die is 63L rekord 600quote:Op maandag 15 maart 2010 14:29 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Vaak kleuren die planten lampen een beetje roze..
Hoe groot is je bak ook_gek?
Kun je eventueel niet een 2e lamp er zelf in maken?
2 lampen zou ook wel extreem zijn in zo'n bakjequote:Op maandag 15 maart 2010 15:10 schreef ook_gek het volgende:
[..]
die is 63L rekord 600
en geen idee of dat kan in mijn kap
2 lampen is nog steeds niet veel als je veel planten wilquote:Op maandag 15 maart 2010 15:24 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
[..]
2 lampen zou ook wel extreem zijn in zo'n bakje
Maar er zijn lampen van Sera / Arcadia / Dennerle (en nog alle merken maar op), die in je bakkie passen, en de groei bevorderen.
Eventueel koop je er een reflector bij, waardoor er meer licht de bak in gaat.
Achja ze doen nu gelukkig weer helemaal normaal....quote:Op maandag 15 maart 2010 15:15 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
NeoDweezil; wel goed dat je vloeibare voeding wil toevoegen. De dosis die je gegeven hebt is normaal, en zou dus geen problemen mogen geven.
Let wel; garnalen kunnen hier niet zo goed mee overweg, en daarbij moet je minder / verspreid doseren.
Toch raar dat de vissen ineens zo gingen doen.
Wat je dan kan doen, is de dosis verspreiden over bijv. 2 dagen.
Zelf gebruik ik JBL Florena, en tegenwoordig heb ik voor de andere bak easycarbo / profito.
Tot op heden geen problemen daarmee gehad.
reflector heb ik alquote:Op maandag 15 maart 2010 15:24 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
[..]
2 lampen zou ook wel extreem zijn in zo'n bakje
Maar er zijn lampen van Sera / Arcadia / Dennerle (en nog alle merken maar op), die in je bakkie passen, en de groei bevorderen.
Eventueel koop je er een reflector bij, waardoor er meer licht de bak in gaat.
Sorry, idd van Sera jaquote:Op maandag 15 maart 2010 15:40 schreef NeoDweezil het volgende:
[..]
Achja ze doen nu gelukkig weer helemaal normaal....
Ik had ook een zuurstofbelletjes ding erin zitten, die heb ik vanaf vandaag ook uitstaan. Ik had deze in m'n 60 liter gekocht wegens zuurstof tekort en eigenlijk ook gewoon overgeplaatst naar m'n "nieuwe" aquarium. Nu las ik dat deze plantengroei kan aantasten dus vanaf vandaag staat deze ook uit, er zitten planten genoeg in dus moet denk ik wel goed komen.
btw Florena is toch van Sera? kon op google namelijk geen florena vinden van JBL
Owja dat zou im nog doen Vana!quote:Op dinsdag 16 maart 2010 08:08 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
@Aaiphone; ga je nog een mooie op maken, of is iemand anders daar erg goed in?
Van puntje neus naar puntje staart ongeveer 17 CMquote:Op dinsdag 16 maart 2010 20:19 schreef Faithfulness het volgende:
Hoe groot is 'ie? Hij lijkt echt enorm
Wel een mooie vis
Hoe kom je eraan dan ? Echt groot zegquote:Op dinsdag 16 maart 2010 20:25 schreef Aaiphone het volgende:
[..]
Van puntje neus naar puntje staart ongeveer 17 CM
En hij is idd erg mooi maar een plantenterroristIk heb er gisteren allemaal nieuwe planten in gedaan. Ik durfde vanmorgen bijna niet te kijken. Gelukkig zaten alle planten er nog in
De meeste zullen zeggen; neem dezelfde.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 15:39 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Even een vraagje aan de alwetende hier,
Ik heb nu twee Corydoras Plateus, zou ik daar eventueel ook een andere corydorassoort bij kunnen zetten? En zo ja, welke?
Of verdient het echt de voorkeur om dezelfde Corydorassen te nemen en waarom?
Ja, ik denk dat het wel mogelijk is, ik heb alleen maar die twee Plateus in mijn bak zitten en een algeneter.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 22:47 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
[..]
De meeste zullen zeggen; neem dezelfde.
Zelf heb ik al op meerdere fora gezien dat ze ook 5 verschillende van elke soort hebben, en dat ging eigenlijk wel goed, aangezien ze als 1 grote groep op gaan.
Wellicht 3 Plateus erbij, en nog andere van een andere soort (mits het mogelijk is in je bak)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |