Oftewel vaccinaties zijn voornamelijk goed voor de verkoper/producent?quote:Dr. Hofve recommends not vaccinating your adult cat for distemper, and many holistic veterinarians agree with her. “A kitten that receives its initial vaccine series, or any kitten or cat vaccinated just once after 16 weeks of age, is protected for life,” writes Dr. Hofve on Little Big Cat. “There is no benefit, and substantial risk, to repeated distemper vaccines in adult cats.”
Vaccineren maakt 20 % uit van de inkomsten van de gemiddelde D.Aquote:Op dinsdag 21 januari 2014 09:35 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Oftewel vaccinaties zijn voornamelijk goed voor de verkoper/producent?
Had je wat anders verwacht?quote:Op dinsdag 21 januari 2014 09:35 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
enquote:Op dinsdag 21 januari 2014 09:35 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Sue me, maar ik heb Baloe ook al 6 jaar niet ontwormtquote:
Dat vergeet ik ook vaak, maar een keer per anderhalf jaar kom ik wel aan denk ikquote:Op dinsdag 21 januari 2014 13:36 schreef Qwea het volgende:
[..]
Sue me, maar ik heb Baloe ook al 6 jaar niet ontwormtOf langer zelfs.
Ik niet. Kijk regelmatig naar zijn ontlasting, als er wormen inzitten ga ik wel wat halen. Ik vind het een beetje onzin allemaal.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 13:51 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Dat vergeet ik ook vaak, maar een keer per anderhalf jaar kom ik wel aan denk ik
Maar dat is toch hetzelfde met wormen danquote:
True dat je ze niet altijd ziet, maar symptomen zie je natuurlijk wel bij wormen.quote:Ik gebruik wel vlooienbandjes, maar van Beapfar en ze zijn macrobiotisch of zo, ik maak van 1 band 4 bandjes, en die hebben ze in het hoogseizoen wel om. Geen vlo te zien.
Wormen zie je niet altijd, dat zou ik dus wel gewoon af en toe doen hoor.
mestonderzoek ?quote:Op dinsdag 21 januari 2014 13:55 schreef oh-oh het volgende:
Ontvlooien? Ze hebben geen vlooien dude
Ik gebruik wel vlooienbandjes, maar van Beapfar en ze zijn macrobiotisch of zo, ik maak van 1 band 4 bandjes, en die hebben ze in het hoogseizoen wel om. Geen vlo te zien.
Wormen zie je niet altijd, dat zou ik dus wel gewoon af en toe doen hoor.
Ik raap drollen altijd keurig op hoor. Dus mocht er wat zijn zou het me ook wel opvallen. Vlooienbandjes besparen me wel ellende, als ze eenmaal vlooien hebben ben je er nog niet zo snel vanaf.quote:
drol inleveren bij de DA bedoelde ik ,op eieren laten onderzoekenquote:Op dinsdag 21 januari 2014 14:06 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Ik raap drollen altijd keurig op hoor. Dus mocht er wat zijn zou het me ook wel opvallen. Vlooienbandjes besparen me wel ellende, als ze eenmaal vlooien hebben ben je er nog niet zo snel vanaf.
Teken check doe ik elke dag.
Nou ja dan vind ik af en toe een pilletje erin proppen minder erg dan een enting hoor, en makkelijker dan een rondje da.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 14:09 schreef JerryLee het volgende:
[..]
drol inleveren bij de DA bedoelde ik ,op eieren laten onderzoeken
Ja, je krijgt die uitslag en daar staat op zoveel jaar resistent tegen dit en zoveel jaar tegen dat!quote:Op dinsdag 21 januari 2014 14:09 schreef senesta het volgende:
Dat titeren heb jij toch wel eens gedaan ook oh-oh?
Is dat net zo duur als enten? En hoe lang duurt dat? Ze nemen wat bloed af en bellen je later met de uitslag?
Ah oke, thnx! Ik ga eens informeren.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 14:11 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Ja, je krijgt die uitslag en daar staat op zoveel jaar resistent tegen dit en zoveel jaar tegen dat!
Ontvlooien ben ik wel altijd heel strak mee, maar dat komt dan ook wel omdat ik 2 honden met vlooienallergie heb gehad. Dan was 1 vlo echt een probleem.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 14:00 schreef Qwea het volgende:
[..]
Maar dat is toch hetzelfde met wormen danIk kan mensen die preventief 1x per maand ontvlooien met druppels. Vlooien of geen vlooien. Boeit niet. Gewoon preventief.
[..]
True dat je ze niet altijd ziet, maar symptomen zie je natuurlijk wel bij wormen.
Ik weet niet, ik ben er gewoon geen voorstander van om preventief iets te gaan doen. Ik ga ook niet preventief mezelf een AB kuur geven omdat ik wel eens een infectie zou kunnen krijgen.
Wie heeft het nou weer over een enting ?quote:Op dinsdag 21 januari 2014 14:10 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Nou ja dan vind ik af en toe een pilletje erin proppen minder erg dan een enting hoor, en makkelijker dan een rondje da.
Ik ent NIET en ik ontworm wel, vandaar.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 14:58 schreef JerryLee het volgende:
[..]
Wie heeft het nou weer over een enting ?
Ja het is ook nog niet nodig van de zomer gehad. Maar mooi dat ik weet dat dat eens in de 3 jaar moet. Wist ik niet eens.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 20:46 schreef oh-oh het volgende:
Rabies hoeft sowieso maar een keer per drie jaar, dat heb ik wel lang bijgehouden, die entingen zijn nu pas een jaar verlopen
Oh dan moet ik nog eens bellen. maar als het goed is gaat hij dit jaar toch de grens niet meer over.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 20:49 schreef oh-oh het volgende:
Nou, .dat hangt van je enting af, zat dierenarsten die er liever elke jaar een injassen, maar als je er om vraagt kun je die driejaarlijkse ook echt overal wel krijgen
Dierenartsen doen meestal voor niesziekte aanraden om jaarlijks te enten inderdaad.quote:Op woensdag 29 januari 2014 18:43 schreef Quarant het volgende:
Kom net met m'n kat bij de dierenarts vandaan. Ze is ingeënt tegen niesziekte. Vorige week woensdag ook geweest en toen kreeg ze eerst een kuur dexomal, 2 tabletten per dag. En ze is 300 gram aangekomen in een week tijd.![]()
Ik vraag me nu ook af of dat jaarlijks moet, vergeten te vragen.
quote:Op donderdag 30 januari 2014 13:27 schreef kawa4 het volgende:
tot een jaar of 5 heb ik de teckels elk jaar een enting gegeven en daarna om het jaar,
ik krijg een maitlje van de DA wanneer we weer aan de beurt zijn.hij weer een nieuwe Volvo wil kopen .
Dat gaat moeilijk wordenquote:
Ik heb ooit gevraagd over het titerbepalen maar het schijnt bij katten erg onbetrouwbaar te zijn.quote:Op vrijdag 24 juli 2015 13:40 schreef Holyme het volgende:
Kattenziekte uitbraken zijn afgelopen jaren vaker voorgekomen, en zoals je hebt gezien, is dat echt een hele gemene ziekteDe enting daarvoor is elke 3 jaar. Niesziekte enting voorkomt niesziekte niet, maar zorgt er wél voor dat de niesziekte minder heftig is. Deze enting is jaarlijks. Beide ziektes kunnen door alle katten opgepikt worden, katten zijn dus niet veilig omdat ze binnen blijven.
Helaas heb ik (hoogstwaarschijnlijk) ook ervaring met injection-site sarcomas, 2 katten met fibrosarcoom rond de entplek van een vorige dierenarts. Ik heb het toen niet nog verder laten onderzoeken, maar de kans was groot dat dat met elkaar te maken had. Maar omdat ik kittens opvang en ook heb gezien wat voor schade beide ziektes aan kunnen richten (mijn kater heeft ook blijvende schade van de niesziekte die hij als kitten had), en ik niet wil dat mijn katten verder risico lopen, ent ik wel. Ik wil me wel gaan verdiepen in titerbepaling, dat lijkt me wel een mooie tussenoplossing
Ik wil er ook echt geen risico mee nemen, kattenziekte een paar keer gezien, dat wil ik echt koste wat kost voorkomen en ik loop natuurlijk wel iets meer risico met contact met asielkatten (nu ook weer een -inmiddels opgeknapt- niesziekte katje in huis). Maar misschien is het inmiddels al wat verder ontwikkeld? Ik zal 't hier ook 'ns een keer navragenquote:Op vrijdag 24 juli 2015 13:44 schreef senesta het volgende:
[..]
Ik heb ooit gevraagd over het titerbepalen maar het schijnt bij katten erg onbetrouwbaar te zijn.
Klopt, in achterpootjes.quote:Op vrijdag 24 juli 2015 14:16 schreef senesta het volgende:
Wat ik wel eens gehoord heb is dat dierenartsen in een pootje enten omdat dat in het ergste geval nog afgezet kan worden
Nee je hebt gelijkquote:Op vrijdag 24 juli 2015 15:06 schreef ferrari_rood het volgende:
Ik laat ze wel inenten ooit een kat gehad met als kitten niesziekte wat een hel was dat.
Misschien een zeur of heb ik het mis. Maar et is toch inenten? Bomen ed. ent je
Daar kwam ik met Link ook niet onderuit helaas ivm de ardennen binnenkort. Maar als het niet verplicht was / ze je hond niet in beslag konden nemen kreeg hij die ook niet.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 20:46 schreef oh-oh het volgende:
Rabies hoeft sowieso maar een keer per drie jaar, dat heb ik wel lang bijgehouden, die entingen zijn nu pas een jaar verlopen
Maar dat hij in de meest gore sloten springt en in aanraking komt met andere honden is niet echt een reden om elk jaar te enten hoor. Je ent jezelf toch ook niet elk jaar? Bedoel, als je de antistoffen hebt, heb je de antistoffen. Waarom titer je niet?quote:Op vrijdag 24 juli 2015 14:19 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Loebes mag dinsdag weer. Gezien hij veel in aanraking komt met andere honden en het liefst in de meest smerige sloten springt doe ik het ieder jaar. Tijdje om het jaar gedaan maar daN ga ik het vergeten
Maar gelukkig blijft iedereen stug door entenquote:Op vrijdag 24 juli 2015 14:16 schreef senesta het volgende:
Wat ik wel eens gehoord heb is dat dierenartsen in een pootje enten omdat dat in het ergste geval nog afgezet kan worden
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |