heeft gedaan.
Mwoah, je hebt je er zo te zien niet echt in verdiept.quote:Op donderdag 11 maart 2010 13:16 schreef Rorsach het volgende:
[..]
Ik betwijfel of er zo een professioneel iemand bestaat. Het ene vak sluit het andere uit.
Dat is absoluut onwaarquote:Op donderdag 11 maart 2010 13:16 schreef Rorsach het volgende:
[..]
Ik betwijfel of er zo een professioneel iemand bestaat. Het ene vak sluit het andere uit.
Ik ben wel benieuwd. Mag best in mijn PM. Ik heb niet zo'n teer zieltjequote:Op donderdag 11 maart 2010 13:25 schreef Rorsach het volgende:
*lang antwoord gewist*
IK hou het wel bij het alleen lezen van dit forum. Dat voorkomt dat ik andere mensen kwets.
Carry on and forget i was ever here.
Astrologie heeft geen enkele basis in de werkelijkheid. Verschillende studies hebben dit inmiddels wel voldoende aangetoond, dacht ik zo.quote:Op woensdag 10 maart 2010 17:39 schreef Lilith-Wicca het volgende:
Astrologie.
O.a. http://www.ciliavissers.nl/Bestanden%20overig/Leerproces.pdf
Boeken van o.a. Bastiaan van Wingerden en Karin Hamaker-Zondag.
Dit is geen astrologie discussie topic.quote:Op donderdag 11 maart 2010 13:27 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Astrologie heeft geen enkele basis in de werkelijkheid. Verschillende studies hebben dit inmiddels wel voldoende aangetoond, dacht ik zo.
Mee eens. Ik stel dan ook voor dit niet als argumentatie binnen deze discussie te gebruiken.quote:Op donderdag 11 maart 2010 13:36 schreef Bastard het volgende:
Dit is geen astrologie discussie topic.
Het wordt niet gebruikt als argumentatie, men vroeg naar een bron en die gaf ik........niet meer niet minder.quote:Op donderdag 11 maart 2010 13:39 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Mee eens. Ik stel dan ook voor dit niet als argumentatie binnen deze discussie te gebruiken.
Dat is het hem nou juist zat het spook maar onder het bed maar dit "spook" zweeft rond door huis en is nooit op 1 plekquote:Op donderdag 11 maart 2010 10:33 schreef Bastard het volgende:
Daarbij kinderen pikken je eigen onbedoelde verklaring ook snel op he.
"Ah mama ik ben bang."
"Waar ben je bang voor dan, het spook onder je bed?"
En de volgende keer komen ze naar je toe:
"Mama er zit een spook onder het bed"
En omdat je helemaal bent vergeten wat je toen zei leg je de link even niet, maar ze onthouden alles die kleintjes
quote:Op donderdag 11 maart 2010 15:50 schreef Patrisabella het volgende:
Ik zal er nog even op reageren en het wat breder proberen uit te leggen.
Allereerst mijn ex en ik zijn uit elkaar gegaan toen onze dochter 4 maanden oud was wij hebben onderling een goed contact waarbij onze dochter 1 maal per week op woensdag en eenmaal in de 2 weken een weekend doorbrengt bij mij mijn ex, onze dochter kent de situatie alleen als deze .. ze weet niet beter.
Ook hebben wij geen ruzie en gaan als goede vrienden met elkaar om.
Door dit krijg ik meer en meer het idee dat het zeker voor een deel bij jou zelf ligt... Ik heb meerdere verhalen gehoord van moeders die dit soort ervaringen hebben gehad en dit schijnt een vrij veel voorkomende 'psychische stoornis' te zijn (als je het al zo kan noemen) die na de bevalling kan voorkomen... Het is niet zozeer een post-natale-depressie maar zit meer tegen de rand-psychose aan... Ik ben geen psycholoog/psychiater maar een situatie zoals je die schetst (na 4 maanden na de geboorte van je ex af) kwam er veel op je af en had je veel te verwerken... Ik zou als ik jou was echt met een psycholoog of psychiater gaan praten, deze hebben wel vreemdere verhalen gehoord dan dit en je hoeft niet bang te zijn voor gek versleten te worden...quote:Wat ik er ook bij wil vermelden is dat mijn ex verhuisd is naar zijn oude huis terug en niet meer boven zijn cafe woont onze dochter vannacht daar heeft geslapen en daar gewoon normaal om 7 uur naar bed is gegaan en gewoon vanaf kwart over 7 sliep.
Door de beredenering en van wat ik de afgelopen dagen allemaal gelezen heb ben ik terug gaan denken tot aan de dag van haar geboorte.
Op 26 november 2006 is ze geboren en op 8 december ik weet dit nog erg goed mijn ex was naar een feest en ik was met haar alleen, heb ik haar de fles gegeven en met optillen om haar te laten boeren hadden we een fractie van een seconde oogcontact en daarbij zag ik in haar ogen een boosaardige gloed glijden ik weet niet goed hoe ik dit moet uit leggen maar het beangstigde me toen wel en heb dat ook tegen mijn ex verteld hij verklaarde me voor gek en dacht dat ik labiel werd.
Daar kan ik me wel heel goed in vindenquote:Op donderdag 11 maart 2010 21:13 schreef nokwanda het volgende:
Al zou het tussen de oren zitten.... als het zo boosaardig overkomt zou ik er toch zelf ook iets mee doen. Negeren hoeft niet te helpen. Ik zou dan een klein ritueeltje maken om het spook samen weg te jagen. Al werkt het maar tussen die kleine oortjes. Lijkt me het proberen ook wel waard. En dan maar zien of de kleine het uit zichzelf nog ter sprake brengt en of er verder iets verandert.
Dat is misschien een goed idee. Ik zou het alleen niet doen met een ouijabordquote:Op donderdag 11 maart 2010 21:13 schreef nokwanda het volgende:
Ik zou dan een klein ritueeltje maken om het spook samen weg te jagen. Al werkt het maar tussen die kleine oortjes. Lijkt me het proberen ook wel waard. En dan maar zien of de kleine het uit zichzelf nog ter sprake brengt en of er verder iets verandert.
Precies! Een onschuldig maar welgemeend ritueeltje om de boze geest samen weg te jagen, dat werkt in ieder geval psychologisch goed en als het met veel liefde en intentie gedaan wordt maar zonder angst dan kan het in het geval van een daadwerkelijk kwade entiteit ook erg helpen. Begin anders klein, als ze nog een keer die kwade man ziet doe dan een raam open en blaas 'hem' weg, laat je dochter erbij helpen. Zoiets. Het heeft in ieder geval een tweeledig effect. Mama kan natuurlijk niets verkeerd doen en de wereld aan in de ogen van kinderen op die leeftijd. Gebruiok dat en vertrouw er ook in!.quote:Op donderdag 11 maart 2010 21:13 schreef nokwanda het volgende:
Al zou het tussen de oren zitten.... als het zo boosaardig overkomt zou ik er toch zelf ook iets mee doen. Negeren hoeft niet te helpen. Ik zou dan een klein ritueeltje maken om het spook samen weg te jagen. Al werkt het maar tussen die kleine oortjes. Lijkt me het proberen ook wel waard. En dan maar zien of de kleine het uit zichzelf nog ter sprake brengt en of er verder iets verandert.
Geen angst, geen woede maar liefde en dankbaarheid, als het een positieve entiteit is zal het nergens zijn waar het niet gewenst is en een negatieve kan daar niet tegen, win win.quote:Op donderdag 11 maart 2010 21:18 schreef Pulzzar het volgende:
Eén ding staat vast. Laat je niet leiden door angst. Laat je niet terroriseren en al helemaal niet door een spook. Vraagt het spook om hulp, dan kan hij het op een andere manier ook doen. Heeft het enkel kwade bedoelingen, dan moet je het zoveel mogelijk negeren.
Ik heb trouwens een site gevonden van een man die zich zowel met spirituele dingen als met psychologie bezighoud.
http://www.roeloftichelaar.nl/
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |