Carona of Parvo hoor je toch ook nog wel bij honden maar het lijkt in ieder geval wel minder dan bij katten inderdaad. Er is trouwens wel een inenting tegen FIP/carona hoorde ik, maar ik hoorde ook dat het het ook juist kan triggeren. Het werd me in ieder geval overal afgeraden.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 11:34 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Voor mijn gevoel zijn honden veel minder bevattelijk, of heersen er mss minder superbesmettelijke ziektes of zo onder honden.
Maar van katten hoor je constant dat ze niesziekte hebben, of Fip of Aids
Titeren.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 11:31 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
[..]
Maar ik zou eigenlijk nog minder willen.
Mijn huidige DA is een draak van een mens maar ze blijft wel erg goed op de hoogte van nieuwe dingen zoals het entschema. Ik hoor regelmatig dat mensen bij andere DA's alleen de cocktail kunnen krigjen want alleen nies hebben ze vaak niet eens in huis.
Ik hoor wel es van parvo, maar dan gaat het of om buitenlandse honden of om honden die uit broodfoktoestanden vandaan komen, ik heb nog nooit gehoord dat een hond op straat van een andere hond parvo oid heeft opgelopen, mss wel eens kennelhoest, maar kennelhoest stelt niks voor.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 11:39 schreef senesta het volgende:
[..]
Carona of Parvo hoor je toch ook nog wel bij honden maar het lijkt in ieder geval wel minder dan bij katten inderdaad. Er is trouwens wel een inenting tegen FIP/carona hoorde ik, maar ik hoorde ook dat het het ook juist kan triggeren. Het werd me in ieder geval overal afgeraden.
Heeft ook wel een beetje met de omstandigheden te maken. Honden lopen niet zomaar zonder toezicht over straat te zwerven en met elkaar te paren en te vechten, wat wel dé manier is om kattenaids of kattenleukemie op te lopen.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 11:34 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Voor mijn gevoel zijn honden veel minder bevattelijk, of heersen er mss minder superbesmettelijke ziektes of zo onder honden.
Maar van katten hoor je constant dat ze niesziekte hebben, of Fip of Aids
Oh ja, dat is waar natuurlijk.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 11:43 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
[..]
Heeft ook wel een beetje met de omstandigheden te maken. Honden lopen niet zomaar zonder toezicht over straat te zwerven en met elkaar te paren en te vechten, wat wel dé manier is om kattenaids of kattenleukemie op te lopen.
FIP heeft een vrij onschuldig virus als voorstadium wat vooral wordt overgedragen via poep, vooral binnenkatten die in een groep leven deponeren alles op dezelfde bak en besmetten elkaar zo heel makkelijk, heeft ook heel veel met hygiëne te maken.
Ligt ook aan de schoonmakersquote:Op dinsdag 9 maart 2010 11:46 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Oh ja, dat is waar natuurlijk.
Nooit over nagedacht.
Mijn honden spelen wel met alles wat ze tegen komen buiten maar ze douwen niet gelijk hun leuter er in, en poep eten en zo dat doen ze gelukkig ook niet, ze zoeken juist altijd schone plekjes om hun behoefte te doen.
Kattenbakken vind ik ook echt vies altijd
Ik heb rode hond gehad voordat ik er tegen ingeënt werd. Daarna de inenting nog wel gekregen.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 12:32 schreef Enfermera het volgende:
Ik weet niet zo goed wat ik ervan moet denken bij dieren, maar laat ik dit over inentingen bij mensen zeggen: volgensmij vergeten we af en toe dat inenten ons ontzettend veel voordelen heeft geboden, dat daardoor tientallen miljoenen levens gespaard zijn en we een ontzettende winst hebben gemaakt wat betreft gezondheidszorg. Denk aan polio, tetanus, difterie, rode hond, etc. De gevolgen van deze ziekte als je 'm doormaakt terwijl je niet ingeënt bent zijn verschrikkelijk en vaak niet terug te draaien of te behandelen, daarom zijn we gaan inenten waardoor je het kunt voorkomen.
Het zal best zijn dat er een factor van winst speelt bij sommige dierenartsen en bedrijven, maar ik denk dat je niet moet vergeten wat de gevolgen van niesziekte en rabiës zijn voor je hond/kat als hij dat krijgt. Doe mij dan maar gewoon die jaarlijkse inentingsronde.
Er is een verschil tussen inenten en overenten.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 12:32 schreef Enfermera het volgende:
Ik weet niet zo goed wat ik ervan moet denken bij dieren, maar laat ik dit over inentingen bij mensen zeggen: volgensmij vergeten we af en toe dat inenten ons ontzettend veel voordelen heeft geboden, dat daardoor tientallen miljoenen levens gespaard zijn en we een ontzettende winst hebben gemaakt wat betreft gezondheidszorg. Denk aan polio, tetanus, difterie, rode hond, etc. De gevolgen van deze ziekte als je 'm doormaakt terwijl je niet ingeënt bent zijn verschrikkelijk en vaak niet terug te draaien of te behandelen, daarom zijn we gaan inenten waardoor je het kunt voorkomen.
Het zal best zijn dat er een factor van winst speelt bij sommige dierenartsen en bedrijven, maar ik denk dat je niet moet vergeten wat de gevolgen van niesziekte en rabiës zijn voor je hond/kat als hij dat krijgt. Doe mij dan maar gewoon die jaarlijkse inentingsronde.
Welke ziekten bedoel je dan?quote:Op dinsdag 9 maart 2010 12:51 schreef ferrari_rood het volgende:
[..]
Ik heb rode hond gehad voordat ik er tegen ingeënt werd. Daarna de inenting nog wel gekregen.
Verder ben ik het met je eens dat inenten bij mensen wel degelijk moet. Ik zal dat als ik ooit kinderen krijg ook laten doen. Maar het is wel zo dat er tegenwoordig ziektes terug komen die al jaren uitgeroeid waren. Komen er daarvoor weer nieuwe inentingen? Help je ook niet je afweersysteem om zeep? Ik weet het niet ik ben geen arts.
Natuurlijk. Maar waar ligt de grens?quote:Op dinsdag 9 maart 2010 12:59 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Er is een verschil tussen inenten en overenten.
Dat kun je dus laten bepalen door je huisdier te laten titeren ipv maar domweg te enten .quote:Op dinsdag 9 maart 2010 13:14 schreef Enfermera het volgende:
[..]
Natuurlijk. Maar waar ligt de grens?
Niet enten is dan ook niet echt een optie wat mij betrefd daardoor, als je hond de ziekte van weil krijgt ben je toch wel naar bv.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 12:32 schreef Enfermera het volgende:
Is idd een goede optie.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 13:53 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Dat kun je dus laten bepalen door je huisdier te laten titeren ipv maar domweg te enten .
Ja precies. Je moet altijd kritisch blijven kijken naar dit soort dingen, daar ben ik het zeker mee eens! Als iets nu goed is, betekend dat niet dat het over 100 jaar nog steeds de norm moet zijnquote:Op dinsdag 9 maart 2010 14:53 schreef erodome het volgende:
[..]
Niet enten is dan ook niet echt een optie wat mij betrefd daardoor, als je hond de ziekte van weil krijgt ben je toch wel naar bv.
Of als je paard tetanus krijgt, daarom dus wel enten, maar bij de gewone huisdieren dan gewoon niet zo vaak.
Wat prima onderbouwt is trouwens, er is alleen een beetje al een jarenlange "oorlog" gaande over wat nu het beste is en het jaarlijks enten krijgt steeds minder grond daarin, maar we blijven toch vasthouden aan die gewoonte.
Oftewel vaccinaties zijn voornamelijk goed voor de verkoper/producent?quote:Dr. Hofve recommends not vaccinating your adult cat for distemper, and many holistic veterinarians agree with her. “A kitten that receives its initial vaccine series, or any kitten or cat vaccinated just once after 16 weeks of age, is protected for life,” writes Dr. Hofve on Little Big Cat. “There is no benefit, and substantial risk, to repeated distemper vaccines in adult cats.”
Vaccineren maakt 20 % uit van de inkomsten van de gemiddelde D.Aquote:Op dinsdag 21 januari 2014 09:35 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Oftewel vaccinaties zijn voornamelijk goed voor de verkoper/producent?
Had je wat anders verwacht?quote:Op dinsdag 21 januari 2014 09:35 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
enquote:Op dinsdag 21 januari 2014 09:35 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Sue me, maar ik heb Baloe ook al 6 jaar niet ontwormtquote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |