Wij nemen op 18 juli de koeltas mee.quote:Op dinsdag 6 juli 2010 07:49 schreef sigme het volgende:
Na schouwing van de eieren bleek er ééntje onbevrucht, dus die is weg.
En gister is er een ongelukje gebeurd, waardoor de eieren een tijd zeven uur lang niet verwarmd zijn. Dus het wordt spannend of er volgende week wel kuikens uit komen.
Maar zo niet beginnen we gewoon weer van voren af aan. Desnoods krijgen we kerstkuikens.
Komende maandag brengen we twee schapen naar de slager.
quote:Op dinsdag 6 juli 2010 07:49 schreef sigme het volgende:
Na schouwing van de eieren bleek er ééntje onbevrucht, dus die is weg.
En gister is er een ongelukje gebeurd, waardoor de eieren een tijd zeven uur lang niet verwarmd zijn. Dus het wordt spannend of er volgende week wel kuikens uit komen.
Maar zo niet beginnen we gewoon weer van voren af aan. Desnoods krijgen we kerstkuikens.
Komende maandag brengen we twee schapen naar de slager.
quote:Op zaterdag 10 juli 2010 20:21 schreef sigme het volgende:
De eieren piepen![]()
!
En eentje heeft een aanpiksel.
Stoere eieren! Die kunnen dus duidelijk wel tegen een stootjequote:Op zaterdag 10 juli 2010 20:21 schreef sigme het volgende:
De eieren piepen![]()
!
Oe, dat klinkt spannend! Wat is een aanpiksel? Ik zit nog niet zo in de vaktermen.quote:Op zaterdag 10 juli 2010 20:21 schreef sigme het volgende:
De eieren piepen![]()
!
Je mag hem niet helpen?quote:Op zondag 11 juli 2010 08:05 schreef sigme het volgende:
Van de 7 eieren zijn er nu nog twee waaraan we nog geen barstjes zien.
En die ene die gister al een gaatje gepikt had (ik verzin jargon waar je bij staan, Laureline), die heeft er nu echt een scherfje af. Als je erin kijk kan je het snaveltje zien van het kuiken dat moeizaam moeizaam probeert het ei te ontsnappen.
Een pas uitgekomen kuiken moet in het masjien blijven tot het goed droog is. 12 uur geloof ik, al vind ik dat erg lang voor een kuikentje in dat krappe ding.quote:Op zondag 11 juli 2010 14:02 schreef Laureline het volgende:
Zit er nou een soort gaatje in de huid naast het oog?
En wat gebeurt er nu met het kuiken? Nog een beetje uitsuffen in de broedmachien of direct naar buiten?
Oh ja, die twee. Die hebben we gisteravond bij het pellen van 4 & 5, geruimd. Ze vertoonden geen teken van leven en het riekte onaangenaam in de broedmachine.quote:Op maandag 12 juli 2010 15:37 schreef Greys het volgende:
En die andere twee eieren van de 7, dat gaat dus niets worden?
Hoe werkt zoiets, hoe lang wacht je zoiets nog af nadat de rest wel is uitgekomen?
Helaas zie je bij deze kuikentjes niks. Ik weet van het vorige nest niet meer wanneer we het konden zien, wel dat het op een gegeven moment duidelijk werd. Iets groter, iets meer oogstreep.quote:Op maandag 12 juli 2010 15:51 schreef Miss_Isis het volgende:
Oh, leuk! Kun je ook al zien of het haantjes of hennetjes zijn (weet niet of Twents hoen sekse-specifieke kleuren heeft als kuiken)? En ga je ze nog vernoemen?![]()
Wij hebben ondertussen een Dirkje Kuijf () rond lopen in de wei (één van onze uitbesteedde en inmiddels weer terug ontvangen kuikens, met kuifje geerfd van zijn/haar moeder)
Volgende keer proberen we broedeieren geen zeven uur te laten afkoelen, ok?quote:
Ik leen weer even een plaatje, maar de mijne zien er precies zo uit:quote:Op maandag 12 juli 2010 16:25 schreef Greys het volgende:
Bij de haantjes komt eerder het kammetje door toch? Daar zagen wij het vroeger altijd aan bij de krielkippies. Of heb jij een kamloze soort uitgebroed?
quote:Op maandag 12 juli 2010 16:28 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik leen weer even een plaatje, maar de mijne zien er precies zo uit:
[ afbeelding ]
Kamloos dus..
Met als grote voordeel dat ze minder beschutting hoeven in de winter. Bijna alles van een hoen kan tegen strenge vorst, behalve die kammen en lellen.quote:Op maandag 12 juli 2010 16:31 schreef Greys het volgende:
[..]
Oh serieus?Ik wist echt niet eens dat kamloze kippen/hanen bestonden
Deal.quote:Op maandag 12 juli 2010 16:20 schreef sigme het volgende:
[..]
Volgende keer proberen we broedeieren geen zeven uur te laten afkoelen, ok?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |