abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 13 maart 2010 @ 12:35:01 #51
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_79092836
Titratie op de hoeveelheid aanwezige antistoffen, is een mogelijkheid om te zien of de hond inderdaad voldoende beschermd is. Veel dierenartsen willen echter gewoon enten. Enten is telkens weer een aanslag op het lichaam van de hond en zou niet klakkeloos moeten gebeuren.
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  Moderator dinsdag 21 januari 2014 @ 08:30:50 #52
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_135748526
Even een hele flinke rotschop :D

http://consciouscat.net/2014/01/13/vaccinate-adult-cat-distemper/

Het is in het engels, mijn excuses daarvoor. Ik kon het zo snel niet in het Nederlands vinden.

Moet zeggen dat ik zelf wel een beetje een dubbel gevoel heb hierover. We hebben van de zomer een uitbraak van kattenziekte gehad hier en toen zijn heel wat niet ingeënte katten overleden en zelfs een aantal wel ingeënte katten. Vooral buitenkatten maar toch ook binnenkatten. Ook katten die jaarlijks hun vaccinatie kregen.

Dus ja, wat is goed. Ik wil niet dat ze ziek worden van de vaccinaties. Maar als ik het niet doe en ze worden ziek bij een volgende uitbraak... dat vergeef ik mezelf ook nooit. Misschien toch maar eens met de dierenarts praten over het eventueel titeren.
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  dinsdag 21 januari 2014 @ 09:35:01 #53
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_135749419
quote:
Dr. Hofve recommends not vaccinating your adult cat for distemper, and many holistic veterinarians agree with her. “A kitten that receives its initial vaccine series, or any kitten or cat vaccinated just once after 16 weeks of age, is protected for life,” writes Dr. Hofve on Little Big Cat. “There is no benefit, and substantial risk, to repeated distemper vaccines in adult cats.”
Oftewel vaccinaties zijn voornamelijk goed voor de verkoper/producent?
censuur :O
pi_135753215
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 09:35 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Vaccineren maakt 20 % uit van de inkomsten van de gemiddelde D.A
(bijwerkingen en complicaties niet meegerekend )

http://www.hetbestevoormijnhond.nl/gezondheid/vaccineren/

http://www.hetbestevoormijnhond.nl/gezondheid/titeren/

[ Bericht 20% gewijzigd door JerryLee op 21-01-2014 12:15:11 ]
I want to depart this world the same way I arrived; screaming and covered in someone else's blood.
  dinsdag 21 januari 2014 @ 11:54:17 #55
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_135753293
quote:

[..]

Had je wat anders verwacht? :P

Ik heb Baloe al ruim 5/6 jaar niet geënt, er is geen ENKEL verschil. Niks, nop, Nada.

Mijn DA was het zelfs met mij eens dat elk jaar vaccineren bullshit is en zelfs niet goed is voor de hond.
  dinsdag 21 januari 2014 @ 12:00:09 #56
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_135753499
Ik ken dus echt in mijn omgeving wel een paar honden die zijn overleden na entingen, maar geen enkele hond die niet geent was en wel wat onder de leden kreeg, en ik ken veel mensen die niet enten, juist mensen die fokken/showen en daar heel bewust niet meer aan doen. Ik heb ook al bijna 4 jaar niks meer geënt. Ik denk dat ik de jongste binnenkort weer eens laat titeren mss. Die heeft alleen de puppy entingen alledrie netjes volgens schema gehad en een 3 jarige rabies prik.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_135754152
quote:

[..]

en

I want to depart this world the same way I arrived; screaming and covered in someone else's blood.
pi_135754306
Binnenkort moet ik met de hond voor zijn eerste herhaling na de puppy entingen. Gelijk eens vragen wat zij ervan vind. Volgens mij zijn ze alleen wel behoorlijk voor jaarlijks enten.. Ik heb al eens wat te horen gekregen over het niet enten van mijn oudste kat. Die is 8 jaar geleden voor het laatst geënt volgens mij en is nu 10 :P
  dinsdag 21 januari 2014 @ 13:36:10 #59
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_135756732
quote:
Sue me, maar ik heb Baloe ook al 6 jaar niet ontwormt :') Of langer zelfs.
  Moderator dinsdag 21 januari 2014 @ 13:49:37 #60
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_135757282
  dinsdag 21 januari 2014 @ 13:51:08 #61
176471 oh-oh
pi_135757355
quote:
14s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 13:36 schreef Qwea het volgende:

[..]

Sue me, maar ik heb Baloe ook al 6 jaar niet ontwormt :') Of langer zelfs.
Dat vergeet ik ook vaak, maar een keer per anderhalf jaar kom ik wel aan denk ik :@
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  dinsdag 21 januari 2014 @ 13:53:40 #62
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_135757478
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 13:51 schreef oh-oh het volgende:

[..]

Dat vergeet ik ook vaak, maar een keer per anderhalf jaar kom ik wel aan denk ik :@
Ik niet. Kijk regelmatig naar zijn ontlasting, als er wormen inzitten ga ik wel wat halen. Ik vind het een beetje onzin allemaal.

Preventief enten en preventief wormen. Bedoel, bij mensen niet veel anders. Preventief de griepprik (Risico groepen. Heb hem al 2 jaar niet gehaald en leef nog steeds), ook zo'n onzin.

Laatste keer dat ik Baloe liet enten had hij een bult op de injectieplaats, niet normaal. Was helemaal gevuld met rotzooi. Waarom zou ik moedwillig rotzooi in zijn lijf gooien.

Ontvlooi jij je honden ook elke zoveel tijd, oh-oh?
  dinsdag 21 januari 2014 @ 13:55:59 #63
176471 oh-oh
pi_135757592
Ontvlooien? Ze hebben geen vlooien dude :D
Ik gebruik wel vlooienbandjes, maar van Beapfar en ze zijn macrobiotisch of zo, ik maak van 1 band 4 bandjes, en die hebben ze in het hoogseizoen wel om. Geen vlo te zien.
Wormen zie je niet altijd, dat zou ik dus wel gewoon af en toe doen hoor.
( Groucho Marx )
  dinsdag 21 januari 2014 @ 14:00:17 #64
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_135757768
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 13:55 schreef oh-oh het volgende:
Maar dat is toch hetzelfde met wormen dan :P Ik kan mensen die preventief 1x per maand ontvlooien met druppels. Vlooien of geen vlooien. Boeit niet. Gewoon preventief.

quote:
Ik gebruik wel vlooienbandjes, maar van Beapfar en ze zijn macrobiotisch of zo, ik maak van 1 band 4 bandjes, en die hebben ze in het hoogseizoen wel om. Geen vlo te zien.
True dat je ze niet altijd ziet, maar symptomen zie je natuurlijk wel bij wormen.

Ik weet niet, ik ben er gewoon geen voorstander van om preventief iets te gaan doen. Ik ga ook niet preventief mezelf een AB kuur geven omdat ik wel eens een infectie zou kunnen krijgen.
pi_135757940
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 13:55 schreef oh-oh het volgende:
mestonderzoek ?
  dinsdag 21 januari 2014 @ 14:06:22 #66
176471 oh-oh
pi_135758021
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 14:04 schreef JerryLee het volgende:

[..]

mestonderzoek ?
Ik raap drollen altijd keurig op hoor. Dus mocht er wat zijn zou het me ook wel opvallen. Vlooienbandjes besparen me wel ellende, als ze eenmaal vlooien hebben ben je er nog niet zo snel vanaf.
Teken check doe ik elke dag.
( Groucho Marx )
pi_135758162
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 14:06 schreef oh-oh het volgende:

[..]

Ik raap drollen altijd keurig op hoor. Dus mocht er wat zijn zou het me ook wel opvallen. Vlooienbandjes besparen me wel ellende, als ze eenmaal vlooien hebben ben je er nog niet zo snel vanaf.
Teken check doe ik elke dag.
drol inleveren bij de DA bedoelde ik ,op eieren laten onderzoeken
  Moderator dinsdag 21 januari 2014 @ 14:09:46 #68
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_135758166
Dat titeren heb jij toch wel eens gedaan ook oh-oh?

Is dat net zo duur als enten? En hoe lang duurt dat? Ze nemen wat bloed af en bellen je later met de uitslag?
  dinsdag 21 januari 2014 @ 14:10:39 #69
176471 oh-oh
pi_135758200
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 14:09 schreef JerryLee het volgende:

[..]

drol inleveren bij de DA bedoelde ik ,op eieren laten onderzoeken
Nou ja dan vind ik af en toe een pilletje erin proppen minder erg dan een enting hoor, en makkelijker dan een rondje da.
( Groucho Marx )
  dinsdag 21 januari 2014 @ 14:11:09 #70
176471 oh-oh
pi_135758214
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 14:09 schreef senesta het volgende:
Dat titeren heb jij toch wel eens gedaan ook oh-oh?

Is dat net zo duur als enten? En hoe lang duurt dat? Ze nemen wat bloed af en bellen je later met de uitslag?
Ja, je krijgt die uitslag en daar staat op zoveel jaar resistent tegen dit en zoveel jaar tegen dat!
( Groucho Marx )
  Moderator dinsdag 21 januari 2014 @ 14:12:14 #71
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_135758268
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 14:11 schreef oh-oh het volgende:

[..]

Ja, je krijgt die uitslag en daar staat op zoveel jaar resistent tegen dit en zoveel jaar tegen dat!
Ah oke, thnx! Ik ga eens informeren.
  Moderator dinsdag 21 januari 2014 @ 14:18:33 #72
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_135758527
Ik heb net mijn eigen dierenarts eens gebeld en zij zeggen dat het titeren niet betrouwbaar is voor kattenziekte en voor niesziekte. Alleen voor rabies zou dat zin hebben.
pi_135758562
quote:
14s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 14:00 schreef Qwea het volgende:

[..]

Maar dat is toch hetzelfde met wormen dan :P Ik kan mensen die preventief 1x per maand ontvlooien met druppels. Vlooien of geen vlooien. Boeit niet. Gewoon preventief.

[..]

True dat je ze niet altijd ziet, maar symptomen zie je natuurlijk wel bij wormen.

Ik weet niet, ik ben er gewoon geen voorstander van om preventief iets te gaan doen. Ik ga ook niet preventief mezelf een AB kuur geven omdat ik wel eens een infectie zou kunnen krijgen.
Ontvlooien ben ik wel altijd heel strak mee, maar dat komt dan ook wel omdat ik 2 honden met vlooienallergie heb gehad. Dan was 1 vlo echt een probleem.
Ook is het een combi middel die ook tegen teken werkt en in het tekenseizoen zijn er hier echt veel teken en daar wil ik ze echt wel beschermt tegen hebben.

Ontwormen doe ik dan weer niet vaak, zeker niet omdat ik zo streng ben met vlooien.
Bij de paarden doen we op de huidige stal aan wormtesten, wordt er alleen ontwormt als in het lab de wormtelling te hoog blijkt. Dat werkt reuze goed, geen onnodig ontwormen. Je merkt dan ook dat verreweg de meeste paarden eigenlijk bijna nooit ontworming nodig hebben, het zijn echt de nieuw binnengekomen die soms een te hoge wormentelling hebben. Maar zodra die netjes ontwormt zijn is dat ook over, er zijn amper manieren in hun leefruimte om besmet te raken.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  dinsdag 21 januari 2014 @ 14:32:02 #74
176471 oh-oh
pi_135759056
Die druppels tegen vlooien, daar kunnen die naakthonden van me echt niet tegen dus. Maar 1 band gedeeld door 6 honden ( de honden van mijn vrienden krijgen ook meteen een bandje van me bedenk ik net ) dat werkt wel prima dus daar doe ik het wel mee dan. Ik had er idd ook een met vlooienallergie, die is er dan wel niet meer, ik kijk er liever toch mee uit, want als je ze eenmaal hebt, kom er dan maar weer eens vanaf.
( Groucho Marx )
pi_135759973
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 14:10 schreef oh-oh het volgende:

[..]

Nou ja dan vind ik af en toe een pilletje erin proppen minder erg dan een enting hoor, en makkelijker dan een rondje da.
Wie heeft het nou weer over een enting ?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')