Want jou post geeft alleen je eigen mening weer en is geen oordeel over de opvoedmethode van een ander natuurlijk.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 18:27 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Repeat had gelijk.
Echt, de vurigheid waarin hier OUD-posters elkaar corrigeren (commentaar op opvoeding van iemand anders? Who the FUCK are you? Pedagoog?) noodzaken mij om mijn vriendin van Fok af te houden mochten we aan grut gaan denken.
Qua opvoeding zijn er een paar basisprincipes die ik aan mijn kinderen duidelijk wil maken. Ik voed ze als het even kan op als een hond (duidelijkheid, positief gedrag belonen, negatief bespreken en daarna negeren, eigen plaatsen begrenzen en een vaste plek voor de strafmomenten) en tegelijk wil ik een Obi Wan Kenobi voor mijn kind zijn: zet ze aan het denken, begeleid ze, zorg dat ze een wil kweken die op meer dan hebzucht alleen gestoeld is. Neem ze mee de natuur in, laat ze eens vies worden.
Maar wat ik hier zo lees... samenraapsel van opvoedmethodieken zonder duidelijke argumentatie en het ergste is dat iedereen gelijk heeft!
Uiten is een ding, neergesabeld worden is hetgeen wat me dwars zit.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 18:59 schreef Moonah het volgende:
[..]
Jammer dat je het zo ziet. Ik heb zelf echt erg veel gehad aan OUD toen mijn zoon nog een baby was. De onzekerheden waar elke verse ouder mee loopt kon ik hier uiten. Ik werd gerust gesteld, gerelativeerd, doorverwezen, van advies gediend, whatever. Echt, de steun (én herkenning!!) die ik hier toen heb ervaren is onbetaalbaar en die gun ik iedere nieuwbakken moeder/vader.
Het is toch niet zo dat je iets wordt opgelegd? Je krijgt een spiegel voorgehouden, er worden suggesties gedaan, maar je kunt zélf toch kiezen en beslissen?
Hey, als jij junior niet rechtop wil dragen met 3 maanden, prima. Maar het is net als geloof: val mij er niet mee lastig zonder dat ik erom vraag.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 19:47 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Want jou post geeft alleen je eigen mening weer en is geen oordeel over de opvoedmethode van een ander natuurlijk.
Uh, heb je wel gelezen wat ik heb gepost? ik geloof het niet eigenlijk.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 20:13 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Hey, als jij junior niet rechtop wil dragen met 3 maanden, prima. Maar het is net als geloof: val mij er niet mee lastig zonder dat ik erom vraag.
Lees je eerste post nog eens en dan dezequote:Op dinsdag 9 maart 2010 20:13 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Hey, als jij junior niet rechtop wil dragen met 3 maanden, prima. Maar het is net als geloof: val mij er niet mee lastig zonder dat ik erom vraag.
En iemand die zich door haar vriend iets laat zeggen en verbieden is dan wel in staat een kind een evenwichtige weldoordachte opvoeding te geven?quote:Op dinsdag 9 maart 2010 18:27 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Repeat had gelijk.
Echt, de vurigheid waarin hier OUD-posters elkaar corrigeren (commentaar op opvoeding van iemand anders? Who the FUCK are you? Pedagoog?) noodzaken mij om mijn vriendin van Fok af te houden mochten we aan grut gaan denken.
*knip*
wilde ik nog op reageren:quote:Op maandag 8 maart 2010 15:32 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Opvoeden doet het kinderdagverblijf toch... Ik moet werken
Zeggen dat er heksen en wolven in de Efteling rondlopen vind ik van dezelfde orde als zeggen dat je naar Spanje moet als je stout bent geweest. Nergens voor nodig, bangmakerij, vast grappig bedoeld, maar als volwassene niet overziend wat voor impact zoiets kan hebben op een vierjarige. En wat ik noemde over dat logeren, als volwassene tegene en kind dat niet wil logeren zeggen dat het toch een grote meid is en dan toch zo langzamerhand wel eens moet gaan logeren, en dan als een kleuter ´ah toe nou´ gaat roepen tegen een kind dat ergens bang van is, dat vind ik plagen/pesten/erg flauw. Misschien dat de toon die ik me nog goed herinner erg plagerig was, dat ik het daarom zo noem, bij gebrek aan een beter woord.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 20:51 schreef debuurvrouw het volgende:
Maar dat zijn toch geen plagerijtjes Pytpyt?
Als het kind zelf kan kiezen, en kiest voor slapen bij papa en mama, zal het kind het ook wel fijn vinden, toch?quote:Op dinsdag 9 maart 2010 18:10 schreef teamlead het volgende:
[..]
[..]
Can't help it.. maar mij bekruipt dan toch het gevoel "wie vindt dit nu vooral fijn? Mama of het kind?"
Ga je dat ook tegen de artsen van het consultatiebureau zeggen, bijvoorbeeld?quote:Op dinsdag 9 maart 2010 20:13 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 9 maart 2010 20:15 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Uh, heb je wel gelezen wat ik heb gepost? ik geloof het niet eigenlijk.
Volgens mij begrijp ik jullie uitstekend. Alleen zien jullie mijn punt nietquote:Op dinsdag 9 maart 2010 20:27 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Lees je eerste post nog eens en dan deze
As if.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 20:45 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
En iemand die zich door haar vriend iets laat zeggen en verbieden is dan wel in staat een kind een evenwichtige weldoordachte opvoeding te geven?
Leg eens uit wat wij bedoelen dan... En dan neem je meteen ook even jouw punt dat wij niet schijnen te begrijpen mee in je uitlegquote:Op dinsdag 9 maart 2010 21:49 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
[..]
Volgens mij begrijp ik jullie uitstekend. Alleen zien jullie mijn punt niet
quote:[..]
As if.
Het zit wel diep hier merk ik
Vind je dat gek? Je doet ons af als een stel volslagen idioten!quote:
Hoe bedoel je?quote:Op dinsdag 9 maart 2010 21:49 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
[..]
Volgens mij begrijp ik jullie uitstekend. Alleen zien jullie mijn punt niet
[..]
As if.
Het zit wel diep hier merk ik
Kleine kinderen slapen vastquote:Op dinsdag 9 maart 2010 22:11 schreef betty_sue het volgende:
Heel even tussendoor een vraag over het met je kind in bed slapen.
Wanneer komt de intimiteit met je man? Natuurlijk zijn er andere momenten dan in bed, maar vinden jullie het niet lastig om het te negeren als je zin hebt, verkas je dan samen naar de bank, is de sex totaal weg?
Ik vraag me dit echt even af eigenlijk.
Ach, sex hebben terwijl je zwanger bent gaat ook, dus de eerste paar maanden(- de eerste 6 weken ofzo) wil het ook wel met kind op de kamer (in eigen bed). Daarna had ik er dus wél last van. Niks zo afwindend als een zuchtend kind naast je bed.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 22:11 schreef betty_sue het volgende:
Wanneer komt de intimiteit met je man? Natuurlijk zijn er andere momenten dan in bed, maar vinden jullie het niet lastig om het te negeren als je zin hebt, verkas je dan samen naar de bank, is de sex totaal weg?
afwindendquote:
Die verplaatst zich. Ik sex niet in bed terwijl mijn kind erin ligt, ookal slaapt ze nog zo vast. Dat voelt voor mij niet goed. Gelukkig heeft ons huis nog meer kamers, duss...quote:Op dinsdag 9 maart 2010 22:11 schreef betty_sue het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |