abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 4 april 2010 @ 22:48:50 #151
62419 CherryLips
chocoholic
pi_79949886
In dat hotel ben ik ook geweest, toen ik voor het eerst naar Londen ging .
Tap tap tap
  zondag 4 april 2010 @ 22:52:43 #152
16245 CarOnline
met lange O
pi_79950079
Best een goed hotel vind ik. Ben er nu 2x geweest

Ben echt benieuwd hoe ze het gaan vinden, ze willen iig naar een musical, dus dat virus hebben ze al
Screw them.
We're going home.
  Moderator maandag 5 april 2010 @ 11:35:37 #153
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_79961597
Ik en mijn vriendin zaten er aan te denken om met de zomervakantie een week naar London te gaan.

Nu vraag ik mij af of het eigenlijk wel raadzaam is om in hartje zomer naar London te gaan, het weer zou dan ongetwijfeld wel beter zijn. Maar toch twijfel ik...
pi_79961679
quote:
Op maandag 5 april 2010 11:35 schreef Vonkenboer het volgende:
Ik en mijn vriendin zaten er aan te denken om met de zomervakantie een week naar London te gaan.

Nu vraag ik mij af of het eigenlijk wel raadzaam is om in hartje zomer naar London te gaan, het weer zou dan ongetwijfeld wel beter zijn. Maar toch twijfel ik...
Dude.. wat wil je nou? Het weer is exact zo als in Nederland hoor. Alleen in London is het in de zomer warmer dan in de rest van Engeland door alle gebouwen e.d. En de underground is niet tof in de zomer.

Maar je kan net zo goed een week slecht weer hebben in de zomer, maar dat kan in Holland ook. Als je zekerheid van mooi weer wil moet je ergens anders heen gaan.
pi_79961680
quote:
Op maandag 5 april 2010 11:35 schreef Vonkenboer het volgende:

Vorig jaar tijdens m'n stage werden we aardig bruin van het zonnetje in Hyde Park hoor! Over het algemeen is het daar beter weer dan in Nederland naar mijn ervaring.
Rui Pereira: "You're an artist, you don't give a fuck!"
pi_79961714
Ik was afgelopen augustus in Londen, het was heerlijk . De metro is wat ranzig, maar die parken .
Tap tap tap
  Moderator maandag 5 april 2010 @ 11:55:02 #157
92034 crew  Vonkenboer
pi_79962158
quote:
Op maandag 5 april 2010 11:38 schreef zeebeschuit het volgende:

[..]

Dude.. wat wil je nou? Het weer is exact zo als in Nederland hoor. Alleen in London is het in de zomer warmer dan in de rest van Engeland door alle gebouwen e.d. En de underground is niet tof in de zomer.

Maar je kan net zo goed een week slecht weer hebben in de zomer, maar dat kan in Holland ook. Als je zekerheid van mooi weer wil moet je ergens anders heen gaan.
Ik ben geen zon-aanbidder en mijn vriendin gelukkig ook niet echt , anders dan gingen we wel naar Spanje, Turkije of het zuiden van Italië ofzo.

Daar komt bij dat ik qua reizen gewoon echt een n00b ben en nog nooit verder ben geweest dan Nederland en Vlaanderen, en dat ik nog nooit gevlogen heb. Nu lijkt mij London wel tof; maar iets in mij houdt mij tegen
  maandag 5 april 2010 @ 12:00:41 #158
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_79962364
quote:
Op maandag 5 april 2010 11:55 schreef Vonkenboer het volgende:

Daar komt bij dat ik qua reizen gewoon echt een n00b ben en nog nooit verder ben geweest dan Nederland en Vlaanderen, en dat ik nog nooit gevlogen heb. Nu lijkt mij London wel tof; maar iets in mij houdt mij tegen
Weekje London is een prima start voor een onervaren reiziger. Bang voor vliegen of iets anders?
reset
pi_79962436
Inderdaad, ze spreken er een taal die je kent. Alles is duidelijk aangegeven en het is allemaal veel toegankelijker dan een Paris imo. Goede keus voor een eerste trip.
pi_79963294
vandaag gekeken voor een vliegticket naar londen vanaf eindhoven (www.gfly.nl) maarrrrr:

hoe kom je het beste vanuit stansted naar het centrum? hebben jullie hier ervaring mee? wat is het makkelijkst? en zijn de bushaltes in het centrum makkelijk te vinden?
  maandag 5 april 2010 @ 12:31:11 #161
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_79963316
quote:
Op maandag 5 april 2010 12:30 schreef sandsucker het volgende:
vandaag gekeken voor een vliegticket naar londen vanaf eindhoven (www.gfly.nl) maarrrrr:

hoe kom je het beste vanuit stansted naar het centrum? hebben jullie hier ervaring mee? wat is het makkelijkst? en zijn de bushaltes in het centrum makkelijk te vinden?
Ook de trein overwogen als je toch vanaf Eindhoven zou willen vliegen? Dan kom je midden in het centrum aan (St Pancras), geen gezeik met bagage of veel gedoe bij douane. Zie nshispeed.nl
pi_79963362
quote:
Op maandag 5 april 2010 12:31 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

Ook de trein overwogen als je toch vanaf Eindhoven zou willen vliegen? Dan kom je midden in het centrum aan (St Pancras), geen gezeik met bagage of veel gedoe bij douane. Zie nshispeed.nl
idd wel naar gekeken, maar een vliegticket voor 26 euro retour is wel heeeel aantrekkelijk
  maandag 5 april 2010 @ 12:34:19 #163
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_79963426
quote:
Op maandag 5 april 2010 12:32 schreef sandsucker het volgende:

[..]

idd wel naar gekeken, maar een vliegticket voor 26 euro retour is wel heeeel aantrekkelijk
Ja, en daar komen vast nog taxes bij . En de kosten voor bagage, kosten om naar het NL vliegveld te komen, vanaf het vliegveld in het centrum van London te komen, de parkeerkosten en gewoon de tijd die dat ongetwijfeld meer kost. Bekijk het in totaal...
Paar weken geleden hadden we letterlijk een kwartier na aankomst op St Pancras in ons hostel in London ingecheckt.
pi_79963573
quote:
Op maandag 5 april 2010 12:34 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

Ja, en daar komen vast nog taxes bij . En de kosten voor bagage, kosten om naar het NL vliegveld te komen, vanaf het vliegveld in het centrum van London te komen, de parkeerkosten en gewoon de tijd die dat ongetwijfeld meer kost. Bekijk het in totaal...
heb me vergist, het is 33 euro all inclusive. het is dan ook op een doordeweekse dag ergens eind mei. Mijn plan was om sochtends naar londen te gaan en dan laat in de avond of snachts weer terug naar t vliegveld zodat ik t vliegtuig van 7 uur sochtends rterug kan nemen.

ik vraag me alleen af hoe het zit met die bussen, zijn die haltes in het centrum makkelijk te vinden? ze zitten ergens op baker street.
  maandag 5 april 2010 @ 12:44:29 #165
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_79963825
quote:
Op maandag 5 april 2010 12:38 schreef sandsucker het volgende:

ik vraag me alleen af hoe het zit met die bussen, zijn die haltes in het centrum makkelijk te vinden? ze zitten ergens op baker street.
Tegenwoordig mag je van Google (streetview) gratis Baker Street bekijken om je virtueel voor te bereiden op je reis.
reset
  Moderator maandag 5 april 2010 @ 13:03:36 #166
92034 crew  Vonkenboer
pi_79964427
quote:
Op maandag 5 april 2010 12:00 schreef Individual het volgende:

[..]

Weekje London is een prima start voor een onervaren reiziger. Bang voor vliegen of iets anders?
Niet echt bang voor het vliegen ansich; meer de onwetenheid van het wel en wee van het reizen per vliegtuig.
Al die toestand erom zullen we maar zeggen. Ook ben ik als ik met vakantie ging gewend om gewoon mijn eigen auto te kunnen nemen naar een plek waar ik heen zou willen.

Als ik met het vliegtuig ga dan zal ik het met het openbaar vervoer mijn weg moeten vinden, en nou kom ik uit een dorp waar zeg maar 1 bus om de 2 uur gaat
pi_79964435
quote:
Op maandag 5 april 2010 12:44 schreef Individual het volgende:

[..]

Tegenwoordig mag je van Google (streetview) gratis Baker Street bekijken om je virtueel voor te bereiden op je reis.
bedankt! via google earth heb ik de site www.transportdirect.info gevonden er daar staat welke halte je moet hebben;)
  maandag 5 april 2010 @ 13:27:06 #168
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_79965019
quote:
Op maandag 5 april 2010 13:03 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Niet echt bang voor het vliegen ansich; meer de onwetenheid van het wel en wee van het reizen per vliegtuig.
Al die toestand erom zullen we maar zeggen. Ook ben ik als ik met vakantie ging gewend om gewoon mijn eigen auto te kunnen nemen naar een plek waar ik heen zou willen.

Als ik met het vliegtuig ga dan zal ik het met het openbaar vervoer mijn weg moeten vinden, en nou kom ik uit een dorp waar zeg maar 1 bus om de 2 uur gaat
Ach even doorbijten en dan gaat er een wereld voor je open.

vliegen:

• 2 uur vantevoren op het vliegveld verschijnen
  • incheckbalie zoeken als je nog niet online hebt ingechecked
  • langs de douane en beveiliging
  • gate zoeken en wachten totdat je het vliegtuig in mag
  • aan de andere kant door de douane en verder vervoer zoeken

Ik kom zelf ook uit een dorpje in een uithoek van NL en dat is nooit een probleem geweest.
  • reset
    pi_79965192
    Op Schiphol heb ik altijd wel even een 'eeeh'-moment, omdat het zo'n drukke zooi is. Maar kleine vliegveldjes zoals R'dam of Eindhoven zijn lekker overzichtelijk .
    Tap tap tap
    pi_79965229
    quote:
    Op maandag 5 april 2010 12:30 schreef sandsucker het volgende:

Ik ben vorige week naar Londen geweest.
    Daar op Stansted een kaartje gekocht voor easyBus (als je online reserveert kan het al voor £6 retour) Ongeveer een uur en een kwartier rijden en je wordt afgezet op Baker Street. Op 2min lopen ligt de underground en dan kan je gewoon overal heen waar je maar wilt

edit:
    Over dat vliegen: geen zorgen over maken! Dit was ook pas de eerste keer dat ik alleen vloog en had geen enkel probleem. Online inchecken, door security en naar de gate. Staat echt wel goed aangegeven hoor!
    pi_79967392
    quote:
    Op maandag 5 april 2010 12:34 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

Paar weken geleden hadden we letterlijk een kwartier na aankomst op St Pancras in ons hostel in London ingecheckt.
    Studenten voor enkele dagen hebben in de meeste gevallen meer baat bij het vliegtuig Gratis (of met korting) OV van/naar vliegveld in NL, bagagekosten kom je onderuit door alleen handbagage mee te nemen (voor enkele dagen kan dat meestal wel) en taxes heb je vaak niet als je toch al op zoek bent naar een ticketprijs onder de ¤30,-. Kan je de rest daar uitgeven! voor mensen die veel mee willen nemen en geen recht op kortingen hebben is de trein idd een goed alternatief

Van Stansted naar Victoria/Liverpool Street deed ik altijd in 60 min met Terravision voor 14 pond. Rijdt elk half uur 24/7.
    Rui Pereira: "You're an artist, you don't give a fuck!"
    pi_79989484
    Ik heb van het weekend bedacht dat ik mijn stage (begint in september) ook wel in Londen kan doen, hoe fucking vet zou dat zijn!
    pi_79989600
    ik heb net een ticket gekocht voor de easy-bus van stansted airport <> baker street

kijk ik net op google earth, zijn er tig haltes die baker street heten weten jullie toevallig op welke halte ik moet staan voor de terugweg?
    pi_79995707
    Super! thnx!
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')