Je kunt ook eens overwegen om bij Kamera-Express te kijken. Zelfde prijsstelling als Konijnendinges alleen zetten zij het er netjes bij op de site wanneer ze refurbished-exemplaren of demo's verkopen.quote:Op zaterdag 13 maart 2010 21:41 schreef jack4ya het volgende:
Nee, want volgens hun voorwaarden, mag je de verpakking niet eens openen en aanzetten. Als ze de doos verzegelen ben je dus klaar.
Wat ik evt. kan doen, is eens kijken naar een 450D bij de MM, want ik vond bepaalde scroll wieltjes (iso) wel erg prettig.![]()
En dan eens kijken of ze ook verzegelde dozen hebben. Dan thuis controle op clicks.
Voordeel van MM is dat je makkelijk kan retourneren. Maar service is nul. (Vind ik eik ook wel logisch hoor.)
Of, eigenlijk nog beter, bij bepaalde webwinkels heb je standaard 2 jaar canon garantie en andere webwinkels bieden tegen (geringe) betaling extra ''winkel eigen'' garantie.
Nadeel is weer het thuis bezorgen.... en retourneer gedoe.
Feliquote:Op zaterdag 13 maart 2010 14:18 schreef hemelsblauw het volgende:
Heb er net een gehaald, een canon 450 de ef-s 18-200
Ik ga nu wel heel offtopic dus zal er hierna verder niet meer over doorgaan. Maar ik wil wel even opmerken dat dat (hun voorwaarden) gewoon onzin is. Dat zou nogal het doel van de hele wettelijke regeling voorbij gaan. Het is juist de bedoeling dat je het spul kan bekijken en testen om te zien of het aan je verwachtingen voldoet ter compensatie voor het feit dat je het product niet in handen hebt kunnen houden in de winkel. De regeling is overigens van dwingend recht en er mag dus op geen enkele manier vanaf geweken worden.quote:Op zaterdag 13 maart 2010 21:41 schreef jack4ya het volgende:
Nee, want volgens hun voorwaarden, mag je de verpakking niet eens openen en aanzetten. Als ze de doos verzegelen ben je dus klaar.
Wat ik evt. kan doen, is eens kijken naar een 450D bij de MM, want ik vond bepaalde scroll wieltjes (iso) wel erg prettig.![]()
En dan eens kijken of ze ook verzegelde dozen hebben. Dan thuis controle op clicks.
Voordeel van MM is dat je makkelijk kan retourneren. Maar service is nul. (Vind ik eik ook wel logisch hoor.)
Of, eigenlijk nog beter, bij bepaalde webwinkels heb je standaard 2 jaar canon garantie en andere webwinkels bieden tegen (geringe) betaling extra ''winkel eigen'' garantie.
Nadeel is weer het thuis bezorgen.... en retourneer gedoe.
Ja sorry, ik kaap 't halve topic.quote:Op zaterdag 13 maart 2010 22:45 schreef aaipod het volgende:
[..]
edit: En niet te lang meer twijfelen, het is wel duidelijk uit je posts dat je er gewoon graag één wilt. Ik heb ook veel te lang gewachtVoor welk model je ook gaat je zal er ontzettend blij mee zijn
Dankjewel!quote:Op zaterdag 13 maart 2010 22:11 schreef Xcalibur het volgende:
[..]
Feli
Veel plezier ermee, ik verwacht je binnenkort wel in een van de andere topics hier
Waaaat? Ik snap je niet geloof ik.quote:Op zaterdag 13 maart 2010 16:21 schreef Ynske het volgende:
[..]
waarom voor een body met de 18-200 lens erbij gaan? ik mis t nut totaal
quote:Op zondag 14 maart 2010 18:03 schreef hemelsblauw het volgende:
[..]
Waaaat? Ik snap je niet geloof ik.
waarom je voor die camera met die lens gegaan bentquote:Op zaterdag 13 maart 2010 14:18 schreef hemelsblauw het volgende:
Heb er net een gehaald, een canon 450 de ef-s 18-200
Wat is er volgens jou mis mee?quote:Op zondag 14 maart 2010 18:05 schreef Ynske het volgende:
[..]
[..]
waarom je voor die camera met die lens gegaan bent
was dan bij je compact gebleven
Waar doe jij weken over? Iets kopen? Gewoon doen.quote:Op zondag 14 maart 2010 18:55 schreef jack4ya het volgende:
En waarom doe ik er dan weer weken over.... *zucht*
Tsja, de een is er wat makkelijker in dan de ander.quote:Op zondag 14 maart 2010 18:55 schreef jack4ya het volgende:
En waarom doe ik er dan weer weken over.... *zucht*
quote:Op maandag 15 maart 2010 01:31 schreef Omniej het volgende:
[..]
Tsja, de een is er wat makkelijker in dan de ander.
Voordat ik mijn DSLR kocht heb ik volgens mij bijna een jaar zitten dubben of ik überhaupt wel een spiegelreflex zou gaan kopen. Uiteindelijk heb ik 'm mezelf maar cadeau gedaan voor m'n verjaardag (een dergelijk excuus hebben helpt ook wel om zo'n aankoop te rechtvaardigen), omdat ik er toch niet voor niets al zo lang over aan het twijfelen was. Uiteindelijk ook geen moment spijt van gehad, zelfs nu ik er al veel meer geld in heb gestoken dan ik aanvankelijk van plan was.
Ik weet niet wat nu nog precies je twijfel is, maar gaat het nog steeds tussen de robuustheid en gewoon algeheel betere kwaliteit van de tweecijferige 40D en de wat compactere, maar beter voor backpacking geschikte 450D? Ik denk dat je in beide gevallen geen miskoop zult doen in ieder geval. (tenzij je verliefdheid voor de 40D zó groot is dat je er later echt spijt van gaat krijgen dat je de 450D gekocht hebt, maar dat kun je alleen zelf bepalen)
Ga ik doen. Ik heb teveel gelazer met geld/product zaken gehad. Ik ga nu voor gemoedsrust, dan maar meer dokken. (Hoewel dat tegen iedere vezel indruist.)quote:Op maandag 15 maart 2010 08:33 schreef Xcalibur het volgende:
Ik heb destijds ook ontzettend veel zitten lezen en vergelijken enzo. Uiteindelijk ging ik een Canon kopen, dus ik naar de winkel. Canon vastgehouden, Nikon vastgehouden..... met een Nikon (D90) naar huis :-P
En volgens mij moet jij gewoon een nieuwe kopen, al is het alleen maar voor je gemoedsrust
Het is de enige knop op m'n 450D die ik, afgezien van een keertje testen, nog nooit gebruikt heb.quote:Op maandag 15 maart 2010 18:00 schreef Kabbie_Kabbie het volgende:
De 450D heeft daarin tegen DOF preview. (is dit niet te overrated?)
als ik jou was zou ik kiezen voor de camera die je het beste in de hand hebt liggen. waar je lekker aan de knopjes kunt. wel is t zo dat een lichtere camera makkelijker zwaarder te maken is, met een grip. dan een zwaardere camera lichter te maken is.quote:Op maandag 15 maart 2010 18:00 schreef Kabbie_Kabbie het volgende:
Ik zit al een tijdje de dubben..
Wil graag een DSLR kopen maar twijfel nog tussen de Canon 450D en de Nikon D5000.
Vind de D5000 iets lekkerder in de hand liggen en het met de duim bedienen van dat "scroll wieltje" lijkt me ook wel fijn. Daarin tegen vind ik hem mischien wel iets te zwaar...
Ik neig nu naar de D5000, maar heb jullie nodig om mij te overtuigen
het word trouwens mijn eerste DLSR
volgens mij zijn dat de AF-S lenzenquote:Op maandag 15 maart 2010 18:28 schreef Kabbie_Kabbie het volgende:
Die D5000 heeft trouwens geen ingebouwde focus motor. Hoe kan ik zien aan een lens of deze dan haar eigen focusmotor bezit?
Ik ben een Canon man maar zou tegen je zeggen koop die D5000 maar. Daarentegen, als je hem echt, echt, echt te zwaar vindt zou ik voor de 450D gaan. Uiteindelijk moet je er toch mee rondlopenquote:Op maandag 15 maart 2010 18:00 schreef Kabbie_Kabbie het volgende:
Ik zit al een tijdje de dubben..
Wil graag een DSLR kopen maar twijfel nog tussen de Canon 450D en de Nikon D5000.
Vind de D5000 iets lekkerder in de hand liggen en het met de duim bedienen van dat "scroll wieltje" lijkt me ook wel fijn. Daarin tegen vind ik hem mischien wel iets te zwaar...
Ik neig nu naar de D5000, maar heb jullie nodig om mij te overtuigen
het word trouwens mijn eerste DLSR
Hogere ISO in te stellenquote:Op maandag 15 maart 2010 20:28 schreef Xcalibur het volgende:
@aaipod: waarom zou je de D5000 aanbevelen dan?
Is dat op basis van die review, of ervaring? Ben wel benieuwd omdat je zegt een Canon man te zijn...
Paar plaatjes schieten is makkelijker ja. Bovendien is het effect dan ook veel beter te zien dan met de DOF preview... Misschien dat het aan mij ligt, maar ik kan met de DOF preview echt totaal niet zien wat er nou scherp is en wat niet. Net nog even getest; bij extremen zie ik uiteraard wel verschil (tussen f/1.4 en f/16 bijvoorbeeld), maar de verschillen tussen f/4, 5.6, 8 zijn me in de preview totaal onduidelijk.quote:Op maandag 15 maart 2010 19:48 schreef aaipod het volgende:
DOF preview knop is ook niet aan mij besteed. Het enige nut wat ik kan bedenken is in live view en dat gebruik ik al amper. De keren dat ik gedurende de levensduur van mijn camera die DOF knop wel eens handig zou vinden zijn dan ook op één hand te tellen. En bovendien is het 'probleem' van er niet één hebben makkelijk te overkomen door gewoon een paar plaatjes te schieten en kijken wat eruit komt. Na een tijdje valt het effect van je diafragma op je DOF overigens wel te bedenken uit ervaring. Geen dealbreaker voor mij dus.
Tsja, als de D5000 wel lekkerder in de hand ligt dan de 450D, zal hij ook wel niet te zwaar zijn.quote:Op maandag 15 maart 2010 19:54 schreef aaipod het volgende:
Ik ben een Canon man maar zou tegen je zeggen koop die D5000 maar. Daarentegen, als je hem echt, echt, echt te zwaar vindt zou ik voor de 450D gaan. Uiteindelijk moet je er toch mee rondlopen
De ISO is wel leuk, maar die geeft wel veel ruis vind ik, 3200 en hoger is wat mij betreft niet bruikbaar.quote:Op maandag 15 maart 2010 23:06 schreef aaipod het volgende:
ISO snap je wel dat dat mooi meegenomen is.
Filmen is natuurlijk heel persoonlijk maar het lijkt mij echt wel leuk om af en toe eens een filmpje te maken met een 50mm op f1.8 ofzo. Daar kan je leuke dingen mee doen in qua DOF en in weinig licht
Die Tamron die je wilt heeft hetzelfde bereik toch? Als je die toch koopt zou ik de kitlens laten liggen en iets anders leuks doen met de 6 tot 8 tientjes.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 12:37 schreef jack4ya het volgende:
De twijfelgeit is back.
Zouden jullie de kitlens (18-55 IS) voor een verschil van 6/8 tientjes wel of niet meepakken?
De tamron is lichtsterker (2.8) maar heeft geen IS. En de AF van de Canon schijnt wat beter te zijn.
Kitlensje kost niet zo veel eigenlijk he?
Heb je het over de tamron 17-50 2.8 ?quote:Op dinsdag 16 maart 2010 12:37 schreef jack4ya het volgende:
De twijfelgeit is back.
Zouden jullie de kitlens (18-55 IS) voor een verschil van 6/8 tientjes wel of niet meepakken?
De tamron is lichtsterker (2.8) maar heeft geen IS. En de AF van de Canon schijnt wat beter te zijn.
Kitlensje kost niet zo veel eigenlijk he?
En geen gejeuzel over hoeveel opnamen er nou op zitten en zo en nog een leuk glaasje erop ook.quote:
Feli!quote:Op vrijdag 19 maart 2010 21:04 schreef jack4ya het volgende:
De twijfelgeit is back!!!
Met...tadadattadaaaah... een 450d, een sigma 17-250OS en een tamron 18-270VC in bestelling!
De tamron was niet op voorraad, dus heb ik alvast de sigma mee. Ik denk dat ik toch de tamron uiteindelijk wil, maar nu kan ik toch de sigma uitproberen.De sigma is niet ook echt een deal ofzo, maar de rest wel.
![]()
MM korting actie... alles was circa 375,- ps. Yay!(alles voor 1040,-... wat een bak geld he!)
Ik stuiter de stuiter rond.
Gefeliciteerd!quote:Op vrijdag 19 maart 2010 21:04 schreef jack4ya het volgende:
De twijfelgeit is back!!!
Met...tadadattadaaaah... een 450d, een sigma 17-250OS en een tamron 18-270VC in bestelling!
De tamron was niet op voorraad, dus heb ik alvast de sigma mee. Ik denk dat ik toch de tamron uiteindelijk wil, maar nu kan ik toch de sigma uitproberen.De sigma is niet ook echt een deal ofzo, maar de rest wel.
![]()
MM korting actie... alles was circa 375,- ps. Yay!(alles voor 1040,-... wat een bak geld he!)
Ik stuiter de stuiter rond.
En, ben je fris genoeg om al je nieuwe spullen uit te proberen, of wordt het een brakke zaterdagquote:Op zaterdag 20 maart 2010 01:19 schreef jack4ya het volgende:
Naadje. Ik ben in de kroeg... En kennelijk niets beters te doen dan fokken. Schaam. Morgem weer fris en fruitig...
Moest je me perse quoten?quote:Op zaterdag 20 maart 2010 07:30 schreef Xlarge het volgende:
[..]
En, ben je fris genoeg om al je nieuwe spullen uit te proberen, of wordt het een brakke zaterdag
Herkenbaarquote:Op zaterdag 20 maart 2010 08:29 schreef jack4ya het volgende:
[..]
[sub]Moest je me perse quoten?Ik hoopte mijn post te kunnen aan te kunnen passen.
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |