abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_78892007
De situatie is als volgt: ik heb een behoorlijke tijd via een uitzendbureau gewerkt bij bedrijf X. Nu heeft bedrijf X mij in dienst genomen. Op zich fijn, want ik heb meer zekerheid en geld etc.

Maar. Ik heb nog een sloot vakantiegeld uitstaan bij mijn uitzendbureau. De vrije uren zijn uitbetaald, maar het gewone vakantiegeld niet. En dat willen ze voorlopig niet uitbetalen. Nee, daar moet ik anderhalve maand op wachten. Een goede reden konden ze niet geven: "Ja dat wordt automatisch uitbetaald 6 weken na je laatste declaratie. Daar heb ik uiteraard geen zin in, dan zou ik het pas eind april krijgen. Aangezien ik per 1 maart in dienst ben bij bedrijf X, betekent dat concreet dat ik gewoon bijna 2 maanden erop moet wachten.

Het is toch gebruikelijk dat vakantiegeld meteen met je laatste salaris uitbetaald wordt? Mag dit eigenlijk wel?
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_78892084
quote:
Op maandag 8 maart 2010 15:38 schreef Ewelina het volgende:

Het is toch gebruikelijk dat vakantiegeld meteen met je laatste salaris uitbetaald wordt? Mag dit eigenlijk wel?
Als je vast in dienst bent, is het gebruikelijk ja. Echter kan het zijn dat er voor een UZB andere regels gelden. Heb je de voorwaarde er al bij gepakt van het betreffende uitzendbureau hoe ze daar mee om gaan?
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
pi_78892208
Dat is het nou juist... die heb ik nooit gehad. En ook nooit een contract bij het uitzendbureau.
pi_78892231
Volgens mij is het bij een UZB zo dat al je "tegoeden" uitbetaald worden op het moment dat je 6 weken niet mere voor hen hebt gewerkt.
pi_78892252
quote:
Op maandag 8 maart 2010 15:43 schreef Ewelina het volgende:
Dat is het nou juist... die heb ik nooit gehad. En ook nooit een contract bij het uitzendbureau.
Bij een uitzendbureau vindt die uitbetaling volgens mij altijd 6 weken na het laatste salaris plaats, ik heb het in ieder geval nog nooit anders gezien.
All management is Strategic Management.
pi_78892269
quote:
Op maandag 8 maart 2010 15:44 schreef GodsSon het volgende:

[..]

Bij een uitzendbureau vindt die uitbetaling volgens mij altijd 6 weken na het laatste salaris plaats, ik heb het in ieder geval nog nooit anders gezien.
Ik wel. Nota bene bij hetzelfde uitzendbureau.....
pi_78892307
quote:
Op maandag 8 maart 2010 15:45 schreef Ewelina het volgende:

[..]

Ik wel. Nota bene bij hetzelfde uitzendbureau.....
Kijk het CAO er eens op na, daar zal dat waarschijnlijk wel in staan.
pi_78892349
Je titel klopt niet. Ze willen namelijk wel uitbetalen.

Zeiksnor.
  maandag 8 maart 2010 @ 15:48:55 #9
134009 Killaht
Words of Wisdom
pi_78892446
quote:
Op maandag 8 maart 2010 15:43 schreef Ewelina het volgende:
lol?! Je gaat voor een uitzendbureau werken, die je niet informeert en jezelf niet indekken met een contract? Wat voor uitzendbureau is dat

Gaat het hier om beeinding van je werkzaamheden of je wilt je vakantiegeld vroeger?
"Strange times are these in which we live
when old and young are taught in falsehoods school.
And the one man that dares to tell the truth is called at once a lunatic and fool"
pi_78892468
quote:
Op maandag 8 maart 2010 15:46 schreef Poepoog het volgende:
Je titel klopt niet. Ze willen namelijk wel uitbetalen.

Zeiksnor.
Kom op.
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
pi_78892597
Beetje misleidende titel aangezien het wel willen uitbetalen alleen niet wanneer jij dat wil.

Zelf had ik een paar pogingen gewaagd om het gelijk te krijgen en anders wacht je toch lekker een paar weken. De meeste mensen krijgen pas vakantie geld in Mei.
pi_78892603
quote:
Op maandag 8 maart 2010 15:48 schreef Killaht het volgende:

[..]

lol?! Je gaat voor een uitzendbureau werken, die je niet informeert en jezelf niet indekken met een contract? Wat voor uitzendbureau is dat

Gaat het hier om beeinding van je werkzaamheden of je wilt je vakantiegeld vroeger?
Ik heb een contract aangeboden gekregen van de organisatie bij wie ik al werke via het uitzendbureau Ik ben dus uit dienst bij het bureau. En daarom wil ik mijn vakantiegeld
pi_78892615
quote:
Op maandag 8 maart 2010 15:51 schreef Ewelina het volgende:

[..]

Ik heb een contract aangeboden gekregen van de organisatie bij wie ik al werke via het uitzendbureau Ik ben dus uit dienst bij het bureau. En daarom wil ik mijn vakantiegeld
Dat krijg je ook.
pi_78892637
quote:
Op maandag 8 maart 2010 15:51 schreef SimonBalk het volgende:
Beetje misleidende titel aangezien het wel willen uitbetalen alleen niet wanneer jij dat wil.

Zelf had ik een paar pogingen gewaagd om het gelijk te krijgen en anders wacht je toch lekker een paar weken. De meeste mensen krijgen pas vakantie geld in Mei.
Al geprobeerd, kreeg nul op het rekest.

Ik heb alleen erg weinig vertrouwen erin dat het ook daadwerkelijk na 6 weken uitbetaald wordt...
pi_78892694
quote:
Op maandag 8 maart 2010 15:52 schreef Ewelina het volgende:

[..]
Ik heb alleen erg weinig vertrouwen erin dat het ook daadwerkelijk na 6 weken uitbetaald wordt...
Ja wat is nou het daadwerkelijk probleem?

Wees eens duidelijk muts.
pi_78892793
quote:
Op maandag 8 maart 2010 15:52 schreef Ewelina het volgende:

[..]

Al geprobeerd, kreeg nul op het rekest.

Je hebt er sow ie sow recht op. Dus krijgen zal je het wel, hoe dan ook.
Vertel eens. Welk UZB was het?
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
pi_78892832
quote:
Op maandag 8 maart 2010 15:53 schreef Poepoog het volgende:

[..]

Ja wat is nou het daadwerkelijk probleem?

Wees eens duidelijk muts.
Doe even normaal

Ik wil weten of ze het vakantiegeld pas zo laat uit mogen betalen nadat ik uit dienst ben. Dat is wat ik wil weten.
pi_78892857
quote:
Op maandag 8 maart 2010 15:56 schreef Chinless het volgende:

[..]

Dat zet ik liever niet online.
pi_78892885
Dus je krijgt je vakantiegeld (bijna) net zo snel als normaal, maar toch heb je er een probleem mee?
  maandag 8 maart 2010 @ 15:58:08 #20
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_78892902
quote:
Op maandag 8 maart 2010 15:56 schreef Ewelina het volgende:

Ik wil weten of ze het vakantiegeld pas zo laat uit mogen betalen nadat ik uit dienst ben. Dat is wat ik wil weten.
Dat mogen ze.
Opgelost.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_78892945
quote:
Op maandag 8 maart 2010 15:56 schreef Chinless het volgende:

[..]

Die variant heb ik werkelijk nog nooit gezien
quote:
Op maandag 8 maart 2010 15:57 schreef Ewelina het volgende:

[..]

Dat zet ik liever niet online.
Die CAO's staan al online hoor...
pi_78892967
quote:

[..]

Doe even normaal

Ja natuurlijk mogen ze dat.
  maandag 8 maart 2010 @ 16:00:28 #23
132993 TJDoornbos
#TeamToekNip
pi_78893038
Volgens mij idd zo als je 6 weken niet werkt voor ze.
pi_78893106
Normaal zou je het geld in mei krijgen en nu 6 weken eerder,

Wat is het probleem? (naast dat je je oude werkgever totaal niet vertrouwt blijkbaar?)
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_78893214
quote:
Op maandag 8 maart 2010 16:02 schreef CaLeX het volgende:
Normaal zou je het geld in mei krijgen en nu 6 weken eerder,
Dat is natuurlijk wel heel kort door de bocht, ik vind de vraag wat de termijn is om het vakantiegeld uit te betalen na beėindiging overeenkomst best een goede vraag en voorlopig heeft hier niemand een onderbouwd antwoord op.
pi_78893344
quote:
Op maandag 8 maart 2010 16:03 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk wel heel kort door de bocht, ik vind de vraag wat de termijn is om het vakantiegeld uit te betalen na beėindiging overeenkomst best een goede vraag en voorlopig heeft hier niemand een onderbouwd antwoord op.
Misschien omdat elk bedrijf het op zijn eigen manier doet?

Bij mijn huidige bedrijf krijg ik vakantiegeld over het kalender jaar, dus als ik in augustus weg zou gaan, kan ik 4 maanden terug betalen.

En bij mijn laatste bedrijf kreeg ik het achteraf in mei pas weer (was in november weggegaan)
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_78893508
quote:
Op maandag 8 maart 2010 16:06 schreef CaLeX het volgende:

[..]

Misschien omdat elk bedrijf het op zijn eigen manier doet?

Bij mijn huidige bedrijf krijg ik vakantiegeld over het kalender jaar, dus als ik in augustus weg zou gaan, kan ik 4 maanden terug betalen.

En bij mijn laatste bedrijf kreeg ik het achteraf in mei pas weer (was in november weggegaan)
Dat ze het allemaal op hun eigen manier kan natuurlijk zo zijn, maar daar zijn natuurlijk wel regels voor.
  maandag 8 maart 2010 @ 16:11:03 #28
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_78893570
quote:

[..]

Doe even normaal

Lees even je contract door, daarin staat onder welke CAO jij valt (er zijn er bij mijn weten 2 in de uitzendbranche). Lees die CAO even door voor de voorwaarden voor het uitbetalen van vakantiegeld. Als het daar zo in staat, dan mag het dus ook wettelijk
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  maandag 8 maart 2010 @ 16:11:37 #29
134009 Killaht
Words of Wisdom
pi_78893602
quote:

[..]

Doe even normaal

Ja, dat is normaal en je krijgt je geld heus.

Ik heb ook jaren bij een uitzendbureau gewerkt als consulent. Normaal gesproken kunnen je reserveringen of vakantiedagen uitbetaald worden in week 26 en 52. Bij uitdiensttreding is dit een ander geval, dan is het gebruikelijk om 6 weken na uitdiensttreding deze uit te betalen, volgens mij is dit ook zo in de CAO (ABU of NBBU) vastgelegd.

Het is trouwens ook beter, want anders krijg je het tegelijk met je laatste salaris, dan betaal je dus 52% belasting ofzo omdat je in een keer een groot bedrag ontvangt. Dit kan je wel weer terugvragen, via de belasting maar dat duurt weer een jaar.
And the one man that dares to tell the truth is called at once a lunatic and fool"
pi_78893786
Waarschijnlijk staat ook op je loonstrook dat het betaald wordt als je 6 weken niet hebt gewerkt
Tenminste bij Randstad wel
Maar die betaalden gewoon na 2 dagen al keurig uit
Ligt misschien ook aan de toon waarop je het vraagt
Gewoon vragen of ze een totale afrekening willen maken
Only the dead have seen the end of the war - Plato
  maandag 8 maart 2010 @ 16:53:43 #31
106959 Nerdmans
krekwakwauw
pi_78895522
eejzz..

ik ben zelf eigenaar van uitzendbureau en de regel is idd dat je na 6 weken automatisch je geld krijgt.
Dat is om te voorkomen dat in dezelfde loonperiode er nog een keer een verloning is.
Als je als bureau echter zeker weet dat er geen werk meer is en of komt, kun je net zo goed direct dat geld overmaken.

Wij doen daar niet moeilijk over.
ooit kom ik aan die 1000 pk :)
pi_78901711
quote:
Op maandag 8 maart 2010 15:38 schreef Ewelina het volgende:
De situatie is als volgt: ik heb een behoorlijke tijd via een uitzendbureau gewerkt bij bedrijf X. Nu heeft bedrijf X mij in dienst genomen. Op zich fijn, want ik heb meer zekerheid en geld etc.

Maar. Ik heb nog een sloot vakantiegeld uitstaan bij mijn uitzendbureau. De vrije uren zijn uitbetaald, maar het gewone vakantiegeld niet. En dat willen ze voorlopig niet uitbetalen. Nee, daar moet ik anderhalve maand op wachten. Een goede reden konden ze niet geven: "Ja dat wordt automatisch uitbetaald 6 weken na je laatste declaratie. Daar heb ik uiteraard geen zin in, dan zou ik het pas eind april krijgen. Aangezien ik per 1 maart in dienst ben bij bedrijf X, betekent dat concreet dat ik gewoon bijna 2 maanden erop moet wachten.

Ik werkte zelf op een uitzendbureau, en heel simpel in het systeem word je afgekoppeld en word je plaatsing afgesloten daarna betaald het systeem automatisch je vakantiegeld uit..... als je op vakantie zou gaan in de uitzendperiode zou je het eerder kunnen krijgen anders niet...... Dat staat ook in de cao... had je die maar moeten lezen!
En zoals eerder vermeld:

ZEIKSNOR!
pi_78903662
quote:
Op maandag 8 maart 2010 16:11 schreef Killaht het volgende:

[..]

Ja, dat is normaal en je krijgt je geld heus.

Ik heb ook jaren bij een uitzendbureau gewerkt als consulent. Normaal gesproken kunnen je reserveringen of vakantiedagen uitbetaald worden in week 26 en 52. Bij uitdiensttreding is dit een ander geval, dan is het gebruikelijk om 6 weken na uitdiensttreding deze uit te betalen, volgens mij is dit ook zo in de CAO (ABU of NBBU) vastgelegd.

Het is trouwens ook beter, want anders krijg je het tegelijk met je laatste salaris, dan betaal je dus 52% belasting ofzo omdat je in een keer een groot bedrag ontvangt. Dit kan je wel weer terugvragen, via de belasting maar dat duurt weer een jaar.
Jij hebt het over opgebouwde vakantieuren, zij heeft het over haar vakantiegeld. Dat staat naar mijn weten nog steeds los van elkaar...

...kan wel begrijpen waarom je niet meer bij het uitzendbureau werkt

En over je vakantiegeld betaal je geen 52% belasting, opgenomen vakantieuren wel.
Fingerspitzgefühl
  dinsdag 9 maart 2010 @ 10:00:13 #34
134009 Killaht
Words of Wisdom
pi_78921151
quote:
Op maandag 8 maart 2010 19:49 schreef ForumGek het volgende:

[..]

Jij hebt het over opgebouwde vakantieuren, zij heeft het over haar vakantiegeld. Dat staat naar mijn weten nog steeds los van elkaar...

...kan wel begrijpen waarom je niet meer bij het uitzendbureau werkt

En over je vakantiegeld betaal je geen 52% belasting, opgenomen vakantieuren wel.
Ze heeft t over haar vakantie geld en uittdiensttreding naar mijn weten. Dus krijgt ze haar vakantiegeld + reserveringen. Ik heb een uitzendbureau opgezet met meerdere vestigingen en verkocht, dus nee...

Ik doelde op het in een keer uitbetalen tezamen met haar laatste salaris.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')