alleen geldig bij dingen die na die datum in zijn ingegaan toch ?quote:Op dinsdag 9 maart 2010 13:54 schreef Pugg het volgende:
Niet waar, pas een wet aangenomen dat alleen het eerste jaar als aansluitend staat.
Daarna opzegbaar per maand, bel die muts en zeg dat maar eens.
Zoek die wet eens op en praat dan verder. Dit geld namelijk niet voor dit soort zaken. Voorlopig alleen voor telecomzaken, de rest is nog niet geregeld.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 13:54 schreef Pugg het volgende:
Niet waar, pas een wet aangenomen dat alleen het eerste jaar als aansluitend staat.
Verkonding geen onzin, schiet niemand iets mee op.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 13:54 schreef Pugg het volgende:
Komt dat wel nog of is dat ook van de baan vanwege het Balkende IV-debacle?quote:Op dinsdag 9 maart 2010 13:57 schreef GodsSon het volgende:
[..]
Verkonding geen onzin, schiet niemand iets mee op.
Deze aangenomen wet, sinds 1 juli 2009, geldt voor mobiele telefonie contracten. Die worden niet automatisch meer verlengd voor 1 of 2 jaar na het initiele contract. Voor de rest is het nog niet rond. Zelfde probleem met sportscholen en andere lidmaatschappen.
Het zal wel van de baan zijn of in ieder geval geen hoge prioriteit meer hebbenquote:Op dinsdag 9 maart 2010 13:58 schreef Marble het volgende:
[..]
Komt dat wel nog of is dat ook van de baan vanwege het Balkende IV-debacle?
Vooral voor die peperdure sportschoolabonnementen zou dat wel handig zijn natuurlijk.
Ik probeer al langer als helderziende door het leven te gaan, heb echter nog geen licht gezienquote:Op dinsdag 9 maart 2010 13:58 schreef Marble het volgende:
[..]
Komt dat wel nog of is dat ook van de baan vanwege het Balkende IV-debacle?
Vooral voor die peperdure sportschoolabonnementen zou dat wel handig zijn natuurlijk.
Volledig mee eens, met een beetje eigen verantwoordelijkheid voorkom je zoveel problemen.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 14:02 schreef GodsSon het volgende:
Het zal er echt wel van komen, het is echter (naar mijn idee) vooral ook eigen verantwoordelijkheid. Zijn altijd dezelfde die erin trappen. Gewoon een datum opschrijven is al te lastig, een contract doornemen doet niemand meer. Het is vragen om problemen.
Die wet is alleen aangenomen door de Tweede Kamer. Dat betekent dat de Eerste Kamer zich er nog over moet buigen, en dat het wetsvoorstel dus nog geen wet is.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 13:54 schreef Pugg het volgende:
Vanmiddag bepaalt de Eerste Kamer welke onderwerpen controversieel verklaard worden. Nu is dit wetsvoorstel niet afkomstig van het Kabinet, maar komt het vanuit de Tweede Kamer. Dus wellicht gaat de behandeling van dit wetsvoorstel in de Eerste Kamer wel gewoon door. Vanmiddag zullen we het wetenquote:Op dinsdag 9 maart 2010 14:02 schreef GodsSon het volgende:
[..]
Als het onderwerp controversieel wordt gaat het lang duren, geen idee of dat zo is, vast wel ergens te vinden
Dan pleeg je fraude en zal je nog steeds moeten betalen, lijkt me vrij eenvoudig.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 14:04 schreef Maart85 het volgende:
Wat gebeurt er als ik nu een opzegbrief stuur met datum uit februari, vervolgens gewoon de bladen retour afzender stuur en de factuur niet betaal/stoneer?
Dat dus.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 14:29 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Dan pleeg je fraude en zal je nog steeds moeten betalen, lijkt me vrij eenvoudig.
Dus jij neemt een abonnement om het daarna meteen weer op te zeggen?quote:Op dinsdag 9 maart 2010 14:56 schreef quirigua het volgende:
hier heb je nu niks aan, maar is wel een goed advies voor de toekomst :
bij het aangaan van welk abonnement dan ook : meteen brief erbij waarin :
[1]
je het zojuist aangegane abonnement per eerste vervaldatum opzegt ;
[2]
je bij deze verzoekt om bevestiging van ontvangst van je brief ;
Kopien bewaren om ze om hun oren te slaan, als dat t.z.t. nodig is![]()
Dat doe ik ook regelmatig hoor, die werkwijze. Zeker met mobiele abonnementen die ze 3 maanden van te voren opgezegd willen hebben.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 15:09 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Dus jij neemt een abonnement om het daarna meteen weer op te zeggen?
JA !quote:Op dinsdag 9 maart 2010 15:09 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Dus jij neemt een abonnement om het daarna meteen weer op te zeggen?
Het stond in de OP maar daar is het uitgehaald door TS. Ging om de Esquire als ik het goed onthouden heb.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 15:18 schreef Wokkel het volgende:
Zoek iemand die je abonnement wil overnemen? Welk blad gaat het om?
Je neemt een abonnement toch met de intentie om het voort te zetten. En opzeggen kan altijd, als je de data in de gaten houd.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 15:16 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Dat doe ik ook regelmatig hoor, die werkwijze. Zeker met mobiele abonnementen die ze 3 maanden van te voren opgezegd willen hebben.
quote:
Ik zie op hun site zo snel niet de voorwaarden die bij een abonnement horen. TS, ben je destijds akkoord gegaan met stilzwijgende verlenging? Zijn er voorwaarden aan je meegedeeld?quote:Op dinsdag 9 maart 2010 15:19 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Het stond in de OP maar daar is het uitgehaald door TS. Ging om de Esquire als ik het goed onthouden heb.
http://www.esquire.nl
Fraude.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 14:04 schreef Maart85 het volgende:
Geen enkele manier om er dus vanaf te komen?
Ik weet het, het is stom dat ik niet eerder aan de bel heb getrokken.
Wat gebeurt er als ik nu een opzegbrief stuur met datum uit februari, vervolgens gewoon de bladen retour afzender stuur en de factuur niet betaal/stoneer?
Of voor de aanbieding.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 15:20 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Je neemt een abonnement toch met de intentie om het voort te zetten.
Nou nee : het blijkt dat ze in 9 van de 10 gevallen zwaar tegen vallen.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 15:20 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Je neemt een abonnement toch met de intentie om het voort te zetten. En opzeggen kan altijd, als je de data in de gaten houd.
Dat lijkt me altijd verstandig om een dossier aan te leggen.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 15:25 schreef Nerdmans het volgende:
Hoi hoi,
je hebt natuurlijk een punt om niet te willen verlengen.
Je kan eens beginnen met schriftelijk je bezwaren kenbaar te maken en een dossier te vormen.
Jij doet er niet aan, zij wel en daar heb je ook voor getekend.quote:Ik heb soortgelijke zaken meegemaakt.
Ik heb gewoon schriftelijk opgezegd en aangegeven dat ik niet doe aan automatisch verlengen.
Vervolgens heb ik alle magazines opgeopend retour afzender gestuurd.
Ik kan je nu al vertellen dat je geen gelijk krijgt. De vordering is geheel terecht en zal dus toegewezen worden. Kortom, meer kosten met geen resultaat.quote:JE krijgt dan wel een incasso tegen je.
Dan kun je aldaar aangeven dat je de vordering betwist en het voor wil laten komen bij de kantonrechtbank. Daar kom je pas echt te weten of je gelijk hebt of niet.
De beslissing van de kantonrechter is over t algemeen bindend. Al mag je dan weer in hoger beroep gaan. dat is echter kostbaar en niet heel verstandig in dezen.
De kosten zullen natuurlijk wel meer worden dan die 50 euro.quote:Meestal heeft zo'n aanbieder geen zin om voor die 50 euro een heel dossier tegen je te maken.
Ik koop een blad altijd een paar keer los voor ik besluit om een abonnement te nemen of niet. Kan het dus ook niet tegenvallen.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 15:31 schreef quirigua het volgende:
[..]
Nou nee : het blijkt dat ze in 9 van de 10 gevallen zwaar tegen vallen.
Voorbeelden :
NRC Next ; de Gereformeerde Kerkbode ; alle glossies ; veel computerbladen ; The Times.
Deze lijst is niet compleet
Ik praat gewoon uit ervaring en het is dus niet altijd zo als jij dat nu neerzet.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 15:33 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Dat lijkt me altijd verstandig om een dossier aan te leggen.
[..]
Jij doet er niet aan, zij wel en daar heb je ook voor getekend.
[..]
Ik kan je nu al vertellen dat je geen gelijk krijgt. De vordering is geheel terecht en zal dus toegewezen worden. Kortom, meer kosten met geen resultaat.
[..]
De kosten zullen natuurlijk wel meer worden dan die 50 euro.
Nee, ik neem een abonnement omdat ik dat nu nodig heb. Ik erger me groen en geel aan de opzegtermijnen en meestal vergeet ik het op tijd te doen (ja, dat is een keuze!). Daarom doe ik het direct. Zeker met zaken als mobiele abonnementen waarbij ik toch gegarandeerd overstap (ivm toestel enzo).quote:Op dinsdag 9 maart 2010 15:20 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Je neemt een abonnement toch met de intentie om het voort te zetten. En opzeggen kan altijd, als je de data in de gaten houd.
Met geschillen over abonnementen blijf je vrijwel zeker onder de appelgrens.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 15:25 schreef Nerdmans het volgende:
De beslissing van de kantonrechter is over t algemeen bindend. Al mag je dan weer in hoger beroep gaan. dat is echter kostbaar en niet heel verstandig in dezen.
Boomgrens : hoogte (bijvoorbeeld in de Alpen) waarboven geen bomen meer groeien ;quote:Op dinsdag 9 maart 2010 19:23 schreef r_one het volgende:
[..]
Met geschillen over abonnementen blijf je vrijwel zeker onder de appelgrens.
Gewoon jezelf een cadeauabonnement cadeau doen. Die stoppen vaak automatisch na de contractsperiodequote:Op dinsdag 9 maart 2010 15:56 schreef Nerdmans het volgende:
Wat handig is en wat ik tegenwoordig doe:
Ik onderteken het contract met tevens de opzegging erbij.
Als ze dan t contract laten ingaan, heb je meteen bewijs voor je opzegging.
Dus ondertekeken en vermelden dat je tevens wenst op te zeggen.
Dan hoef je er ook niet meer over na te denken
is da wa?
Het lijkt erop alsof de dienstverlener te kort schiet in het leveren van de dienst. Is daar niet iets mee te doen?quote:Ik vind het een gigantisch klote blad, heb 2 a 3 oplages gewoonweg niet binnen grekegen
Daar moet je dan wel optijd over klagen en niet pas op het moment dat je iets anders wilt bereiken (lijkt mij iig)quote:Op woensdag 10 maart 2010 07:59 schreef Snapcount2 het volgende:
[..]
Het lijkt erop alsof de dienstverlener te kort schiet in het leveren van de dienst. Is daar niet iets mee te doen?
(vraag ik aan de experts...)
Alleen als je meteen was gaan klagen lijkt mij, nu heeft het geen zin meer.quote:Op woensdag 10 maart 2010 07:59 schreef Snapcount2 het volgende:
[..]
Het lijkt erop alsof de dienstverlener te kort schiet in het leveren van de dienst. Is daar niet iets mee te doen?
(vraag ik aan de experts...)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |