abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_86681039
Ik heb dit spel nog nooit eerder gespeeld, en net de demo gedownload. De graphics zijn zo onwijs lelijk, hoort dat zo? Jammer dat de tut er nog niet is, snap er niets van.
pi_86682733
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 17:37 schreef Berend. het volgende:
Ik heb dit spel nog nooit eerder gespeeld
Welkom :)
quote:
De graphics zijn zo onwijs lelijk, hoort dat zo?
Wij kunnen natuurlijk niet ruiken wat jij op je scherm ziet. Maar echt stoere 3d grapics en effecten kan je vergeten
quote:
Jammer dat de tut er nog niet is, snap er niets van.
Da's ook niet zo gek als ik zo naar je avatar kijk :P

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 21-09-2010 18:29:57 ]
pi_86683294
Geen worldbuilder in de demo?
  dinsdag 21 september 2010 @ 19:31:21 #154
291725 Premium_Quality
Natuurlijk gebrouwen
pi_86684903
De game draait beter dan verwacht op mijn oude PC ^O^
pi_86685803
Het is een beetje zoeken hé? Tenmiste voor mij. Wat is verstandig in deze versie? Hoe krijg ik een defender uit een stad? etc. enz. En helaas nog nergens een goede guide :) .
anonieme razernist
pi_86685959
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 19:53 schreef NoCigar het volgende:
Het is een beetje zoeken hé? Tenmiste voor mij. Wat is verstandig in deze versie? Hoe krijg ik een defender uit een stad? etc. enz. En helaas nog nergens een goede guide :) .
steden verdedigen zichzelf al. ik denk niet dat je een defender nog weer uit je stad krijgt ... je offert hem als het ware op.
Roses are grey. Violets are grey. I am a dog.
  dinsdag 21 september 2010 @ 19:56:21 #157
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_86685965
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 19:53 schreef NoCigar het volgende:
En helaas nog nergens een goede guide :) .
quote:
Op zaterdag 18 september 2010 20:11 schreef HalloweenJack het volgende:
Manual staat online.
http://www.civilization5.com/#/community/feature_manual

Nieuw leesvoer tot civ5 uitkomt. :7
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_86686128
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 19:56 schreef Bart het volgende:

[..]

[..]

Ja, dank je, maar ik bedoel natuurlijk zo'n fijne door erg ervaren gebruikers geschreven guide voor de ervaren gebruiker ;). Maar ja, wel verstandig om eens te lezen.
anonieme razernist
pi_86686407
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 20:00 schreef NoCigar het volgende:

[..]

Ja, dank je, maar ik bedoel natuurlijk zo'n fijne door erg ervaren gebruikers geschreven guide voor de ervaren gebruiker ;). Maar ja, wel verstandig om eens te lezen.
vind je juist niet het zelf uitzoeken in het begin het leukst? lekker allerlei dingen uitproberen :)
pi_86687203
Ja, dat is ook wel leuk natuurlijk.
Maar als na twee uur blijkt dat je een totaal foute strategie hebt gevolgd vind ik het alweer wat minder. Zeker als je die strategie nog een paar potjes blijft uitproberen om te kijken of het dit keer wel lukt (ik doe dat wel eens...)
En zo'n aan te raden advies om heel veel cottages te bouwen in CIV4 en veel minder boerderijen heb ik volgens mij uit zo'n guide, of van Fok! of zo.
anonieme razernist
pi_86687771
Ik speel nu de demo. Het is wel een beetje wennen allemaal. :o
pi_86687795
Zojuist de demo 'uitgespeeld'. Mijn enthousiasme is eerlijk gezegd wel een beetje gedaald. Civ 5 is gewoon civ 4 maar dan met zeshoeken. Vernieuwende elementen heb ik niet kunnen ontdekken. Het onderhandelen met andere naties misschien een beetje, maar daarmee is ook alles gezegd. Het spel blijft erg leuk, maar ik betwijfel of ik hier 50 euro aan besteed.
Je länger ein Blinder lebt, desto mehr sieht er - Viva la revolucion !
  dinsdag 21 september 2010 @ 20:46:49 #163
207382 ImMaxa
Never stay dead
pi_86688106
Eens downloaden die demo... Nog nooit een Civ demo gespeeld, dus de frustratie bij het niet kunnen doorspelen na 150 turns ken ik nog niet. Zal me benieuwen.
You know, I've learned something today
pi_86688157
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 20:39 schreef druide het volgende:
Zojuist de demo 'uitgespeeld'. Mijn enthousiasme is eerlijk gezegd wel een beetje gedaald. Civ 5 is gewoon civ 4 maar dan met zeshoeken. Vernieuwende elementen heb ik niet kunnen ontdekken. Het onderhandelen met andere naties misschien een beetje, maar daarmee is ook alles gezegd. Het spel blijft erg leuk, maar ik betwijfel of ik hier 50 euro aan besteed.
Ik twijfel er niet aan dat ik er 80 euro aan heb besteed, :Y. Civ 4++ is sowieso geen slechte reclame. Demo nog niet gespeeld, te druk gehad. Misschien als ik zo thuis ben.
pi_86688879
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 19:31 schreef Premium_Quality het volgende:
De game draait beter dan verwacht op mijn oude PC ^O^
Zelfde hier.
Nu is mijn pc nog niet zo heeeel oud (8800gt, e8400, 3gb ram) maar toen ik de specs zag begon ik toch wel aan m'n ram te twijfelen.
Gelukkig draait de demo vloeiend (ok, lang niet alles kunnen verkennen.. weinig units) dus dat valt me mee.
Het is wennen maar het ziet er allemaal erg mooi uit, vooral dat introfilmpje met die oude man in die tent. Dat vuur en die textures van die man _O_ ..geniaal!

Die citystates zijn een erg leuke toevoeging maar in de demo vond ik het wel erg druk worden dus hopelijk kan je de hoeveelheid citystates in de eindversie instellen.
Demo speelde lekker weg, het is wel redelijk wennen. Nu is het al een hele tijd geleden dat ik Civ4 gespeeld heb, dus even doorbijten en dan komt het helemaal goed. :7
  dinsdag 21 september 2010 @ 22:02:31 #166
207382 ImMaxa
Never stay dead
pi_86691507
Heb de demo ook "uitgespeeld". Na 100 turns. Ging net wel lekker. Veel informatie, al doet het ook versimpeld aan soms, maar dat kan aan mij liggen, dat ik gewoon nog veel moet ontdekken. Zo miste ik de optie om research vooruit te plannen, net als gebouwen in steden.
You know, I've learned something today
pi_86691864
Ik haat Steam.
pi_86692490
Nou ja, ik ken het niet, :P, maar ik haat het dat ik iets anders moet installeren. Voor de rest oogt het degelijk.
  dinsdag 21 september 2010 @ 22:31:51 #169
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_86692977
Leuk. :)
Diplomatie is wel veel belangrijker geworden met al die City States.

quote:
Op dinsdag 21 september 2010 22:02 schreef ImMaxa het volgende:
Heb de demo ook "uitgespeeld". Na 100 turns. Ging net wel lekker. Veel informatie, al doet het ook versimpeld aan soms, maar dat kan aan mij liggen, dat ik gewoon nog veel moet ontdekken. Zo miste ik de optie om research vooruit te plannen, net als gebouwen in steden.
Je kan de Tech Tree openen en een tech in de toekomst aanklikken.
En je hebt een queue in je stad zag ik, maar dat heb ik nog niet getest hoe dat werkt.

quote:
Op dinsdag 21 september 2010 21:06 schreef karton het volgende:

Die citystates zijn een erg leuke toevoeging maar in de demo vond ik het wel erg druk worden dus hopelijk kan je de hoeveelheid citystates in de eindversie instellen.
Dat kan.

quote:
Op dinsdag 21 september 2010 20:39 schreef druide het volgende:
Het begin van een pot verschilt niet heel veel, aangezien je bij civ4 ook maar met enkele units bezig was (met verkennen etc). Ik denk dat vooral in de latere fase je veel meer gaat merken van de Social Policies, van het ontbreken van een Stack of Doom, en meer tactiek met de 1 unit per hex en ranged attack.

quote:
Op dinsdag 21 september 2010 22:10 schreef Monidique het volgende:
Ik haat Steam.
Waarom?
Géén kloon van tvlxd!
  dinsdag 21 september 2010 @ 22:32:59 #170
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_86693031
Ik haat het alleen dat mijn usename al bezet was bij Steam. :(
Montov_NL is toch .. minder.
Géén kloon van tvlxd!
pi_86693169
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 22:31 schreef Montov het volgende:

Waarom?
Ik wil Civ. Niet Steam, dan Civ. Maar ik zei het voordat ik Steam had geïnstalleerd.
  dinsdag 21 september 2010 @ 22:43:27 #172
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_86693530
Overigens kwam ik geen vage bugs tegen en draaide het lekker soepel (ok, ik heb een iets beter dan minimum en de settings waren niet allemaal op High). Dat is in ieder geval 1 vrees minder.
Ranged attack is wel een heel goed concept, samen met 1unit/hex. Zelfs in het begn levert dat al wat tactisch denken op.
Ik mis wel een beetje de research-slider... Ik heb het gevoel minder controle te hebben over de vooruitgang qua techs, maar dat is een kwestie van wennen.
Géén kloon van tvlxd!
pi_86693782
Al twee keer vastgelopen, process kill, bij resolutie wisselen heb ik geen tijd om op ok te klikken. Tsjongejonge...
pi_86694135
Waarschijnlijk is de laptop te licht, ofzo.
pi_86694614
Crash, crash, bug, vertraging. Wat een faal, ongelooflijk. Ik hoop dat het op de desktop en de volledige versie beter is, want ik heb nog niet kunnen spelen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')