The Grosvenor, 4 sterren, alhoewel ik wel eens een beter 3 sterren hotel heb gehad... Maar ik mag niet klagen, alles is modern en schoon. (itt de tripadvisor ratings)quote:
quote:Op dinsdag 16 maart 2010 20:27 schreef Spelvout het volgende:
Oja nog iets, klopt het dat je in London pubs niet inkomt als je allstars oid aanhebt? Heb gehoord dat het soms zo streng is dat je zelfs geen spijkerbroek aan mag, en ik heb niks anders!
Ik zou in driedelig pak met Santoni's gaanquote:Op dinsdag 16 maart 2010 20:27 schreef Spelvout het volgende:
Oja nog iets, klopt het dat je in London pubs niet inkomt als je allstars oid aanhebt? Heb gehoord dat het soms zo streng is dat je zelfs geen spijkerbroek aan mag, en ik heb niks anders!
Goed, ik werd dus weer eens voor de gek gehoudenquote:Op dinsdag 16 maart 2010 20:29 schreef Drive-r het volgende:
[..]
![]()
Weleens gezien hoe Engelsen zich kleden? Je komt elke pub binnen, echt nul probleem. Er zijn een paar high-end clubs die moeilijk doen, maar daar komt je toch niet snel als toerist.
Ik was afgelopen weekend in een discotheek waar sommige in zwemkleren kwamenquote:Op dinsdag 16 maart 2010 20:27 schreef Spelvout het volgende:
Toevallig Aquarium vlak bij Old Street?quote:Op dinsdag 16 maart 2010 20:38 schreef zeebeschuit het volgende:
[..]
Ik was afgelopen weekend in een discotheek waar sommige in zwemkleren kwamen
Het hele no-brown in town is natuurlijk ook niet waar heb ik gezien...quote:Op dinsdag 16 maart 2010 20:29 schreef Drive-r het volgende:
[..]
![]()
Weleens gezien hoe Engelsen zich kleden? Je komt elke pub binnen, echt nul probleem. Er zijn een paar high-end clubs die moeilijk doen, maar daar komt je toch niet snel als toerist.
Ligt aan waar je werkt. Bij de banken / advocaten blijft het een beetje not-done. Ik hoef er zelf ook niet mee naar kantoor te komen.quote:Op woensdag 17 maart 2010 18:20 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Het hele no-brown in town is natuurlijk ook niet waar heb ik gezien...
Ik ben er vaak genoeg op gewezen dat ik mijn pet/hoed whatever af moest doen en zo niet dat ik de pub moest verlatenquote:Op dinsdag 16 maart 2010 20:35 schreef Spelvout het volgende:
[..]
Goed, ik werd dus weer eens voor de gek gehouden
Ja dat dacht ik ook, maar ik heb zat mensen gezien met bruine schoenen. Maarja, ik zit natuurlijk in een iets andere sector en met veel mensen van het continent.quote:Op woensdag 17 maart 2010 18:25 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Ligt aan waar je werkt. Bij de banken / advocaten blijft het een beetje not-done. Ik hoef er zelf ook niet mee naar kantoor te komen.
http://www.eurolines.nl/o(...)diensten_naar_londonquote:Op donderdag 18 maart 2010 15:15 schreef alwaysedo het volgende:
Ben in de meivakantie van plan om een weekje naar londen te gaan, ben nu aan het kijken naar goedkoopste manier van reizen.
Waarschijnlijk wordt het voor 82.50 een retour van hoek van holland met de boot naar harwich en dan inclusief een metrokaartje naar liverpool street.
nadeel is wel dat het zo lang reizen is (6 uur op de boot).
Is het ook mogelijk eigenlijk om met de bus te gaan? En dan enkel met de bus, dus niet inclusief overnachting en excursies enzo? (duurt idd ook lang maar hoe goedkoper hoe beter)
Weet niet waar je woont, maar met een beetje geluk kun je met Ryanair vanaf Eindhoven of Weeze naar London Stansted vliegen voor minder dan 50 euro. Vaak tijdens acties zelfs voor 10 euro inclusief.quote:Op donderdag 18 maart 2010 15:15 schreef alwaysedo het volgende:
Ben in de meivakantie van plan om een weekje naar londen te gaan, ben nu aan het kijken naar goedkoopste manier van reizen.
Waarschijnlijk wordt het voor 82.50 een retour van hoek van holland met de boot naar harwich en dan inclusief een metrokaartje naar liverpool street.
Is het ook mogelijk eigenlijk om met de bus te gaan? En dan enkel met de bus, dus niet inclusief overnachting en excursies enzo? (duurt idd ook lang maar hoe goedkoper hoe beter)
Het is een treinkaartje, en die rit duurt zo´n 1,5uur dacht ik.quote:Op donderdag 18 maart 2010 15:15 schreef alwaysedo het volgende:
Oh daar moet ik nog eens naar kijken dan.quote:Op donderdag 18 maart 2010 16:45 schreef June. het volgende:
Inderdaad, soms is vliegen met Ryanair goedkoper. Zo ga ik gratis met het OV naar het vliegveld in eindhoven (want student) en dan vlieg ik voor 50 euro retour pp, inclusief alle belastingen, toeslagen, creditcardkosten etc.
Gewoon hier pinnen. Overigens kun je ook bijna overal met pin betalen. Maar 1x cash opnemen is vanzelfsprekend het goedkoopst (en makkelijkste). In ieder geval nooit in NL ponden kopen op wat voor manier dan ookquote:Op vrijdag 19 maart 2010 00:02 schreef yvonne het volgende:
Helleuh, we gaan naar Londen, De Zoon bezoeken.
De vraag: waar kan ik het beste wisselen, hier, daar, of is pinnen het beste?
Wie oh wie.?
Ikzelf dacht of hier pinnen, of tesco's/postkantoor binnenlopen met wat cash.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 00:09 schreef zeebeschuit het volgende:
[..]
Gewoon hier pinnen. Overigens kun je ook bijna overal met pin betalen. Maar 1x cash opnemen is vanzelfsprekend het goedkoopst (en makkelijkste). In ieder geval nooit in NL ponden kopen op wat voor manier dan ook
Dat was voor mij ook de ideale optie geweest. Ben dan wel Nederlandse student. Ik heb geen OV kaart en moet de trein dus zelf betalen. Goedkoopste optie is dus de trein terwijl ik in sommige gevallen toch liever vlieg. Volgende week weer terug naar Nederlandquote:Op donderdag 18 maart 2010 16:45 schreef June. het volgende:
Inderdaad, soms is vliegen met Ryanair goedkoper. Zo ga ik gratis met het OV naar het vliegveld in eindhoven (want student) en dan vlieg ik voor 50 euro retour pp, inclusief alle belastingen, toeslagen, creditcardkosten etc.
Ja, dan is helemaal met de trein naar Engeland wel beter ja. De NS is echt belachelijk duur, laat staan als je geen 40% korting hebt.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 00:59 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Dat was voor mij ook de ideale optie geweest. Ben dan wel Nederlandse student. Ik heb geen OV kaart en moet de trein dus zelf betalen. Goedkoopste optie is dus de trein terwijl ik in sommige gevallen toch liever vlieg. Volgende week weer terug naar Nederland
In het boek "Een eigenzinnig koninkrijk", van een Nederlandse journalist die lange tijd in London woont, wordt uitgelegd dat zwarte schoenen voor de stad zijn en bruine schoenen voor het platteland.quote:Op woensdag 17 maart 2010 18:20 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Het hele no-brown in town is natuurlijk ook niet waar heb ik gezien...
Bedankt voor de herinnering!quote:Op zondag 21 maart 2010 23:35 schreef Aisumasen het volgende:
Hoe zat het nu ook alweer met de winter- en zomertijd in Engeland? Met andere woorden: Moet ik aankomende zaterdagnacht een uurtje 'eerder' richting vliegveld vertrekken?
Had je speciaal daarvoor je Garmin meegenomen?quote:Op maandag 22 maart 2010 00:46 schreef Roel_Jewel het volgende:
Exact op de nulmeridiaan bij Royal Observatory in Greenwich
Nope, heb ik op vakantie en trips altijd bij me. Dan kan ik makkelijk zien waar we geweest zijn en vooral heel makkelijk de foto's aan de exacte locatie koppelen (foto's en tracklog inlezen en op basis van tijd koppelen).quote:Op maandag 22 maart 2010 07:25 schreef computergirl het volgende:
[..]
Had je speciaal daarvoor je Garmin meegenomen?![]()
Dan is de GPS toch niet helemaal accuraat. Hoeveel meter was het ongeveer? En was het naar het oosten of westen?quote:Op maandag 22 maart 2010 10:16 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Nope, heb ik op vakantie en trips altijd bij me. Dan kan ik makkelijk zien waar we geweest zijn en vooral heel makkelijk de foto's aan de exacte locatie koppelen (foto's en tracklog inlezen en op basis van tijd koppelen).
Die nulmeridiaan lag overigens volgens m'n Garmin een heel stuk verder dan waar dat ter plekke staat aangegeven
GPS is dan juist zeker accuraatquote:Op maandag 22 maart 2010 10:31 schreef Individual het volgende:
[..]
Dan is de GPS toch niet helemaal accuraat. Hoeveel meter was het ongeveer? En was het naar het oosten of westen?
Ik heb wel eens een GPS tracker meegenomen op vakantie. Er zit geen schermpje op, maar is zo klein als een lucifersdoosje. Alleen de batterij deed nooit veel langer dan 8-9 uur. Wel leuk om de hele trip te zien in Google Earth.
Ik lees net dat de GPS Meridian zo'n 100 meter naar het oosten ligt van de echte Meridian. Beetje raar dat de GPS Meridian niet gecalibreerd is aan de echte..quote:Op maandag 22 maart 2010 11:26 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
GPS is dan juist zeker accuraat. Zeker als je in redelijk open gebied zit, heb je maar maximaal een afwijking van paar meter (3 meter in dit geval; zie foto), En je kunt achteraf de route precies terugzien via Google Maps/Google Earth en deze dus koppelen aan de foto's.
Afwijking tussen het nulpunt wat daar stond aangegeven wat ik heb gemeten was zeker 100-200 meter. Uiteraard is het een lijn en niet perse één punt, maar toch. Ik geloof dat dat soort 'punten' wat kunnen afwijken als zich aardbevingen en andere natuurverschijnselen voordoen (daardoor kan de draaiing van de aarde iets veranderen).
Ja klopt, maar als ik daar aankom moet ik de klok een uur terug zetten, en zondagnacht een uur vooruit (zomertijd). En als ik in Nederland kom moet hij wéér een uur vooruitquote:Op maandag 22 maart 2010 00:32 schreef Individual het volgende:
Vertrek- en aankomsttijden zijn altijd de lokale tijd.
Daarom als je om 16:00 van NL naar Engeland vliegt en de vlucht duurt een uur kom je om 16:00 lokale tijd aan. Op de terugweg verlies je een uur en dan is het 16:00 vertrek Engeland en 18:00 aankomst NL.
Winter- en zomertijd verandert op dezelfde datum.
Krijg je geen dikke bonussen?quote:Op maandag 22 maart 2010 22:16 schreef Public_NME het volgende:
Omdat een vriend van me over was zijn we naar de Fabric geweest afgelopen Zaterdagavond, 08.15u waren we thuis. Wel te veel toeristen en bijna allemaal uit Zuid-Europa... Zondag een heerlijk biertje gedaan in de The Lock Tavern in Camden, met heerlijke chill-out muziek.
Vandaag even in de parkeer garage van mijn werk gaan kijken, echt bizar wat voor een auto's sommige colleagae hebben. R8's, Ferrari's, Lambo's.... Als ik dat zou kunnen betalen zou ik echt niet meer lopen zweten op een tradingfloor, maarja ik zal wel een denkfout maken
Dan doe ik helemaal iets fout...quote:Op maandag 22 maart 2010 22:16 schreef Public_NME het volgende:
Omdat een vriend van me over was zijn we naar de Fabric geweest afgelopen Zaterdagavond, 08.15u waren we thuis. Wel te veel toeristen en bijna allemaal uit Zuid-Europa... Zondag een heerlijk biertje gedaan in de The Lock Tavern in Camden, met heerlijke chill-out muziek.
Vandaag even in de parkeer garage van mijn werk gaan kijken, echt bizar wat voor een auto's sommige colleagae hebben. R8's, Ferrari's, Lambo's.... Als ik dat zou kunnen betalen zou ik echt niet meer lopen zweten op een tradingfloor, maarja ik zal wel een denkfout maken
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |