Dude.. wat wil je nou? Het weer is exact zo als in Nederland hoor. Alleen in London is het in de zomer warmer dan in de rest van Engeland door alle gebouwen e.d. En de underground is niet tof in de zomer.quote:Op maandag 5 april 2010 11:35 schreef Vonkenboer het volgende:
Ik en mijn vriendin zaten er aan te denken om met de zomervakantie een week naar London te gaan.
Nu vraag ik mij af of het eigenlijk wel raadzaam is om in hartje zomer naar London te gaan, het weer zou dan ongetwijfeld wel beter zijn. Maar toch twijfel ik...
Vorig jaar tijdens m'n stage werden we aardig bruin van het zonnetje in Hyde Park hoor! Over het algemeen is het daar beter weer dan in Nederland naar mijn ervaring.quote:Op maandag 5 april 2010 11:35 schreef Vonkenboer het volgende:
Ik en mijn vriendin zaten er aan te denken om met de zomervakantie een week naar London te gaan.
Nu vraag ik mij af of het eigenlijk wel raadzaam is om in hartje zomer naar London te gaan, het weer zou dan ongetwijfeld wel beter zijn. Maar toch twijfel ik...
Ik ben geen zon-aanbidder en mijn vriendin gelukkig ook niet echtquote:Op maandag 5 april 2010 11:38 schreef zeebeschuit het volgende:
[..]
Dude.. wat wil je nou? Het weer is exact zo als in Nederland hoor. Alleen in London is het in de zomer warmer dan in de rest van Engeland door alle gebouwen e.d. En de underground is niet tof in de zomer.
Maar je kan net zo goed een week slecht weer hebben in de zomer, maar dat kan in Holland ook. Als je zekerheid van mooi weer wil moet je ergens anders heen gaan.
Weekje London is een prima start voor een onervaren reiziger. Bang voor vliegen of iets anders?quote:Op maandag 5 april 2010 11:55 schreef Vonkenboer het volgende:
Daar komt bij dat ik qua reizen gewoon echt een n00b ben en nog nooit verder ben geweest dan Nederland en Vlaanderen, en dat ik nog nooit gevlogen heb. Nu lijkt mij London wel tof; maar iets in mij houdt mij tegen
Ook de trein overwogen als je toch vanaf Eindhoven zou willen vliegen? Dan kom je midden in het centrum aan (St Pancras), geen gezeik met bagage of veel gedoe bij douane. Zie nshispeed.nlquote:Op maandag 5 april 2010 12:30 schreef sandsucker het volgende:
vandaag gekeken voor een vliegticket naar londen vanaf eindhoven (www.gfly.nl) maarrrrr:
hoe kom je het beste vanuit stansted naar het centrum? hebben jullie hier ervaring mee? wat is het makkelijkst? en zijn de bushaltes in het centrum makkelijk te vinden?
idd wel naar gekeken, maar een vliegticket voor 26 euro retour is wel heeeel aantrekkelijkquote:Op maandag 5 april 2010 12:31 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Ook de trein overwogen als je toch vanaf Eindhoven zou willen vliegen? Dan kom je midden in het centrum aan (St Pancras), geen gezeik met bagage of veel gedoe bij douane. Zie nshispeed.nl
Ja, en daar komen vast nog taxes bijquote:Op maandag 5 april 2010 12:32 schreef sandsucker het volgende:
[..]
idd wel naar gekeken, maar een vliegticket voor 26 euro retour is wel heeeel aantrekkelijk
heb me vergist, het is 33 euro all inclusive. het is dan ook op een doordeweekse dag ergens eind mei. Mijn plan was om sochtends naar londen te gaan en dan laat in de avond of snachts weer terug naar t vliegveld zodat ik t vliegtuig van 7 uur sochtends rterug kan nemen.quote:Op maandag 5 april 2010 12:34 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Ja, en daar komen vast nog taxes bij. En de kosten voor bagage, kosten om naar het NL vliegveld te komen, vanaf het vliegveld in het centrum van London te komen, de parkeerkosten en gewoon de tijd die dat ongetwijfeld meer kost. Bekijk het in totaal...
Tegenwoordig mag je van Google (streetview) gratis Baker Street bekijken om je virtueel voor te bereiden op je reis.quote:Op maandag 5 april 2010 12:38 schreef sandsucker het volgende:
ik vraag me alleen af hoe het zit met die bussen, zijn die haltes in het centrum makkelijk te vinden? ze zitten ergens op baker street.
Niet echt bang voor het vliegen ansich; meer de onwetenheid van het wel en wee van het reizen per vliegtuig.quote:Op maandag 5 april 2010 12:00 schreef Individual het volgende:
[..]
Weekje London is een prima start voor een onervaren reiziger. Bang voor vliegen of iets anders?
bedankt! via google earth heb ik de site www.transportdirect.info gevonden er daar staat welke halte je moet hebben;)quote:Op maandag 5 april 2010 12:44 schreef Individual het volgende:
[..]
Tegenwoordig mag je van Google (streetview) gratis Baker Street bekijken om je virtueel voor te bereiden op je reis.
Ach even doorbijten en dan gaat er een wereld voor je open.quote:Op maandag 5 april 2010 13:03 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Niet echt bang voor het vliegen ansich; meer de onwetenheid van het wel en wee van het reizen per vliegtuig.
Al die toestand erom zullen we maar zeggen. Ook ben ik als ik met vakantie ging gewend om gewoon mijn eigen auto te kunnen nemen naar een plek waar ik heen zou willen.
Als ik met het vliegtuig ga dan zal ik het met het openbaar vervoer mijn weg moeten vinden, en nou kom ik uit een dorp waar zeg maar 1 bus om de 2 uur gaat
Ik ben vorige week naar Londen geweest.quote:Op maandag 5 april 2010 12:30 schreef sandsucker het volgende:
vandaag gekeken voor een vliegticket naar londen vanaf eindhoven (www.gfly.nl) maarrrrr:
hoe kom je het beste vanuit stansted naar het centrum? hebben jullie hier ervaring mee? wat is het makkelijkst? en zijn de bushaltes in het centrum makkelijk te vinden?
Studenten voor enkele dagen hebben in de meeste gevallen meer baat bij het vliegtuigquote:Op maandag 5 april 2010 12:34 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Ja, en daar komen vast nog taxes bij. En de kosten voor bagage, kosten om naar het NL vliegveld te komen, vanaf het vliegveld in het centrum van London te komen, de parkeerkosten en gewoon de tijd die dat ongetwijfeld meer kost. Bekijk het in totaal...
Paar weken geleden hadden we letterlijk een kwartier na aankomst op St Pancras in ons hostel in London ingecheckt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |