Bij een busreis van 45 minuten mag ik er wel vanuit gaan dat we 4 zones (gemiddelde 4.5 km volgens de ov geleerden) afstand gaan halen daarom wordt opeens de duur van de tijdstempel opgehoogd van 1 uur naar 1.5 uur. En zo gaat het nog even verder tot maximaal 16 zones en 3.5 uur geldigheid. Ik moet er niet aan denken 3.5 uur in bussen te zittenquote:Op donderdag 11 maart 2010 19:31 schreef VancouverFan het volgende:
Bij een busreis van 45 minuten, is die overstaptijd voor de chipkaart dus veel langer.
Goedkoper dan 0 centOf wat bedoel je met goedkoper? Als je overstapt wordt er niks betaald.
En wat vind je van mijn analyse over dat HTM verhaal?quote:Op donderdag 11 maart 2010 20:45 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Bij een busreis van 45 minuten mag ik er wel vanuit gaan dat we 4 zones (gemiddelde 4.5 km volgens de ov geleerden) afstand gaan halen daarom wordt opeens de duur van de tijdstempel opgehoogd van 1 uur naar 1.5 uur. En zo gaat het nog even verder tot maximaal 16 zones en 3.5 uur geldigheid. Ik moet er niet aan denken 3.5 uur in bussen te zitten![]()
Een drogargumment men wilt ov laagdrempelig houden. Bij HTM moet je dan extra reistijd, met een beetje pecht extra reiskosten gaan maken om een fout van hun falende apparatuur vergoed te krijgen.quote:Op donderdag 11 maart 2010 21:06 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
En wat vind je van mijn analyse over dat HTM verhaal?
Vind je het ook niet apart dat gesteld wordt dat er maar 1 locatie is waar dat kan en dat die op zondag gesloten is. Terwijl die gewoon open is net als 2 andere locaties....
Naar aanleiding van deze opmerking ben ik eens even wat gaan nazoeken:quote:Op donderdag 11 maart 2010 19:01 schreef VancouverFan het volgende:
Betalen voor km's die je niet gebruikt vind ik een nadeel. Klopt.
Het ging mij er vooral om dat OV chipkaart critici zomaar wat roepen en dat dat gewoon geaccepteerd wordt als waarheidquote:Op donderdag 11 maart 2010 21:27 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Een drogargumment men wilt ov laagdrempelig houden. Bij HTM moet je dan extra reistijd, met een beetje pecht extra reiskosten gaan maken om een fout van hun falende apparatuur vergoed te krijgen.
Indrukwekkende berekening. Maar het is theorie. Want in Rotterdam zijn de prijzen juist omlaag gegaan.quote:Naar aanleiding van deze opmerking ben ik eens even wat gaan nazoeken:
Voor de ov tarieven
http://wiki.ovinnederland.nl/wiki/OV-chipkaart
We hebben helaas geen cijfers voorhanden van hoeveel strippenkaarten men
van welke soort verkoopt, maar ik ga er voor het gemak even van uit dat de 15 strippenkaart
voor de reguliere ov reiziger de meest verkochte is
Zie onderstaand figuur voor de berekeningen.
[ afbeelding ]
Zoals we kunnen zien flucturen de kilometerprijzen tussen de 0.1 en 0.15 cent de km.
De goedkoopste kilometerprijs met de ovchip komt op een gemiddelde zone grote van 5.07 kilometer en de duurste op 3.31 kilometer.
Deze kaart zou kostenneutraal voor de reiziger ingevoerd gaan worden.We hebben volgens de deskundigen een gemiddelde zone grote van 4.5 kilometer. Een gemiddelde bus rijdt nooit een rechtlijn door die zone's en legt vaak wel 30% meer afstand af, waardoor de afgelegde weg door 1 zone op 5.85 kilmoter reisafstadn uitkomt. Dat zou dus beteken dat de reiziger er tussen de 17% en 76% duurder uit zal zijn.
Het verbaast mij dat je weet hoe je dat woord spelt.quote:Op donderdag 11 maart 2010 20:03 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Lafaard.
Eerst zit je mij uit te leggen hoe een discussie op een forum werkt, nu loop je weg omdat ik een andere mening heb dan jij.
Inderdaad. Ik voer op een andere manier discussie dan jij. Ik lees wel alles wat er staat, ik durf wel toe te geven dat het zowel goed als fout gaat. Ik kan me voorstellen dat jij het niet aankan dat iemand niet onder de indruk is van jouw (vaak slappe) argumenten. Dan is het natuurlijk ook wel normaal om de ander de schuld te geven. Dat je verbaasd bent dat ik een woord goed schrijf, toont wel aan hoe kinderachtig jij bent.quote:Op donderdag 11 maart 2010 23:25 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Het verbaast mij dat je weet hoe je dat woord spelt.
Jij bent hier niet aan het discussiëren: negeren van feiten, ervaringen en gegevens (van notabene de ov-bedrijven zelf); het enige is dat jij iets vind of dat anderen wat mogen uitzoeken of aantonen. Dat is niet discussiëren, dat is proberen juist géén discussie te houden.
Het ga je goed, moet niet moeilijk zijn met zo'n instelling.
Ik negeer niets, heb zelf nog de website voro HTM erbij gezocht. En wat ik alleen aanhaal is dat het belachelijk is dat je als consument met een higtech produtt, door fouten in het systeem opgezadeld wordt met extra tijd, en misschien extra reiskosten om je geld terug te krijgen. Dat is in mijn optiek echt de omgekeerde wereld geworden.quote:Op donderdag 11 maart 2010 21:36 schreef VancouverFan het volgende:
Het ging mij er vooral om dat OV chipkaart critici zomaar wat roepen en dat dat gewoon geaccepteerd wordt als waarheid
Dat jij dat feit nu negeert is weer veelzeggend.
Waar heeft men aangetoond dat deze prijzen in rotterdam omlaag gegaan zijn?quote:Indrukwekkende berekening. Maar het is theorie. Want in Rotterdam zijn de prijzen juist omlaag gegaan.
Het SP onderzoek heeft het over 5 en max 22% duurder.
Hoe valt dat dan te verklaren met jouw berekeningen?
Jawel, je negeert nu ook weer dat duidelijk is dat die man niet helemaal juist was in zijn verhaal.quote:Op vrijdag 12 maart 2010 08:50 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ik negeer niets, heb zelf nog de website voro HTM erbij gezocht. En wat ik alleen aanhaal is dat het belachelijk is dat je als consument met een higtech produtt, door fouten in het systeem opgezadeld wordt met extra tijd, en misschien extra reiskosten om je geld terug te krijgen. Dat is in mijn optiek echt de omgekeerde wereld geworden.
Het SP onderzoek. Die heeft daadwerkelijke reizen met elkaar vergeleken.quote:Waar heeft men aangetoond dat deze prijzen in rotterdam omlaag gegaan zijn?
En ja voor de metro en de tram zou ik me dat nog enigzins kunnen voorstellen want die rijden dorogaan wel in redelijk rechte lijnen waardoor die 30% omrijden die ik in mijn berekening stel er niet bij komt .
Nee hoor, je leest het niet, uit jouw bron:quote:Op vrijdag 12 maart 2010 08:38 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Inderdaad. Ik voer op een andere manier discussie dan jij. Ik lees wel alles wat er staat, ik durf wel toe te geven dat het zowel goed als fout gaat. Ik kan me voorstellen dat jij het niet aankan dat iemand niet onder de indruk is van jouw (vaak slappe) argumenten. Dan is het natuurlijk ook wel normaal om de ander de schuld te geven. Dat je verbaasd bent dat ik een woord goed schrijf, toont wel aan hoe kinderachtig jij bent.
Ik lees dat verhaal van die Frans Mensonides en zie dat het niet helemaal klopt met de HTM informatie. De berekening van Basp1 bekijk ik en vergelijk ik met het SP onderzoek. Enzovoort.
Hoe durf je dan te beweren dat ik ervaringen en gegevens negeer?
Als er iemand dingen negeert zijn het de critic wel. De fouten in de Frans Mensonides verhaal worden compleet genegeerd. De voordelen van de OV chipkaart worden zo snel mogelijk afgekraakt.
Voordelen van de chipkaart?quote:Rotterdam
In Rotterdam hebben een zestal raadsleden en duo-raadsleden een reis
gemaakt naar alle andere gemeenteraadsleden waarvan het adres bekend
is. Deze zes raadsleden waren de eersten op de alfabetische lijst en waren
verspreid over de stad. Dat zijn in totaal 239 ritten. Rotterdam is de enige
van de afdelingen waarbij de reiziger niet duurder uit lijkt te zijn met de
OV-Chipkaart. Er is zelfs sprake van een minimale gemiddelde prijsdaling
van 0,95%. Hier zit echter een behoorlijke adder onder het gras. In 2003
is er (ondanks felle protesten van de SP) een nieuwe zone-indeling
gemaakt in Rotterdam. De zones werden aanzienlijk verkleind en er
kwamen nieuwe zones bij. Hierdoor werd het OV in Rotterdam gemiddeld
10 tot 15% duurder. In 2003 was het al lang bekend dat de zones zouden
worden afgeschaft door de invoering van de OV-Chipkaart, waarvan de
invoering gepland was in 2005. De berekende prijsdaling van een kleine
1% geeft dus eigenlijk een vertekend beeld.
De voordelen dat de overheid altijd weet waar je bent. Je bent toch geen terrorist? Nou dan, geef gewoon de overheid (die natuurlijk prima contacten onderhoudt met TLS) de mogelijkheid om te zien wat jij allemaal gedaan hebt dmv je reislogs en camera's. Je kan alleen volledige veiligheid krijgen door als je vrijheid op te gevenquote:Op vrijdag 12 maart 2010 10:04 schreef Stupendous76 het volgende:
Voordelen van de chipkaart?
Welke voordelen?
Die zijn al zo vaak voorbij gekomen. En dan beschuldig je mij van opmerkingen negeren.quote:Op vrijdag 12 maart 2010 10:04 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Nee hoor, je leest het niet, uit jouw bron:
[..]
Welke voordelen?
Gooi je ook even je GSM uit het raam? En verknip je pinpas en eventueel credit card. Dat internet zou ik dan ook maar opzeggen.quote:Op vrijdag 12 maart 2010 14:15 schreef kakner2 het volgende:
[..]
De voordelen dat de overheid altijd weet waar je bent. Je bent toch geen terrorist? Nou dan, geef gewoon de overheid (die natuurlijk prima contacten onderhoudt met TLS) de mogelijkheid om te zien wat jij allemaal gedaan hebt dmv je reislogs en camera's. Je kan alleen volledige veiligheid krijgen door als je vrijheid op te geven
Ik heb nog even wat nagezocht.quote:Op vrijdag 12 maart 2010 10:04 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Nee hoor, je leest het niet, uit jouw bron:
[..]
Welke voordelen?
Makkelijk achteraf gelul van de SP dat het gedaan zou zijn om de chipkaart 7 jaar later goedkoper te laten lijken....quote:Het Rotterdamse vervoerbedrijf voert aan dat een aantal zones nu te groot is in vergelijking met elders in Nederland. Verkeerswethouder S. Hulman: ,,De centrumzone heeft een doorsnee van 7,5 kilometer, waar landelijk wordt uitgegaan van 4,5 kilometer. Dus we vragen eigenlijk een te lage prijs. Dat moeten we herstellen.''
Maar nu even echt hè. Leuk zo'n artikeltje van het AD, maar dat vertelt lang niet het hele verhaal. Het is gewoon een feit dat in 2002 tot de herzonering is besloten om alvast de tekorten te dekken in afwachting van de ov-chipkaart, waarna dan makkelijk door met het tarief te spelen die tekorten konden worden opgelost. Dat blijkt gewoon uit de gemeentelijke stukken.quote:Op vrijdag 12 maart 2010 23:04 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Ik heb nog even wat nagezocht.
In 2003 had de RET niet genoeg inkomsten en stonden er een aantal grote plannen op stapel. Er moest geld op de plank komen. Daarnaast waren zones groter dan in vergelijkbare steden.
[..]
Makkelijk achteraf gelul van de SP dat het gedaan zou zijn om de chipkaart 7 jaar later goedkoper te laten lijken....
zie o.a. http://www.ad.nl/ad/nl/14(...)dhtml?artid=rd083671 http://www.ad.nl/ad/nl/14(...)dhtml?artid=rd070870
Kneepkens (Stadspartij):quote:De heer Harbers (VVD) signaleert veel weerstand tegen dit voorstel, zowel bij de deelgemeenten als binnen zijn fractie. Hij pleit voor een snelle invoer van de chipcard en vraagt zich af, of de periode van twee jaar tot invoering van deze chipcard niet op een andere manier is te overbruggen da door herzonering.
Kok (Fractie-Kok):quote:Verder is hij van oordeel, dat de periode van twee jaar met betrekking tot de invoering van de chipcard niet moet worden overbrugd door deze tariefsverhoging.
Het voorstel had niets te maken met nieuwe plannen van de RET, maar was gewoon een ordinaire manier om nog snel voor de invoering van de chipkaart nog even snel wat extra geld bij het Rijk op te halen. Voor iedere euro werd er namelijk 1,45 euro door het Rijk bovenop gedaan. Dit alles was nodig om een tekort van 13 miljoen weg te werken, dat puur door wanbeleid is ontstaan, onder meer door zwartrijden veel te laks aan te pakken en een gigantisch hoog ziekteverzuim. In 2002 6,3 miljoen meer uitgeven aan ingehuurd personeel dan begroot, zulk soort fratsen.quote:Tevens wijst hij er op, dat deze herzonering maar voor een periode van twee jaar zal gaan gelden in verband met de invoering van de chipcard.
En als je het dan nog echt niet gelooft, kom ik met nog één quote, uit het Overlegdocument Herzonering.quote:Het vooruitzicht op de komst van een stelselwijziging geeft extra urgentie om de
voorstellen tot herzonering voortvarend ter hand te nemen. Nu kan nog gebruik gemaakt
worden van een laatste opening om de effecten te laten doorwerken in de hoogte van de
rijksbijdrage.
Zal ik jou nog even quoten?quote:Ten aanzien van de ontwikkelingen rondom de chipcard voorziet de SRR dat reizen op tariefkilometers ten opzichte van reizen op zonetarief fors duurder wordt. In dat licht bezien kan herzonering ervoor zorgen dat het effect van de introductie van de chipcard wordt gedempt.
quote:Op vrijdag 12 maart 2010 23:04 schreef VancouverFan het volgende:
Makkelijk achteraf gelul van de SP dat het gedaan zou zijn om de chipkaart 7 jaar later goedkoper te laten lijken....
Bedankt voor het onderbouwen van mijn stelling dat er gewoon geld nodig was.quote:Op zaterdag 13 maart 2010 04:59 schreef Zelva het volgende:
[..]
Maar nu even echt hè. Leuk zo'n artikeltje van het AD, maar dat vertelt lang niet het hele verhaal. Het is gewoon een feit dat in 2002 tot de herzonering is besloten om alvast de tekorten te dekken in afwachting van de ov-chipkaart, waarna dan makkelijk door met het tarief te spelen die tekorten konden worden opgelost. Dat blijkt gewoon uit de gemeentelijke stukken.
Even wat reacties van de plaatselijke politici, die over dit feit echt geen twijfels doen bestaan:
[..]
Kneepkens (Stadspartij):
[..]
Kok (Fractie-Kok):
[..]
Het voorstel had niets te maken met nieuwe plannen van de RET, maar was gewoon een ordinaire manier om nog snel voor de invoering van de chipkaart nog even snel wat extra geld bij het Rijk op te halen. Voor iedere euro werd er namelijk 1,45 euro door het Rijk bovenop gedaan. Dit alles was nodig om een tekort van 13 miljoen weg te werken, dat puur door wanbeleid is ontstaan, onder meer door zwartrijden veel te laks aan te pakken en een gigantisch hoog ziekteverzuim. In 2002 6,3 miljoen meer uitgeven aan ingehuurd personeel dan begroot, zulk soort fratsen.
Hulman laat er geen twijfel over bestaan waar de herzonering voor is bedoeld, nog snel even cashen voordat de chipkaart ingevoerd wordt:
[..]
En als je het dan nog echt niet gelooft, kom ik met nog één quote, uit het Overlegdocument Herzonering.
[..]
Zal ik jou nog even quoten?
[..]
![]()
Niks achteraf gelul dus, maar gewoon de keiharde waarheid.
Zolang de meerderheid de leugens te horen krijgt en lekker naief naar de ovchip lobby luistert denken ze dat het allemaal waar is.quote:Op zaterdag 13 maart 2010 09:13 schreef VancouverFan het volgende:
Feit blijft dat de plannen uiteindelijk zijn ingevoerd, dus de meerderheid van de politici toch voor was.
Aangezien onze politici en huizinigea met een streep voor toch geen verstand van zaken hebben, proberen wij toch nog steeds die systeem te redden, ben benieuwd hoe lang het nog zo door blijft gaan.quote:Sydney geeft na zes jaar ov-chipkaart op
De Australische stad Sydney heeft gisteren, na zes jaar ellende, afscheid genomen van haar ov-chipkaart. De Tcard, gebaseerd op dezelfde techniek als de Nederlandse ov-chip, was niet goed werkend te krijgen.
Hoe groot de financiële schade is, is niet duidelijk. De regering van de deelstaat New South Wales heeft in ieder geval een claim van 95 miljoen Australische dollar (52 miljoen euro) neergelegd bij de leverancier van het systeem ERG.
Sydney hoopte in 1996 al tijdens de Olympische Spelen van 2000 een elektronisch pasje voor al het openbaar vervoer te hebben. Uiteindelijk ging het project pas in 2002 echt van start. Trein, bus, pontjes: overal zou binnen enkele jaren met de Tcard gereisd kunnen worden, was het idee. Maar tests mislukten voortdurend en buschauffeurs staakten zelfs tegen het systeem.
Leverancier ERG was geen nieuwkomer in de ov-chipwereld. ERG had zijn kwaliteiten al bewezen in onder meer Hong Kong met zijn succesvolle Octopus-kaart. De Tcard zou een uitgebreidere variant ervan worden.
De Tcard moest Sydney verlossen van een veelheid aan papieren trein-, bus- en andere kaartjes van tal van zelfstandige vervoerbedrijven. Juist die poging om heel veel verschillende kaartjes door één chipkaart te vervangen, lijkt de Tcard de kop te hebben gekost. In steden als Rome en Londen werkt een eenvoudige versie van de ERG-chipkaart al jaren goed.
De ontwikkelingen in Sydney lijken sterk op die rond de Nederlandse ov-chipkaart. Ook die is gebaseerd op de Octopus-kaart van ERG, en ook die zou een uitgebreidere variant daarvan worden. De ontwikkeling van beide kaarten begon in 2002. Beide kaarten zijn gebaseerd op de Mifare-chip van NXP, al zit in de Tcard een duurdere, beter beveiligde versie. Die is dan ook nog niet gekraakt, zoals bij de ov-chipkaart onlangs wel is gebeurd. In Nederland kampt de ov-chipkaart mede door de geëiste veelzijdigheid inmiddels ook al met ettelijke jaren vertraging.
De Tweede Kamer heeft vorige week van staatssecretaris Huizinga (verkeer) geëist dat zij de regie neemt om het project te redden. Dat deed de deelstaatregering van New South Wales in juli 2006 ook. Om er gisteren, na anderhalf jaar, de stekker uit te trekken.
iVoor meer informatie over de ov-chipkaart: www.trouw.nl/ovchipkaart
Wat was die stelling?:quote:Op zaterdag 13 maart 2010 09:13 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Bedankt voor het onderbouwen van mijn stelling dat er gewoon geld nodig was.
Grote plannen, zoals de invoering van de chipkaart. En verder?quote:In 2003 had de RET niet genoeg inkomsten en stonden er een aantal grote plannen op stapel.
Verzonnen argument? Het staat zo in de notulen van de gemeente! Mara dat is allemaal verzonnen volgens jou?quote:En wat betreft het " ze maken het nu duurder om het straks goedkoper te maken verwijt" . Leuk verzonnen argument. Net zoals er hier zoveel verzonnen wordt. Wil nog niet zeggen dat het realistisch is.
Ik zag artikel ook de stelling "Als de zones hier in Rotterdam groter zijn dan in Amsterdam, dan moeten de zones in Amsterdam maar groter worden". Lekker realistisch.
Feit blijft dat de plannen uiteindelijk zijn ingevoerd, dus de meerderheid van de politici toch voor was.
Ja, maar niet omdat de RET wilde investeren, maar omdat er geen goed beleid werd gevoerd.quote:Op zaterdag 13 maart 2010 09:13 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Bedankt voor het onderbouwen van mijn stelling dat er gewoon geld nodig was.
Ja, de notulisten van de gemeente verzinnen dingen. Je hebt gelijk.quote:En wat betreft het " ze maken het nu duurder om het straks goedkoper te maken verwijt" . Leuk verzonnen argument. Net zoals er hier zoveel verzonnen wordt.
Que?quote:Wil nog niet zeggen dat het realistisch is.
Ik zag artikel ook de stelling "Als de zones hier in Rotterdam groter zijn dan in Amsterdam, dan moeten de zones in Amsterdam maar groter worden". Lekker realistisch.
Ja, doh.quote:Feit blijft dat de plannen uiteindelijk zijn ingevoerd, dus de meerderheid van de politici toch voor was.
nergens op slaat. Politici in Rotterdam gingen ervanuit dat het systeem in 2004 compleet en klaar afgeleverd zou zijn, dat in 2004 alle opstartproblemen al zouden zijn opgelost. We zijn nu ZES JAAR verder en er werkt nog helemaal NIETS vlekkeloos bij de OV-chipkaart.quote:Op donderdag 11 maart 2010 09:47 schreef VancouverFan het volgende:
En tja, opstart problemen blijf je nu eenmaal houden.
Grappig. Critici namen Hong Kong regelmatig als voorbeeld "waarom nemen ze het systeem van Hong Kong niet" en nu worden de poten onder dat systeem vandaan gezaagd. Het zal ook nooit goed zijn.quote:Op zaterdag 13 maart 2010 11:06 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Zolang de meerderheid de leugens te horen krijgt en lekker naief naar de ovchip lobby luistert denken ze dat het allemaal waar is.
En normaals de doelstellingen waarmee de overheid de OV-chip knip wou introduceren waren ook niet fout, het grootste probleem is alleen dat geen van doelstelling op dit moment door dit wanproduct gehaald wordt, plus dat sommige ov-organisateis opeens nog zelf wat nieuwe dingen erbij verzonnen hebben.![]()
Een typisch bericht over wat sidney met een beter beveiligd ov-product gedaan heeft.![]()
[..]
Aangezien onze politici en huizinigea met een streep voor toch geen verstand van zaken hebben, proberen wij toch nog steeds die systeem te redden, ben benieuwd hoe lang het nog zo door blijft gaan.
quote:
UHm... Gewoon lezen misschien.quote:Bedankt voor het onderbouwen van mijn stelling dat er gewoon geld nodig was.
Lees anders de berichtgeving daarover eens. Ik ben geen voorleesmoeder.quote:Grote plannen, zoals de invoering van de chipkaart. En verder?
Sorry. Dat was ik even vergeten. Alle meningen van politici die in de notulen worden opgenomen, zijn eigenlijk geen meningen, maar gewoon feiten. He wat dom van mij....quote:Verzonnen argument? Het staat zo in de notulen van de gemeente! Mara dat is allemaal verzonnen volgens jou?
En dus niet omdat men later kon zeggen dat de chipkaart goedkoper werd dan de strippenkaart.quote:Op zaterdag 13 maart 2010 17:51 schreef Zelva het volgende:
[..]
Ja, maar niet omdat de RET wilde investeren, maar omdat er geen goed beleid werd gevoerd.
http://rotterdam.sp.nl/ni(...)deling28-11-2002.stmquote:Ja, de notulisten van de gemeente verzinnen dingen. Je hebt gelijk.
[..]
Que?
quote:Rotterdam vergelijken met Den Haag en Amsterdam pleit voor aanpassing van de zones in die steden," zegt Yorick Haan, kandidaat-Kamerlid en initiatiefnemer van de actie.
Geen idee. Deze discussie gaat over de situatie in 2010. Niet over 2002quote:Ja, doh.. RET was in 2002 nog niet verzelfstandigd, dus als er 13 miljoen verlies geleden wordt, kwam dat op het conto van de gemeentekas en daar zat geen enkele politicus op te wachten, want waar moesten ze dan op bezuinigen?
Jij had echt gedacht dat ze al die tijdschema's zouden halen. Beetje naief hequote:Ze hadden gewoon geen keus en dus moest de reiziger maar bloeden. Het blijkt gewoon uit alle reacties van de raad. Ze vonden het plan compleet onzalig, maar ja, die schuld hè. Wilde de gemeente nog voor twee jaar de schuld accepteren, of was die 26 miljoen toch iets te gortig? Want dat de problemen zich zouden oplossen met de invoering van de chipkaart, dat was wel duidelijk. Het is maar goed voor Rotterdam dat ze gekozen hebben voor het ordinair grijpen uit de staatskas en de portemonnaie van de reiziger, anders waren ze nu 'failliet' geweest. Want in 2004 was er geen chipkaart, ook niet in 2005, in 2006 geen spoor, 2007 ook niet, 2008 neuh, 2009, nou bijna dan. 2010, het hangt met pleisters aan elkaar, met een gigantisch hoge foutenmarge.
Geeft ook meteen maar aan dat je voortdurend herhaalde stokpaardje
[..]
nergens op slaat. Politici in Rotterdam gingen ervanuit dat het systeem in 2004 compleet en klaar afgeleverd zou zijn, dat in 2004 alle opstartproblemen al zouden zijn opgelost. We zijn nu ZES JAAR verder en er werkt nog helemaal NIETS vlekkeloos bij de OV-chipkaart.
quote:Merendeel studenten heeft OV-chipkaart geactiveerd
(Novum) - Zo'n 585 duizend studenten hebben maandag aan het einde van de dag hun ov-chipkaart geactiveerd. Dat meldt een woordvoerder van het Communicatiepunt Studenten OV-chipkaart. Vanaf dinsdag kunnen studenten alleen nog met hun OV-chipkaart reizen in het openbaar vervoer.
Veertigduizend studenten hebben hun OV-chipkaart nog niet opgeladen. De helft van hen is dit volgens de woordvoerder ook niet van plan. Doordat zij bijvoorbeeld in het buitenland gaan studeren of zeer sporadisch reizen. Twintigduizend studenten hebben de kaart wel nodig, maar hebben deze nog niet geactiveerd. De woordvoerder verwacht dat dit dinsdag in 'individuele gevallen' tot problemen kan leiden.
Studenten moesten eigenlijk met ingang van dit jaar al overstappen op de OV-chipkaart. Door technische problemen werd deze datum verschoven naar 1 februari. Deze deadline werd ook verschoven; ditmaal naar 16 maart. Studenten kunnen volgens de woordvoerder nog op elk moment hun kaart opladen.
quote:Consumenten roepen OV-chipkaart uit tot flater van het jaar
Door Wout Funnekotter, maandag 15 maart 2010 16:30, views: 6.303
Bij een verkiezing voor het beste en slechtste product van 2009 heeft de OV-chipkaart de Flater Award gewonnen. De verkiezing is een initiatief van de Consumentenbond en wordt gehouden in het kader van Wereldconsumentendag.
De OV-chipkaart won 27 procent van de stemmen en kreeg daarmee de eerste plaats toebedeeld in de top tien van slechtste producten. Op de tweede plek eindigde ProRail met 20 procent van de stemmen. In totaal brachten 16.000 consumenten hun stem uit.
Dat consumenten ontevreden zijn over het nieuwe vervoersbewijs is niet raar; in de afgelopen maanden zijn er veel problemen geweest met de chipkaart. Vooral studenten hadden het moeilijk. Aanvankelijk moesten zij vanaf 1 januari met de kaart gaan reizen, maar massale storingen bij het activeren dwongen de NS dit uit te stellen tot 16 maart. Namens Trans Link Systems, het bedrijf achter de OV-chipkaart, was manager Inge Krämer aanwezig om de award in ontvangst te nemen.
Naast flaters werd er ook voor toppers gestemd. Met een overgrote meerderheid werd het Bel-me-niet-register verkozen tot beste product van het jaar. Het register is op 1 oktober 2009 gelanceerd en biedt de mogelijkheid om je telefoonnummer op een lijst te zetten van mensen die niet door telemarketeers gebeld willen worden. Callcenters zijn wettelijk verplicht zich hieraan te houden. Met 65 procent van de stemmen liet het register de nummer twee, Windows 7, ver achter zich. Het nieuwste besturingssysteem van Microsoft kreeg 9 procent van de stemmen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |