Je geeft zelf die voorbeelden, omdat jij het blijkbaar allemaal onzin vindt...quote:Op maandag 8 maart 2010 15:25 schreef teamlead het volgende:
waarom meteen zo aangebrand? Waar zeg ik dat jij (of iemand die vergelijkbare keuzes maakt) een slechte ouder is?
en what's up met al die afkortingen? Da's voor een niet-ingewijde toch niet te volgen zo?
Vrijwel niet een vrouw kan enige kritiek op hun opvoeding hebben...quote:Op maandag 8 maart 2010 15:25 schreef teamlead het volgende:
waarom meteen zo aangebrand? Waar zeg ik dat jij (of iemand die vergelijkbare keuzes maakt) een slechte ouder is?
ik vind een aantal dingen inderdaad totaal stupide. Of je je kind nu fles- of borstvoeding geeft: doe wat je niet laten kunt, maar ga het niet lopen predikken alsof je een apostel bent en vervolgens mensen die een andere keuze maken tot de grond toe af te fikken. Voor beide keuzes is best iets te zeggen, maar uiteindelijk is het vooral een keuze van de betreffende ouder zelf.quote:Op maandag 8 maart 2010 15:27 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Je geeft zelf die voorbeelden, omdat jij het blijkbaar allemaal onzin vindt...
Opvoeden doet het kinderdagverblijf toch... Ik moet werkenquote:Op maandag 8 maart 2010 15:31 schreef RichardDawkins het volgende:
Haha, de meeste ouders hebben inderdaad een niet al te heldere blik op opvoeding. Denk niet dat dit topic veel zal helpen maar ik snap de irritatie compleet. Als je ze ooit uitlegt hoe groot en waardevol de verantwoordelijkheid over de enigste basis van een nieuw uniek leven is dan zijn ze niet thuis om daar over na te gaan denken. Stel je voor, opvoeden zou eens moeite kosten.
quote:Op maandag 8 maart 2010 15:29 schreef Ticootje het volgende:
Ik snap gewoon niet waarom je zo nodig een oordeel moet vellen over de opvoeding van andersmans kinderen.
Als jij er nu echt last van zou hebben omdat ik het goed zou vinden dat mijn kind jouw auto bekrast heb je een punt. Maar waarom zou iemand mij moeten vertellen dat ik mijn kind in haar eigen bed moet laten slapen. Dat is toch mijn keuze?
Ik ben ervan overtuigd dat ze geen levenslang trauma zal oplopen omdat ze bij haar moeder in bed slaapt.quote:Op maandag 8 maart 2010 15:33 schreef teamlead het volgende:
[..]helemaal jouw keuze
Ik vind alleen dat jij de verantwoordelijkheid hebt ten opzichte van je kind om de gevolgen van die keuze te overzien
heb je ook gezien hoeveel ouders hier op Fok hun kroost dragen in een draagdoek??quote:Op maandag 8 maart 2010 15:38 schreef RichardDawkins het volgende:
De mate van lichamelijk contact dat een gemiddeld Westers kind tijdens de eerste levensjaren van zijn moeder krijgt is de afgelopen zoveel jaar drastisch afgenomen. Psychologisch schijnt het erg goed te zijn als je de eerste 3 jaar? (nooit goed geweest met onthouden van cijfers) het kind zoveel mogelijk tegen je aan houdt, bv d.m.v. zo'n soort zak/bundel zodat je toch dingen kunt doen. In Afrika wordt dit veel meer gedaan en t schijnt erg goed voor het kind te zijn.
Dus om maar een koppeling te maken naar het bij Ticootje in bed slapen van haar dochter, t kan zelfs erg positief voor haar dochter zijn. Natuurlijk zijn er grenzen aan hoelang zoiets verstandig is natuurlijk maar gezien haar leeftijd lijkt mij het slapen bij mama prima.
Nope, zo veel loer ik nou ook weer niet in OUD. Maar als het zo is, kuddos!quote:Op maandag 8 maart 2010 15:40 schreef Beessie-Jen het volgende:
[..]
heb je ook gezien hoeveel ouders hier op Fok hun kroost dragen in een draagdoek??
Ze neemt die verantwoordelijkheid toch ook??quote:Op maandag 8 maart 2010 15:33 schreef teamlead het volgende:
[..]helemaal jouw keuze
Ik vind alleen dat jij de verantwoordelijkheid hebt ten opzichte van je kind om de gevolgen van die keuze te overzien
Ow ja, in Afrika groeien alle kindertjes op tot geestelijk prima volwassenen met gezonde denkbeeldenquote:Op maandag 8 maart 2010 15:38 schreef RichardDawkins het volgende:
De mate van lichamelijk contact dat een gemiddeld Westers kind tijdens de eerste levensjaren van zijn moeder krijgt is de afgelopen zoveel jaar drastisch afgenomen. Psychologisch schijnt het erg goed te zijn als je de eerste 3 jaar? (nooit goed geweest met onthouden van cijfers) het kind zoveel mogelijk tegen je aan houdt, bv d.m.v. zo'n soort zak/bundel zodat je toch dingen kunt doen. In Afrika wordt dit veel meer gedaan en t schijnt erg goed voor het kind te zijn.
Dus om maar een koppeling te maken naar het bij Ticootje in bed slapen van haar dochter, t kan zelfs erg positief voor haar dochter zijn. Natuurlijk zijn er grenzen aan hoelang zoiets verstandig is natuurlijk maar gezien haar leeftijd lijkt mij het slapen bij mama prima.
Maar weet je, kinderen die niet zoveel contact met de ouders hebben als Jen met mij, die lijken toch verdacht veel op Jen.quote:Op maandag 8 maart 2010 15:38 schreef RichardDawkins het volgende:
een levenslang trauma? Neuh, waarschijnlijk niet. Maar ik ga er vanuit dat je op enig moment er toe overgaat om haar toch in haar eigen bed te laten slapen. En dat ga je dan waarschijnlijk doen op een moment dat ze dat verschil ook heel duidelijk kan benoemen (ze wordt immers steeds ouder).quote:Op maandag 8 maart 2010 15:34 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ik ben ervan overtuigd dat ze geen levenslang trauma zal oplopen omdat ze bij haar moeder in bed slaapt.
en uhhh vrijheid van keuze hebben niet alle ouders in dit opzicht; financieel gezien kunnen veel ouders het niet veroorloven dat 1 van de 2 thuis zou blijven.quote:Op maandag 8 maart 2010 15:39 schreef Leandra het volgende:
Hoewel ik wel een fan ben van zelf opvoeden, maar als een ander dat liever met een KDV of gastouder deelt dan moet hij/zij dat zelf weten, zolang ik maar de vrijheid heb dat niet te doen.
Maar misschien komt dat verlangen vooral voort uit het feit dat ik die vrijheid in het verleden niet had.
Ze mag zelf kiezen waar ze slaapt... en overdag kiest ze steeds vaker voor haar bedje op haar kamer.quote:Op maandag 8 maart 2010 15:42 schreef teamlead het volgende:
[..]
een levenslang trauma? Neuh, waarschijnlijk niet. Maar ik ga er vanuit dat je op enig moment er toe overgaat om haar toch in haar eigen bed te laten slapen. En dat ga je dan waarschijnlijk doen op een moment dat ze dat verschil ook heel duidelijk kan benoemen (ze wordt immers steeds ouder).
En ja... dat heeft óók gevolgen voor haar.
Dus jouw keuze nú om haar bij jou in bed te laten slapen, heeft consequenties op de langere termijn. Ik vind dat je als ouder daar ook over moet nadenken..En juist dat nadenken over de consequenties van keuzes mis ik hier zovaak (en nee: daarmee bedoel ik niet specifiek 1 user )
Ik weet het, ik zei ook dat mijn verlangen wellicht voortkwam uit het feit dat ik die vrijheid in het verleden niet had, als alleenstaande moeder was er immers geen mogelijkheid om een tijdje met wat minder te doenquote:Op maandag 8 maart 2010 15:42 schreef Beessie-Jen het volgende:
[..]
en uhhh vrijheid van keuze hebben niet alle ouders in dit opzicht; financieel gezien kunnen veel ouders het niet veroorloven dat 1 van de 2 thuis zou blijven.
Jij bent zo slim.quote:Op maandag 8 maart 2010 15:42 schreef L3IPO het volgende:
[..]
Ow ja, in Afrika groeien alle kindertjes op tot geestelijk prima volwassenen met gezonde denkbeelden
Waarom geef je je kind in een keuze in deze zaken?quote:Op maandag 8 maart 2010 15:44 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ze mag zelf kiezen waar ze slaapt... en overdag kiest ze steeds vaker voor haar bedje op haar kamer.
Waarschijnlijk omdat het feit dat ze slaapt belangrijker is dan het gevecht om waar ze slaaptquote:Op maandag 8 maart 2010 15:48 schreef Soohr het volgende:
[..]
Waarom geef je je kind in een keuze in deze zaken?
ditoquote:Op maandag 8 maart 2010 15:48 schreef Lois het volgende:
Ik vind dit een goed topicIk wil dit even volgen, en evt later nog op reageren.
je neemt dus zomaar aan dat Ticootje deze keuze ondoordacht heeft gemaakt. hoe kom je daar bij? misschien heeft ze juist hele goede redenen hiervoor. en ik weet dat je 't niet specifiek over haar hebt, maar dit geldt natuurlijk in 't algemeen. volgens mij denken de OUDers over 't algemeen namelijk juist behoorlijk goed na over hun keuzes en de mogelijke consequenties daarvan.quote:Op maandag 8 maart 2010 15:42 schreef teamlead het volgende:
Dus jouw keuze nú om haar bij jou in bed te laten slapen, heeft consequenties op de langere termijn. Ik vind dat je als ouder daar ook over moet nadenken..En juist dat nadenken over de consequenties van keuzes mis ik hier zovaak (en nee: daarmee bedoel ik niet specifiek 1 user )
Ik haal mijn info uit 1 of ander onderzoek maar onderzoeken kunnen ook erg slecht uitgevoerd worden. Wie weet wat er van waar is.quote:Op maandag 8 maart 2010 15:42 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Maar weet je, kinderen die niet zoveel contact met de ouders hebben als Jen met mij, die lijken toch verdacht veel op Jen.
Kinderen houden er net zo min een trauma aan over als ze wel in een eigen bedje slapen
ik vind het wel jammer dat ik die keuze dus ook niet heb. Maar ben blij met mijn werk en ook met het KDV waar mijn dochtertje heen mag.quote:Op maandag 8 maart 2010 15:47 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik weet het, ik zei ook dat mijn verlangen wellicht voortkwam uit het feit dat ik die vrijheid in het verleden niet had, als alleenstaande moeder was er immers geen mogelijkheid om een tijdje met wat minder te doen
Overigens was het geen verwijt, ik blijf erbij dat ieder die keuze voor zich moet maken, maar dat ik wel graag de vrijheid zou houden, ongeacht welke keuze iemand dan maakt.
of om het kind te leren keuzes te maken.quote:Op maandag 8 maart 2010 15:49 schreef Linda2205 het volgende:
[..]
Waarschijnlijk omdat het feit dat ze slaapt belangrijker is dan het gevecht om waar ze slaapt
Omdat ik dit typisch een onderwerp vind waar ik geen strijd van ga maken. Er zijn genoeg dingen waar ze geen keus in heeft....quote:Op maandag 8 maart 2010 15:48 schreef Soohr het volgende:
[..]
Waarom geef je je kind in een keuze in deze zaken?
een ovutest als je pas 2 maanden bezig bent, is een schoolvoorbeeld van briljante marketing. Totaal overbodig. Maar hey: als iemand dat wil doen, moet ze het vooral niet laten.quote:Op maandag 8 maart 2010 15:39 schreef Leandra het volgende:
Niet mogen prediken over wel of geen borstvoeding of flesvoeding mogen geven, maar kennelijk wel mogen roepen dat het gebruiken van ovutesten niet nodig is als men nog maar 2 maanden bezig is.
Of geldt dan niet dat het vooral de keuze is van de ouder zelf??
yup, met gevolgen voor het kind. En daar gaat het dus zo weinig over.quote:Overigens denk ik bij een hoop vormen van opvoeden ook "okay... juist ja??" maar vind ik het niet nodig me daar over uit te laten. Want het is idd de keuze van de ouder zelf.
over wie er nu uiteindelijk moet opvoeden kun je ook nog best een aardige boom opzetten jaquote:Hoewel ik wel een fan ben van zelf opvoeden, maar als een ander dat liever met een KDV of gastouder deelt dan moet hij/zij dat zelf weten, zolang ik maar de vrijheid heb dat niet te doen.
Maar misschien komt dat verlangen vooral voort uit het feit dat ik die vrijheid in het verleden niet had.
Een kind leren keuze's maken zou ik zelf met een ander onderwerp doen,quote:Op maandag 8 maart 2010 15:51 schreef trui het volgende:
[..]
of om het kind te leren keuzes te maken.
juist... je geeft je kind van een jaar of 3 (tochquote:Op maandag 8 maart 2010 15:44 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ze mag zelf kiezen waar ze slaapt... en overdag kiest ze steeds vaker voor haar bedje op haar kamer.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |