abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator dinsdag 9 maart 2010 @ 11:39:45 #31
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_78924179
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 11:34 schreef oh-oh het volgende:

[..]

Voor mijn gevoel zijn honden veel minder bevattelijk, of heersen er mss minder superbesmettelijke ziektes of zo onder honden.
Maar van katten hoor je constant dat ze niesziekte hebben, of Fip of Aids
Carona of Parvo hoor je toch ook nog wel bij honden maar het lijkt in ieder geval wel minder dan bij katten inderdaad. Er is trouwens wel een inenting tegen FIP/carona hoorde ik, maar ik hoorde ook dat het het ook juist kan triggeren. Het werd me in ieder geval overal afgeraden.
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  dinsdag 9 maart 2010 @ 11:41:08 #32
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_78924227
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 11:31 schreef pumpkin_Ruby het volgende:

[..]

Maar ik zou eigenlijk nog minder willen.

Mijn huidige DA is een draak van een mens maar ze blijft wel erg goed op de hoogte van nieuwe dingen zoals het entschema. Ik hoor regelmatig dat mensen bij andere DA's alleen de cocktail kunnen krigjen want alleen nies hebben ze vaak niet eens in huis.
Titeren.
Ik ent nu 2 van mijn honden helemaal niet meer, OOK niet als we naar show gaan, ik laat ze titeren.
En dat mag dan wel eigenlijk niet , maar ze hebben in al die jaren dat ik snow nog nooit de entingen gecheckt ( slechte zaak is dat maar schijnbaar is het ook niet nodig want dan zouden ze er denk ik wel strenger in zijn ) , dus ik verwacht daar geen problemen mee.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  dinsdag 9 maart 2010 @ 11:42:36 #33
176471 oh-oh
pi_78924273
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 11:39 schreef senesta het volgende:

[..]

Carona of Parvo hoor je toch ook nog wel bij honden maar het lijkt in ieder geval wel minder dan bij katten inderdaad. Er is trouwens wel een inenting tegen FIP/carona hoorde ik, maar ik hoorde ook dat het het ook juist kan triggeren. Het werd me in ieder geval overal afgeraden.
Ik hoor wel es van parvo, maar dan gaat het of om buitenlandse honden of om honden die uit broodfoktoestanden vandaan komen, ik heb nog nooit gehoord dat een hond op straat van een andere hond parvo oid heeft opgelopen, mss wel eens kennelhoest, maar kennelhoest stelt niks voor.
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_78924299
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 11:34 schreef oh-oh het volgende:

[..]

Voor mijn gevoel zijn honden veel minder bevattelijk, of heersen er mss minder superbesmettelijke ziektes of zo onder honden.
Maar van katten hoor je constant dat ze niesziekte hebben, of Fip of Aids
Heeft ook wel een beetje met de omstandigheden te maken. Honden lopen niet zomaar zonder toezicht over straat te zwerven en met elkaar te paren en te vechten, wat wel dé manier is om kattenaids of kattenleukemie op te lopen.
FIP heeft een vrij onschuldig virus als voorstadium wat vooral wordt overgedragen via poep, vooral binnenkatten die in een groep leven deponeren alles op dezelfde bak en besmetten elkaar zo heel makkelijk, heeft ook heel veel met hygiëne te maken.
  dinsdag 9 maart 2010 @ 11:46:51 #35
176471 oh-oh
pi_78924429
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 11:43 schreef pumpkin_Ruby het volgende:

[..]

Heeft ook wel een beetje met de omstandigheden te maken. Honden lopen niet zomaar zonder toezicht over straat te zwerven en met elkaar te paren en te vechten, wat wel dé manier is om kattenaids of kattenleukemie op te lopen.
FIP heeft een vrij onschuldig virus als voorstadium wat vooral wordt overgedragen via poep, vooral binnenkatten die in een groep leven deponeren alles op dezelfde bak en besmetten elkaar zo heel makkelijk, heeft ook heel veel met hygiëne te maken.
Oh ja, dat is waar natuurlijk.
Nooit over nagedacht.
Mijn honden spelen wel met alles wat ze tegen komen buiten maar ze douwen niet gelijk hun leuter er in, en poep eten en zo dat doen ze gelukkig ook niet, ze zoeken juist altijd schone plekjes om hun behoefte te doen.
Kattenbakken vind ik ook echt vies altijd
( Groucho Marx )
pi_78924455
Ik ent de honden en de kat elke 3 jaar zo'n beetje, of ze moeten naar pension moeten, dan moet ik wel, maar dat probeer ik altijd te verkomen(opa's en oma's heel lief aankijken enzo).

Met de paarden zou ik het liefste ook anders doen, maar dat gaat tegen de stalregels in en dat eigenlijk zo'n beetje overal.
Dat is al helemaal gaar, elk jaar een tetanusprik en dan ook jaarlijks tegen influenza, wat dan maar 9 maanden draagt en vaak uitgewerkt is in het influenza seizoen(hangt af van wanneer je ent natuurlijk).
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_78924710
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 11:46 schreef oh-oh het volgende:

[..]

Oh ja, dat is waar natuurlijk.
Nooit over nagedacht.
Mijn honden spelen wel met alles wat ze tegen komen buiten maar ze douwen niet gelijk hun leuter er in, en poep eten en zo dat doen ze gelukkig ook niet, ze zoeken juist altijd schone plekjes om hun behoefte te doen.
Kattenbakken vind ik ook echt vies altijd
Ligt ook aan de schoonmakers
Hier worden alle bakken minstens een keer per dag gezeefd. En als ik langs loop en ik zie wat haal ik het er gelijk uit. Maar hier ruik je ook geen kat.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
  dinsdag 9 maart 2010 @ 12:32:04 #38
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_78925887
Ik weet niet zo goed wat ik ervan moet denken bij dieren, maar laat ik dit over inentingen bij mensen zeggen: volgensmij vergeten we af en toe dat inenten ons ontzettend veel voordelen heeft geboden, dat daardoor tientallen miljoenen levens gespaard zijn en we een ontzettende winst hebben gemaakt wat betreft gezondheidszorg. Denk aan polio, tetanus, difterie, rode hond, etc. De gevolgen van deze ziekte als je 'm doormaakt terwijl je niet ingeënt bent zijn verschrikkelijk en vaak niet terug te draaien of te behandelen, daarom zijn we gaan inenten waardoor je het kunt voorkomen.

Het zal best zijn dat er een factor van winst speelt bij sommige dierenartsen en bedrijven, maar ik denk dat je niet moet vergeten wat de gevolgen van niesziekte en rabiës zijn voor je hond/kat als hij dat krijgt. Doe mij dan maar gewoon die jaarlijkse inentingsronde.
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_78926464
Ik twijfel bij Fire ook erg. Hij is een gezonde kat maar is altijd na een inenting een week of 2 hangerig. Ik zelf reageer ook altijd heftig op inentingen dus bij dieren zal dat dan ook wel kunnen zijn. Verder komen ze nu niet buiten en straks alleen in een afgeschermde tuin.
pi_78926555
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 12:32 schreef Enfermera het volgende:
Ik weet niet zo goed wat ik ervan moet denken bij dieren, maar laat ik dit over inentingen bij mensen zeggen: volgensmij vergeten we af en toe dat inenten ons ontzettend veel voordelen heeft geboden, dat daardoor tientallen miljoenen levens gespaard zijn en we een ontzettende winst hebben gemaakt wat betreft gezondheidszorg. Denk aan polio, tetanus, difterie, rode hond, etc. De gevolgen van deze ziekte als je 'm doormaakt terwijl je niet ingeënt bent zijn verschrikkelijk en vaak niet terug te draaien of te behandelen, daarom zijn we gaan inenten waardoor je het kunt voorkomen.

Het zal best zijn dat er een factor van winst speelt bij sommige dierenartsen en bedrijven, maar ik denk dat je niet moet vergeten wat de gevolgen van niesziekte en rabiës zijn voor je hond/kat als hij dat krijgt. Doe mij dan maar gewoon die jaarlijkse inentingsronde.
Ik heb rode hond gehad voordat ik er tegen ingeënt werd. Daarna de inenting nog wel gekregen.
Verder ben ik het met je eens dat inenten bij mensen wel degelijk moet. Ik zal dat als ik ooit kinderen krijg ook laten doen. Maar het is wel zo dat er tegenwoordig ziektes terug komen die al jaren uitgeroeid waren. Komen er daarvoor weer nieuwe inentingen? Help je ook niet je afweersysteem om zeep? Ik weet het niet ik ben geen arts.
pi_78926707
Hier worden ze eigenlijk ook niet geent. Toevallig de katten vorig jaar omdat het een voorwaarde was voor het pension. Dat was de 1ste keer in 5 jaar geloof ik. Als ze niet naar het pension waren geweest, had ik ze nu nog niet laten enten.
De ene hond heeft vorig jaar de rabies enting gehad ivm de vakantie naar het buitenland en hij is wel jaarlijks geent vanwege het feit dat je dat op shows moet kunnen laten zien. Maar misschien ga ik geen shows meer lopen, dus ik zie dit jaar wel De oude hond wordt ook al jaren niet meer geent.
pi_78926786
quote:

Er is een verschil tussen inenten en overenten.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
  dinsdag 9 maart 2010 @ 13:14:41 #43
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_78927331
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 12:51 schreef ferrari_rood het volgende:

[..]

Ik heb rode hond gehad voordat ik er tegen ingeënt werd. Daarna de inenting nog wel gekregen.
Verder ben ik het met je eens dat inenten bij mensen wel degelijk moet. Ik zal dat als ik ooit kinderen krijg ook laten doen. Maar het is wel zo dat er tegenwoordig ziektes terug komen die al jaren uitgeroeid waren. Komen er daarvoor weer nieuwe inentingen? Help je ook niet je afweersysteem om zeep? Ik weet het niet ik ben geen arts.
Welke ziekten bedoel je dan?
Neuh, je immuunsysteem werkt simpel. Laat ik het zo zeggen; of je nu een ziekte doormaakt of een afgezwakt of dood virus binnenkrijgt dmv een inenting, dat is voor je lichaam hetzelfde. Het mechanisme is niet anders.
Het virus komt je lichaam binnen, gaat naar een lymfeknoop en wordt daar herkend als lichaamsvreemd. Vervolgens worden antistoffen ingezet en het virus bestreden. Is dit de 1e keer dat je lichaam ermee in aanraking komt en is het virus levend (zoals bij griep bijv.), dan krijg je een heftige reactie en wordt je er ziek van, doordat je lichaam veel antistoffen moet inzetten. Daarbij komen er ook cellen vrij die het virus analyseren en specifieke antistoffen maken, die gaan in die lymfeknopen zitten voor een eventuele volgende keer, en dan wordt je er niet zo ziek van.
Dat is dus wat er gebeurd bij een inenting: je kunt makkelijk specifieke antistoffen aanmaken waardoor je lichaam het virus 'onthoudt' en het makkelijk kan bestrijden omdat het dood of verzwakt is, dan wordt je er niet ziek van. Bij een volgende keer gaat het dus net zo makkelijk en wordt je dus niet ziek van het virus.
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 12:59 schreef nokwanda het volgende:

[..]

Er is een verschil tussen inenten en overenten.
Natuurlijk. Maar waar ligt de grens?
  dinsdag 9 maart 2010 @ 13:53:54 #44
176471 oh-oh
pi_78928736
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 13:14 schreef Enfermera het volgende:

[..]

Natuurlijk. Maar waar ligt de grens?
Dat kun je dus laten bepalen door je huisdier te laten titeren ipv maar domweg te enten .
( Groucho Marx )
pi_78930836
quote:

Niet enten is dan ook niet echt een optie wat mij betrefd daardoor, als je hond de ziekte van weil krijgt ben je toch wel naar bv.
Of als je paard tetanus krijgt, daarom dus wel enten, maar bij de gewone huisdieren dan gewoon niet zo vaak.
Wat prima onderbouwt is trouwens, er is alleen een beetje al een jarenlange "oorlog" gaande over wat nu het beste is en het jaarlijks enten krijgt steeds minder grond daarin, maar we blijven toch vasthouden aan die gewoonte.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  dinsdag 9 maart 2010 @ 15:08:31 #46
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_78931330
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 13:53 schreef oh-oh het volgende:

[..]

Dat kun je dus laten bepalen door je huisdier te laten titeren ipv maar domweg te enten .
Is idd een goede optie.
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 14:53 schreef erodome het volgende:

[..]

Niet enten is dan ook niet echt een optie wat mij betrefd daardoor, als je hond de ziekte van weil krijgt ben je toch wel naar bv.
Of als je paard tetanus krijgt, daarom dus wel enten, maar bij de gewone huisdieren dan gewoon niet zo vaak.
Wat prima onderbouwt is trouwens, er is alleen een beetje al een jarenlange "oorlog" gaande over wat nu het beste is en het jaarlijks enten krijgt steeds minder grond daarin, maar we blijven toch vasthouden aan die gewoonte.
Ja precies. Je moet altijd kritisch blijven kijken naar dit soort dingen, daar ben ik het zeker mee eens! Als iets nu goed is, betekend dat niet dat het over 100 jaar nog steeds de norm moet zijn
  dinsdag 9 maart 2010 @ 15:18:47 #47
244933 trovey
Nachtoele
pi_78931709
Mijn katten ent ik al een aantal jaren niet meer...eerlijk gezegd omdat de kosten de pan uitvlogen met andere dierenartskosten....zijn allemaal binnenkatten en die niesziekteenting zal toch niet meer helpen omdat ze die ziekte al 12 jaar rondwaart in deze groep katten (meegekregen van een fokker)....af en toe hebben ze een snotneus maar verder niet...enige manier is alle katten van ouderdom laten sterven en dan helemaal opnieuw beginnen om die ziekte kwijt te raken. Mijn hondjes ent ik nog wel elk jaar...alhoewel alleen Ziekte van Weil elk jaar wordt gegeven, Hondenziekte krijgen ze om het jaar. Ik woon helaas aan het water (rattenurine(Ziekte van Weil)) en grens aan een wijk waar al jaren eigenlijk niet geënt wordt een dingen als Hondenziekte tieren daar welig daarom durf ik het niet aan om mijn honden niet te enten, zeker omdat die honden ook bij mij in de straat lopen en ik regelmatig door die wijk heen ga. Rabies heb ik nooit voor geënt. Ze gaan niet mee naar het buitenland en de kans in Nederland op Rabies is , volgens mij, gewoon heel klein.
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_78977597
Als ik de info hier zo lees dan twijfel ik ook aan het jaarlijks enten.
Aan de andere kant: bij mij is nog nooit een kat ziek geworden van het enten en ik vang jaarlijks thuis zwerfkatten op die van alles mee in huis kunnen brengen. Dus ik blijf toch maar braaf jaarlijks enten. Hebben ze meteen de controle bij de DA ook gehad.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  vrijdag 12 maart 2010 @ 01:24:51 #49
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_79044411
Ik doe dat al heel lang niet meer. De berichten van de negatieve gevolgen die enten kan hebben zijn niet iets van de laatste paar jaar. De hond alleen jaarlijks voor Weil omdat hij uit vieze plassen drinkt en veel in het bos/ op de hei komt.

Tot voor een paar jaar terug kon dat dus niet; het was alles of niets. Gelukkig zijn steeds meer da begaan met het lot van jouw dier en kun je dus wel apart tegen Weil laten enten.

Mijn kat krijgt zijn entingen tot een jaar, daarna niet meer. Ik had ooit een kat die "restverschijnselen" van niesziekte overhield aan zijn zoveelste enting; snotneus, niezen, vieze ogen waar'ie nooit meer van af kwam. Dus daar ben ik ook van terug gekomen.

Daarbij ga ik er vanuit dat wij als mens ook beschermd worden door entingen en daarna zelf weerstand op moeten bouwen; wij krijgen de entingen die we als kind krijgen ook niet de rest van ons leven, dan zou je nl nooit een natuurlijke afweer op kunnen bouwen. Een enting als kennelhoest vergelijk ik dan enigszins met de griepprik. Je krijgt deze en vervolgens krijg je een andere, weer nieuwe variant van de griep. In het verleden lieten wij onze honden ook jaarlijks rondom enten. Maar ze kregen allemaal gemiddelt eens per jaar kennelhoest.

Dus mijn hond krijgt eens in de 3 a 4 jaar zijn enting (muv Weil) en Rabies alleen als we naar het buitenland gaan en de kat krijgt zijn entingen tot een jaar. Het is trouwens wel vervelend; Rabies hoeven ze in Nederland maar eens in de 3 jaar te krijgen als je ieder jaar met ze de grens over zou gaan (binnen Nederland niet meer verplicht). Iedere da in Nederland is er inmiddels van overtuigd dat deze enting een geldigheidsduur heeft van minstens 3 jaar. Maar als je hem mee neemt naar het buitenland, is de enting volgens de officiele regels na een jaar verlopen. Ik denk niet dat dat zozeer aan de da in het buitenland ligt, maar meer aan de regels die de Europese Unie nog steeds niet heeft bijgesteld.
  vrijdag 12 maart 2010 @ 20:38:44 #50
246495 Guess.
Gijs,Joost&Teun!!!
pi_79075570
Hoe werkt dat titeren precies? Kijkt de da 1 maal per jaar hoeveel er nog in het bloed zit ofzo?
28-06-2010 Is ons mooie ventje geboren :-)
  zaterdag 13 maart 2010 @ 12:35:01 #51
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_79092836
Titratie op de hoeveelheid aanwezige antistoffen, is een mogelijkheid om te zien of de hond inderdaad voldoende beschermd is. Veel dierenartsen willen echter gewoon enten. Enten is telkens weer een aanslag op het lichaam van de hond en zou niet klakkeloos moeten gebeuren.
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  Moderator dinsdag 21 januari 2014 @ 08:30:50 #52
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_135748526
Even een hele flinke rotschop :D

http://consciouscat.net/2014/01/13/vaccinate-adult-cat-distemper/

Het is in het engels, mijn excuses daarvoor. Ik kon het zo snel niet in het Nederlands vinden.

Moet zeggen dat ik zelf wel een beetje een dubbel gevoel heb hierover. We hebben van de zomer een uitbraak van kattenziekte gehad hier en toen zijn heel wat niet ingeënte katten overleden en zelfs een aantal wel ingeënte katten. Vooral buitenkatten maar toch ook binnenkatten. Ook katten die jaarlijks hun vaccinatie kregen.

Dus ja, wat is goed. Ik wil niet dat ze ziek worden van de vaccinaties. Maar als ik het niet doe en ze worden ziek bij een volgende uitbraak... dat vergeef ik mezelf ook nooit. Misschien toch maar eens met de dierenarts praten over het eventueel titeren.
  dinsdag 21 januari 2014 @ 09:35:01 #53
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_135749419
quote:
Dr. Hofve recommends not vaccinating your adult cat for distemper, and many holistic veterinarians agree with her. “A kitten that receives its initial vaccine series, or any kitten or cat vaccinated just once after 16 weeks of age, is protected for life,” writes Dr. Hofve on Little Big Cat. “There is no benefit, and substantial risk, to repeated distemper vaccines in adult cats.”
Oftewel vaccinaties zijn voornamelijk goed voor de verkoper/producent?
censuur :O
pi_135753215
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 09:35 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Vaccineren maakt 20 % uit van de inkomsten van de gemiddelde D.A
(bijwerkingen en complicaties niet meegerekend )

http://www.hetbestevoormijnhond.nl/gezondheid/vaccineren/

http://www.hetbestevoormijnhond.nl/gezondheid/titeren/

[ Bericht 20% gewijzigd door JerryLee op 21-01-2014 12:15:11 ]
I want to depart this world the same way I arrived; screaming and covered in someone else's blood.
  dinsdag 21 januari 2014 @ 11:54:17 #55
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_135753293
quote:

[..]

Had je wat anders verwacht? :P

Ik heb Baloe al ruim 5/6 jaar niet geënt, er is geen ENKEL verschil. Niks, nop, Nada.

Mijn DA was het zelfs met mij eens dat elk jaar vaccineren bullshit is en zelfs niet goed is voor de hond.
  dinsdag 21 januari 2014 @ 12:00:09 #56
176471 oh-oh
pi_135753499
Ik ken dus echt in mijn omgeving wel een paar honden die zijn overleden na entingen, maar geen enkele hond die niet geent was en wel wat onder de leden kreeg, en ik ken veel mensen die niet enten, juist mensen die fokken/showen en daar heel bewust niet meer aan doen. Ik heb ook al bijna 4 jaar niks meer geënt. Ik denk dat ik de jongste binnenkort weer eens laat titeren mss. Die heeft alleen de puppy entingen alledrie netjes volgens schema gehad en een 3 jarige rabies prik.
( Groucho Marx )
pi_135754152
quote:

[..]

en

I want to depart this world the same way I arrived; screaming and covered in someone else's blood.
pi_135754306
Binnenkort moet ik met de hond voor zijn eerste herhaling na de puppy entingen. Gelijk eens vragen wat zij ervan vind. Volgens mij zijn ze alleen wel behoorlijk voor jaarlijks enten.. Ik heb al eens wat te horen gekregen over het niet enten van mijn oudste kat. Die is 8 jaar geleden voor het laatst geënt volgens mij en is nu 10 :P
  dinsdag 21 januari 2014 @ 13:36:10 #59
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_135756732
quote:
Sue me, maar ik heb Baloe ook al 6 jaar niet ontwormt :') Of langer zelfs.
  Moderator dinsdag 21 januari 2014 @ 13:49:37 #60
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_135757282
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')