abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 6 mei 2010 @ 18:54:40 #251
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_81097930
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 18:41 schreef CraniuM het volgende:


Wat vinden jullie van Slaughterhouse?
Standaard gebruik van de trompetten. Saaie beat dus.
When all else fails, you always have delusion.
pi_81100668
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 14:01 schreef Nocturnal_Johnny het volgende:
Blijkbaar geen al te grote Slim Shady fans hier Nou ja ook goed en ja ik ben grote fan geweest tussen 1999 en 2002 omdat toen z'n beste en tegelijkertijd ook enige goede albums zijn uitgebracht
lolwut.



??????

Niets tegen zijn nieuwere albums maar die komen qua lyrics echt niet in de buurt bij deze.
Conscience do cost.
pi_81101212
To live and die in L.A.
pi_81104631
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 20:00 schreef ems. het volgende:

[..]

lolwut.

[ afbeelding ]

??????

Niets tegen zijn nieuwere albums maar die komen qua lyrics echt niet in de buurt bij deze.
Blijkbaar kent hij dat album ook niet.
  donderdag 6 mei 2010 @ 21:32:28 #256
261324 MPC60
Roger Linn Groupie
pi_81105642
Wat een braakzooi. Valt me trouwens op dat een hoop hedendaagse reppers in het NL totaal niet kunnen spellen, om over kloppende zinnen nog maar te zwijgen.
Op maandag 8 januari 2018 14:29 schreef BadderHaring het volgende:
Ajax is geen club. Dat is een bedrijf.
pi_81105927
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 21:32 schreef MPC60 het volgende:
Wat een braakzooi. Valt me trouwens op dat een hoop hedendaagse reppers in het NL totaal niet kunnen spellen, om over kloppende zinnen nog maar te zwijgen.
Begin maar bij Kempi.
  donderdag 6 mei 2010 @ 21:49:53 #258
261324 MPC60
Roger Linn Groupie
pi_81106645
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 21:37 schreef Edwinuss het volgende:

[..]

Begin maar bij Kempi.
Wut Zijn wij het.... euh.... eens met elkander?
Op maandag 8 januari 2018 14:29 schreef BadderHaring het volgende:
Ajax is geen club. Dat is een bedrijf.
pi_81107124
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 21:13 schreef Edwinuss het volgende:

[..]

Blijkbaar kent hij dat album ook niet.
Als Eminem fan en Rap fan ken je dat album gewoon punt . Nutteloze reactie dus.


Maar over Infinite :

Dat meen je toch niet? Eminem zelf heeft gezegd dat hij dit album niet als een volwaardig album beschouwt , eerder als een demo ofzo.... Toen de verkoop van dat album uitdraaide op een flop en de respons niet echt lovend was heeft Eminem zelfs geprobeerd om zelfmoord te plegen met een overdosis pillen . Het was zeker geen slecht album , maar totaal geen eigen stijl en origineel was het in die tijd gewoon ook niet echt. Hij heeft gewoon 99% van Nas en AZ hun stijl genomen en dan een album gaan maken , gewoon wat veel woorden gebruiken en van die woorden zoveel mogelijk in multi rijm schema zetten en verder niks baanbrekends gaan vertellen. Het was gewoon te veel van het goeie of beter gezegd deze stijl is in 1994 in NYC door Nas groot gemaakt en dus gaan ze een onbekende gozer uit Detroit twee jaar later die wanhopig deze stijl probeert te kopiëren niet echt serieus nemen.
Verder is er natuurlijk nog het feit dat ie blank was en dat ie van Detroit kwam wat beide al zeker niet echt hielp. Want de Detroit enige rappers die destijds albums verkochten en vooral in de staat Michigan bekendheid verwierven waren Insane Clown Posse wat al vanaf dag één puur gebaseerd is op een groot underground en outsider publiek en Esham die meer van die satanistische en pro zelfmoord rap ging aanbieden wat ook niet echt tot een grote massa geraakt , eerder een hechte , fanatieke en volledig underground fanbase. Destijds in het jaar 1996 kreeg je trouwens pas attentie van mensen als je uit ofwel LA of NYC kwam of over de eastside westside kwestie (volledig door de media gecrëerd trouwens) wat te vertellen had . Detroit heeft een jarenlange onrechtstreekse boycot ondergaan ivm Rap muziek desondanks het feit dat Detroit bij wijzen van spreken Rap muziek gewoon ademde. Techno muziek had daar ook wel een heel grote scene.
Dit zijn dingen die Eminem zelf grotendeels heeft gezegd van z'n Infinite periode.

Kortom , ik vind Infinite zeker geen slecht album , de titeltrack vind ik zelfs één van Eminem's beste nummers , maar de uitvinding van het alter ego Slim Shady en het alter ego Slim Shady heeft mij en vele anderen pas echt fan gemaakt van Eminem ! Infinite was ook gewoon veel te braaf en was totaal niets vernieuwends. Waarom is ie op Slim Shady gekomen denk je? Dat was pas vernieuwends en nog niet gezien in Rap muziek ! Een white trash gozer uit Detroit, die strak van de pillen staat en die effe de meest controversiële en schockerende dingen loopt te vertellen mét sterke rijmschemas (dat heeft hij dus wel behouden) en natuurlijk hier en daar een sterke punchline die toch ook wel redelijk schockerend of zelfs morbide overkwam.
Je seksuele fantasiën ivm een spice girl gaan vertellen , je moeder bestempelen als een aan pharmaceutische drugs verslavende bijstand moeder , de moord op je vrouw effe levendig gaan vertellen waar je dochter die nog een kleuter is gewoon bij was , en verder nog een hele hoop white trash gedoe en wat compleet gestoorde verhaaltjes , feiten en weetjes

Snap dus wel waarom Eminem zelf Infinite als een demo heeft gezien , hij was gewoon nog hard aan het zoeken naar een eigen stijl , en wie had gedacht dat hij ooit zelfs groter zou zijn als de rappers die hij destijds steeds maar probeerde te imiteren? Slim Shady heeft hem niet enkel een zeer succesvolle carrière laten beginnen , hij is er zeker een betere MC van geworden !
Vretend in de regen op de camping met me vriendinnetje zonder reet en geen hersens.
I get a clean shave , bathe go to a rave , die from an overdose and dig myself outta my grave.
  donderdag 6 mei 2010 @ 22:06:33 #260
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_81107652
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 21:57 schreef Nocturnal_Johnny het volgende:

[..]


Je seksuele fantasiën ivm een spice girl gaan vertellen , je moeder bestempelen als een aan pharmaceutische drugs verslavende bijstand moeder , de moord op je vrouw effe levendig gaan vertellen waar je dochter die nog een kleuter is gewoon bij was , en verder nog een hele hoop white trash gedoe en wat compleet gestoorde verhaaltjes , feiten en weetjes

en dat stoort mij aan het hele 'slim shady' karakter, afgezien van dat de beats op die albums mij te door geproduceerd zijn(maar dat kun je verwachten bij Dre) vind ik de teksten dus nergens op slaan, en ik kan humor waarderen, maar een cabaretier de zelfde generieke grapjes maakt waarbij hij zich baseert op de artiest van de dag, is zn muziek 5-8 jaar later simpelweg gedateert en achterhaald, geld oveigens ook voor politieke rap, alhoewel politieke gebeurtenissen over het algemeen makkelijker te herinneren zijn dan het reilen en zeilen van tienersterretjes in 2002.
pi_81108146
Ach gozer , hoe het gewoon verwerkt is in de tekst maakt het gewoon geweldig , want vergeet niet Eminem is een meester als het gaat over multi rijm schema's en het juist structureren van een rijmschema .

Check :

My brain's dead weight, I'm trying to get my head straight
But I can't figure out which Spice Girl I want to impregnate


Het is ook gewoon de manier hoe hij het zegt , wat hij zegt en de flow van de tekst , àlles klopt gewoon

Eminem was tenminste nog is één van de weinige rappers die een soort van zelfspot had , wat ik altijd wel kan waarderen want al die stoerdoenerij krijg je op een dag toch terug betaald want stoerdoenerij leidt ertoe dat mensen je gaan uitdagen en je praatjes wel is willen testen. Zo word je op een dag toch exposed door iemand die dan zogezegd stoerder is dan jij.
Vretend in de regen op de camping met me vriendinnetje zonder reet en geen hersens.
I get a clean shave , bathe go to a rave , die from an overdose and dig myself outta my grave.
  donderdag 6 mei 2010 @ 22:35:56 #262
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_81109252
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 22:15 schreef Nocturnal_Johnny het volgende:
Ach gozer , hoe het gewoon verwerkt is in de tekst maakt het gewoon geweldig , want vergeet niet Eminem is een meester als het gaat over multi rijm schema's en het juist structureren van een rijmschema .

Check :

My brain's dead weight, I'm trying to get my head straight
But I can't figure out which Spice Girl I want to impregnate


Het is ook gewoon de manier hoe hij het zegt , wat hij zegt en de flow van de tekst , àlles klopt gewoon

Eminem was tenminste nog is één van de weinige rappers die een soort van zelfspot had , wat ik altijd wel kan waarderen want al die stoerdoenerij krijg je op een dag toch terug betaald want stoerdoenerij leidt ertoe dat mensen je gaan uitdagen en je praatjes wel is willen testen. Zo word je op een dag toch exposed door iemand die dan zogezegd stoerder is dan jij.
Het is de enige rapper die zelfspot had en daarmee de hitlijsten wist te halen, genoeg andere rappers die ook zelfspot hadden/hebben die de hitlijsten niet gehaald hebben vanwege minder in het gehoor liggende producties of een label dat niet genoeg geld heeft/had om ook maar medium rotation op een gemiddeld radio station te kopen.
  donderdag 6 mei 2010 @ 22:46:51 #263
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_81109792
quote:
My brain's dead weight, I'm trying to get my head straight
But I can't figure out which Spice Girl I want to impregnate
Meh.

En stoerheid in hiphop is iets wat ik niet volg, en alle rappers die daarmee iets doen vind ik toch al crap.
When all else fails, you always have delusion.
  vrijdag 7 mei 2010 @ 14:22:54 #264
301363 Nocturnal_Johnny
Utterly Insane
pi_81132247
Biggie was nog zo'n bekende rapper die wel zelfspot had.

Verder natuurlijk :
Ra The Rugged Man
Sticky Fingaz
Vretend in de regen op de camping met me vriendinnetje zonder reet en geen hersens.
I get a clean shave , bathe go to a rave , die from an overdose and dig myself outta my grave.
pi_81133073
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 14:22 schreef Nocturnal_Johnny het volgende:
Biggie was nog zo'n bekende rapper die wel zelfspot had.

Verder natuurlijk :
Ra The Rugged Man
Sticky Fingaz
en ODB
  vrijdag 7 mei 2010 @ 18:59:35 #267
172787 CraniuM
ok doei
pi_81145099
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 14:55 schreef hamburgerjongen het volgende:
Voor de hiphop heads: list your top 10
Imo kan je geen lijst met de beste rappers maken, en wat ik dan weer niet snap iedereen maakt zon lijst waarom staat Rakim er dan niet bij...
  vrijdag 7 mei 2010 @ 22:55:05 #268
300663 queensbridge
ready for whatever
pi_81159072
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 18:59 schreef CraniuM het volgende:

[..]

Imo kan je geen lijst met de beste rappers maken, en wat ik dan weer niet snap iedereen maakt zon lijst waarom staat Rakim er dan niet bij...
Omdat er in de openingspost duidelijk FAVORIETE rapper staat. het staat nog dikgedrukt ook...
Born alone die alone, no crew to keep my crown or throne.
  zaterdag 8 mei 2010 @ 01:48:06 #270
22754 Steve-O
Sarcasm-O
pi_81166435
Dit vind ik toch helemaal niks . Allemaal inwisselbaar voor elkaar en totaal niks orgineels .. Beetje jammer dit lijk je steeds vaker in NL te zien .


Over rap crews vind ik dat deze zeker niet mag missen ( ook al is ie ontmanteld )



El-p is trouwens met de opvolger van I'll sleep when your dead bezig las ik laatst!
I'm sick of all this pooping stuff i'm getting my buttcheeks pierced together .
pi_81171552
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 22:55 schreef queensbridge het volgende:

[..]

Omdat er in de openingspost duidelijk FAVORIETE rapper staat. het staat nog dikgedrukt ook...
Dan nog.

Als ik nog nederhop luister ( vrij weinig tot bijna nooit ) dan luister ik nog wat Fresku en oldskool spookrijders
pi_81176428
Wisten jullie trouwens dat er bij 101 barz ook vette niet nederlandse artiesten komen.
the GZA

Wu-tang Killa Beez

Bone Thugs-N-Harmony

Killah Priest(Wu-tang)
  zaterdag 8 mei 2010 @ 14:19:14 #273
28553 jimjim1983
Villalobos
pi_81176590
quote:
Op zaterdag 8 mei 2010 14:19 schreef jimjim1983 het volgende:
rotjoch
Ja, hij is wel heel irritant
pi_81178708
quote:
Op zaterdag 8 mei 2010 14:16 schreef hamburgerjongen het volgende:
Wisten jullie trouwens dat er bij 101 barz ook vette niet nederlandse artiesten komen.
the GZA

Wu-tang Killa Beez

Bone Thugs-N-Harmony

Killah Priest(Wu-tang)

Krayzie is een held daar, en rotjoch moet zijn bek houden met zijn kut engels

en je vergeet deze nog
alleen die laatste 2 moeten opbokken.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')