Maar de persoonlijke situaties maken wel hoe jij over een bepaalde situatie denkt.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 14:52 schreef Godtje het volgende:
Gelukkig voor je. Ik word wel altijd een beetje moe van mensen die altijd in een grote algemene discussie met persoonlijke situaties aan komen zetten. Ik kan er ook genoeg noemen waar het goed is gegaan maar ook de andere kant.
nofi
Als ik alleen maar brood krijg van over de datum, zal ik brood best vies gaan vinden. Maakt brood an sich nog niet vies.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 14:54 schreef Nouk84 het volgende:
[..]
Maar de persoonlijke situaties maken wel hoe jij over een bepaalde situatie denkt.
En dan ben je niet meer in staat om een gesprek objectief te benaderen? Nu krijg ik het gevoel dat iemand feiten en werkelijkheden weg aan het duwen is door met persoonlijke voorbeelden aan te komen zetten. Als ik geboren en getogen ben in Bloemendaal in een villa van 20 miljoen maakt het toch niet opeens een waarheid dat iedereen dat heeft?quote:Op dinsdag 9 maart 2010 14:54 schreef Nouk84 het volgende:
[..]
Maar de persoonlijke situaties maken wel hoe jij over een bepaalde situatie denkt.
Plus in dit geavl werd ik ook persoonlijk op iets aangesproken en daar reageer ik op. Maar goed, dat lijkt taboe te worden of zo.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 14:54 schreef Nouk84 het volgende:
[..]
Nee, maar dat maakt wel dat jij niet graag brood eet.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 14:55 schreef stbabylon het volgende:
Als ik alleen maar brood krijg van over de datum, zal ik brood best vies gaan vinden. Maakt brood an sich nog niet vies.
Dat zegt toch ook niemand? Ik zeg nergens dat iedereen hetzelfde moet vinden of dat mijn persoonlijke ervaring leidend is.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 14:56 schreef Godtje het volgende:
[..]
En dan ben je niet meer in staat om een gesprek objectief te benaderen? Nu krijg ik het gevoel dat iemand feiten en werkelijkheden weg aan het duwen is door met persoonlijke voorbeelden aan te komen zetten. Als ik geboren en getogen ben in Bloemendaal in een villa van 20 miljoen maakt het toch niet opeens een waarheid dat iedereen dat heeft?
Ik snap serieus niet hoe jullie dat allemaal zo lezen bij Rip hoor.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 14:56 schreef Godtje het volgende:
En dan ben je niet meer in staat om een gesprek objectief te benaderen? Nu krijg ik het gevoel dat iemand feiten en werkelijkheden weg aan het duwen is door met persoonlijke voorbeelden aan te komen zetten. Als ik geboren en getogen ben in Bloemendaal in een villa van 20 miljoen maakt het toch niet opeens een waarheid dat iedereen dat heeft?
Brood wel of niet lekker vinden is een kwestie van smaak en over smaak valt niet te twisten. Meetbare zaken valt wel over te twisten en dan heeft huwelijk aantoonbaar meer impact vergeleken met samenwonen.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 14:56 schreef Nouk84 het volgende:
[..]
Nee, maar dat maakt wel dat jij niet graag brood eet.
jup, ik steek het liever in iets van mezelf dan het zo weg te gooien. Zo voelt huren toch wel aan bij mij. En het is ook niet zo dat huren nou zoveel goedkoper is. ik zou haast zeggen, integendeel. De huizenmarkt is dusdanig verziekt dat goedkope huurhuizen niet (ok, na minimaal 6 jaar wachten) te krijgen zijn.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 14:50 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Ondanks alle shit die je er aan over hebt gehouden
Ik zou echt nooit een huis kopen van meer dan één salaris. Never niet.
Ik ook. Lekker donkerbrood met ladingen zaden en notenquote:
Alleen kan het toch zo zijn dat het niet voor iedereen zo is en daarnaast ook dat het een evoluerend iets is. Ik denk wel dat er nu minder waarde aan het huwelijk ligt dan 20 jaar geleden bijvoorbeeld.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 14:59 schreef Godtje het volgende:
[..]
Brood wel of niet lekker vinden is een kwestie van smaak en over smaak valt niet te twisten. Meetbare zaken valt wel over te twisten en dan heeft huwelijk aantoonbaar meer impact vergeleken met samenwonen.
Waarom is dat meetbaar? Omdat één of ander dom onderzoek dat bevestigd heeft? Omdat dat voor 9 van de 10 mensen wél zo is, is het meteen waarheid? Ik vind de impact van trouwen vergeleken met samenwonen net zo goed een kwestie van 'smaak'.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 14:59 schreef Godtje het volgende:
Brood wel of niet lekker vinden is een kwestie van smaak en over smaak valt niet te twisten. Meetbare zaken valt wel over te twisten en dan heeft huwelijk aantoonbaar meer impact vergeleken met samenwonen.
Dat klopt. Mede door wettelijke maatregelen van de regering en sociale acceptatie.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 15:00 schreef Ripley het volgende:
[..]
Alleen kan het toch zo zijn dat het niet voor iedereen zo is en daarnaast ook dat het een evoluerend iets is. Ik denk wel dat er nu minder waarde aan het huwelijk ligt dan 20 jaar geleden bijvoorbeeld.
En dat heeft er ook deels mee te maken dat mensen uit huis gaan zonder ook maar iets van kapitaal opgebouwt te hebben. Zoals dat 30 jaar geleden nog heel normaal was.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 14:59 schreef JoeBravo het volgende:
Als ik het met één inkomen kon had ik het ook zeker gedaan, maar de realiteit is dat dat in de meeste gevallen praktisch gewoon niet haalbaar is.
als het geen emotionele lading voor je heeft moet je het ook zeker niet doen.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 14:54 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Ik zal het dan ook nooit doen. Beetje 15k uitgeven voor een leuk dagje, dacht het niet
ik begin bijna te denken dat je 1 of ander trauma hebt...quote:Op dinsdag 9 maart 2010 14:54 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Ik zal het dan ook nooit doen. Beetje 15k uitgeven voor een leuk dagje, dacht het niet
Smaak was het geestelijke gedeelte dus was al benoemd. Een onderzoek afdoen als dom zegt meer over jezelf.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 15:00 schreef Nouk84 het volgende:
[..]
Waarom is dat meetbaar? Omdat één of ander dom onderzoek dat bevestigd heeft? Omdat dat voor 9 van de 10 mensen wél zo is, is het meteen waarheid? Ik vind de impact van trouwen vergeleken met samenwonen net zo goed een kwestie van 'smaak'.
Vijf tien duizend euro!quote:Op dinsdag 9 maart 2010 15:02 schreef JoeBravo het volgende:
[..]
als het geen emotionele lading voor je heeft moet je het ook zeker niet doen.
Ik vond en vind het een relatie wel dat beetje extra geven.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |