die is 63L rekord 600quote:Op maandag 15 maart 2010 14:29 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Vaak kleuren die planten lampen een beetje roze..
Hoe groot is je bak ook_gek?
Kun je eventueel niet een 2e lamp er zelf in maken?
2 lampen zou ook wel extreem zijn in zo'n bakjequote:Op maandag 15 maart 2010 15:10 schreef ook_gek het volgende:
[..]
die is 63L rekord 600
en geen idee of dat kan in mijn kap
2 lampen is nog steeds niet veel als je veel planten wilquote:Op maandag 15 maart 2010 15:24 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
[..]
2 lampen zou ook wel extreem zijn in zo'n bakje
Maar er zijn lampen van Sera / Arcadia / Dennerle (en nog alle merken maar op), die in je bakkie passen, en de groei bevorderen.
Eventueel koop je er een reflector bij, waardoor er meer licht de bak in gaat.
Achja ze doen nu gelukkig weer helemaal normaal....quote:Op maandag 15 maart 2010 15:15 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
NeoDweezil; wel goed dat je vloeibare voeding wil toevoegen. De dosis die je gegeven hebt is normaal, en zou dus geen problemen mogen geven.
Let wel; garnalen kunnen hier niet zo goed mee overweg, en daarbij moet je minder / verspreid doseren.
Toch raar dat de vissen ineens zo gingen doen.
Wat je dan kan doen, is de dosis verspreiden over bijv. 2 dagen.
Zelf gebruik ik JBL Florena, en tegenwoordig heb ik voor de andere bak easycarbo / profito.
Tot op heden geen problemen daarmee gehad.
reflector heb ik alquote:Op maandag 15 maart 2010 15:24 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
[..]
2 lampen zou ook wel extreem zijn in zo'n bakje
Maar er zijn lampen van Sera / Arcadia / Dennerle (en nog alle merken maar op), die in je bakkie passen, en de groei bevorderen.
Eventueel koop je er een reflector bij, waardoor er meer licht de bak in gaat.
Sorry, idd van Sera jaquote:Op maandag 15 maart 2010 15:40 schreef NeoDweezil het volgende:
[..]
Achja ze doen nu gelukkig weer helemaal normaal....
Ik had ook een zuurstofbelletjes ding erin zitten, die heb ik vanaf vandaag ook uitstaan. Ik had deze in m'n 60 liter gekocht wegens zuurstof tekort en eigenlijk ook gewoon overgeplaatst naar m'n "nieuwe" aquarium. Nu las ik dat deze plantengroei kan aantasten dus vanaf vandaag staat deze ook uit, er zitten planten genoeg in dus moet denk ik wel goed komen.
btw Florena is toch van Sera? kon op google namelijk geen florena vinden van JBL
Owja dat zou im nog doen Vana!quote:Op dinsdag 16 maart 2010 08:08 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
@Aaiphone; ga je nog een mooie op maken, of is iemand anders daar erg goed in?
Van puntje neus naar puntje staart ongeveer 17 CMquote:Op dinsdag 16 maart 2010 20:19 schreef Faithfulness het volgende:
Hoe groot is 'ie? Hij lijkt echt enorm
Wel een mooie vis
Hoe kom je eraan dan ? Echt groot zegquote:Op dinsdag 16 maart 2010 20:25 schreef Aaiphone het volgende:
[..]
Van puntje neus naar puntje staart ongeveer 17 CM
En hij is idd erg mooi maar een plantenterroristIk heb er gisteren allemaal nieuwe planten in gedaan. Ik durfde vanmorgen bijna niet te kijken. Gelukkig zaten alle planten er nog in
De meeste zullen zeggen; neem dezelfde.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 15:39 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Even een vraagje aan de alwetende hier,
Ik heb nu twee Corydoras Plateus, zou ik daar eventueel ook een andere corydorassoort bij kunnen zetten? En zo ja, welke?
Of verdient het echt de voorkeur om dezelfde Corydorassen te nemen en waarom?
Ja, ik denk dat het wel mogelijk is, ik heb alleen maar die twee Plateus in mijn bak zitten en een algeneter.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 22:47 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
[..]
De meeste zullen zeggen; neem dezelfde.
Zelf heb ik al op meerdere fora gezien dat ze ook 5 verschillende van elke soort hebben, en dat ging eigenlijk wel goed, aangezien ze als 1 grote groep op gaan.
Wellicht 3 Plateus erbij, en nog andere van een andere soort (mits het mogelijk is in je bak)
Tyfus wat een monsterquote:Op dinsdag 16 maart 2010 16:47 schreef Aaiphone het volgende:
Hoe heet deze vis?
[ afbeelding ]
En is er iemand geïnteresseerd in? Ik wil er echt zo snel mogelijk vanaf
Ik had eerst een school met alleen maar Plateus (6 exemplaren), maar ze vormden helemaal geen school. Dat vond ik wel jammer.quote:Op woensdag 17 maart 2010 08:01 schreef Leipo666 het volgende:
corydoras kun je mixen, maar persoonlijk vind ik het altijd mooier en rustiger ogen als ze allemaal van dezelfde soort zijn (en dat geld voor mij voor elke scholenvis)
Het is echt een prachtige vis, zullen zeker liefhebbers voor zijn... Al zou ik hem niet aanprijzen als plantenterroristquote:Op woensdag 17 maart 2010 16:47 schreef Aaiphone het volgende:
Dan heb ik hierbij een Chocolate Albino Pleco te ruil/koop/geef
Wat leuk! En die babybak.quote:Op woensdag 17 maart 2010 18:15 schreef Faithfulness het volgende:
[..]
Het is echt een prachtige vis, zullen zeker liefhebbers voor zijn... Al zou ik hem niet aanprijzen als plantenterrorist![]()
Huidige situatie hier![]()
[ afbeelding ]
Rechts: Huidige "blijf" aquarium, wordt gerestyled (Hiervoor ligt de zelfgemaakte achterwand, die moet nog even in de epoxyhars)
Midden: Baby black molly bak. Water lijkt erg groen, dit komt door de drijfplantjes (zelfde geldt eigenlijk voor de rechterbak)
Links: De tijdelijke bak waar de vissen in gaan logeren als de huidige bak wordt verplaatst naar het aquariummeubel & wordt gerestyled
Awww foto:
[ afbeelding ]
De ene vis houdt/kan van meer drukte dan de ander... Maar ik ben van mening dat een vis ruimte nodig heeft. Zich moet kunnen terug trekken als hij even geen zin heeft in medebewoners. Lijkt me lastig in zo'n drukbezet aquarium.quote:Op donderdag 18 maart 2010 01:30 schreef Stali het volgende:
Wat vinden jullie hier nu eik van? Ligt het aan mij? Mijn bak is niet zo bevolkt en druk. Sterker ik voel me zelfs heel schuldig dat ik een koppel maantjes heb in mijn aquarium. Zou ze liever niet hebben en alleen kleine schoolvisjes.
Slaap lekker.quote:Op donderdag 18 maart 2010 02:35 schreef Faithfulness het volgende:
[..]
De ene vis houdt/kan van meer drukte dan de ander... Maar ik ben van mening dat een vis ruimte nodig heeft. Zich moet kunnen terug trekken als hij even geen zin heeft in medebewoners. Lijkt me lastig in zo'n drukbezet aquarium.
En nu ECHT naar bed
Leuk zo'n installatiequote:Op woensdag 17 maart 2010 20:37 schreef versteegrob het volgende:
Volgens de Co2 tabel heb ik echt veels te weinig co2 wat ook te zien is aan de planten
grappige set, ben benieuwd of het allemaal goed werktquote:Op woensdag 17 maart 2010 20:37 schreef versteegrob het volgende:
Net deze Co2 set besteld alleen dan zonder fles, heb een 10kg fles kunnen regelen bij de slijterij
En met een ph-controller gekocht.
http://www.marktplaats.nl(...)ieuw.html%3Fxref%3D1
[ afbeelding ]
Volgens de Co2 tabel heb ik echt veels te weinig co2 wat ook te zien is aan de planten
Ik wordt altijd zo relaxt als ik naar dat filmpje kijk!quote:Op donderdag 18 maart 2010 02:22 schreef Stali het volgende:
Gigantisch en toch ook best heel erg druk.
Blijkbaar moet ik meer vissen in mijn bak uitzetten want vereenzamen ze nu..
Zooo mooi.. Daar kan ik echt uren naar zitten kijken als ik daar ga zitten.quote:Op donderdag 18 maart 2010 02:22 schreef Stali het volgende:
Gigantisch en toch ook best heel erg druk.
Blijkbaar moet ik meer vissen in mijn bak uitzetten want vereenzamen ze nu..
Ik heb er bij mij ook levendige vissen in zitten, maar ook rustigere..quote:Op donderdag 18 maart 2010 01:30 schreef Stali het volgende:.
Ik zit even op Youtube te kijken wat men zoal houdt in bijv. een Juwel 96. Aquaria kijken vind ik sowieso gewoon heel erg leuk. Iedereen vult zoiets in op zijn eigen manier maar wat me opvalt is dat hetgeen je ziet een enorm drukke bedoening is.
Voorbeeld:
En dan heb ik een gemiddeld aquarium genomen he, niet eens de drukste.
Maar serieus, als ik hier naar moest kijken in de huiskamer zou ik verdikkeme kalmeringstabletten overwegen. Voor mezelf.
Wat vinden jullie hier nu eik van? Ligt het aan mij? Mijn bak is niet zo bevolkt en druk. Sterker ik voel me zelfs heel schuldig dat ik een koppel maantjes heb in mijn aquarium. Zou ze liever niet hebben en alleen kleine schoolvisjes.
Toevallig bood iemand me anderhalve week geleden guppy's aan. Toen antwoorde ik dat mijn hoofdbak gewoon vol was en die persoon keek verbaasd en vond duidelijk van niet. Ben wel benieuwd naar jullie mening. Hoort een bak zo vol en levendig?
Dodelijkquote:Op donderdag 18 maart 2010 07:59 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
grappige set, ben benieuwd of het allemaal goed werkt
10 kilo is best veel, vergeet niet voor ventilatie te zorgen mocht de fles gaan lekken. co2 is in te hoge hoeveelheden wel dodelijk!
zelf heb ik een KH van 4 met PH ingesteld op 6.8, prima dus volgens de tabel(zo'n soort tabel zat ook bij mijn PH-controller
) maar dat zag ik natuurlijk ook al aan de luchtbellen die de planten produceren
@Perry: het belangrijkste om te weten van co2 is dat je het niet gebruikt om je PH te verlagen (dat is gewoon mooi meegenomen), maar om een bepaalde hoeveelheid co2 in je water te krijgen. zo heb ik dus een KH van 4 en kan ik een PH van 6.8 aanhouden. heb je zelf echter een KH van 10 dan moet je niet proberen een PH van 6.8 te krijgen (of je wil je vissen vermoorden)
zolang je KH niet lager komt dan 2 kun je zonder problemen co2 toevoegen (zelf hou ik KH 4 als minimum aan). met een KH onder de 2 heb je te weinig bufferwerking en zou je een PH crash kunnen krijgen (PH die van 7 naar 3 en weer terug fluctueert bijvoorbeeld, killing voor vissen natuurlijk). probeer in het groene gedeelte van de tabel te blijven met je waardes en je planten zullen je dankbaar zijn
http://nl.wikipedia.org/wiki/CO2-afvang_en_-opslag#Gevarenquote:Hoewel koolstofdioxide niet giftig is kan het in hoge concentraties wel verstikkend zijn doordat het de zuurstof verdringt. In artikel 4.4 van het Arbo-besluit wordt beschreven onder welke omstandigheden CO2, verpakt in cilinders, mag worden opgeslagen. Wanneer in ruimten de CO2-concentratie de 1,5 procent overschrijdt moet een vooralarm afgaan, bij 3 procent een hoofdalarm en vanaf 5 procent mogen alleen medewerkers met ademhalingsapparatuur de ruimte betreden. Boven de 17 procent is CO2 voor mensen binnen 1 minuut dodelijk. Bij lagere concentraties treedt duizeligheid, verdoving en bewusteloosheid op.
In de omgeving van het Nyosmeer in Kameroen kwamen op 26 augustus 1986 meer dan 1700 mensen om toen uit het meer een grote hoeveelheid CO2 vrij kwam. Op 16 augustus 2008 moesten in Mönchengladbach in Duitsland 107 mensen worden opgenomen omdat uit een brandblusinstallatie een grote hoeveelheid CO2 was vrijgekomen en een woonwijk was binnengestroomd [5].
In Berkel en Rodenrijs kwamen in december 2008 vele eenden om vanwege een lek in een transportleiding voor CO2. [6].
Javamos in een dvddoosje met heel veul plakband. Eergisteravond op de bus gedaan, maar het moet natuurlijk niet te lang in zo'n doosje zitten.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 14:09 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Wat heb jij opgestuurd?
Pff ik ben toe aan weekend..
javamos krijg je niet kapot hoorquote:Op vrijdag 19 maart 2010 14:54 schreef Stali het volgende:
[..]
Javamos in een dvddoosje met heel veul plakband. Eergisteravond op de bus gedaan, maar het moet natuurlijk niet te lang in zo'n doosje zitten.
Nog even volhouden, aftellen en dan weekend..
Ongelooflijk. Nee, dan moet dit wel goed gaan. Heb het in een zakje met water gedaan en daarna in een hoesje. Hoop dat het niet is gaan lekken.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 15:03 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
javamos krijg je niet kapot hoor
heb een keer planten naar belgïe verstuurt, door foutje van de post is het 2 weken onderweg geweest en waren de planten nog steeds in goede conditiewaren ingepakt in piepschuim bakje met natte kranten
Ja super ! Ga het zo vast maken aan een stuk kienhout en dan hopen dat het goed groeit. Na de vakantie komt me co2 set binnen dus dan moet het helemaal goed groeien.quote:
Nee heb hem gratis aangebodenquote:Op zaterdag 20 maart 2010 14:40 schreef versteegrob het volgende:
Heb je er nog geld voor gekregen Aaiphone ?
Had de rest ook wel eerst ff kunnen lezenquote:Op zaterdag 20 maart 2010 14:40 schreef versteegrob het volgende:
Vraagje aan de garnalen kenners. Heb sinds 6 weken de Caridina Multidentata (Japonica of Amano garnaal)
Hele leuk garnalen, heb er 15 gekocht destijds alleen zie ik ze never nooit tot dat ik de verlichting om 7 uur in de ochtend een keer aan deed. Alle 15 zaten vrolijk op de achterwand. Nadat ik het licht aan had staan gingen ze snel terug in een gleuf tussen 2 platen van de achterwand.
Heb in mijn aquarium voldoende planten, laag en hoog. Tevens heb ik wat javamos, kienhout en speciaal 4 mosballen maar toch komen ze alleen in de nacht naar buiten/voren. Garnalen zijn toch geen nachtdieren ? Moet ik er meer aan schaffen ?
behalve dan de T5 lampen die in Juwel bakken moeten: die zijn net even een stukje korterquote:Op maandag 22 maart 2010 07:04 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
@Polydectus;
Hoe groot is de lamp dan? (en hoeveel kun je er kwijt)
Want vaak zijn het gewoon standaard maten..
eikenbladvaren?quote:Op maandag 22 maart 2010 13:13 schreef ook_gek het volgende:
Ik ben op zoek naar een snel groeiende plant die goed dichtgegroeid gaat worden en groot.
Ik wil links in me bak een grote dicht begroeide plant gaan zetten.
Iemand een leuk idee?
quote:Op maandag 22 maart 2010 14:05 schreef versteegrob het volgende:
Hey Leipo
Net toch een 2kg fles besteld ipv een 10kg fles, bedankt voor de tip
nop ik bescherm me zelfquote:Op woensdag 24 maart 2010 10:55 schreef admiraal_anaal het volgende:
Niemand gaat naar Vivarium dus?
pH, KH, GH, NH3, NH4, NO2, NO3, O2, CO2 & CL2quote:Op vrijdag 26 maart 2010 17:25 schreef Aaiphone het volgende:
Heb je er verder nog andere vissen in zitten? Misschien apart zetten? Welk kloten.
Heb je echt alle waardes gemeten?
PO4 (fosfaat)quote:Op vrijdag 26 maart 2010 17:41 schreef Faithfulness het volgende:
[..]
pH, KH, GH, NH3, NH4, NO2, NO3, O2, CO2 & CL2
Dat is naar mijn weten alles (zeg me als mijn dure druppeltest iets mist)
Ja, 2 guppies en 6 petricola's, welke het allemaal prima doen... Ga alles behalve de petri's en guppies maar overzetten
Helemaal niets.. Ze zwemmen inmiddels allemaal weer vrolijk door de bak. Ik snap er echt niets van, hoor.. Ik houd 't wel even in de gatenquote:Op vrijdag 26 maart 2010 19:32 schreef admiraal_anaal het volgende:
Zie je ook niks uiterlijks aan de vissen? Bij de kieuwen misschien? Vlekjes? Blaasjes ergens?
ik heb gisteren voor een klein bedrag een aqua40 met 60+ garnalen gehaald. Ging mij om de aqua40 maar jezus wat een garnalenquote:Op maandag 29 maart 2010 07:26 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Gister op Vivarium heb ik trouwens in totaal 25 garnaaltjes gekocht, en volgens mij waren het er bijna 40 in totaal. Zaten ook echt super kleine bij, dus hopelijk wordt het snel een grote orgie. Dan kan ik ook andere mensen (en me visjes soms) blij maken![]()
Leuke beestjes HeaRt_woRm
ik moet even kijken wat er over blijft. Ik houd er zelf een aantal en een deel gaat er naar een collega van mij. Mocht ik overhebben laat ik het wetenquote:Op maandag 29 maart 2010 11:00 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Ik zoek nog een goedkope 80x40x40 bak
Groter en hoger mag ook, maar mooi hoeft ie niet te zijn(goedkoop wel)
Ik wil wat planten gaan kweken, en zo kan ik dan tegen kostprijs wat leuke plantjes aanbieden
Ook_gek, zijn het vuurgarnalen?
Mocht je er over hebben of ze kwijt willen, dan weet ik nog wel iemand voor je
oh is dat geen garnaal soort dan? Ik heb er aardig wat witte garnalen er tussen zittenquote:Op maandag 29 maart 2010 12:01 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Ah dat is goed.
Eventueel kunnen we over een half jaar a jaar wat garnalen ruilen, zodat je weer wat vers bloed hebt.
Dat zorgt ervoor dat je op ten duur niet allemaal van die transparante garnalen krijgt
dan weet ik het ook niet meerquote:Op maandag 29 maart 2010 13:47 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Als de garnalen keer op keer doorfokken, raken ze op een gegeven moment hun kleur kwijt
Dus witte/transparante garnalen gooi ik dus bij me visjes.. Gezond levend voer
Er zijn wel soorten witte garnalen, maar dat zijn andere als vuur
Deze bijv (white pearl); http://www.garnalenkweker.nl/database/garnaal.php?id=12
Sterk daglicht (op het zuiden) en aquaria = alg..quote:Op maandag 29 maart 2010 21:36 schreef Pupp3t het volgende:
Ik heb besloten na tig jaar weer mijn hobby op te gaan pakken en m'n bak weer van stal te halen en helemaal opnieuw in te gaan richten. Nou is 't probleem dat mijn huiskamer op 't zuiden ligt en das net wat me niet lekker zit.
Weten jullie of ik m'n bak in de huiskamer kan zetten..5 meter van 't raam of dat 't toch de hobbykamer word ?
Wat voor vissen? Foto's foto'squote:Op maandag 29 maart 2010 21:37 schreef witte_fantasie het volgende:
TVP met een Vision 450 + Rio 240.
ik heb jaren mijn bak op 1,5 meter van een raam op het zuiden gehad. de zijruit welke het meeste zonlicht ving had wel wat meer alg, maar zolang je je waterwaarden onder controle houdt hoeft het geen probleem te zijn.quote:Op maandag 29 maart 2010 22:12 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
[..]
Sterk daglicht (op het zuiden) en aquaria = alg..
Staat er directe zon op, of alleen verlicht? Want 5 meter van het raam is opzich geen slechte afstand, maar dan moet er niet vol de zon op staan te schijnen.. Dan kun je beter voor de hobbykamer kiezen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |