Je geeft zelf die voorbeelden, omdat jij het blijkbaar allemaal onzin vindt...quote:Op maandag 8 maart 2010 15:25 schreef teamlead het volgende:
waarom meteen zo aangebrand? Waar zeg ik dat jij (of iemand die vergelijkbare keuzes maakt) een slechte ouder is?
en what's up met al die afkortingen? Da's voor een niet-ingewijde toch niet te volgen zo?
Vrijwel niet een vrouw kan enige kritiek op hun opvoeding hebben...quote:Op maandag 8 maart 2010 15:25 schreef teamlead het volgende:
waarom meteen zo aangebrand? Waar zeg ik dat jij (of iemand die vergelijkbare keuzes maakt) een slechte ouder is?
ik vind een aantal dingen inderdaad totaal stupide. Of je je kind nu fles- of borstvoeding geeft: doe wat je niet laten kunt, maar ga het niet lopen predikken alsof je een apostel bent en vervolgens mensen die een andere keuze maken tot de grond toe af te fikken. Voor beide keuzes is best iets te zeggen, maar uiteindelijk is het vooral een keuze van de betreffende ouder zelf.quote:Op maandag 8 maart 2010 15:27 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Je geeft zelf die voorbeelden, omdat jij het blijkbaar allemaal onzin vindt...
Opvoeden doet het kinderdagverblijf toch... Ik moet werkenquote:Op maandag 8 maart 2010 15:31 schreef RichardDawkins het volgende:
Haha, de meeste ouders hebben inderdaad een niet al te heldere blik op opvoeding. Denk niet dat dit topic veel zal helpen maar ik snap de irritatie compleet. Als je ze ooit uitlegt hoe groot en waardevol de verantwoordelijkheid over de enigste basis van een nieuw uniek leven is dan zijn ze niet thuis om daar over na te gaan denken. Stel je voor, opvoeden zou eens moeite kosten.
quote:Op maandag 8 maart 2010 15:29 schreef Ticootje het volgende:
Ik snap gewoon niet waarom je zo nodig een oordeel moet vellen over de opvoeding van andersmans kinderen.
Als jij er nu echt last van zou hebben omdat ik het goed zou vinden dat mijn kind jouw auto bekrast heb je een punt. Maar waarom zou iemand mij moeten vertellen dat ik mijn kind in haar eigen bed moet laten slapen. Dat is toch mijn keuze?
Ik ben ervan overtuigd dat ze geen levenslang trauma zal oplopen omdat ze bij haar moeder in bed slaapt.quote:Op maandag 8 maart 2010 15:33 schreef teamlead het volgende:
[..]helemaal jouw keuze
Ik vind alleen dat jij de verantwoordelijkheid hebt ten opzichte van je kind om de gevolgen van die keuze te overzien
heb je ook gezien hoeveel ouders hier op Fok hun kroost dragen in een draagdoek??quote:Op maandag 8 maart 2010 15:38 schreef RichardDawkins het volgende:
De mate van lichamelijk contact dat een gemiddeld Westers kind tijdens de eerste levensjaren van zijn moeder krijgt is de afgelopen zoveel jaar drastisch afgenomen. Psychologisch schijnt het erg goed te zijn als je de eerste 3 jaar? (nooit goed geweest met onthouden van cijfers) het kind zoveel mogelijk tegen je aan houdt, bv d.m.v. zo'n soort zak/bundel zodat je toch dingen kunt doen. In Afrika wordt dit veel meer gedaan en t schijnt erg goed voor het kind te zijn.
Dus om maar een koppeling te maken naar het bij Ticootje in bed slapen van haar dochter, t kan zelfs erg positief voor haar dochter zijn. Natuurlijk zijn er grenzen aan hoelang zoiets verstandig is natuurlijk maar gezien haar leeftijd lijkt mij het slapen bij mama prima.
Nope, zo veel loer ik nou ook weer niet in OUD. Maar als het zo is, kuddos!quote:Op maandag 8 maart 2010 15:40 schreef Beessie-Jen het volgende:
[..]
heb je ook gezien hoeveel ouders hier op Fok hun kroost dragen in een draagdoek??
Ze neemt die verantwoordelijkheid toch ook??quote:Op maandag 8 maart 2010 15:33 schreef teamlead het volgende:
[..]helemaal jouw keuze
Ik vind alleen dat jij de verantwoordelijkheid hebt ten opzichte van je kind om de gevolgen van die keuze te overzien
Ow ja, in Afrika groeien alle kindertjes op tot geestelijk prima volwassenen met gezonde denkbeeldenquote:Op maandag 8 maart 2010 15:38 schreef RichardDawkins het volgende:
De mate van lichamelijk contact dat een gemiddeld Westers kind tijdens de eerste levensjaren van zijn moeder krijgt is de afgelopen zoveel jaar drastisch afgenomen. Psychologisch schijnt het erg goed te zijn als je de eerste 3 jaar? (nooit goed geweest met onthouden van cijfers) het kind zoveel mogelijk tegen je aan houdt, bv d.m.v. zo'n soort zak/bundel zodat je toch dingen kunt doen. In Afrika wordt dit veel meer gedaan en t schijnt erg goed voor het kind te zijn.
Dus om maar een koppeling te maken naar het bij Ticootje in bed slapen van haar dochter, t kan zelfs erg positief voor haar dochter zijn. Natuurlijk zijn er grenzen aan hoelang zoiets verstandig is natuurlijk maar gezien haar leeftijd lijkt mij het slapen bij mama prima.
Maar weet je, kinderen die niet zoveel contact met de ouders hebben als Jen met mij, die lijken toch verdacht veel op Jen.quote:Op maandag 8 maart 2010 15:38 schreef RichardDawkins het volgende:
een levenslang trauma? Neuh, waarschijnlijk niet. Maar ik ga er vanuit dat je op enig moment er toe overgaat om haar toch in haar eigen bed te laten slapen. En dat ga je dan waarschijnlijk doen op een moment dat ze dat verschil ook heel duidelijk kan benoemen (ze wordt immers steeds ouder).quote:Op maandag 8 maart 2010 15:34 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ik ben ervan overtuigd dat ze geen levenslang trauma zal oplopen omdat ze bij haar moeder in bed slaapt.
en uhhh vrijheid van keuze hebben niet alle ouders in dit opzicht; financieel gezien kunnen veel ouders het niet veroorloven dat 1 van de 2 thuis zou blijven.quote:Op maandag 8 maart 2010 15:39 schreef Leandra het volgende:
Hoewel ik wel een fan ben van zelf opvoeden, maar als een ander dat liever met een KDV of gastouder deelt dan moet hij/zij dat zelf weten, zolang ik maar de vrijheid heb dat niet te doen.
Maar misschien komt dat verlangen vooral voort uit het feit dat ik die vrijheid in het verleden niet had.
Ze mag zelf kiezen waar ze slaapt... en overdag kiest ze steeds vaker voor haar bedje op haar kamer.quote:Op maandag 8 maart 2010 15:42 schreef teamlead het volgende:
[..]
een levenslang trauma? Neuh, waarschijnlijk niet. Maar ik ga er vanuit dat je op enig moment er toe overgaat om haar toch in haar eigen bed te laten slapen. En dat ga je dan waarschijnlijk doen op een moment dat ze dat verschil ook heel duidelijk kan benoemen (ze wordt immers steeds ouder).
En ja... dat heeft óók gevolgen voor haar.
Dus jouw keuze nú om haar bij jou in bed te laten slapen, heeft consequenties op de langere termijn. Ik vind dat je als ouder daar ook over moet nadenken..En juist dat nadenken over de consequenties van keuzes mis ik hier zovaak (en nee: daarmee bedoel ik niet specifiek 1 user )
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |