Waarom niet? Is toch gezellig?quote:Op zondag 14 maart 2010 16:56 schreef dvr het volgende:
[..]
Mijn hemel, een camping in je buurt. Zo'n ordinair ontsierend element zouden wij in onze woonomgeving nooit toelaten.
camping staan meestal in de mooiste bosrijke gebiedenquote:Op zondag 14 maart 2010 18:35 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Waarom niet? Is toch gezellig?
No sé si el orgullo argentino sea arogancia o vanidad, pero: Jij stelt dat de markt stabiliseert. Ik weerleg met cijfers van het CBS. Jij bent een onderbouwing schuldig.quote:
Zo is Argenië ooit bevolkt met de verschoppelingen der aarde.quote:Op zondag 14 maart 2010 17:00 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
De poets of plukkende Pool moet ook ergens wonen
Ja, ik zat 'm maar te plagen met zijn stacaravans van twee ton. Zelfs in Aerdenhout kun je voor dat bedrag nog wel een leuk flatje krijgen.quote:
Als je onderbouwt geef je de link waaruit je bewering voort komtquote:Op zondag 14 maart 2010 20:16 schreef droom_econoom8 het volgende:
[..]
No sé si el orgullo argentino sea arogancia o vanidad, pero: Jij stelt dat de markt stabiliseert. Ik weerleg met cijfers van het CBS. Jij bent een onderbouwing schuldig.
Surequote:Op zondag 14 maart 2010 22:31 schreef LXIV het volgende:
Wat een ordinaire streek als er campings zijn waar je met 5 nullen al terecht kunt! Binnen een straal van 5 kilometer rond mijn huis kost íedere pied-a-terre al minstens een miljoen. En ik wil het ook niet anders hebben.
quote:Al zijn de huizenprijzen wereldwijd gedaald door de economische crisis, een tot appartement verbouwde bezemkast in hartje Londen lijkt nog immer een goede investering.
Kast, die ook fungeert als douche
Het flatje van 3,35 bij 1,67 meter is getaxeerd op maximaal 200.000 pond (220.000 euro), meldden Britse media maandag. De 49-jarige eigenaar kocht het tweekamerappartement vier jaar geleden voor 132.000 euro, zodat hij op werkdagen niet naar zijn huis buiten Londen hoefde te rijden. De 5,60 vierkante meter beslaat onder meer een toilet en een kast, die tevens fungeert als doucheruimte. Het flatje is gelegen om de hoek van het exclusieve warenhuis Harrods in de chique buurt Knightsbridge.
1,82 meter
De kleinste woning van het Verenigd Koninkrijk staat niet in de Britse hoofdstad maar in Wales en meet 3 bij 1,82 meter. Het oude huisje werd tot 1900 bewoond door de visser Robert Jones, die 1,92 meter lang was.
Ok, maar da's ook voor Londen gewoon idioot. Moeilijk te geloven zelfs. Een snelle search leert ons al dat er recht tegenover Harrods voor £200k ook een studio van 11.6m2 te krijgen isquote:Op maandag 15 maart 2010 16:38 schreef RvLaak het volgende:
Onder het motto "het kan altijd nog gekker":
'Bezemkast' in Londen van 5,6 vierkante meter is 2 ton waard
[..]
Je had Xenonoob moeten quoten, zo komt het niet duidelijk overquote:
voilàquote:
Ja maar.... dat was een 'gezonde' correctie omdat iedereen in de jaren daarvoor de apocalypse zat af te wachten in verband met Y2Kquote:Op maandag 15 maart 2010 23:40 schreef inXs het volgende:
best ernstig om de stijging in 2000 te zien..... ruim 18% op alle fronten (zie vorige link Xeno)
Dat geldt niet voor de doorsnee alimentatie-camping.quote:Op zondag 14 maart 2010 19:21 schreef hb7525 het volgende:
[..]
camping staan meestal in de mooiste bosrijke gebieden
http://www.cbs.nl/nl-NL/m(...)0/2010-02-22-m11.htmquote:Op maandag 15 maart 2010 04:44 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Als je onderbouwt geef je de link waaruit je bewering voort komt
Je vraagt een link, je krijgt een link.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 19:39 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Das geen onderbouwing, das een linkdump
Waaruit blijkt dat de markt daalt?
Daar hebben we jou voor, jij weet alles zo goed te onderbouwenquote:Op dinsdag 16 maart 2010 19:46 schreef droom_econoom8 het volgende:
Over CBS gesproken:
Heeft iemand wel eens de CBS cijfers over de bevolking (http://www.cbs.nl/nl-NL/menu/themas/bevolking/cijfers/default.htm ) vergeleken met de CBS cijfers over bouwen en wonen (http://www.cbs.nl/nl-NL/menu/themas/bouwen-wonen/cijfers/default.htm ) ???
Wat zegt dat over de toekomstige vraag en aanbod op de woningmarkt?
Maar waar hebben we jouw eigenlijk voor?quote:Op dinsdag 16 maart 2010 19:53 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Daar hebben we jou voor, jij weet alles zo goed te onderbouwen
Ontopic maar weerquote:Op dinsdag 16 maart 2010 20:22 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Maar waar hebben we jouw eigenlijk voor?
.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 19:53 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Daar hebben we jou voor, jij weet alles zo goed te onderbouwen
Heb je dat DAM ooit zien doen?quote:Op woensdag 17 maart 2010 08:25 schreef Vincentkemper het volgende:
[..]
.
Hoezo zou de markt stabiliseren, onderbouw je mening eens met gegevens / statistieken?
Q3 en q4 2009quote:Op woensdag 17 maart 2010 08:25 schreef Vincentkemper het volgende:
[..]
.
Hoezo zou de markt stabiliseren, onderbouw je mening eens met gegevens / statistieken?
quote:Onderbouwing!!!!
Ik geloof meer in de manier van onderwijzen zoals dat in groep 2 gebeurt, dat is ook meteen ongeveer het niveau van FOKquote:
quote:Das geen onderbouwing, das een linkdump
quote:Op woensdag 17 maart 2010 14:57 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Nee, dat is het niet. Maar daarvoor moet je een beetje niveau hebben
quote:Op woensdag 17 maart 2010 14:57 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
quote:Daar hebben we jou voor, jij weet alles zo goed te onderbouwen
Denk jij dat er een betrouwbare bron is die de toekomst kan voorspellen? Iedereen die iets over de toekomst zegt is aan het gissen, de een kan het alleen beter onderbouwen dan de ander.quote:Op woensdag 17 maart 2010 15:01 schreef Vincentkemper het volgende:
Ik vind het nogal onbetrouwbaar om aan de hand van 1 kwartaal van geen daling aan te geven, dat er geen sprake is van een daling op de markt.
De hoeveelheid transacties op de markt zijn natuurlijk wel sterk gedaald. Geef eens bronnen voor je onderbouwing dat in de toekomst de markt weer stabiel zou blijven of gaan dalen. Aan de hand van 1 bron van zeer korte duur, is dat natuurlijk niet te zeggen.
Meer bronnen graag!
Da's een punt. Wie beweert er -50%?quote:Op woensdag 17 maart 2010 19:48 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Je kunt aan de hand van de afgelopen jaren best een voorspelling maken over 2010 alleen komt die niet op -50% uit dus die is sws niet goed
QFTquote:Op woensdag 17 maart 2010 20:04 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Iedere hippie en dat zijn er veel in deze reeks
Ik geloof wel dat markt nog omlaag "zou kunnen", maar eigenlijk meer in een redelijk stabiele markt voor het komend jaar. Geen onderbouwing.quote:Op woensdag 17 maart 2010 20:04 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Je begrijp dus nog steeds niet dat het juist de hippies zijn die hopen dat de prijs 50% gaat stijgenquote:Op woensdag 17 maart 2010 20:04 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Tuurlijk wel, ieder topic heeft een starre opstandige oude man nodig om te reflecterenquote:Op woensdag 17 maart 2010 15:22 schreef andlikethathesgone het volgende:
ik vind dr eg geen zak meer an sinds DAM in deze topicreeks zit!
Dat is waar. Hier wordt de OR-markt ook beheerst door vnl (ex)-hippies. Dan heb je een afspraak om een huis te bezichtigen en dan komt die makelaar niet opdagen omdat hij stoned is.quote:Op woensdag 17 maart 2010 20:17 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Je begrijp dus nog steeds niet dat het juist de hippies zijn die hopen dat de prijs 50% gaat stijgen
10%, nou dat schiet al lekker op, op naar de resterende 40%quote:Op woensdag 17 maart 2010 20:14 schreef Drive-r het volgende:
Na het bekijken van woningen in Amsterdam, kan ik wel melden dat de verkoopprijs momenteel zo'n 10% onder de vraagprijs ligt. Da's een gemiddelde natuurlijk, maar het lijkt meestal wel iets in die trant te zijn.
hippiesquote:Op woensdag 17 maart 2010 20:20 schreef LXIV het volgende:
Dat is waar. Hier wordt de OR-markt ook beheerst door vnl (ex)-hippies. Dan heb je een afspraak om een huis te bezichtigen en dan komt die makelaar niet opdagen omdat hij stoned is.
Ook niet in een coffeeshop?quote:
Een 10% verschil tussen koop- en vraagprijs betekent natuurlijk niet dat de huizenprijzen in Amsterdam dalen. Die 10% was er wellicht vroeger ook al. Of wellicht vroegen mensen vroeger 10% minder.quote:Op woensdag 17 maart 2010 20:22 schreef xenobinol het volgende:
[..]
10%, nou dat schiet al lekker op, op naar de resterende 40%
Allemaal mogelijk inderdaad. Maar hoe weet je zeker dat er 10% af gaat? Ik neem aan dat je niet de trotse eigenaar bent geworden van een stuk of wat pandjesquote:Op woensdag 17 maart 2010 20:29 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Een 10% verschil tussen koop- en vraagprijs betekent natuurlijk niet dat de huizenprijzen in Amsterdam dalen. Die 10% was er wellicht vroeger ook al. Of wellicht vroegen mensen vroeger 10% minder.
Gekeken naar wat verkoop prijzen van panden die ik aan het bekijken was, beetje via vrienden bij makelaars praten, etc... Ik ga er wat harder in, 20% erafquote:Op woensdag 17 maart 2010 20:33 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Allemaal mogelijk inderdaad. Maar hoe weet je zeker dat er 10% af gaat? Ik neem aan dat je niet de trotse eigenaar bent geworden van een stuk of wat pandjes![]()
Gevraagd naar de absolute minimum prijs of zo?
Dat is nog eens een leuke uitdagingquote:Op woensdag 17 maart 2010 20:35 schreef Drive-r het volgende:
Gekeken naar wat verkoop prijzen van panden die ik aan het bekijken was, beetje via vrienden bij makelaars praten, etc... Ik ga er wat harder in, 20% eraf
Laat de huisarts je even doorverwijzen...quote:Op woensdag 17 maart 2010 14:57 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Narcistische eigenschappen heeft vrijwel ieder mens, ik ben van mening dat DAM niet voldoet aan de karakter eigenschappen van een 'narcist'. Zo houd hij niet alleen van zichzelf maar ook van voetbal. Hij heeft een prima inlevingsvermogen, als hij zich realiseert hoe gelukkig iemand kan zijn in een stacaravan, dan is hij niet te beroert een ander dat gewoon te gunnen. Hij heeft totaal geen ambities om anderen te helpen en zit ook niet te zeiken over mijn dreadlocks. Prima user tochquote:Op woensdag 17 maart 2010 20:44 schreef huizenmarkt-zeepbel.nl het volgende:
Laat de huisarts je even doorverwijzen...
http://nl.wikipedia.org/wiki/Narcisme
Waar ik wel van sta te kijken is een sloopfonds. Dat is dus een fonds wat 'onverkoopbare' woningen moet opkopen en daarna kan slopen?quote:11.3.2010
Makelaarsorganisatie presenteert aanbevelingen aan staatssecretaris Bijleveld-Schouten
De Nederlandse Vereniging van Makelaars (NVM) pleit voor maatregelen in krimpgebieden om leegstand en verpaupering te voorkomen. De makelaarsorganisatie vreest structurele prijsdalingen en onverkoopbare woningen als actie uitblijft.
De NVM pleit in het document Krimpgebied = Kansgebied, dat vandaag door NVM-voorzitter Ger Hukker is aangeboden aan Ank Bijleveld-Schouten, de demissionair Staatssecretaris van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties, voor broodnodige oplossingen voor krimpgebieden. Alleen krachtige maatregelen als het instellen van een sloopfonds, het bieden van ruimte aan kleinschalige bedrijvigheid en het opheffen van verordeningen tegen het bezit van een tweede woning kunnen de kwaliteit van de gebouwde omgeving behouden, stelt de makelaarsorganisatie.
NVM-voorzitter Ger Hukker: “Het is hoog tijd voor een mentaliteitsverandering in de lokale politiek. Te veel gemeenten zien niet in dat de gouden tijden van een groeiende bevolking voorbij zijn. Kleine kernen missen soms het besef dat hun belastinginkomsten door de bevolkingsafname sterk zullen teruglopen. Ze maken nog steeds onrealistische plannen voor woningbouw, waardoor overaanbod ontstaat. Op de lange termijn veroorzaakt dit leegstand en verloedering.”
Staatssecretaris Ank Bijleveld-Schouten: “Het is een reële problematiek. Bestuurders moeten dit onderwerp serieus nemen. Het is van groot belang en fijn dat de NVM actief meedenkt.”
Verregaande samenwerking tussen overheden is volgens Krimpgebied = Kansgebied dan ook een voorwaarde voor een succesvolle aanpak van krimp. Hukker: “Durf en daadkracht zijn noodzakelijk om de bestuurlijke inertie te doorbreken. Je ziet dat de kleine kernen veelal de vakkennis ontberen om krachtige besluiten te nemen.”
In Krimpgebied = Kansgebied biedt de NVM ook gerichte oplossingen voor de vijf belangrijkste Nederlandse krimpregio’s: Noordoost-Groningen, Noordwest-Friesland, Zeeuws-Vlaanderen, Parkstad Limburg en de Achterhoek. Deze zijn ingegeven door lokale makelaars. Hukker: “Dit soort concreet advies van makelaars is onmisbaar voor een succesvol lokaal vastgoedbeleid. Ik roep gemeenten op om vaker met hun makelaarskantoren om tafel te zitten om de situatie op de markt te bespreken.”
Met het aanbiedingsmoment aan mevrouw Bijleveld-Schouten ging een landelijke bewustwordingscampagne van de NVM over bevolkingskrimp van start. In de provincies Friesland, Gelderland, Groningen, Limburg en Zeeland zullen de regiovoorzitters van de NVM Krimpgebied = Kansgebied presenteren aan de verantwoordelijk gedeputeerden. Ook overhandigen lokale makelaars het document aan de 40 gemeenteraden van de onderzochte krimpregio’s. Tot slot start de NVM een billboardcampagne om bevolkingskrimp onder de aandacht te brengen van politiek Den Haag.
Begrijp niet dat zo weinig mensen zich niet wat meer op de Amerikaanse huizenmarkt richtenquote:Op woensdag 17 maart 2010 20:22 schreef xenobinol het volgende:
[..]
10%, nou dat schiet al lekker op, op naar de resterende 40%
Dat zijn inderdaad 2 vergelijkbare landen en marktenquote:Op donderdag 18 maart 2010 16:38 schreef FP128 het volgende:
[..]
Begrijp niet dat zo weinig mensen zich niet wat meer op de Amerikaanse huizenmarkt richten
die nog steeds in een recessie zit,en voor prijzen te koop staan waar men in Nederland niet
eens een flatje met drie kamers voor krijgt. Google maar eens wat er beschikbaar is.
De realiteit is dat veel bedrijven stoppen te bestaan denk ik.quote:Op donderdag 18 maart 2010 13:51 schreef LXIV het volgende:
De realiteit is dus krapte op de arbeidsmarkt.
Die recessie heeft natuurlijk een onderliggende reden nl. hoge werkeloosheid i.c.m. een huizenmarkt zeepbel.quote:Op donderdag 18 maart 2010 16:38 schreef FP128 het volgende:
Begrijp niet dat zo weinig mensen zich niet wat meer op de Amerikaanse huizenmarkt richten
die nog steeds in een recessie zit,en voor prijzen te koop staan waar men in Nederland niet
eens een flatje met drie kamers voor krijgt. Google maar eens wat er beschikbaar is.
Een voordeel heb je dan wel, het aantal gedwongen uitzettingen neemt dan hard toequote:Op donderdag 18 maart 2010 16:49 schreef xenobinol het volgende:
[..]
De realiteit is dat veel bedrijven stoppen te bestaan denk ik.
Ja echt hoog die werkeloosheid in Nederland. Denk dat het tijd wordt om weer te gaan denken aan nog een drooglegging of het ophogen van de dijken door de werkelozenquote:Op donderdag 18 maart 2010 16:51 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Die recessie heeft natuurlijk een onderliggende reden nl. hoge werkeloosheid i.c.m. een huizenmarkt zeepbel.
Maar bedoel je nu dat je zou willen investeren in de VSA huizenmarkt? Of wou je er gaan wonen?
Je zult ook nog een inkomen moeten versieren in de VS en dat valt voor veel mensen niet mee.quote:Op donderdag 18 maart 2010 16:38 schreef FP128 het volgende:
[..]
Je kan ook gewoon een vakantiewoning kopenquote:Op donderdag 18 maart 2010 18:39 schreef Halcon het volgende:
[..]
Je zult ook nog een inkomen moeten versieren in de VS en dat valt voor veel mensen niet mee.
Dat heeft voor de mensen waar Xeni over sprak weinig zin. Het lijkt me niet dat mensen die hier klagen over de huizenprijzen en geen fatsoenlijk huis kunnen kopen, een 2e woning in de VS gaan kopen.quote:Op donderdag 18 maart 2010 18:40 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Je kan ook gewoon een vakantiewoning kopen
Niks mis met een klein middenklasse huisje in upstate New York, leuk om een maand of 4 per jaar naartoe te gaan en over een jaar of 5 verkoop je het voor het dubbelequote:Op donderdag 18 maart 2010 18:48 schreef Halcon het volgende:
FB28 dan.
Mensen die hier met 2 niet eens ´n hut van 120k kunnen betalen, hebben ook weinig in de VS te zoeken. Niet met een 1e woning en al helemaal niet met een 2e woning.
Het is interessant voor mensen met middelen die tijd hebben om er geregeld naar toe te gaan of voor mensen als StefanP, die door hun werkgever worden uitgezonden naar de VS.
Daar is ook niets mis mee, maar niet interessant als iemand hier al geen huis kan kopen en minder interessant als iemand er maximaal 3 weken per jaar kan vertoeven.quote:Op donderdag 18 maart 2010 18:54 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Niks mis met een klein middenklasse huisje in upstate New York, leuk om een maand of 4 per jaar naartoe te gaan en over een jaar of 5 verkoop je het voor het dubbele
DOEN! dan DAM! Dat is gewoon gratis geld wat jij hier ontdekt hebt!quote:Op donderdag 18 maart 2010 18:54 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Niks mis met een klein middenklasse huisje in upstate New York, leuk om een maand of 4 per jaar naartoe te gaan en over een jaar of 5 verkoop je het voor het dubbele
Dan leen je toch? Als de prijzen in 4 jaar verdubbelen, plus het woongenot of eventuele huuropbrengsten, is dat echt wel verantwoord.quote:Op donderdag 18 maart 2010 19:08 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Niet iedereen heeft geld om te investeren
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |