abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 13 maart 2010 @ 17:48:34 #51
87334 lekzzz
It's not easy being green
pi_79101807
door een misverstand bleek hij de 50mm niet aan te bieden. Dus die had hij niet mee. Hij belde wel ruim voor de afspraak dat hij onverwacht de bon niet meer kon vinden. Alle signalen die normaal alarm betekenen. Maar ik weet zeker dat hij eerlijk was. Anders had ik .m nooit mogen teruggeven. Het was een 3e teleurstelling en dat was er 1 teveel.
Xiaomi Mi-2 16GB/JB 4.1.1
  zaterdag 13 maart 2010 @ 17:50:25 #52
87334 lekzzz
It's not easy being green
pi_79101866
Gek genoeg begreep hij 't wel. Prima verkoper maar het heeft niet zo mogen zijn...
Xiaomi Mi-2 16GB/JB 4.1.1
  zaterdag 13 maart 2010 @ 18:17:50 #53
146875 aaipod
Primus inter pares
pi_79102697
Ah helaas allemaal. Goed dat je het in ieder geval terug hebt kunnen draaien. Ik ben blij dat mijn 2dehands aankoop zo goed verliep..

Maar goed, wat je nog eens zou kunnen overwegen is een camera van onze vriend konijn bestellen en laten bezorgen (doen ze dat? ik denk het wel want ze staan in de webshop) en thuis het aantal clicks controleren. Mocht het onacceptabel zijn, de koop ontbinden ex 7:47d BW (zogenoemde Wet kopen op afstand)
pi_79109405
Nee, want volgens hun voorwaarden, mag je de verpakking niet eens openen en aanzetten. Als ze de doos verzegelen ben je dus klaar.

Wat ik evt. kan doen, is eens kijken naar een 450D bij de MM, want ik vond bepaalde scroll wieltjes (iso) wel erg prettig.
En dan eens kijken of ze ook verzegelde dozen hebben. Dan thuis controle op clicks.
Voordeel van MM is dat je makkelijk kan retourneren. Maar service is nul. (Vind ik eik ook wel logisch hoor.)

Of, eigenlijk nog beter, bij bepaalde webwinkels heb je standaard 2 jaar canon garantie en andere webwinkels bieden tegen (geringe) betaling extra ''winkel eigen'' garantie.
Nadeel is weer het thuis bezorgen.... en retourneer gedoe.
  Eindredactie Frontpage / Forummod zaterdag 13 maart 2010 @ 22:03:27 #55
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_79110163
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 21:41 schreef jack4ya het volgende:
Nee, want volgens hun voorwaarden, mag je de verpakking niet eens openen en aanzetten. Als ze de doos verzegelen ben je dus klaar.

Wat ik evt. kan doen, is eens kijken naar een 450D bij de MM, want ik vond bepaalde scroll wieltjes (iso) wel erg prettig.
En dan eens kijken of ze ook verzegelde dozen hebben. Dan thuis controle op clicks.
Voordeel van MM is dat je makkelijk kan retourneren. Maar service is nul. (Vind ik eik ook wel logisch hoor.)

Of, eigenlijk nog beter, bij bepaalde webwinkels heb je standaard 2 jaar canon garantie en andere webwinkels bieden tegen (geringe) betaling extra ''winkel eigen'' garantie.
Je kunt ook eens overwegen om bij Kamera-Express te kijken. Zelfde prijsstelling als Konijnendinges alleen zetten zij het er netjes bij op de site wanneer ze refurbished-exemplaren of demo's verkopen.

Bij MM komt de camera die je meekrijgt ook gewoon ergens uit het magazijn en die wordt je pas na afrekenen overhandigd. Wel heb je bij MM het voordeel dat je in het demorekje de verschillende cameratypes naar hartelust kunt bevoelen, beknijpen en je een beeld kunt vormen van of je ooit vriendjes wordt met het ding.
al kan dat bij K-E tegenwoordig ook, alleen niet met het specifieke exemplaar dat je afrekent
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
pi_79110484
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 14:18 schreef hemelsblauw het volgende:
Heb er net een gehaald, een canon 450 de ef-s 18-200
Feli
Veel plezier ermee, ik verwacht je binnenkort wel in een van de andere topics hier
pi_79110491
Ja idd... IQ zal elkaar niet zo heel veel ontlopen denk ik, wat verschil in AF punten en nog wat 'klein' werk. Ik denk dat ik me nu voornamelijk op ergonomie ga richten. Die 40D was prachtig en ik wist dat ie groter was, maar zo groot/zwaar had ik 'm nu ook niet verwacht. Ja, hij is dikker dus meer vulling achter je vingers zeg maar. Maar voor de 450D is ook wat te zeggen ivm backpacken. Aangezien ik mijn tshirts en broeken op de weegschaal geselecteerd worden.
Een grip is mi niet een handig aanvulling, maar misschien mis ik dat inzicht.

Ik ga idd bij de MM maar eens beknijpen zoals je dat mooi zei. Alleen staan ze daar altijd uit.

Ik heb wel een paar platen als aandenken aan mijn korte relatie met de 40D en die tamron vond ik (met mijn beperkte beoordelingskans) een lekkere lens. Die is best met stip gestegen.

En sparen hoef ik niet voor het spul , 't is meer wat wil ik er aan besteden. Het is gewoon zulk duur spul, en ik hoopte dat ik meer kans dan risico zag.
Kennelijk kan ik niet handelen om een camera 2ehands te kopen. My bad, en niets ten nadele van de verkoper.

(En een bon heb ik toch nodig zoals mijn vriend fijntjes opmerkte... ivm met evt. verzekeringsclaims waar we helaas wat ervaring mee hebben.)

[ Bericht 9% gewijzigd door jack4ya op 13-03-2010 22:31:30 ]
  zaterdag 13 maart 2010 @ 22:45:25 #58
146875 aaipod
Primus inter pares
pi_79111869
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 21:41 schreef jack4ya het volgende:

Ik ga nu wel heel offtopic dus zal er hierna verder niet meer over doorgaan. Maar ik wil wel even opmerken dat dat (hun voorwaarden) gewoon onzin is. Dat zou nogal het doel van de hele wettelijke regeling voorbij gaan. Het is juist de bedoeling dat je het spul kan bekijken en testen om te zien of het aan je verwachtingen voldoet ter compensatie voor het feit dat je het product niet in handen hebt kunnen houden in de winkel. De regeling is overigens van dwingend recht en er mag dus op geen enkele manier vanaf geweken worden.

Nou ja ik zal er dus verder niet meer over doorgaan. Succes verder met je aankoop. Ik heb overigens ook een 450d en hij bevalt me goed. Tenzij je de snellere burst/iso 3200 veel denkt te gaan gebruiken zou ik gewoon lekker voor de 450d gaan

edit: En niet te lang meer twijfelen, het is wel duidelijk uit je posts dat je er gewoon graag één wilt. Ik heb ook veel te lang gewacht Voor welk model je ook gaat je zal er ontzettend blij mee zijn
  zondag 14 maart 2010 @ 09:25:21 #59
76542 jack4ya
bê-ê-êh
pi_79118965
Weet ik, maar recht hebben en recht krijgen is niet altijd hetzelfde. Als ik dit soort gedoe kan voorkomen dan doe ik dat. Ik ben moe gestreden van mijn recht krijgen.

Ik ga even berusten in het gebeuren nu. Ben het gezoek even beu.
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 22:45 schreef aaipod het volgende:

[..]
edit: En niet te lang meer twijfelen, het is wel duidelijk uit je posts dat je er gewoon graag één wilt. Ik heb ook veel te lang gewacht Voor welk model je ook gaat je zal er ontzettend blij mee zijn
Ja sorry, ik kaap 't halve topic.
pi_79135217
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 22:11 schreef Xcalibur het volgende:

[..]

Feli
Veel plezier ermee, ik verwacht je binnenkort wel in een van de andere topics hier
Dankjewel!

Ik heb er al heel erg veel foto's mee gemaakt, en ik ben helemaal blij! Werkt echt super, en makkelijk.
pi_79135262
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 16:21 schreef Ynske het volgende:

[..]

waarom voor een body met de 18-200 lens erbij gaan? ik mis t nut totaal

Waaaat? Ik snap je niet geloof ik.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 14 maart 2010 @ 18:05:57 #62
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_79135377
quote:
Op zondag 14 maart 2010 18:03 schreef hemelsblauw het volgende:

[..]

Waaaat? Ik snap je niet geloof ik.
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 14:18 schreef hemelsblauw het volgende:
Heb er net een gehaald, een canon 450 de ef-s 18-200
waarom je voor die camera met die lens gegaan bent
was dan bij je compact gebleven
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_79137280
quote:
Op zondag 14 maart 2010 18:05 schreef Ynske het volgende:

[..]

[..]

waarom je voor die camera met die lens gegaan bent
was dan bij je compact gebleven
Wat is er volgens jou mis mee?

Ik vind het wel een grappig ding eigenlijk, ga deze week ook nog een lens voor dichtbij halen.
  zondag 14 maart 2010 @ 18:55:55 #64
76542 jack4ya
bê-ê-êh
pi_79137493
En waarom doe ik er dan weer weken over.... *zucht*
pi_79138092
quote:
Op zondag 14 maart 2010 18:55 schreef jack4ya het volgende:
Waar doe jij weken over? Iets kopen? Gewoon doen.
pi_79156762
quote:
Op zondag 14 maart 2010 18:55 schreef jack4ya het volgende:
Tsja, de een is er wat makkelijker in dan de ander.

Voordat ik mijn DSLR kocht heb ik volgens mij bijna een jaar zitten dubben of ik überhaupt wel een spiegelreflex zou gaan kopen. Uiteindelijk heb ik 'm mezelf maar cadeau gedaan voor m'n verjaardag (een dergelijk excuus hebben helpt ook wel om zo'n aankoop te rechtvaardigen), omdat ik er toch niet voor niets al zo lang over aan het twijfelen was. Uiteindelijk ook geen moment spijt van gehad, zelfs nu ik er al veel meer geld in heb gestoken dan ik aanvankelijk van plan was.

Ik weet niet wat nu nog precies je twijfel is, maar gaat het nog steeds tussen de robuustheid en gewoon algeheel betere kwaliteit van de tweecijferige 40D en de wat compactere, maar beter voor backpacking geschikte 450D? Ik denk dat je in beide gevallen geen miskoop zult doen in ieder geval. (tenzij je verliefdheid voor de 40D zó groot is dat je er later echt spijt van gaat krijgen dat je de 450D gekocht hebt, maar dat kun je alleen zelf bepalen )
pi_79158149
Ik heb destijds ook ontzettend veel zitten lezen en vergelijken enzo. Uiteindelijk ging ik een Canon kopen, dus ik naar de winkel. Canon vastgehouden, Nikon vastgehouden..... met een Nikon (D90) naar huis :-P

En volgens mij moet jij gewoon een nieuwe kopen, al is het alleen maar voor je gemoedsrust
  maandag 15 maart 2010 @ 09:58:03 #68
76542 jack4ya
bê-ê-êh
pi_79159683
quote:
Op maandag 15 maart 2010 01:31 schreef Omniej het volgende:

[..]

Tsja, de een is er wat makkelijker in dan de ander.

Voordat ik mijn DSLR kocht heb ik volgens mij bijna een jaar zitten dubben of ik überhaupt wel een spiegelreflex zou gaan kopen. Uiteindelijk heb ik 'm mezelf maar cadeau gedaan voor m'n verjaardag (een dergelijk excuus hebben helpt ook wel om zo'n aankoop te rechtvaardigen), omdat ik er toch niet voor niets al zo lang over aan het twijfelen was. Uiteindelijk ook geen moment spijt van gehad, zelfs nu ik er al veel meer geld in heb gestoken dan ik aanvankelijk van plan was.

Ik weet niet wat nu nog precies je twijfel is, maar gaat het nog steeds tussen de robuustheid en gewoon algeheel betere kwaliteit van de tweecijferige 40D en de wat compactere, maar beter voor backpacking geschikte 450D? Ik denk dat je in beide gevallen geen miskoop zult doen in ieder geval. (tenzij je verliefdheid voor de 40D zó groot is dat je er later echt spijt van gaat krijgen dat je de 450D gekocht hebt, maar dat kun je alleen zelf bepalen )
Jij leest en verwoordt exact mijn gedachten en twijfels!
Doe eens niet!
quote:
Op maandag 15 maart 2010 08:33 schreef Xcalibur het volgende:
Ik heb destijds ook ontzettend veel zitten lezen en vergelijken enzo. Uiteindelijk ging ik een Canon kopen, dus ik naar de winkel. Canon vastgehouden, Nikon vastgehouden..... met een Nikon (D90) naar huis :-P

En volgens mij moet jij gewoon een nieuwe kopen, al is het alleen maar voor je gemoedsrust
Ga ik doen. Ik heb teveel gelazer met geld/product zaken gehad. Ik ga nu voor gemoedsrust, dan maar meer dokken. (Hoewel dat tegen iedere vezel indruist.)
Alleen een nieuwe 40D is duurder dan ik eigenlijk wil uitgeven. Ik moet gewoon een 450D eens goed beknijpen ( ) voordat ik keus kan maken. En dan wil ik het bij een websjop bestellen die standaard 2 jaar canon garantie geeft. Al dan niet aangevuld met een cheapie winkelgarantie (15 euro voor 4 jaar).
Dan een tweedehands tamron 17-55 2.8 erbij (dat durf ik wel ) en mogelijk nog een tamron 18-270 VC als walkaround.
En dan ga ik jullie platspammen met geweldige pics.
pi_79170143
Een nieuwe 40D zou ik ook niet doen... Zo'n 40D kan hooguit tweedehands interessant zijn denk ik. De nieuwprijs van de (toch al iets ouderde) 40D ligt boven de 900 euro, terwijl je voor iets minder dan 700 euro een fonkelnieuwe 50D hebt.

Ik zou het dan wel weten.
pi_79177535
Ik zit al een tijdje de dubben..

Wil graag een DSLR kopen maar twijfel nog tussen de Canon 450D en de Nikon D5000.

Vind de D5000 iets lekkerder in de hand liggen en het met de duim bedienen van dat "scroll wieltje" lijkt me ook wel fijn. Daarin tegen vind ik hem mischien wel iets te zwaar...

De 450D heeft daarin tegen DOF preview. (is dit niet te overrated?)

Ik neig nu naar de D5000, maar heb jullie nodig om mij te overtuigen

het word trouwens mijn eerste DLSR
pi_79177775
quote:
Op maandag 15 maart 2010 18:00 schreef Kabbie_Kabbie het volgende:
Het is de enige knop op m'n 450D die ik, afgezien van een keertje testen, nog nooit gebruikt heb.

Heb wel eens een artikel gelezen van iemand die haarfijn de voordelen van dat o zo mooie knopje uitlegde, maar zelf zie ik het nut er eigenlijk niet van in (of ik kan er gewoon niet mee omgaan natuurlijk).
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 15 maart 2010 @ 18:13:42 #72
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_79177933
quote:

Wil graag een DSLR kopen maar twijfel nog tussen de Canon 450D en de Nikon D5000.

Vind de D5000 iets lekkerder in de hand liggen en het met de duim bedienen van dat "scroll wieltje" lijkt me ook wel fijn. Daarin tegen vind ik hem mischien wel iets te zwaar...

als ik jou was zou ik kiezen voor de camera die je het beste in de hand hebt liggen. waar je lekker aan de knopjes kunt. wel is t zo dat een lichtere camera makkelijker zwaarder te maken is, met een grip. dan een zwaardere camera lichter te maken is.

het maakt op zich totaal niet uit of je kiest voor canon of nikon, t zijn allebei goede camera's.
Today is life -

Dale Carnegie
pi_79178431
Die D5000 heeft trouwens geen ingebouwde focus motor. Hoe kan ik zien aan een lens of deze dan haar eigen focusmotor bezit?
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 15 maart 2010 @ 18:39:53 #74
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_79178848
quote:
Op maandag 15 maart 2010 18:28 schreef Kabbie_Kabbie het volgende:
Die D5000 heeft trouwens geen ingebouwde focus motor. Hoe kan ik zien aan een lens of deze dan haar eigen focusmotor bezit?
volgens mij zijn dat de AF-S lenzen
Today is life -

Dale Carnegie
pi_79179840
Ik heb een D90 met een DOF preview knop, en ik heb hem echt nog nooit gebruikt
MIjn vader heeft de D5000, mooie camera. Ik heb geen ervaring met de Canon...

Alle moderne lenzen van Nikon hebben een eigen focusmotor zo ver ik weet? Volgens mij zijn dat inderdaad de AF-S lenzen
  maandag 15 maart 2010 @ 19:48:11 #76
146875 aaipod
Primus inter pares
pi_79181536
DOF preview knop is ook niet aan mij besteed. Het enige nut wat ik kan bedenken is in live view en dat gebruik ik al amper. De keren dat ik gedurende de levensduur van mijn camera die DOF knop wel eens handig zou vinden zijn dan ook op één hand te tellen. En bovendien is het 'probleem' van er niet één hebben makkelijk te overkomen door gewoon een paar plaatjes te schieten en kijken wat eruit komt. Na een tijdje valt het effect van je diafragma op je DOF overigens wel te bedenken uit ervaring. Geen dealbreaker voor mij dus.

@Jacky, heb je nou al een camera? Zo niet is het niet gewoon een idee dat je morgen gek doet en naar de mediamarkt rent en er één koopt? Als je er dan spijt van gaat krijgen breng je hem binnen 2 weken terug
  maandag 15 maart 2010 @ 19:54:12 #77
146875 aaipod
Primus inter pares
pi_79181869
quote:

Ik ben een Canon man maar zou tegen je zeggen koop die D5000 maar. Daarentegen, als je hem echt, echt, echt te zwaar vindt zou ik voor de 450D gaan. Uiteindelijk moet je er toch mee rondlopen

http://www.dpreview.com/reviews/compare_post.asp?method=sidebyside&cameras=canon_eos450d%2Cnikon_d5000&show=all
pi_79183744
@aaipod: waarom zou je de D5000 aanbevelen dan?
Is dat op basis van die review, of ervaring? Ben wel benieuwd omdat je zegt een Canon man te zijn...
  maandag 15 maart 2010 @ 23:06:23 #79
146875 aaipod
Primus inter pares
pi_79192034
quote:
Op maandag 15 maart 2010 20:28 schreef Xcalibur het volgende:
@aaipod: waarom zou je de D5000 aanbevelen dan?
Is dat op basis van die review, of ervaring? Ben wel benieuwd omdat je zegt een Canon man te zijn...
Hogere ISO in te stellen
Filmmodus
Snellere burst (hoewel het niet veel scheelt)
Wit balans manueel in te stellen door kelvin waarde in te voeren

Het enige nadeel is dat het LCD'tje 0,3 inch kleiner is en dat hij iets zwaarder is. Het gewicht maakt mij echt helemaal niets uit. Het LCD'tje is jammer.. Maar die 0,3 inch zou ik zeker inruilen voor meer lichtgevoeligheid en die filmmodus

ISO snap je wel dat dat mooi meegenomen is.

Filmen is natuurlijk heel persoonlijk maar het lijkt mij echt wel leuk om af en toe eens een filmpje te maken met een 50mm op f1.8 ofzo. Daar kan je leuke dingen mee doen in qua DOF en in weinig licht

De Nikon is in mijn ogen gewoon de beste camera. Volgens mij is het model ook een beetje geintroduceerd om de strijd aan te gaan met de 500d en niet met de 450d.
pi_79192108
quote:
Op maandag 15 maart 2010 19:48 schreef aaipod het volgende:
DOF preview knop is ook niet aan mij besteed. Het enige nut wat ik kan bedenken is in live view en dat gebruik ik al amper. De keren dat ik gedurende de levensduur van mijn camera die DOF knop wel eens handig zou vinden zijn dan ook op één hand te tellen. En bovendien is het 'probleem' van er niet één hebben makkelijk te overkomen door gewoon een paar plaatjes te schieten en kijken wat eruit komt. Na een tijdje valt het effect van je diafragma op je DOF overigens wel te bedenken uit ervaring. Geen dealbreaker voor mij dus.
Paar plaatjes schieten is makkelijker ja. Bovendien is het effect dan ook veel beter te zien dan met de DOF preview... Misschien dat het aan mij ligt, maar ik kan met de DOF preview echt totaal niet zien wat er nou scherp is en wat niet. Net nog even getest; bij extremen zie ik uiteraard wel verschil (tussen f/1.4 en f/16 bijvoorbeeld), maar de verschillen tussen f/4, 5.6, 8 zijn me in de preview totaal onduidelijk.
quote:
Op maandag 15 maart 2010 19:54 schreef aaipod het volgende:
Ik ben een Canon man maar zou tegen je zeggen koop die D5000 maar. Daarentegen, als je hem echt, echt, echt te zwaar vindt zou ik voor de 450D gaan. Uiteindelijk moet je er toch mee rondlopen
Tsja, als de D5000 wel lekkerder in de hand ligt dan de 450D, zal hij ook wel niet te zwaar zijn.

Afgaande op het verhaal van Kabbie² zou ik ook voor de D5000 gaan, hoewel ik zelf de 450D heb. Het gemis van een extra knopje dat naar alle waarschijnlijkheid toch nauwelijks gebruikt zal gaan worden, weegt natuurlijk nooit op tegen 't feit dat de Nikon blijkbaar prettiger aanvoelt.
  dinsdag 16 maart 2010 @ 12:37:31 #81
76542 jack4ya
bê-ê-êh
pi_79205454
De twijfelgeit is back.

Zouden jullie de kitlens (18-55 IS) voor een verschil van 6/8 tientjes wel of niet meepakken?
De tamron is lichtsterker (2.8) maar heeft geen IS. En de AF van de Canon schijnt wat beter te zijn.
Kitlensje kost niet zo veel eigenlijk he?
pi_79206120
quote:
Op maandag 15 maart 2010 23:06 schreef aaipod het volgende:
ISO snap je wel dat dat mooi meegenomen is.

Filmen is natuurlijk heel persoonlijk maar het lijkt mij echt wel leuk om af en toe eens een filmpje te maken met een 50mm op f1.8 ofzo. Daar kan je leuke dingen mee doen in qua DOF en in weinig licht
De ISO is wel leuk, maar die geeft wel veel ruis vind ik, 3200 en hoger is wat mij betreft niet bruikbaar.
De filmfunctie heb ik écht nog nooit gebruikt, ik had liever een andere functie erbij gehad
  dinsdag 16 maart 2010 @ 14:12:33 #83
146875 aaipod
Primus inter pares
pi_79209183
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 12:37 schreef jack4ya het volgende:
De twijfelgeit is back.

Zouden jullie de kitlens (18-55 IS) voor een verschil van 6/8 tientjes wel of niet meepakken?
De tamron is lichtsterker (2.8) maar heeft geen IS. En de AF van de Canon schijnt wat beter te zijn.
Die Tamron die je wilt heeft hetzelfde bereik toch? Als je die toch koopt zou ik de kitlens laten liggen en iets anders leuks doen met de 6 tot 8 tientjes.
pi_79209393
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 12:37 schreef jack4ya het volgende:
De twijfelgeit is back.

Heb je het over de tamron 17-50 2.8 ?
Want dan hoef je de 18-55 IS kitlens er echt niet bij te nemen, die IS ga je echt niet missen met dat bereik, plus dat in iets minder lichte omstandigheden je sluitertijd toch relatief kort zal zijn met 2.8.

Over de AF kan ik je helaas niets vertellen, dat verschil weet ik niet.
Ik heb zelf ook een tijd lopen twijfelen over de Tamron 17-50 2.8, maar heb later toch de Sigma 17-70 2.8/4.5 gekocht.
Ook een hele fijne lens trouwens.

[ Bericht 6% gewijzigd door Xlarge op 16-03-2010 14:38:05 ]
pi_79221156
Ok bedankt betreffende het advies

Ga waarschijnlijk morgen de D5000 halen.
Moet alleen nog even bedenken of ik ga beginne met de kit lens of er ook nog een 55-200mm lens bij neem.
scheelt 30 euro dan als ik deze er later los bij moet kopen.
pi_79233540
Ik vind zelf 55mm nogal beperkt qua bereik. Sterker nog: bij m'n 18-105mm heb ik na een paar maanden een 70-300mm bijgekocht

Ik zou hem er bij doen dus, je hebt een mooi bereik met die 2 samen
pi_79272914
Heb hem gekocht.

Heb er de 18-105 mm bij.

In het begin wel problemen gehad dat hij de lens niet zag. Na enig x met de lens bewegen doet hij het weer. Nu maar hopen dat ik er verder geen problemen mee ga krijgen.
pi_79275034
Je hebt nu een D5000 met een 18-105 dus?
Mooi setje. Check even of je contactjes goed schoon zijn, dat wil nog wel eens helpen bij dit soort gekke problemen...
pi_79275128
Leuk Kabbie. Veel plezier. Dat swivelschermpje is wel handy hoor.
Test even flink je lens/ody uit, zodat je kan ruilen igv problemen en dat je niet een reparatie traject in moet.
  vrijdag 19 maart 2010 @ 21:04:56 #90
76542 jack4ya
bê-ê-êh
pi_79352889
De twijfelgeit is back!!!

Met...tadadattadaaaah... een 450d, een sigma 17-250OS en een tamron 18-270VC in bestelling!
De tamron was niet op voorraad, dus heb ik alvast de sigma mee. Ik denk dat ik toch de tamron uiteindelijk wil, maar nu kan ik toch de sigma uitproberen. De sigma is niet ook echt een deal ofzo, maar de rest wel.

MM korting actie... alles was circa 375,- ps. Yay! (alles voor 1040,-... wat een bak geld he!)

Ik stuiter de stuiter rond.

[ Bericht 20% gewijzigd door jack4ya op 19-03-2010 21:10:22 ]
  Eindredactie Frontpage / Forummod vrijdag 19 maart 2010 @ 21:54:58 #91
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_79355577
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 21:04 schreef jack4ya het volgende:

En geen gejeuzel over hoeveel opnamen er nou op zitten en zo en nog een leuk glaasje erop ook.

Veul plezier ermee
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
pi_79356674
quote:

Met...tadadattadaaaah... een 450d, een sigma 17-250OS en een tamron 18-270VC in bestelling!
De tamron was niet op voorraad, dus heb ik alvast de sigma mee. Ik denk dat ik toch de tamron uiteindelijk wil, maar nu kan ik toch de sigma uitproberen. De sigma is niet ook echt een deal ofzo, maar de rest wel.

MM korting actie... alles was circa 375,- ps. Yay! (alles voor 1040,-... wat een bak geld he!)

Feli! Werd eens tijd hè.

Maar ehh... De Tamron 17-250 en Sigma 18-270 combi begrijp ik niet helemaal. Of heb je de Sigma alleen tijdelijk, totdat de Tamron leverbaar is of zo?
  vrijdag 19 maart 2010 @ 23:07:27 #93
146875 aaipod
Primus inter pares
pi_79358372
quote:

Gefeliciteerd!
  vrijdag 19 maart 2010 @ 23:39:50 #94
76542 jack4ya
bê-ê-êh
pi_79359495
Signa is voor de probeer. Anders moest ik lang wachten op een andere koper. Bovendien kan ik het bereik eens uitproberen. Ik kan altijd terugbrengen of verkopen.
pi_79362474
Naadje. Ik ben in de kroeg... En kennelijk niets beters te doen dan fokken. Schaam. Morgem weer fris en fruitig...
pi_79364777
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 01:19 schreef jack4ya het volgende:
Naadje. Ik ben in de kroeg... En kennelijk niets beters te doen dan fokken. Schaam. Morgem weer fris en fruitig...
En, ben je fris genoeg om al je nieuwe spullen uit te proberen, of wordt het een brakke zaterdag
pi_79364784

Leuk voor beginners.
The time you enjoy wasting is not wasted time.
pi_79364983
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 07:30 schreef Xlarge het volgende:

[..]

En, ben je fris genoeg om al je nieuwe spullen uit te proberen, of wordt het een brakke zaterdag
Moest je me perse quoten? Ik hoopte mijn post te kunnen aan te kunnen passen.

Ik lag om 5 uur al wakker, maar dwong mezelf om te blijven liggen. Niet geheel onverstandig aangezien de wodka nog zijn werk deed. Maar ik heb al duizenden foto's gemaakt hoor. In mijn hoofd.

Eerst eens uitbrakken.

Die Sigma lag daar zo aantrekkelijk te wezen en ik wilde graag met een telezoom aan de gang. Om uit te proberen hoe een telezoom werkt (in praktijk bedoel ik) enzo. De medewerker zei toen: "Waarom probeer je het niet gewoon, terugbrengen mag je toch, je hebt nu een mooie korting en je kan even spelen er mee?".

Eigenlijk is er geen speld tussen te krijgen. Het leukste zou zijn als die Tamron er snel is, kan ik ze even naast elkaar leggen. Nu maar eens kijken hoe die SIgma uberhaupt gereviewed wordt.
pi_79365160
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 08:29 schreef jack4ya het volgende:

[..]

[sub]Moest je me perse quoten? Ik hoopte mijn post te kunnen aan te kunnen passen.
Herkenbaar
pi_79375269
Wij hebben net een Canon EOS 450D gekocht en ik ben er zeer over te spreken.
Het toestel ligt lekker in de hand en ik heb net een aantal foto's gemaakt, je kan er voor kiezen om automatisch scherp te stellen of handmatig! Dit vind ik persoonlijk ideaal.. :-)

WIJ ZIJN ER TROTS OP!!

xx
Forever Love (L)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')