Als je vast in dienst bent, is het gebruikelijk ja. Echter kan het zijn dat er voor een UZB andere regels gelden. Heb je de voorwaarde er al bij gepakt van het betreffende uitzendbureau hoe ze daar mee om gaan?quote:Op maandag 8 maart 2010 15:38 schreef Ewelina het volgende:
Het is toch gebruikelijk dat vakantiegeld meteen met je laatste salaris uitbetaald wordt? Mag dit eigenlijk wel?
Bij een uitzendbureau vindt die uitbetaling volgens mij altijd 6 weken na het laatste salaris plaats, ik heb het in ieder geval nog nooit anders gezien.quote:Op maandag 8 maart 2010 15:43 schreef Ewelina het volgende:
Dat is het nou juist... die heb ik nooit gehad. En ook nooit een contract bij het uitzendbureau.
Ik wel. Nota bene bij hetzelfde uitzendbureau.....quote:Op maandag 8 maart 2010 15:44 schreef GodsSon het volgende:
[..]
Bij een uitzendbureau vindt die uitbetaling volgens mij altijd 6 weken na het laatste salaris plaats, ik heb het in ieder geval nog nooit anders gezien.
Kijk het CAO er eens op na, daar zal dat waarschijnlijk wel in staan.quote:Op maandag 8 maart 2010 15:45 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Ik wel. Nota bene bij hetzelfde uitzendbureau.....
lol?!quote:Op maandag 8 maart 2010 15:43 schreef Ewelina het volgende:
Dat is het nou juist... die heb ik nooit gehad. En ook nooit een contract bij het uitzendbureau.
quote:Op maandag 8 maart 2010 15:46 schreef Poepoog het volgende:
Je titel klopt niet. Ze willen namelijk wel uitbetalen.
Zeiksnor.
Ik heb een contract aangeboden gekregen van de organisatie bij wie ik al werke via het uitzendbureauquote:Op maandag 8 maart 2010 15:48 schreef Killaht het volgende:
[..]
lol?!Je gaat voor een uitzendbureau werken, die je niet informeert en jezelf niet indekken met een contract? Wat voor uitzendbureau is dat
![]()
Gaat het hier om beeinding van je werkzaamheden of je wilt je vakantiegeld vroeger?
Dat krijg je ook.quote:Op maandag 8 maart 2010 15:51 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Ik heb een contract aangeboden gekregen van de organisatie bij wie ik al werke via het uitzendbureauIk ben dus uit dienst bij het bureau. En daarom wil ik mijn vakantiegeld
Al geprobeerd, kreeg nul op het rekest.quote:Op maandag 8 maart 2010 15:51 schreef SimonBalk het volgende:
Beetje misleidende titel aangezien het wel willen uitbetalen alleen niet wanneer jij dat wil.
Zelf had ik een paar pogingen gewaagd om het gelijk te krijgen en anders wacht je toch lekker een paar weken. De meeste mensen krijgen pas vakantie geld in Mei.
Ja wat is nou het daadwerkelijk probleem?quote:Op maandag 8 maart 2010 15:52 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Ik heb alleen erg weinig vertrouwen erin dat het ook daadwerkelijk na 6 weken uitbetaald wordt...
Je hebt er sow ie sow recht op. Dus krijgen zal je het wel, hoe dan ook.quote:Op maandag 8 maart 2010 15:52 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Al geprobeerd, kreeg nul op het rekest.
Ik heb alleen erg weinig vertrouwen erin dat het ook daadwerkelijk na 6 weken uitbetaald wordt...
Doe even normaalquote:Op maandag 8 maart 2010 15:53 schreef Poepoog het volgende:
[..]
Ja wat is nou het daadwerkelijk probleem?
Wees eens duidelijk muts.
Dat zet ik liever niet online.quote:Op maandag 8 maart 2010 15:56 schreef Chinless het volgende:
[..]
Je hebt er sow ie sow recht op. Dus krijgen zal je het wel, hoe dan ook.
Vertel eens. Welk UZB was het?
Dat mogen ze.quote:Op maandag 8 maart 2010 15:56 schreef Ewelina het volgende:
Ik wil weten of ze het vakantiegeld pas zo laat uit mogen betalen nadat ik uit dienst ben. Dat is wat ik wil weten.
Die variant heb ik werkelijk nog nooit gezienquote:Op maandag 8 maart 2010 15:56 schreef Chinless het volgende:
[..]
Je hebt er sow ie sow recht op. Dus krijgen zal je het wel, hoe dan ook.
Vertel eens. Welk UZB was het?
Die CAO's staan al online hoor...quote:
Ja natuurlijk mogen ze dat.quote:Op maandag 8 maart 2010 15:56 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Doe even normaal
Ik wil weten of ze het vakantiegeld pas zo laat uit mogen betalen nadat ik uit dienst ben. Dat is wat ik wil weten.
Dat is natuurlijk wel heel kort door de bocht, ik vind de vraag wat de termijn is om het vakantiegeld uit te betalen na beėindiging overeenkomst best een goede vraag en voorlopig heeft hier niemand een onderbouwd antwoord op.quote:Op maandag 8 maart 2010 16:02 schreef CaLeX het volgende:
Normaal zou je het geld in mei krijgen en nu 6 weken eerder,
Misschien omdat elk bedrijf het op zijn eigen manier doet?quote:Op maandag 8 maart 2010 16:03 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk wel heel kort door de bocht, ik vind de vraag wat de termijn is om het vakantiegeld uit te betalen na beėindiging overeenkomst best een goede vraag en voorlopig heeft hier niemand een onderbouwd antwoord op.
Dat ze het allemaal op hun eigen manier kan natuurlijk zo zijn, maar daar zijn natuurlijk wel regels voor.quote:Op maandag 8 maart 2010 16:06 schreef CaLeX het volgende:
[..]
Misschien omdat elk bedrijf het op zijn eigen manier doet?
Bij mijn huidige bedrijf krijg ik vakantiegeld over het kalender jaar, dus als ik in augustus weg zou gaan, kan ik 4 maanden terug betalen.
En bij mijn laatste bedrijf kreeg ik het achteraf in mei pas weer (was in november weggegaan)
Lees even je contract door, daarin staat onder welke CAO jij valt (er zijn er bij mijn weten 2 in de uitzendbranche). Lees die CAO even door voor de voorwaarden voor het uitbetalen van vakantiegeld. Als het daar zo in staat, dan mag het dus ook wettelijkquote:Op maandag 8 maart 2010 15:56 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Doe even normaal
Ja, dat is normaal en je krijgt je geld heus.quote:Op maandag 8 maart 2010 15:56 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Doe even normaal
Ik werkte zelf op een uitzendbureau, en heel simpel in het systeem word je afgekoppeld en word je plaatsing afgesloten daarna betaald het systeem automatisch je vakantiegeld uit..... als je op vakantie zou gaan in de uitzendperiode zou je het eerder kunnen krijgen anders niet...... Dat staat ook in de cao... had je die maar moeten lezen!quote:Op maandag 8 maart 2010 15:38 schreef Ewelina het volgende:
De situatie is als volgt: ik heb een behoorlijke tijd via een uitzendbureau gewerkt bij bedrijf X. Nu heeft bedrijf X mij in dienst genomen. Op zich fijn, want ik heb meer zekerheid en geld etc.
Maar. Ik heb nog een sloot vakantiegeld uitstaan bij mijn uitzendbureau. De vrije uren zijn uitbetaald, maar het gewone vakantiegeld niet. En dat willen ze voorlopig niet uitbetalen. Nee, daar moet ik anderhalve maand op wachten. Een goede reden konden ze niet geven: "Ja dat wordt automatisch uitbetaald 6 weken na je laatste declaratie. Daar heb ik uiteraard geen zin in, dan zou ik het pas eind april krijgen. Aangezien ik per 1 maart in dienst ben bij bedrijf X, betekent dat concreet dat ik gewoon bijna 2 maanden erop moet wachten.
Het is toch gebruikelijk dat vakantiegeld meteen met je laatste salaris uitbetaald wordt? Mag dit eigenlijk wel?
Jij hebt het over opgebouwde vakantieuren, zij heeft het over haar vakantiegeld. Dat staat naar mijn weten nog steeds los van elkaar...quote:Op maandag 8 maart 2010 16:11 schreef Killaht het volgende:
[..]
Ja, dat is normaal en je krijgt je geld heus.
Ik heb ook jaren bij een uitzendbureau gewerkt als consulent. Normaal gesproken kunnen je reserveringen of vakantiedagen uitbetaald worden in week 26 en 52. Bij uitdiensttreding is dit een ander geval, dan is het gebruikelijk om 6 weken na uitdiensttreding deze uit te betalen, volgens mij is dit ook zo in de CAO (ABU of NBBU) vastgelegd.
Het is trouwens ook beter, want anders krijg je het tegelijk met je laatste salaris, dan betaal je dus 52% belasting ofzo omdat je in een keer een groot bedrag ontvangt. Dit kan je wel weer terugvragen, via de belasting maar dat duurt weer een jaar.
Ze heeft t over haar vakantie geld en uittdiensttreding naar mijn weten. Dus krijgt ze haar vakantiegeld + reserveringen. Ik heb een uitzendbureau opgezet met meerdere vestigingen en verkocht, dus nee...quote:Op maandag 8 maart 2010 19:49 schreef ForumGek het volgende:
[..]
Jij hebt het over opgebouwde vakantieuren, zij heeft het over haar vakantiegeld. Dat staat naar mijn weten nog steeds los van elkaar...
...kan wel begrijpen waarom je niet meer bij het uitzendbureau werkt![]()
En over je vakantiegeld betaal je geen 52% belasting, opgenomen vakantieuren wel.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |