Ver voordat Pimmetje of Wilders hun grote mond opzetten was Aboutaleb al heel duidelijk over dit onderwerp.quote:Hij is een PvdA-man, maar soms lijken zijn uitspraken over de multiculturele samenleving die van Wilders te benaderen. zelfs nu de kritiek op Marokkanen hier toeneemt, zoekt Ahmed Aboutaleb de confrontatie. ‘De enige boom die kan groeien, is een boom die goed is gesnoeid.’
Wouter Bos had het kunnen overwegen na het regeerakkoord in februari 2007: de gepassioneerde Nederlands-Marokkaanse politicus Ahmed Aboutaleb tot minister van Integratie te benoemen. In vorige functies had de zoon van een imam uit Beni Sidel al blijk gegeven van uitgesproken standpunten over de multiculturele samenleving. Als directeur van het onderzoeksinstituut Forum zei Aboutaleb begin 2000 in een interview met Vrij Nederland dat de vinger op de zere plek moest worden gelegd: het wemelde van de Marokkaanse etterbuiltjes en die kon je niet met fluwelen handschoenen aanpakken. Hij vond dat ouders niet bang moesten zijn hun ontspoorde kinderen bij de politie aan te geven. Dat was twee jaar voor de dood van Pim Fortuyn. Als wethouder van Amsterdam maakte Aboutaleb furore met zijn optreden na de moord op Theo van Gogh. Marokkanen die met de moordenaar sympathiseerden, konden wat hem betreft beter hun koffer pakken.
Nou nou, ze kunnen wat hem betreft hun koffers pakken, dat zal ze leren..quote:Op maandag 8 maart 2010 14:17 schreef Tijger_m het volgende:
Je moet het dan ook wel willen horen, en dat ontbreekt het nogal aan lijkt het.
[..]
Ver voordat Pimmetje of Wilders hun grote mond opzetten was Aboutaleb al heel duidelijk over dit onderwerp.
Typisch? Ik heb het nog nergens mee gemaakt. Ik weet wel dat de ouders het heel vervelend vinden omdat het in hun "eer" aangetast voelen maar daarna pakken de meesten hun kinderen alsnog wel aan hoor want ze willen niet nog een keer aangesproken worden hierover.quote:Op maandag 8 maart 2010 14:19 schreef Griebus het volgende:
Het typische gedrag wat je ziet als je een Marokkaanse ouder aanspreekt op het gedrag van hun kinderen: dat doet mijn kind niet, ik kan mijn kind zelf wel opvoeden etc. Inderdaad een verdedigende houding
Een houding die ik ook bij veel Nederlandse ouders tegenkom hoor.quote:Op maandag 8 maart 2010 14:19 schreef Griebus het volgende:
Het typische gedrag wat je ziet als je een Marokkaanse ouder aanspreekt op het gedrag van hun kinderen: dat doet mijn kind niet, ik kan mijn kind zelf wel opvoeden etc. Inderdaad een verdedigende houding
Hoe bedoel je? Volgens mij is Aboutaleb van onbesproken gedrag dus waarom zou hij zijn koffers moeten pakken?quote:Op maandag 8 maart 2010 14:18 schreef BereNDD het volgende:
Nou nou, ze kunnen wat hem betreft hun koffers pakken, dat zal ze leren..
maar betreft het hem ook?
In Marokko schamen ze zich kapot voor die klerelijers die het hier verneukenquote:Op maandag 8 maart 2010 14:24 schreef stbabylon het volgende:
In Marokko is er veel meer een straatcultuur. Daar worden kinderen gewoon gecorrigeerd door de oudere die daar op dat moment aanwezig is. Hier gebeurt dat niet of veel minder, waardoor het mis loopt.
Dat zal wel meevallen.quote:Op maandag 8 maart 2010 14:34 schreef TiMPiN het volgende:
In Marokko schamen ze zich kapot voor die klerelijers die het hier verneuken
Ik zie bij Nederlanders geen verschil eigenlijkquote:Op maandag 8 maart 2010 15:12 schreef Picchia het volgende:
Als een Marokkaan de fout in gaat dan voelen ze zich (terecht) niet verbonden aan die Marokkaan.
Maar als een Marokkaan wordt aangevallen dan voelen ze zich wel verbonden.
Ik ook niet. Wat grappig eigenlijk.quote:Op maandag 8 maart 2010 15:14 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik zie bij Nederlanders geen verschil eigenlijk
Nederlanders schamen zich dan ook vooral voor andere Nederlanders op vakantie.quote:Op maandag 8 maart 2010 14:37 schreef petertje2 het volgende:
Dat zal wel meevallen.
Weinig Nederlanders schamen zich ook voor hun landgenoten die overal ter wereld in de drugshandel zitten.
Hij werd daarna dan ook beveiligd he.quote:Op maandag 8 maart 2010 14:17 schreef Tijger_m het volgende:
Je moet het dan ook wel willen horen, en dat ontbreekt het nogal aan lijkt het.
[..]
Ver voordat Pimmetje of Wilders hun grote mond opzetten was Aboutaleb al heel duidelijk over dit onderwerp.
http://www.rtl.nl/(/actue(...)wie_is_aboutaleb.xmlquote:Sinds de dag van de aanslag op Van Gogh heeft Aboutaleb nooit de deur meer uit gekund zonder beveiliging. Hij woonde zelfs een tijdje niet thuis. Moslimextremisten dreigden namelijk dat het lot van Van Gogh ook de Amsterdamse wethouder van Integratie zou treffen. Aboutaleb peinsde er niet over bij de pakken neer te gaan zitten
WTF? Die zal je toch uit moeten leggen even want dat lijkt mij hetgene wat er nu juist verlangd wordt van moslimsquote:Op maandag 8 maart 2010 16:42 schreef Hamilcar het volgende:
Wij moslims achter de Nederlanders staan ..
Daar geef je dus precies zelf aan wat er bij jou verkeerd zit
Wij moslims. Achter de Nederlanders. Begrijpend lezen? Wij, zij, etc.quote:Op maandag 8 maart 2010 16:45 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
WTF? Die zal je toch uit moeten leggen even want dat lijkt mij hetgene wat er nu juist verlangd wordt van moslims
Da's nou toevallig gewoon Nederlands gedrag hoor, meeste ouders doen tegenwoordig net of hun kind nooit iets verkeerds uithaaltquote:Het typische gedrag wat je ziet als je een Marokkaanse ouder aanspreekt op het gedrag van hun kinderen: dat doet mijn kind niet, ik kan mijn kind zelf wel opvoeden etc. Inderdaad een verdedigende houding
Meevallen? In Marokko willen ze die klerelijers gewoon dood hebbenquote:Op maandag 8 maart 2010 14:37 schreef petertje2 het volgende:
[..]
Dat zal wel meevallen.
Weinig Nederlanders schamen zich ook voor hun landgenoten die overal ter wereld in de drugshandel zitten.
Er is niks mis met een groepsidentiteit an sich toch?. Als er had gestaan "wij Molukkers" dan was niemand hier over gevallen denk ik.quote:Op maandag 8 maart 2010 17:27 schreef Hamilcar het volgende:
[..]
Wij moslims. Achter de Nederlanders. Begrijpend lezen? Wij, zij, etc.
Er zijn genoeg Marokkanen die zich kapot ergeren aan hun landgenoten.Met name diegenen die wel een opleiding hebben, die wel een baan hebben, die wel hun kinderen opvoeden, die wel ervoor zorgen dat hun kinderen goede cijfers halen op school. Dat jij dat nooit hoort komt misschien ook wel doordat jij niet heel erg vaak met Marokkanen praat.quote:Op maandag 8 maart 2010 14:11 schreef MonsterTruckDriver het volgende:
het gedrag van Marokkaans straattuig afkeuren? Ik hoor er namelijk veel te weinig over. Ahmed Marcouch gaf een tijd geleden een brutaal jongetje een oorvijg, maar verder hoor ik weinig autoriteiten die hun afschuw uitspreken over Marokkaans ontspoorde jeugd. Waarom is dat? Hoort het niet bij hun cultuur? Of zijn de autoriteiten bang? Ik denk namelijk dat als de Marokkaanse gemeenschap in zou grijpen, het een zinvolle bijdrage zou zijn in het tegenhouden van verdere escalatie. Wat ik helaas te vaak hoor, is een verdedigende houding, ofwel een slachtofferhouding.
Nee, da's niet geheel correct. Een houding die je bij asociale simpele zielen tegenkomt. En ja, die heb je onder alle bevolkingsgroepen.quote:Op maandag 8 maart 2010 14:24 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Een houding die ik ook bij veel Nederlandse ouders tegenkom hoor.
Als je van de media afhankelijk bent om dit te bepalen ben je al fout bezig.quote:Op maandag 8 maart 2010 14:11 schreef MonsterTruckDriver het volgende:
het gedrag van Marokkaans straattuig afkeuren? Ik hoor er namelijk veel te weinig over. Ahmed Marcouch gaf een tijd geleden een brutaal jongetje een oorvijg, maar verder hoor ik weinig autoriteiten die hun afschuw uitspreken over Marokkaans ontspoorde jeugd. Waarom is dat? Hoort het niet bij hun cultuur? Of zijn de autoriteiten bang? Ik denk namelijk dat als de Marokkaanse gemeenschap in zou grijpen, het een zinvolle bijdrage zou zijn in het tegenhouden van verdere escalatie. Wat ik helaas te vaak hoor, is een verdedigende houding, ofwel een slachtofferhouding.
Laf wil ik het niet noemen, de meeste mensen zijn erg risico calculerend. Zo was ik ook jarenlang...quote:Op dinsdag 9 maart 2010 23:40 schreef Nielsch het volgende:
Ik zat laatst in de trein van Schiphol naar Utrecht. 6 autochtone tokkies die net naar een wedstrijd van Ajax waren geweest stapten in bij Bijlmer Arena. In hun dronken toestand gingen ze als een gek te keer tegen een Japanse zakenvrouw die net was geland. De meeste schunnige sexuele opmerkingen en de grofste beledigingen aan haar adres. Op een gegeven moment stond ze op en verliet ze de coupe. Ik heb er niets van gezegd. Alle andere Nederlanders in de coupe ook niet. Heel laf, dat weet ik. Maar Marokkanen zijn ook mensen en die reageren waarschijnlijk net zo als wij die middag allemaal hebben gereageerd.
OTOH: ouders van kinderen willen ook graag onbeduidende feiten van andermans kroost opblazen tot al dan niet vermeende kutstreken.quote:Op maandag 8 maart 2010 18:01 schreef deedeetee het volgende:
Salima heeft speciaal een account aangemaakt om zijn/haar verhaal te kunnen doen
[..]
Da's nou toevallig gewoon Nederlands gedrag hoor, meeste ouders doen tegenwoordig net of hun kind nooit iets verkeerds uithaalt![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |